Aivan puhtaasti makuasioita nämä selostajahommat, eikä näistä oikein voi edes kiistellä, mutta mikä siinä Saukkosessa jengiä tarkalleen ottaen oikein vituttaa? Meneekö samaan kastiin Mertarannan kanssa, että kun on trendikästä kimpassa jotain "vihata" niin sillä sitten mennään? Jonkinlaiset traumat 2000-luvun alun Hockey Nighteista? Ääntää hassusti kahden pelaajan sukunimet?
En itse ole varsinainen Saukkosen ihailija, mutta en kyllä Palstan äänekkäimpien antipatioitsijoiden viestiä ihan tavoita. Itselle menee siinä missä muutkin.
ps. Niin ja sen Mertarannan kanssa on myös minulla vaikeaa.
Saukkosesta on ensinnäkin traumat sieltä kaukaa hockey nightista. Lisäksi hän on melkoisen kehno selostaja. Mutta minulta hän saa vähän anteeksi ihan vain kuulostamalla vilpittömän innostuneelta ja jollain lailla sympaattiselta. Siitä huolimatta en jaksaisi joka pelissä kuunnella.
Sen sijaan Mertaranta on kamala. Yrittää pakonomaisesti pitää yllä puherytmiä, johon ei enää aivan pysty. Siksi öö ää jne. Yli maalin tai ylänurkkaan suhahtavat matalat laukaukset ovat niin sanotusti legendaarisia. Ja mitä näitä kaikkia muita väsyneitä ilmaisuja nyt onkaan.
Lisäksi jääkiekon selostaminen ei selvästi ole mikään hänen paraatilajinsa, joten miksi väkisin roikottaa mukana? No tietysti siksi, kun Maikkari suuressa tyhmyydessään lienee lyönyt pöytään mottipäistä. Arvonsa Mertaranta tuntee, sen kuulee.
Joskus muistan lukeneena, että Antero tekisi varsin huolellisesti pohjatyöt esim. nimien ääntämisen suhteen. Kuulemma jos ei tiedä, kysyy pelaajalta itseltään. Sen verran olen ruotsin kielen taitoinen, että tuo Muuttin kuulostaa jokseenkin oudolta. Voihan olla, että Antsa on tarkistanut asian, ja Johan on tehnyt käytännön pilan.
Pahoittelen vuodatustani. Vituttaa. Kiitos ja anteeksi.