Valmentaja ei ole tehtäviensä tasalla? Asia kunnossa. Minä en maininnut valmennusta sanallakaan, koska valittamani asiat eivät ole valmennuksen vastuulle pelin tiimellyksessä kuuluvia asioita. Sitten, kun koutsit ohjaavat pelaajia kaukosäätimellä, tilanne muuttuu.
Varmaan ymmärrät, että tämän kauden jengi pelaa nyt ensimmäistä kautta yhdessä, joten aiempien kausien juttuja on turha nyt sekoittaa tähän jengiin. Joo, ei mennyt runkosarja odotusten mukaisesti, mutta se meni jo. Nämä pelaajat ovat ihan itse koko kauden korostaneet sitä, että keväällä ovat parhaimmillaan. Ja moni pelasikin hyvin. Esim. Jääskä ja Vesalainen laittoivat napsun lisää, samoin Motin paransi aika paljonkin. Sitten oli niitä, jotka pelasivat kutakuinkin omalla tasollaan. Sitten oli pelaajia, jotka jäivät siitä omasta parhaastaan aika paljonkin. En osaa sanoa, mistä se johtui. Tuskin osaavat itsekään. Saako valmennus kuitenkin niistä hyvistä ja ihan ok-pelaajista yhtään kredittiä?
Ja ymmärrän hyvin, että kaikki tekee virheitä kentällä. Mutta nyt ne virheet, mistä maalit tulivat, olivat alokasmaisia virheitä. Ja näitä ei enää tässä vaiheessa saisi tulla. Eikä varsinkaan Lehterän ja Komarovin kokemuksen omaavilta kavereilta. Pelaaminen oli ylimielistä. Mua ei nämä yksittäisinä virheinä kiinnostele kauheasti, mutta asennepuolella kiinnostaa, koska muistissa on vielä tämän saman kaksikon pelleilyt muutaman viikon takaa. Ja mä en niistä tykännyt, koska fokus oli epäolennaisissa asioissa. Lehterän uskon voivan parantaa, mutta Komarovista en ole varma. Toivottavasti pystyy parantamaan ja pää kestää.
Asioista eri mieltä olevien näkemysten väittäminen toistuvasti tekosyyksi, on aina laiskaa. Vähän sama kuin sanoisi, että joku ei tehnyt maalia, koska ei vain halunnut riittävästi.
Mua vituttaa ne kirjoittamani asiat, sorit siitä.