Tervehdys. Kirjoitukseni ei tule käsittelemään Hifk:ta millään tavalla, vaan se tulee käsittelemään jatkoaikaa yleisellä tasolla. On kaksi syytä miksi valitsin kirjoitukselleni Hifk-ketjun. Ensinnäkin kun aikoinani aloin joskus vuonna 2012 yleensä lukemaan jatkoaikaa, niin viihdyin nimenomaan Hifk-ketjussa. Täällä kirjoitukset olivat yleensä mielestäni kaikista hauskempia ja mielenkiintoisempia, tervettä itseironiaa, josta ainakin minä tykkäsin. Toinen syy on se, että ilmeisesti sekä Hifk, että Jokerit ketjut ovat jatkoajan luetuimpia, joten täällä saavuttaa suuremman yleisön kuin jossain vapaa keskustelu ketjussa. Ja sitten pikkuhiljaa itse asiaan.
Minua suuresti harmittaa se, että kun kyse on jääkiekkokeskustelusta, eli eri seurojen fanit keskustelevat keskenään, niin keskustelujen säännöissä ei kunnioiteta lajia. Tarkoitan tällä sitä, että jääkiekko on lajina tiukka kamppailulaji, jossa otetaan vastustajasta mittaa keinolla millä hyvänsä. Tavoitteena on voitaa peli. Ja kun otetaan historia huomioon, niin jääkiekko on nimenomaan työläisten laji eikä mikään hienostolaji. Ja miesten kesken kautta aikojen TERVE VITTUILU on aina ollut hyväksyttävää ja jopa nostanut keskinäistä yhteishenkeä. Kuitenkin jos katsoo jatkoajan jääkiekkokeskustelua, niin täällä tuntuu siltä että pitää varoa loukkaamasta ketään ja olla yhtä mieltä kaikken kanssa. Olkoon esimerkkinä vaikka nimimerkki Scholl, jonka kirjoituksia oli hauska lukea ja niissä oli aina asiapohja, mutta koska kirjoitusasu oli aina piiloitettuna pieneen vittuiluun, niin herkänahkaiset jatkoaikalaiset eivät sitä kestäneet ja niin kyseinen nimimerkki ei enää tänne saa kirjoittaa.
Ymmärrän hyvin että jos puututaan henkilökohtaisuuksin, esim. jos minä jatkuvasti arvostelisin jonkun tietyn nimimerkin kirjoituksia, niin se ei tietenkään olisi hyväksyttävää. Mutta jos arvostelen esim. sitä että miksi tamperetta pidetään vielä vuonna 2013 kiekkokaupunkina, niin ketä se henkilökohtaisesti loukkaa? Mielestäni on paljon arvelluttavampaa sellainen kirjoittelu mitä esim. cobol on harrastanut arvostellessaan Jarkko Ruutua jolloin hän on julkisesti toivonut että kyseinen henkilö hakataan. Eikö se ole paljon enemmän yksityisyyttä loukkaavaa tai henkilökohtaisuuksiin menemistä kuin kokonaisen kaupunkin arvosteleminen? Kuitenkin se olen minä joka tulen saamaan pelikieltoa ja cobol se vaan jatkaa kirjoittelemista moderaattorien hyväksymänä.
Ja palataan vielä tuohon terveeseen vittuiluun. Jos esim. kirjoitan Jani Rita ketjuun siitä, että siinä on meillä pelaaja joka ei juurikaan pisteitä tee eikä edes käytä kokoaan hyväkseen kulmataisteluissa ja ihmetelen sitä miksi tämmöinen luonteeltaan lammas nauttii hirveää kunnioitusta fanien keskuudessa, niin heti kuulemma provoan. Sehän on saatana tosiasia mikä on kirjoitettu vittuilevaan sävyyn. Mutta faktahan se on. Mikä siitä tekee provoa? Se vai että on kirjoitettu vittuilevaan sävyyn? ÄLKÄÄ OLKO NIIN HERKKIÄ. Ainoa kuka kyseisestä kirjoittelusta saisi suuttua on Jani Rita itse. Ja todennäköisesti Rita ottaisi sen huumorilla niinkuin se on tarkoitettukin.
Se mitä yritän sanoa on se, että älkää jumalauta olko nin herkkiä. Jääkiekko on miesten laji ja pidetään keskustelupalstakin miehekäänä eikä minään saatanan naisten nypläyskerhona missä kaikki miellyttää kaikkia.Terve ja huumoriin piiloitettu vittuilu on ihan tervettä eikä sitä tarvitse ottaa henkilökohtaisesti. Ja loppuun vielä Melko Huonolle semmoinen viesti että olen syntynyt ja asunut Helsingissä 35-vuotta ja muutin Nurmijärvelle kuusi vuotta sitten koska täällä on halvemmat asunnot ja isommat tontit kuin Helsingissä. Kaikille palstalaisille Oikein Hyvää Joulua ja Uutta Vuotta!