Nyt just vituttaa!

  • 2 575 580
  • 12 174

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Sen takia aloitinkin viestini niin ettei tule sellaista fiilistä kellekään että yrittäisin väittää sinun mielipidettäsi vääräksi :)
Ymmärsin kyllä, mitä tarkoitit. Oma vastaukseni siihen oli hieman epäselvästi kirjoitettu.
 

Stratman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse olen sitä mieltä että koko chl on täysin turha "pihapeliturnaus" ja siitä ei ole muuta kuin haittaa joukkueen menestymiselle siinä tärkeimmässä sarjassa eli liigassa. Matkustuspäiviä tulee kesken runkosarjan ties minne ja kuten viime kaudella jukureiden kohdalla nähtiin niin se näkyi negatiivisesti joukkueen tekemisessä kun peliruuhka nousi rajuksi eikä kaikkia ottelusiirtoja hyväksytty... Lisäksi loukkaantumisriski on huomattava kun kuorma kasvaa ennen kautta ja kauden aikana.

Tästä täysin samaa mieltä. CHL pitäisi kuopata, turhaa ajanhaaskausta.
 

Wiltord

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tästä täysin samaa mieltä. CHL pitäisi kuopata, turhaa ajanhaaskausta.

Pakko myöntää, että joku CHL-mestaruus ei tuntuisi yhtään miltään. Aivan tyytyväinen olisin, jos IFK antaisi paikkansa pois sen kerran kun sen saa.

Rahallisesti tuosta CHL:stä taitaa jäädä tappiolle, ellei satu voittamaan koko hommaa.

Itse aiheeseen, ei vituta mikään...vielä. Vajaa kuukausi on siihen, että telakalla on se n. 10 pelaajaa marraskuun lopulla ja turpaan tulee illasta toiseen. Kiviharju ja Komarov ilmoittautuivatkin jo joukkoon ennakkoon.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Kiitos tästä tiedosta. Sen haluan kuitenkin tuoda esiin että tuohon boldaamaani kohtaan on varmasti syynä se että IFK maksaa säätiölle muustakin kuin yksittäisistä otteluista. Onhan seuran toimistokin niiden seinien sisällä, josta varmasti juoksee kulut ja sitäkautta IFK on varmastikin ns. pääasiakkuus säätiölle kun esim. Jokerit maksaa vain otteluista vuokraa. Senhän ei pidä tarkoittaa mitään erityiskohtelua mutta varmaan siinä jotain mielipiteitä kysellään välillä.


Minä taas kuulin hallilta siellä töissä olevalta henkilöltä sen luvun kuinka paljon tällekin vuodelle oli nordikselle buukattu tapahtumia ja se oli pitkälle toisella sadalla (ihan tarkkaa lukua en muista niin en veikkaa tähän mitään) joten hiukkasen ihmettelen tuota että Jokereiden koko runkosarja olisi niihin kalentereihin sopinut...
1) Halli on Helsingin kaupungin ja sen tulee kohdella kaikkia vuokralaisia tasapuolisesti. Mitä tulee hallivuokraan, on se ifk:lle ja nyt myös Jokereille todella edullinen, jos verrataan nyt vaikka Keravaan tai moneen liiga-halliin (eri talousalueella vieläpä). Tästä syystä olen jo pidempään kyseenalaistanut Kivimäen "kaksoisroolia", vaikka ei virallisesti ifk:n leivissä olekkaan. Kaupungin piti varmistaa erikseen, että Jokerit saa saman kohtelun vuokra-asiassa.

2) Tiedän faktana, että kun Keravalle oltiin sitouduttu, niin jääkenttäsäätiöltä tuli jopa pyyntö pelata vielä enemmän pelejä Hhelsongin Jäähallissa. Keravalle annetusta lupauksesta haluttiin kuitenkin pitää kiinni. En voi sanoa, että olisin ollut läsnä palaverissa, jossa tuo pyyntö tuli, mutta olen ollut tekemisissä välillisesti tuon pyynnön seurausten kanssa.
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
En voi sanoa, että olisin ollut läsnä palaverissa, jossa tuo pyyntö tuli, mutta olen ollut tekemisissä välillisesti tuon pyynnön seurausten kanssa.
Oliko tämä sama palaveri jossa päätettiin että Nordiksen pääväritys muutetaan punaisesta mustaksi, kuten taannoin "tiesit"?
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Tää oli eri palaveri. Siinäkään en ollut kyllä läsnä.
Ehkä jatkossa kannattaa levittää informaatiota ainoastaan niistä palavereista joissa olet läsnä, osumatarkkuus saattaa nousta.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Ehkä jatkossa kannattaa levittää informaatiota ainoastaan niistä palavereista joissa olet läsnä, osumatarkkuus saattaa nousta.
Olinko väärässä hallin remontin ja värityksen muuttumisen suhteen? En. Onko vielä lisää muutoksia tulossa? Mahdollisesti.

En mä muista sanoneeni, että koko hallin väritys muuttuu. Tai jos olen, niin on täytynyt heittää mukaan vähän värikynää. Ja olihan se hauska seurata, kun täällä hädässä tsekkailtiin jostain vr-kuvista tms. jotain hodarien hintoja ja seinien värejä suurennuslasin kanssa.

Se tuosta, ei väännetä enää offtopicia. Jokerit vituttaa, se on kuultu.
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
En mä muista sanoneeni, että koko hallin väritys muuttuu. Tai jos olen, niin on täytynyt heittää mukaan vähän värikynää. Ja olihan se hauska seurata, kun täällä hädässä tsekkailtiin jostain vr-kuvista tms. jotain hodarien hintoja ja seinien värejä suurennuslasin kanssa.
Sanoit että "pääväritys muuttuu punaisesta mustaksi", ja muutakin. Olet kannattamasi seuran mukaisesti täysi narri.
 

Burnittaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Blackhawks, Chiefs, Liverpool
Olinko väärässä hallin remontin ja värityksen muuttumisen suhteen? En. Onko vielä lisää muutoksia tulossa? Mahdollisesti.

En mä muista sanoneeni, että koko hallin väritys muuttuu. Tai jos olen, niin on täytynyt heittää mukaan vähän värikynää. Ja olihan se hauska seurata, kun täällä hädässä tsekkailtiin jostain vr-kuvista tms. jotain hodarien hintoja ja seinien värejä suurennuslasin kanssa.

Se tuosta, ei väännetä enää offtopicia. Jokerit vituttaa, se on kuultu.
Mitä jos menisit omalle palstallesi?

Muistaakseni otitte viime viikolla pataan IPK:lta ja Kajaanin Hokilta. IPK:n porukkakin koostuu lähinnä KalPan ylijäämästä ja parista ulkkarista. Teidän pitäisi kuitenkin noinkin kovat vastukset voittaa omasta mielestänne selkeästi... ainiin hups ette voittaneetkaan. Siinä riittää teille työsarkaa ennen mahdollista Liigaan paluuta.

BTW: Henkilökohtaisesti toivon ettei teidän tunkioporukka nouse Liigaan seuraavaan kymmeneen vuoteen. Mielummin pelataan vaikka IPK:ta vastaan Iisalmella. Heidän faneillansa sentään liikkuu jotain muutakin päässä kuin silmät.
 

wloff

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En mä muista sanoneeni, että koko hallin väritys muuttuu. Tai jos olen, niin on täytynyt heittää mukaan vähän värikynää. Ja olihan se hauska seurata, kun täällä hädässä tsekkailtiin jostain vr-kuvista tms. jotain hodarien hintoja ja seinien värejä suurennuslasin kanssa.
Tulkitsen tämän tunnustukseksi, että tulet tänne IFK-osioon heittämään "vähän värikynää" ts. täyttä paskaa jonka lähteenä on oma persreikä, koska "onhan se hauska seurata" reaktioita.

Toisin sanoen: voitko ystävällisesti lähteä vetämään, sinua ei täällä kaivata.
 

Sp#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK aina välillä, EPS jalkapallo
Olinko väärässä hallin remontin ja värityksen muuttumisen suhteen? En. Onko vielä lisää muutoksia tulossa? Mahdollisesti.

En mä muista sanoneeni, että koko hallin väritys muuttuu. Tai jos olen, niin on täytynyt heittää mukaan vähän värikynää. Ja olihan se hauska seurata, kun täällä hädässä tsekkailtiin jostain vr-kuvista tms. jotain hodarien hintoja ja seinien värejä suurennuslasin kanssa.

Se tuosta, ei väännetä enää offtopicia. Jokerit vituttaa, se on kuultu.
"En ollut läsnä, mutta tiedän kuitenkin välikäden kautta" Eli tulet huutelemaan jotain mahdollisia värityksen muutoksia, jonka jälkeen seuraat kovana miten näihin tartutaan. Ja kun niihin tartutaan naureskellaan kuin narri. Nyt on oma joukkue ja uudet jäsenet lähes tulkoon takana, mutta silti tänne ilmestyy tasasin väliajoin narreja huutelemaan puolitotuuksia ja purkamaan omaa pahaa oloa. Hupinsa kaikilla. Ihanaa että HIFK kuitenkin kiinnostaa.
Ketjun aiheeseen, niin vituttaa nämä monen päivän tauot peleistä. Ja vaikka naureskelinkin @Frankie kokoonpanolle, niin itselle ei chl:n olemassaolo ole kovinkaan tärkeä nykymuodossaan. Ei saa itseä psyykattua näihin peleihin. Tiistai illan saipa kotona kovettaa enemmän. Harmi sikäli.
 

Stratman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Rahallisesti tuosta CHL:stä taitaa jäädä tappiolle, ellei satu voittamaan koko hommaa.

Raha olisikin ainoa syy panostaa CHL:ään. Futiksessa euroturnaukset ovat kiinnostavia nimenomaan taloudellisesti ja esim. joku Konferenssiliiga on kilpailunäkövinkkelistä ihan höpöhöpö turnaus. Kuitenkin HJK nettooa siellä mukanaolosta mukavasti rahnaa ja jos CHL voisi toimia lätkässä samankaltaisena lisärahasampona, niin siinä olisi edes joku idea.
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
"En ollut läsnä, mutta tiedän kuitenkin välikäden kautta" Eli tulet huutelemaan jotain mahdollisia värityksen muutoksia, jonka jälkeen seuraat kovana miten näihin tartutaan. Ja kun niihin tartutaan naureskellaan kuin narri.
Onhan se kuitenkin hilpeää että spede myöntää itse avoimesti trollaavansa.
 

Stratman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Se tuosta, ei väännetä enää offtopicia. Jokerit vituttaa, se on kuultu.

Venäjä vituttaa ja sen myötä myös Jokerit ja sen fanit, jotka hengailivat venäläisten kavereina lähes kymmenen vuotta. Siellä teidän ex- rahoittaja tuhoaa Itämeren merenalaista infraa ja sotii menemään Ukrainassa. Onko ry:n tileillä vielä oligarkkifyrkkaa?
 
Viimeksi muokattu:

Sp#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK aina välillä, EPS jalkapallo
Raha olisikin ainoa syy panostaa CHL:ään. Futiksessa euroturnaukset ovat kiinnostavia nimenomaan taloudellisesti ja esim. joku Konferenssiliiga on kilpailunäkövinkkelistä ihan höpöhöpö turnaus. Kuitenkin HJK nettooa siellä mukanaolosta mukavasti rahnaa ja jos CHL voisi toimia lätkässä samankaltaisena lisärahasampona, niin siinä olisi edes joku idea.
No ihan noin radikaalisti en lähtisi vertailemaan jääkiekkoa ja jalkapalloa keskenään, tai niiden turnausmuotoja. Lajeina jääkiekko kuitenkin lapsenkengissä ihan jo kilpailullisesti jalkapalloon verraten. Konferenssiliiga on keskitason eurooppalaisille joukkueille hyvin arvostettu turnaus ja isommatkin seurat panostaa siihen menestymiseen isosti. Se että menestyt mestarienliigan takana pienemmissä turnauksissa nostaa joukkueen imagoa ja tasoa ja viellä kun taakse on lyödä hilloa tulevista pisteistä. Tähän viellä lisänä se, että yli seurarajojen ihmiset ovat kiinnostuneita niin hyvässä kuin pahassa HJK:n suorituksista Euroopassa. CHL on epäonnistunut kokonaisuus juuri nyt ja en tiedä voiko tuota saada onnistuneeksi ja kiinnostavaksi tuotteeksi jääkiekon puolella. Ymmärrän kannattajien vitutuksen, kun ykkösessä vetää åsten ja tallberg jotain unkarilaista joukkuetta vastaan, mutta en tiedä onko se kuitenkaan seurana HIFK:n syy juuri nyt. Tämä peilaten HIFK:n pelaamiseen tuossa turnauksessa aiemmin.
 
Viimeksi muokattu:

Sp#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK aina välillä, EPS jalkapallo
Jännää, ihan aito narri tuli paikalle. Raskasta vai säälittävää? Sanoisin molempia.
Kato mä tiedän välikäsien kautta muutaman asian ja halusin jakaa teille ne tänne. Aina silloin tällöin availen HIFK-osion ja nauran kun teitä vituttaa. Viikonloppuna sitten Keravalle huutamaan haata IFK:ta. Nyt menee sikäli jo ketjun aiheen ohi. Itseä huvitti, kun näin pätkiä somessa tuosta ensimmäisestä pelistä nuurdiksella. Siellä muutama narri kannattaja kalja tölkit kädessä tuota vihahuutoa ennen peliä parkkipaikalla huusi.
 

AllBehind

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olinko väärässä hallin remontin ja värityksen muuttumisen suhteen? En. Onko vielä lisää muutoksia tulossa? Mahdollisesti.

En mä muista sanoneeni, että koko hallin väritys muuttuu. Tai jos olen, niin on täytynyt heittää mukaan vähän värikynää. Ja olihan se hauska seurata, kun täällä hädässä tsekkailtiin jostain vr-kuvista tms. jotain hodarien hintoja ja seinien värejä suurennuslasin kanssa.

Se tuosta, ei väännetä enää offtopicia. Jokerit vituttaa, se on kuultu.
Tätä kaveria kiinnostaa IFK aivan älyttömästi. En toki ihmettele, niin minuakin.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
1) Halli on Helsingin kaupungin ja sen tulee kohdella kaikkia vuokralaisia tasapuolisesti. Mitä tulee hallivuokraan, on se ifk:lle ja nyt myös Jokereille todella edullinen, jos verrataan nyt vaikka Keravaan tai moneen liiga-halliin (eri talousalueella vieläpä). Tästä syystä olen jo pidempään kyseenalaistanut Kivimäen "kaksoisroolia", vaikka ei virallisesti ifk:n leivissä olekkaan. Kaupungin piti varmistaa erikseen, että Jokerit saa saman kohtelun vuokra-asiassa.

2) Tiedän faktana, että kun Keravalle oltiin sitouduttu, niin jääkenttäsäätiöltä tuli jopa pyyntö pelata vielä enemmän pelejä Hhelsongin Jäähallissa. Keravalle annetusta lupauksesta haluttiin kuitenkin pitää kiinni. En voi sanoa, että olisin ollut läsnä palaverissa, jossa tuo pyyntö tuli, mutta olen ollut tekemisissä välillisesti tuon pyynnön seurausten kanssa.

Boldaamani kohta on taivahan tosi. Ja näissä faktapohjaisissa asioissa pitää pystyä jättämään tunteet ulkopuolelle ja katsoa, mitä laki sanoo. Esim. se, että HIFK on vuokrannut Jäähallista muitakin tiloja, kuten toimistotilat, ei liity jäävuoroihin mitenkään. Vuokratuista tiloista on vuokrasopimus ja kummallakin osapuolella on oikeudet ja velvollisuudet.

Mitä tulee Kivimäen "kaksoisrooliin", väitteille siitä, että HIFK:ta suosittaisiin yli muiden ja että "kaupungin piti erikseen varmistaa, että Jokerit saa saman kohtelun vuokra-asiassa", pitäisi kyetä osoittamaan jotain todisteita. Ja uskottavaksi todistajaksi ei riitä Paavo Arhinmäki. Paitsi, että hän on jäävi, hän ei myöskään ole millään tavalla uskottava. Tai edes rehellinen. On ihan selvää, myös yksityisellä puolella, että mikäli on kaksi vuokralaista, joista toinen on sitoutunut vuokranantajaan jo vuosikymmenten ajan ja toinen on kiinnostunut lyhytaikaisesta vuokrauksesta, se pitkäaikainen vuokralainen on nokkimisjärjestyksessä etusijalla. Vaikka lakeja tulee noudattaa, kaikkiin asioihin ei pykäläviidakosta löydy suoraa ratkaisua. Silloin tulee muita ratkaisevia tekijöitä.

Mitä tulee kohtaan kaksi, puhut nyt itseäsi pussiin. Samaan aikaan, kun valitat siitä, että HIFK:ta suositaan Jokereiden kustannuksella, kirjoitat kuitenkin, että "Jääkenttäsäätiöltä tuli jopa pyyntö pelata enemmän pelejä Hhelsongin Jäähallissa". Se, että Jokerit haluaa pitää kiinni sopimuksistaan Keravan jäähallille, on täysin epäolennainen asia. Eikä kiinnosta meitä.

Henkilökohtaisesti mun on vaikea kuvitella, että sellaista liiketoimintaa harjoittava yritys, kuten jääkiekkojoukkue, jonka tulot tulevat isossa määrin pääsylipputuloista, kieltäytyisi oikeasti pelaamasta jonkun erityisen sitoutumisen takia isommassa hallissa. Sen sitoutumisen olisi voinut näyttää sitten vaikka niin, että maksetaan se jäävuoro ja annetaan se jollekin junnujoukkueelle ilmaiseksi, pelataan Nordiksella ja katetaan ne sitoutumisesta aiheutuneet ylimääräiset kulut Keravalla Nordiksella pelattavista otteluista saatavilla tuloilla, jos Keravan jäähalli ei saa vuoroja myytyä muille. Joku tässä sitoutumisväitteessä ei vain täsmää. Ihan turha tulla tänne meidän osioon itkemään mistään Jääkenttäsäätiön Jokereiden syrjimisistä, kun sellaista ei ole edes tapahtunut. Vai mitä syrjintää se on, että myöhemmin tarjotaankin enemmän vuoroja kuin alunperin oli suunniteltu? Syrjimiseksi voisi laskea sen, että jo luvatut vuorot vedetäänkin pois, koska pelätään, että HIFK suuttuu. Mitä sitäkään ei siis ole tapahtunut.

On myös olemassa sellainen vaihtoehto, mitä itse pidän jopa todennäköisempänä, että Jokereiden toimistolla ei ole haluttu ottaa riskiä siitä, että yleisöä ei kaikissa peleissä kävisikään tuhansittain, jolloin itse asiassa Nordiksen otteluista ei jäisikään taloudellisesti mitään viivan alle. Pahimmassa tapauksessa tehtäisiin ehkä jopa persnettoa. Ja tämä onkin ihan viisaasti ajateltu ja liiketaloudellisesti järkevää. Samalla taataan se, että niihin peleihin, joita Nordiksella tullaan pelaamaan, saadaan enemmän massoja liikkeelle, koska niitä on harvemmin tarjolla ja kiinnostus näitä pelejä kohtaan kasvaa myös tunnelman takia entisetään, jolloin tulopuoli tulee jäämään varmasti plussalle. Fakta on kuitenkin se, että Mestiksessä on seuroja, jotka eivät sankoin joukoin yleisöä kiinnosta ja pääkaupunkiseudulla on myös paljon muita vaihtoehtoja viettää vapaa-aikaa kuin tulla katsomaan jotain vorssanpalloseuraa. Ja sehän sopii aika huonosti Jokereiden narratiiviin Suomen kiinnostavimmasta seurasta, että Nordiksella olisi tuhansia tyhjiä tuoleja.

Ketjun aiheeseen liittyen vituttaa, että täällä meidän osiossa kirjoitellaan niin paljon naapurin asioista. Syyllistyin siihen taas itsekin. Ja se se vasta vituttaakin. Lisäksi vituttaa, että naapurista tullaan tänne syöttämään omaa narratiivia asioista varsin köykäisin perustein ja vääristellen. HIFK-osiossa on täysin väärä kohderyhmä, joten Jokeri-fanien tarkoitusperiä on syytä miettiä. Itse ajattelin niin, että jatkossa en huomioi sellaisia kommentteja mitenkään. Sitten ei synny keskusteluakaan.

Pyydän omiltani anteeksi tätä vuodatustani.
 
Suosikkijoukkue
HIFK kundit & gimmat & Buli; Kerava Shakers
Alkoi vituttamaan kun ei kokoonpanoja näkynyt. Vitutti vielä enemmän kun huomasin pelin olevan vasta huomenna.
Olin juuri tulossa kirjoittamaan samasta asiasta ja homma meni itselläkin noin, paitsi että nyt vituttaa että joku muu ehti ensin, mutta se on vaan pikku vitutus.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Pyydän omiltani anteeksi tätä vuodatustani.
Mielestäni hyvänä pienenä rangaistuksena tästä voisit tulla seuraavaan muutamaan peliin kannustamaan nahkahanskat kädessä?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös