Siellä joku joukkue lahest taistelee nokia-areenassa johtoasemassa. Ja mikä olikaan joukkueen budjetti? "Jaa, Jaa, Jaa, Jaa kylläpä vituttaa". Miksi vitussa tämä ei onnistu IFK:ta.
Melkein joka kausihan siellä on yksi pienemmänn budjetin seura, joka ylittää kaikki odotukset ja jonka voidaan sanoa ylisuorittavan. HIFK ei tule koskaan olemassa tällaisessa tilanteessa, koska HIFK ei tule lähtemään pienellä budjetilla kauteen ennen kuin on ihan pakko. Alla viimeiset viisi kautta, jolloin pleijarit on pelattu ja joka kausi siellä on ollut joku pienemmän budjetin yllättäjä vähintään TOP4:ssä:
2022-23: Pelicans
2021-22: KooKoo
2020-21: TPS
2019-20: ei pelattu
2018-19: HPK
2017-18: TOP4 kalliita jengejä
Rahalla saa kalliimpia pelaajia, mutta ei aina parasta joukkuetta. Altavastaajan rooli on aina helppo, mutta HIFK ei tule koskaan olemaan mikään oikea altavastaaja. Eikä pidäkään. Mä itse tosin toivoisin, että seura tekisi vaikka sellaisen 5 v. suunnitelman, että lähdetään pienellä budjetilla ja ajetaan omia junnuja sisään ja haetaan muualta vain sellaisia tulevia potentiaalisia tähtiä. Pari pappaa siihen mukaan. Se olisi äärimmäisen mielenkiintoista ja olen varma, että kerrankin saisi seurata sarjaa ilman minkäänlaisia menestyspaineita :). Mä voisin maksaa vaikka tuplahinnan mun kausaristani. En vain usko, että tällaista tullaan näkemään.