Nyt just vituttaa!

  • 2 634 885
  • 12 422

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Feikkiheikit
Ja taas kouluttaa Ylikyrpä Pikkarainen meidän ballerinoja. Zabonko siellä pitää järjestystä pitää? Vittu että on surullisessa jamassa HIFK.

Ehdin vielä sanoa että nautin joukkueen menestyksestä ja 3p voitoista. Silti. Joku järki tohonkin touhuun pitäisi tulla. Kohta on Lankinenkin saikulla.

Mitä Pikkarainen teki? En nähnyt värilasienkaan läpi juuri edes kontaktia Lankiseen.
 

Justice

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Cowboys, Man Utd, Devils, Jazz
Mä en nyt hiffaa mitä erikoista Pikkarainen on tässä matsissa tehnyt. Siellä se on maalilla rouhinut, kuten sen roolin pelaajan pitääkin rouhia. Jos se on kouluttamista, että löytää itsensä aina kasan alimmaisena, niin Micke-Max Åsten ei ole jääkiekkoilija vaan rehtori. Pikkaraisen toiminta tänään on ainakin minussa herättänyt varovaisen optimistisia tuntemuksia siitä, että meidän puolustuksessa on vääntövoimaa ja vittumaisuutta.
 

Bedrock

Jäsen
Ylikyrpä heitteli meidän ukkeleita sinne tänne. Ei tällä kertaa tehnyt mitään Lankisen suuntaan. Koskas tekee, sitä tarkoitin.
Miksi Ylikyrpä nimi? Pikkarainen vääntää, ronkkii, pelaa kovaa (välillä jopa sikaa) ja ei ota koskaan taka-askeleita. Joutuu näistä tilanteista hyvin harvoin yksin jäähylle. Mahtuisi minun HIFK:hon koska tahansa ja on itse asiassa juuri sen profiilin pelaaja, joka HIFK:sta puuttuu. "Isännän" ei todellakaan tarvitse aina olla puolustaja. Jopa parempi ettei ole, koska ylipelaaminen ja muu hämmentäminen kostautuu puolustajan tontilta huomattavasti nopeammin/ useammin.
 

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Miksi Ylikyrpä nimi? Pikkarainen vääntää, ronkkii, pelaa kovaa (välillä jopa sikaa) ja ei ota koskaan taka-askeleita. Joutuu näistä tilanteista hyvin harvoin yksin jäähylle. Mahtuisi minun HIFK:hon koska tahansa ja on itse asiassa juuri sen profiilin pelaaja, joka HIFK:sta puuttuu. "Isännän" ei todellakaan tarvitse aina olla puolustaja. Jopa parempi ettei ole, koska ylipelaaminen ja muu hämmentäminen kostautuu puolustajan tontilta huomattavasti nopeammin/ useammin.

Ylikoo tulee sailiohassuttelusta, ei tätä tarvitse niin vakavasti ottaa. Enkä mä Pikkaraista kritisoi vaan HIFK:n surkeaa tilannetta vastata tuollaisiin nykyisellä pakistolla. En itse kaipaa Pikkaraista koska pelillisesti mies ei ole enää sen arvoinen mitä välillä tapahtuu kun sulake paukahtaa. 'Isännän' ei tarvitse olla pakki, totta. Mutta tämän kauden HIFK kaipaa nimenomaan pakki-isäntää koska siellä meillä on sille suurin tarve. Hyökkäyksen fyysisyydestä en ole huolissani. Siellä ei tarvita isäntiä koska pelityyli ei sellaista tue/tarvitse. Pakisto sen sijaan huutaa sellaista, nimenomaan oman maalin edessä. Kanki, Melart- tyylistä fyysistä kolossia. Se on jännä että toivotat Pikkaraisen takaisin ja kuvailet miksi, et sen sijaan näe sellaiselle tilausta puolustuksessa?
 

Bedrock

Jäsen
Se on jännä että toivotat Pikkaraisen takaisin ja kuvailet miksi, et sen sijaan näe sellaiselle tilausta puolustuksessa?
Omaan joukkueeseeni mahtuu nämä molemmat ja mielellään vaikka tuplana - siitä ei ole kyse.
Hain tässä lähinnä sitä, että mikäli joku pelaaja tulee "uhrata" joukkueen eteen (esim. kuittivihkona), niin on on pelillisesti ja kuormituksellisesti parempi, että tämä on 3-4 ketjun laitahyökkääjä, kuin 2-3 parin puolustaja. Tosin HIFK on pelannut nyt pidemmän aikaa seitsemällä puolustajalla, joten tästä syntyvä "haitta" ei ole niin merkittävä.
 

Lemieaux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Total hockey / Totaalvoetbal
Laitetaan nyt tänne, kun en parempaa ketjua keksi. Kyllä eilen ainakin skidisti vitutti, kun menin Pasilan asemalla liukoportaita ylös kohti nordista, niin muutama tuttuni, jotka ovat IFK:n miehiä menivät portaita alas kohti ilmalan hallia. Ei vaan mene mun tajuntaani jos IFK:lla on matsi, niin valitaan narrien peli mielummin. OK, myönnetään Jokerit-SKA on lähtökohtaisesti huippu matsi, mutta silti en pysty käsittää asiaa. Jokainen tekee niin kuin parhaaksi näkee, mutta itsellä ei antaisi luonne periksi ostaa lippua narrien peliin.

Muuten olen kanssasi kaikesta samaa mieltä, mutta yhdessä asiassa olet väärässä. Tuttusi eivät ole IFK:n miehiä.
 

Iso Paha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Go IFK
Laitetaan nyt tänne, kun en parempaa ketjua keksi. Kyllä eilen ainakin skidisti vitutti, kun menin Pasilan asemalla liukoportaita ylös kohti nordista, niin muutama tuttuni, jotka ovat IFK:n miehiä menivät portaita alas kohti ilmalan hallia. Ei vaan mene mun tajuntaani jos IFK:lla on matsi, niin valitaan narrien peli mielummin. OK, myönnetään Jokerit-SKA on lähtökohtaisesti huippu matsi, mutta silti en pysty käsittää asiaa. Jokainen tekee niin kuin parhaaksi näkee, mutta itsellä ei antaisi luonne periksi ostaa lippua narrien peliin.
Omassa versiossani pari etäisesti tuntemaani hahmoa, parhaimmillaankin puolituttua menisivät kohti Ilmalaa...ja oma askel ja ajatus kohti Nordista. Heivaa "kaverisi".
 

Bad Bob #42

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Chicago Blackhawks
Vituttaa että meidän "voimahyökkääjä" on Micke Åsten. Kaverihan on joku 160cm pitkä ja painaa varmaan 65kg. Lähinnä hävetti kun hän ja Jonne Virtanen yrittivät painia. Tietysti hienoa että pienellä miehellä on asennetta mutta eihän Åsten ole millään tasolla minkäänlainen pelote tai uhka. Lauantaina ihan rauhassa sai Tapparan pelaaja antaa Zabolle poikkaria ilman pelkoa minkäänlaisesta kuitista.
 

McLovin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Vegas Golden Knights
Vituttaa että meidän "voimahyökkääjä" on Micke Åsten. Kaverihan on joku 160cm pitkä ja painaa varmaan 65kg.

Nyt meni sen verran metsään nuo Åstenin mitat, että pakko korjata. Muulillahan on suht miehekkäät mitat, 180cm ja 90kg.

Tällä hetkellä vituttaa eilinen tappio.
 

Bad Bob #42

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Chicago Blackhawks
Nyt meni sen verran metsään nuo Åstenin mitat, että pakko korjata. Muulillahan on suht miehekkäät mitat, 180cm ja 90kg.

Joo, hieman kärjistin :)
Mutta on noissa sinun mitoissa pakko olla jotain lisää. Kentällä näyttä kuitenkin joukkueen pienimmältä heti Leinosen jälkeen. Tuo 90kg on nyt ainakin vaikuttaa kovasti liioitellulta. Tietysti Jonne Virtasen (197cm/113kg) vierellä näyttää aika pienelle melkeinpä kuka vaan.
 

starcat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

Jude

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Roosters U15
Ei olisi ihme jos lisätään painoa ''änäri'' tyylisesti, silti Åsten painaa luultavammin abaut 85kg eli ei se nyt mikään hobitti keijukainen ole.
Näin on tehty myös Nikolai Goldobinin kohdalla. Liigan sivuilla miehen paino on 85 kg, kun Venäjän liiton sivuilla lukee 70 kg, joka lienee huomattavasti lähempänä totuutta. Tämä ei kuitenkaan erityisesti vituta, joten poistun tästä keskustelusta.
 

Warrington

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Näin on tehty myös Nikolai Goldobinin kohdalla. Liigan sivuilla miehen paino on 85 kg, kun Venäjän liiton sivuilla lukee 70 kg, joka lienee huomattavasti lähempänä totuutta. Tämä ei kuitenkaan erityisesti vituta, joten poistun tästä keskustelusta.

Vaatimattomat noin 15kg lisätty siis Goldien painoa, ei se poika 80kg paina vaikka olisi kahdet varusteet päällä. Tarvis massaa aika reilusti jos haluaa joskus NHL:ään. Mua vituttaa se ettei Goldobin ole pystynyt dominoimaan Liigassa, tuskin se NHL:ssä ens kaudella pelaa vaan AHL:ssä ennemmin. MG oli ylivertainen Liigassa pelatessaan ja silti tekee NHL:ssä todella tiukkaa nousta huippu pelaajaksi. Nojoo on aika huonot vertailu kohteet.
 

Melko Huono

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vituttaa, tai ainakin harmittaa, tai no ihmetyttää ainakin. Mikä helvetti Södellä on? Ei ole oma itsensä ollenkaan. Sitten vielä kun tunteella katson matseja niin ei oikein selviä sekään että mitä se tekee väärin. Pelaako "kaikki" tilanteet väärin sen takia että on myöhässä, vai onko myöhässä sen takia kun pelaa tilanteet väärin? Jotenkin tuntuu että häröilee ihan missä sattuu ja yleensä vastustajan väärällä puolella. Joutuuko paikkaamaan muita pelaajia ja siksi oma paikka jää auki? Ei ole myöskään hyökkäyssuuntaan ollenkaan oma itsensä. Hitto kun jaksaisi katella noita pelejä uudestaan niin ehkä se sitten vähän aukeaisi. Tai no ei mun tarvii. Riittää kun ne jotka tilanteeseen voivat vaikuttaa katsovat ne tallenteet ja tekevät oikeat korjaukset. Vituttaa että joutuu Söden kohdalla edes tuollaisia miettimään. On kuitenkin niin tärkeä palanen että hänen on kyllä saatava peli kulkemaan mahdollisimman pian sillä tasolla johon olemme saaneet tottua. Luulisi että jos Söderholm on joukkueen heikoimpia lenkkejä, niin on kasassa kyllä kaikkien aikojen joukkue. Vituttaa että nyt näin ei kuitenkaan ole. Vai oonko mä nyt liian kriittinen ja näen Söden tekemiset ja tilanteen päin persettä. Sekään ei olisi ihme, perkele.
 
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Vituttaa, tai ainakin harmittaa, tai no ihmetyttää ainakin. Mikä helvetti Södellä on?
Ihan kuten itse sanoi palatessaan kaukaloihin, "verkkaisesta on tullut hidas" tai jotain sinne päin. Omassa päässä todella paljon myöhässä jota onneksi kykenee paikkaamaan vielä jollain tasolla peliälyllään. Tuo peliäly ei vain pääse oikein oikeuksiinsa paitsi tilanteissa joissa aikaa on runsaasti ratkaisuun (esim. syöttö joulunjälkeisessä JYP-pelissä Puustisen maalin). Kiekko polttaa erityisesti omissa pahasti lavassa ja välillä näkee naapurin sokea mummokin että nyt se ihan kohta koomailee tuolla kulmassa. Jos Taipaluksen naamaan voisi tilanteessa zoomata niin silmissä näkyisi raskasta epätoivoa. Tiedä sitten jos pitkä pelaamattomuus tai heikentynyt itseluottamus otteiden jäljiltä vaikuttaisi tähän. Hyökkäyspäässä oli tänään jo parempi, ja oli lähinnä epäonnea ettei tunnetusti raskas laukaus päätynyt verkon perukoille kertaakaan. Kyllä se siitä vielä. Söde taistelee itsensä kevääseen mennessä sellaiseen pelikuntoon ja -vireeseen että heikompaa hirvittää.
 

Kajastus

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vituttaa, kun meillä pelaa turhake ja puukäsi Kuparinen. Bluesissa skulaa oma jätkä Hirso, jolla on pelislilmää ja Liigan parhaimpiin lukeutuvat kädet. Ottaisin Hirson takaisin anytime.
 

Inge Glid

Jäsen
Suosikkijoukkue
Team Finland
En ottaisi Hirschzchovitsiä takaisin never mutta Kuparinen ei ole 1-ketjun tason täyttävä sentteri
 

Seesam

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sanokaa mitä sanotte, mutta minun HIFK:ssa Kuparisen tilanne olisi kuitattu. Tavalla tai toisella. Ei paljoa nappaa tämä läpsyttely vaikka voittoja tuleekin.

Helsingin Kalpa.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Ehdottomasti olisi pitänyt kuitata se. Iso virhe ettei tehty mitään. ISO virhe.
 

Saskatoon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins, Wild, HIFK, Hyvinkään Tahko
Kaveri lentää pihalle ja olisi pitänyt teloa joku syytön? Mielestäni mainos "TERVETULOA STADIIN MIIKKA" olisi taas paikallaan.

Eikös tuosta lähetty vähän nokkapokkaa tekemään, taisi vaan se toinen kaveri saada suurimmat vihat niskoilleen siinä tilanteessa. Omasta mielestä tänään lähdettiin kyllä aika ahkerasti maalien lähistöllä vihellysten jälkeen hieromaan kaverin naamaa. Lahti heitettiin pihalle niin eipä siinä lopulta niin paljon ollut kenelle olisi voinut muistuttaa, seuraavassa kohtaamisessa sitten.
 

VAKIOPAIKKA

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Aika ruma temppu Lahdelta... Seuraavassa HIFK-JYP pelissä voitaisiin vedellä Lahden lisäksi valmentaja Virtasen. Vähintään 10 pelii kuuluis antaa Lahdelle. Tuollaisessa tilanteessa nähdään NHL:n ja Liigan sääntöero. Nyt olis saanu olla se Trevor Gilles joukkueessa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös