Nyt just vituttaa!

  • 2 574 338
  • 12 172

Speedmaster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jukurit on ottanut 25 kolmen pisteen voittoa - 56 % pelaamistaan otteluista. Selkeästi kovin prosentti Liigassa. Tuolla pelaajabudjetilla aivan jäätävä suoritus.

Samaan aikaan ifki on onnistunut möyrimään 17 tasuria - eniten Liigassa ”hieman” suuremmalla budjetilla. Ei ehkä vituta, mutta ihmetyttää ja kummastuttaa kyllä.
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
- Maksavana katsojana haluaisi runkosarjassa nähdä viihdettä, mutta se loistaa poissaolollaan HIFK:n matseista. Ei tapahdu niin yhtään mitään, tuolla hyökkäyskalustolla hyökkäyspelin viihdyttävyys on aivan täysi vitsi, joka ei jaksa edes naurattaa. En halua mitään pään irroitteluja, mutta meillä on pelaajia, jotka kykenevät kunnon taklauspeliin, mutta sekin on näköjään kielletty kokonaan ja HIFK pelaa kuin joku ringette-jengi ja vastustaja kuin vastustaja dominoi matseja fyysisesti.

- Valmennus on täysin hukassa. Miten voi saada tuollaisen materiaalin pelaamaan noin paskasti? Vastaus kysymykseen löytyy, kun menee katsomaan Peltosen valmentaman HIFK:n matsia. Silti se on mulle täysi mysteeri perimmäisine syineen ja vain Peltonen tietää vastauksen.

- Junnujen ajaminen muualle ja tulevaisuuden näkymien tuhoaminen. Mulle henkilökohtaisesti yksi mielenkiintoisimmista asioista kannattamassani jengissä on kehittyvien nuorten seuraaminen. Nyt on hyvin nopeassa ajassa onnistuttu "pääsemään" eroon lähes kaikista potentiaalisista junioreista. Onhan siellä vielä Kaskimäki, joka hänkin on saatu jo pelillisesti sivuraiteelle syystä tai toisesta ja superlupaus Kiviharju, josta nyt ei sitten valitettavasti ole enää mitään iloa tälle kaudelle eli vähiin käy ja tässäkin syyttävä sormi osoittaa luonnollisesti valmennukseen, joka pistää nuorison yhden virheen takia tuppea puremaan penkin päähän ja seuraavaan peliin katsomoon, kun samalla kokeneempi kaarti saa surffailla ja mokailla ilman pienintäkään pelkoa penkityksestä. Varmasti tulee junnuille tästäkin erittäin hyvä fiilis, kun hyvätkään otteet eivät oikeuta pelipaikkaan kokoonpanossa ja ajatukset siirtyä muualle oman kehityksen vuoksi luonnollisesti kasvavat. Mikromanageerauksestahan on myös paljon puhuttu ja siltä se näyttää ulospäinkin. Pelaajat pelkäävät virheitä, eikä kukaan saa pelata vahvuuksillaan ja kaikesta näkee, ettei kenelläkään ole hauskaa siinä merkityksessä kuin toimivassa joukkuessa olettaisi olevan. Väkisin yritetään vääntää mielikuvituksettomasti ennalta määriteltyjä raiteita pitkin päätyen kulmiin harrastamaan jo sitä liiankin tutuksi tullutta möyrimistä. Joku saattaa välillä poiketa tästä kaavasta ja painaa maalia kohti yrittäen jopa jotain ennalta sopimatonta kikkaa, mutta sehän ei Peltosen jengissä käy. Takaisin vaan muottiin ja möyrimään.

- Salmelainen teki hyvää duunia ennen kuluvan kauden alkua, mutta nyt on sitten pakka hajonnut käsiin. Junnut tulikin jo tuossa aiemmin käsiteltyä, mutta sitte nämä ykköset, kakkoset ym. ja kirsikkana kakun päälle hankitaan 39v. has-been Hämeenlinnasta ja samalla luovutetaan yksi tulevaisuuden palanen toiseen suuntaan. Ei mulla ole sinänsä mitään Pihlströmiä vastaan, mutta alkaahan tuo väkisinkin näyttämään epätoivoiselta Tobben kannalta, kun tällaista peluria aletaan hankkimaan siirtorajalla pelillisesti täysin sekaisin olevaan joukkueeseen. Ei P. tuo tuonne mitään ratkaisevaa, jota siellä ei jo olisi, eikä tule ratkaisemaan pelillisiä ongelmia millään lailla, koska ne ongelmat ovat tuossa joukkueessa paljon syvemmällä ja jälleen palataan Peltoseen + muuhun valmennukseen.

- Tää saatanan sisäsiittoisuus ilman mitään tulosvastuuta läpi organisaation.
 

Uncle Becker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Україна
- Maksavana katsojana haluaisi runkosarjassa nähdä viihdettä, mutta se loistaa poissaolollaan HIFK:n matseista. Ei tapahdu niin yhtään mitään, tuolla hyökkäyskalustolla hyökkäyspelin viihdyttävyys on aivan täysi vitsi, joka ei jaksa edes naurattaa. En halua mitään pään irroitteluja, mutta meillä on pelaajia, jotka kykenevät kunnon taklauspeliin, mutta sekin on näköjään kielletty kokonaan ja HIFK pelaa kuin joku ringette-jengi ja vastustaja kuin vastustaja dominoi matseja fyysisesti.
Koko teksti kuin omalta näppikseltä. Pitäisikö puuhata adressi ja patakeräys?
 

Bafforosso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK parhaimmillaan
En missään nimessä suostuisi matsiboikottiin. Menen katsomoon nauramaan röhönaurua, kun ”aina 100% antava” Pihlström suoristaa selän ”sairaan kovan energialaituri” Komarovin kanssa.
Se vain nyt on niin, että vain katsomon tyhjeneminen voi muuttaa HIFK:n toilailua. Vai pitäisikö sanoa Toopeilua.
 

HJL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Katso Pallo, Vancouver Cancouver
Se vain nyt on niin, että vain katsomon tyhjeneminen voi muuttaa HIFK:n toilailua. Vai pitäisikö sanoa Toopeilua.
Ei käy. Omaa jengiä ei hylätä, vaikka puikoissa onkin Matti Virmasen haamu. Istun vaikka yksin katsomossa huutamassa: ”Toinen puoli huutakaa meille!”

Sit juoksen toiselle puolelle ja vastaan.
 

Bafforosso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK parhaimmillaan
Ei käy. Omaa jengiä ei hylätä, vaikka puikoissa onkin Matti Virmasen haamu. Istun vaikka yksin katsomossa huutamassa: ”Toinen puoli huutakaa meille!”

Sit juoksen toiselle puolelle ja vastaan.
Hyvä, mutta paljon halvemmaksi tulisi katsoa kotituolista. En tosin tiedä paljonko maksaa MTV Katsomossa.
Helpompaa pomppia sohvapöydän toiselta puolelta toiselle tai jos sull' on tyttöystävä, puoliso, poikaystävä tai muu kundi tai friidu istumassa vastapäätä, niin ei tarvitse pomppia ollenkaan.
 

HJL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Katso Pallo, Vancouver Cancouver
Hyvä, mutta paljon halvemmaksi tulisi katsoa kotituolista. En tosin tiedä paljonko maksaa MTV Katsomossa.
Helpompaa pomppia sohvapöydän toiselta puolelta toiselle tai jos sull' on tyttöystävä, puoliso, poikaystävä tai muu kundi tai friidu istumassa vastapäätä, niin ei tarvitse pomppia ollenkaan.
Totta. Meillä kotona tämä menee suurin piirtein näin:
(Olohuone): Toinen puoli huutakaa meille!
(Teinien huoneet): Mitä vittua sä huudat, kääpä!?
(Olohuone): Stadin kingit!
(Kuopuksen huone): Mä fanitan Tapparaa.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Totta. Meillä kotona tämä menee suurin piirtein näin:
(Olohuone): Toinen puoli huutakaa meille!
(Teinien huoneet): Mitä vittua sä huudat, kääpä!?
(Olohuone): Stadin kingit!
(Kuopuksen huone): Mä fanitan Tapparaa.
Nyt on kyllä joku osa laahannu kasvatuksessa. Lähinnä tossa alimmassa.
 

Bafforosso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK parhaimmillaan
Totta. Meillä kotona tämä menee suurin piirtein näin:
(Olohuone): Toinen puoli huutakaa meille!
(Teinien huoneet): Mitä vittua sä huudat, kääpä!?
(Olohuone): Stadin kingit!
(Kuopuksen huone): Mä fanitan Tapparaa.
Aika paha. Voithan sanoa heille, että on ihan ok fanittaa Tapparaa tai vaikka Jokereita, mutta siihen loppui viikkorahat. Minä olen onneksi joutunut maksamaan viikkorahaa toistaiseksi. Ihan mielellänikin.
 

Tarantula

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
On tää HIFK kannattaminen tehty kans vaikeaksi täällä palstalla. Negasiipi floodaa joka ketjun. Ihan jokaisen. Posisiipi koittaa paikata mutta onhan tuo melkoinen työmaa.

Just nyt vituttaa jokaikinen tyyppi täällä joka kirjoittaa tyyliin "tää oli tässä, en tuu enää matseihin, en seuraa, olkoon".

Heille sanon: menkää pois, älkää tulko takaisin. olette antikannattajia.

Tulee aika voimakkaat vibat ysärin TPS ja Jokerit meiningeistä kun tyypit vaiheili ja vaihteli suosikkijoukkuetta mestaruuden myötä. En nyt syytä ketään palstalaista samasta, mutta sanonpa tässä aikani kuluksi että aistin samoja viboja.

Itselllä tilanne on haastavampi. En vaihda jengiä, edes vaikka lähivuodet olleet haastavia. Edes vaikka tehty täysin idioottimaisia päätöksiä. Rotsi ei käänny.

Nyt. On. Vaikeaa.

Luulen että joukkueen sisällä tää tiedostetaan jopa paremmin ku täällä palstalla.

En tiedä, en kuulu joukkueseen.

Mutta sen tiedän että kannatan tätä joukkuetta. Aina. Ylä- ja alamäessä.

En gång. Alltid.
 

Gostisbehere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia City of Brotherly Love
Aika paha. Voithan sanoa heille, että on ihan ok fanittaa Tapparaa tai vaikka Jokereita, mutta siihen loppui viikkorahat. Minä olen onneksi joutunut maksamaan viikkorahaa toistaiseksi. Ihan mielellänikin.
Minä olen ilmoittanut jälkikasvulle että aina kun menemme pizzalle faija maksaa. Siinä kohtaa kun pizzan päälle alkaa ilmestyä ananasta saatte itse maksaa pizzanne.
 

Luke

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
On tää HIFK kannattaminen tehty kans vaikeaksi täällä palstalla. Negasiipi floodaa joka ketjun. Ihan jokaisen. Posisiipi koittaa paikata mutta onhan tuo melkoinen työmaa.

Just nyt vituttaa jokaikinen tyyppi täällä joka kirjoittaa tyyliin "tää oli tässä, en tuu enää matseihin, en seuraa, olkoon".

Heille sanon: menkää pois, älkää tulko takaisin. olette antikannattajia.

Tulee aika voimakkaat vibat ysärin TPS ja Jokerit meiningeistä kun tyypit vaiheili ja vaihteli suosikkijoukkuetta mestaruuden myötä. En nyt syytä ketään palstalaista samasta, mutta sanonpa tässä aikani kuluksi että aistin samoja viboja.

Itselllä tilanne on haastavampi. En vaihda jengiä, edes vaikka lähivuodet olleet haastavia. Edes vaikka tehty täysin idioottimaisia päätöksiä. Rotsi ei käänny.

Nyt. On. Vaikeaa.

Luulen että joukkueen sisällä tää tiedostetaan jopa paremmin ku täällä palstalla.

En tiedä, en kuulu joukkueseen.

Mutta sen tiedän että kannatan tätä joukkuetta. Aina. Ylä- ja alamäessä.

En gång. Alltid.
Tämän viestin kirjoitusasu on vähän sellainen, etten tiedä onko se tehty tosissaan vai onko tässä joku performanssi kyseessä. Koitan polkaista miinaa ja katson räjähtääkö se.

Se ihan sama negasiipi floodasi myös viime kesänä kaikki ketjut positiivisilla ja toiveikkailla viesteillä. Arvaa miksi? Koska siihen oli aihetta ja hyvästä duunista annettiin sen ansaitsema palaute. Tehdään sitten leikkaus nykyhetkeen: jengin pelissä ei ole päätä eikä häntää, nuoret on lähetetty maailmalle, HIFK on taas valumassa kohti keskikastia ja maajoukkuetason jätkät ovat menettäneet pelinsä. Posisiipi voisi edelleen haastaa näitä kriittisiä kirjoituksia, mutta he väijyvät jossain varjoissa odottamassa agendalleen otollisempia aikoja.

En ole muuten itse törmännyt täällä yhteenkään pesunkestävään negailijaan. Kaikki osaa kirjoittaa positiivisesti, kunhan vain HIFK antaa siihen aihetta. Paljon näen kyllä tunteella reagoivia faneja, jotka elävät hetkessä ja vaativat seuraltaan jotain kannattamisen vastapainoksi.

Mutta kiitos nyt kuitenkin fanittamisen oppitunnista.
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Heille sanon: menkää pois, älkää tulko takaisin. olette antikannattajia.
Jaa, sellainen parempi kannattaja. Ei täällä varmasti kukaan ole värejä vaihtamassa. Voisi sanoa, ettei yksikään kannattaja ole parempi kuin joku toinen, vaikka omassa "erinomaisuudessaan" niin tuntisikin. Kritiikkiä saa antaa ja tunteitaan purkaa jokainen, josta siltä tuntuu, koska onneksi täällä ei eletä kuin Pohjois-Koreassa, jossa paskaakin täytyy kehua kullaksi. Jotkut tuntuvat tälläkin palstalla ajattelevan, ettei negatiivisista asioista saisi puhua, vaan pitäisi hymistellä kaiken olevan hyvin, vaikkei niin olekaan. Kritiikki on välittämistä.

Varmasti jokainen HIFK-kannattaja toivoo vain ja ainostaan menestystä tälle seuralle ja ne gloryhunteritkin ovat jossain ihan muualla kuin Nordiksen katsomoissa tai kävelemässä HIFK-paita päällä Stadin kaduilla.
 
Suosikkijoukkue
IFK ilman möyrimistä, NYR, Inkvisitio 1480-
menkää pois, älkää tulko takaisin. olette antikannattajia.
Sieltähän tuli pitkästä aikaa vanhaa kunnon oikeinkannattamisen meininkiä. Oliko sama nimimerkki joka sanoi taannoin, että jos lopettaa pelin katsomisen kesken kaiken, niin ei tarvitse katsoa koko loppukautena ollenkaan?

Mitä olen kirjoituksista tulkinnut täällä yleisesti, niin kukaan ei ole hylkäämässä seuraa, eikä totisesti vaihtamassa mihinkään. Kuka edes ajattelee tollaisen olevan vaihtoehtona? Jos sanotaan, että "nyt riittää" ja "tää kausi oli tässä", niin sehän tarkoittaa vaan, että joukkue ei ole tarjonnut sitä mitä maksava asiakas vaatii, eli tuote on voinut olla ostohetkellä viallinen ja paska, joka ei ole käynyt heti sillä hetkellä ilmi. Tai siihen on tullut myöhemmin jotain häikkää. Valuvikoja on tosin ollut kauteen lähdettäessä joka kerta Salmelaisen aikana.

Ja siis kun tuota negaa ei tänne tule pelkästään siitä, että ollaan tällä hetkellä viimeisessä playoffpaikassa kiinni.

Vaan taustalla on massiivinen sekasorto, joka koostuu äkkiseltään heitettynä ainakin seuraavista jutuista:

-Peltosen ajan IFK pelannut ihmeellistä möyrimiskiekkoa, jossa minimoidaan virheet ja tapetaan peli-ilo.

-Ylläoleva kohta johtaa mikromanageeraukseen, joka vetää useamman pelaajan padan jumiin

-Kehittyville nuorille ei anneta vastuuta ja heidät penkitetään välittömästi virheestä, jonka jälkeen poppareilla. Tällä kaudella lähtenyt Teissala, Salin ja Lundell kesken kaiken.

-En muista milloin peli olisi ollut näin antiviihdyttävää. Tunne ja taklaukset puuttuu täysin, sekä pääsääntöisesti näyttää siltä, että valmennus ei onnistu psyykkaamaan ja valmistamaan jengiä otteluun.

-Joukkueen rakenne on liian raskasjalkainen nykyliigaan, ainakin Peltosen pelisysteemillä. Kaikki riskit etenkin kiekollisessa puoluspelissä realisoituivat kauden alussa ja niihin ei reagoitu.

-Ylivoimapeli on vastustajan toimesta luettavissa kolmella syötöllä. Jotain uutta vois kokeilla.

-Peltosen 2v. jatkosopimus loppusyksyllä. Millä perusteluilla?

-Salmelaisen ja hallituksen välinen vastuu ja leimaisimenkäyttöoikeus. Olis oikeasti kiva tietää missä mennään.

-Vastuunpakoilua useassa johtavassa asemassa. Kauanko hallitus on valmis katsomaan nykyisen kaltaista keskinkertaista rämpimistä?

Tässä nyt muutamia hajatelmia. Onko liikaa pyydetty posisiiveltä saada jotain kommenttia siitä, että mikä saa teidät uskomaan parempaan huomiseen? Pitkä pinna teillä on ollut, sillä se usko on jatkunut jo kolmatta kautta, jos puhutaan Peltosen ajasta. 12v. jos puhutaan edellisestä mestaruudesta. Jotkuthan täältä ovat jo kaivautuneet koloihinsa, kun ei ilmeisesti ole mukavia keskustelunaiheita tällä hetkellä. Mutta eivätköhän hekin taas löydä mestoille, jahka voitetaan vaikka kaksi peliä putkeen.
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Jaa, sellainen parempi kannattaja. Ei täällä varmasti kukaan ole värejä vaihtamassa. Voisi sanoa, ettei yksikään kannattaja ole parempi kuin joku toinen, vaikka omassa "erinomaisuudessaan" niin tuntisikin. Kritiikkiä saa antaa ja tunteitaan purkaa jokainen, josta siltä tuntuu, koska onneksi täällä ei eletä kuin Pohjois-Koreassa, jossa paskaakin täytyy kehua kullaksi. Jotkut tuntuvat tälläkin palstalla ajattelevan, ettei negatiivisista asioista saisi puhua, vaan pitäisi hymistellä kaiken olevan hyvin, vaikkei niin olekaan. Kritiikki on välittämistä.

Varmasti jokainen HIFK-kannattaja toivoo vain ja ainostaan menestystä tälle seuralle ja ne gloryhunteritkin ovat jossain ihan muualla kuin Nordiksen katsomoissa tai kävelemässä HIFK-paita päällä Stadin kaduilla.

Täällä on juuri tämä toinen osa polttamassa kausareita, boikottia järjestämässä ja kertomassa kuinka nyt riittää. Ymmärrän kyllä kulman koska olen tälläisessä negatiivisessa en gång alttid yhteisössä elänyt omien sukulaisteni kautta. Siinä on myös syy miksi ainakin yritän nähdä asioissa myös jotain positiivista.

Tarantulan viestissä oli myös hyvä kulma. Negasiipi loistaa poissaolollaan silloin kun asiat menee hyvin. Jos nyt painettaisiin voittoputkessa, täältä puuttuisi tietty osa kirjoittajista. Tämä on empiirisellä tutkimuksella todettu allekirjoittaneen osalta.

Tällä kulmalla mikä täällä vallitsee, on poistanut tältä palstalta paljon hyviä kirjoittajia ja keskustelijoita. Ja onhan se pakkoa sanoa, että miettii tuoko tämä palstan seuraaminen mitään lisäarvoa itselle.

Kun puhutaan vapaasti mielenilmaisusta niin miksi ei Tarantula olisi saanut omia tuntemuksiaan tuoda esille? Sitten on tämä miten tuodaan asioita esille. Itseä häiritsee nämä henkilöön menevät angstit. Kuulostaa näistä jutuista, että Salmelainen ja Peltonen on pahimmat syövät mitä historiasta löytyy.
 

Uncle Becker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Україна
Just nyt vituttaa jokaikinen tyyppi täällä joka kirjoittaa tyyliin "tää oli tässä, en tuu enää matseihin, en seuraa, olkoon".

Heille sanon: menkää pois, älkää tulko takaisin. olette antikannattajia.
Tämä onkin aivan oikea paikka, jos vituttaa.

Itse näen tämän viime päivien kirjoitustulvan välittämisenä. Täällä on kannattajia, jotka elävät ja hengittävät HIFK:ta ja jotka voivat pahoin, kun heille rakasta seuraa tuhotaan. Menestymättömyyden voi vielä hyväksyä, mutta seuran identiteetin tuhoamista ei.

Ja tuohon viimeiseen lauseeseen: kannattamisen määrittelemisestä täällä on aika paljon puhuttu. Siihen ei kannata lähteä. Mikään ei tee sinusta yhtään sen parempaa tai pyhempää kannattajaa kuin kukaan muukaan.
 

Bafforosso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK parhaimmillaan
Minä olen ilmoittanut jälkikasvulle että aina kun menemme pizzalle faija maksaa. Siinä kohtaa kun pizzan päälle alkaa ilmestyä ananasta saatte itse maksaa pizzanne.
Juu, kaikki ei tiedä että esim. Havaji kuuluu USA:lle ja on kaukana Italiasta. Siksi ei pitäisi olla myöskään kebab-hampurilaisia, pizza-burgereita tai hernekeittoburgereita. Tai muita täällä kehiteltyjä muunnelmia.
 

Jermu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
On tää HIFK kannattaminen tehty kans vaikeaksi täällä palstalla. Negasiipi floodaa joka ketjun. Ihan jokaisen. Posisiipi koittaa paikata mutta onhan tuo melkoinen työmaa.
Olen perinteisesti huomattavasti tuolla posisiiven puolella, mutta tämä viimeaikojen sekoilu kentällä ja kentän ulkopuolella ei anna aihetta millekään muulle kuin äärettömälle negailulle. Peltosen pitkää jatkosopparia en ymmärtänyt missään vaiheessa. Ja nyt realisoituu hyvin, mihin päästään parhaimmillaankin Peltosen pelikirjan kanssa. Ei yhtään mihinkään.

Mitä Tobiakseen tulee, niin jengihän oli oikein lupaavasti ja mallikkaasti rakennettu täksi kaudeksi. Eri loukkaantumisten taakse voi mennä ja onhan Nordiksella nyt äärettömän paska karma näiden suhteen. Mutta fakta on, että nämä Tobbarin viimeisimmät pelaajasiirrot ovat enemmän tai vähemmän käsittämättömiä.

Lundellin sopimuksen purku katkaisi lopullisesti kamelinselän. Mutta kyllähän nyt Salininkin kohdalla ainoa perusoletus oli, että siellä oli jo kiekollisesti erinomainen pakki tuulikaapissa venaamassa allekirjoituskynä kädessä. Nyt sitten hiljalleen selvisi, ettei näin ollutkaan tilanne, vaan ajateltiin taas pelkästään pelaajan etua, ei lainkaan IFK:n etua, nyt taikka tulevaisuudessa. Aivan absurdin hölmöjä siirtoja. Olin itse naivina kuvitellut, ettei täällä enää ikinä nähdä Askey-Rämö -tason sekoilua, mutta kuinka väärässä olinkaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös