Nyt just vituttaa!

  • 2 576 554
  • 12 174

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool

Olihan tää mennyt jo liiankin hyvin meidän osalta

Joo alkaa olla vaarallisen nihkeä tilanne Liigalle ja IFK:llekin jo, jos toinen kokonainen kausi putkeen eletään täysin koronan ehdoilla. Vittu sentään.
 

EPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
AVI:lla oli niin paljon aikaa mutta vasta nyt vedettiin ässä hihasta. Eikö nämä rajoitukset olisi voinut ottaa käyttöön jo 2 vko sitten?

Tai yrittää saada näihin edes jotain järkeä.. aika mustavalkoisesti AVI:ssa tutkitaan näitä asioita.
 

Kane88

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, Hawks
AVI:lla oli niin paljon aikaa mutta vasta nyt vedettiin ässä hihasta. Eikö nämä rajoitukset olisi voinut ottaa käyttöön jo 2 vko sitten?

Tai yrittää saada näihin edes jotain järkeä.. aika mustavalkoisesti AVI:ssa tutkitaan näitä asioita.
Nimenomaan, olisi pitänyt heinäkuussa ottaa ne käyttöön mutta silloihan oltiin lomalla ja ei saatu peukalo perseestä ulos.
 

Helsingforce

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK ilman Ville Peltosta ja Tobias Salmelaista
Vituttaa kun en keksi keksimälläkään mitään mistä valittaa. Tämä ei ole se IFK, johon olen viime vuosikymmeninä tottunut.

Tai voisihan sitä jauhaa taas siitä ikuisuusaiheesta eli suljetusta rf:stä. Operatiivisesta toiminnasta en kuitenkaan nyt löydä valittamista, tylsää.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hahaa! Minä keksin vitutuksen aihetta: maalinteon sietämätön vaikeus. Nyt on aika monta minuuttia vedetty yhdellä maalilla. Mulle riittäis jo.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Lähdetääs kaikki potkupallokisoihin ja räkälöihin ja ties minne haista paskan ulkomaanreissuille ja huudellaan kuorossa ”Krista Kiuru haista v***u!”, niin päästään ehkä katsomoihin erityisrajoituksin omissa happiteltoissa 2030-luvulla. Hallitus sanoo sitä ja AVIt sanoo tätä, mutta jos jengi älyäis skarpata vähän itsekin, niin ehkä tästä tulisi jotain.
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Lähdetääs kaikki potkupallokisoihin ja räkälöihin ja ties minne haista paskan ulkomaanreissuille ja huudellaan kuorossa ”Krista Kiuru haista v***u!”, niin päästään ehkä katsomoihin erityisrajoituksin omissa happiteltoissa 2030-luvulla. Hallitus sanoo sitä ja AVIt sanoo tätä, mutta jos jengi älyäis skarpata vähän itsekin, niin ehkä tästä tulisi jotain.
Jengi on skarpannut ihan tarpeeksi eikä ansaitse tällaisia paskarajoituksia. Sitä skarppaamista sopisi odottaa nimenomaan päättäjiltä.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Jengi on skarpannut ihan tarpeeksi eikä ansaitse tällaisia paskarajoituksia. Sitä skarppaamista sopisi odottaa nimenomaan päättäjiltä.
Mun mielestä ei, mitä olen muutamissa tapahtumissa käynyt ja nähnyt mitä, noissa räkälöissä nimenomaan tapahtuu. Ja nuoriso nyt ei skarppaa ainakaan mitään.
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Mun mielestä ei, mitä olen muutamissa tapahtumissa käynyt ja nähnyt mitä, noissa räkälöissä nimenomaan tapahtuu. Ja nuoriso nyt ei skarppaa ainakaan mitään.
Kaikenlaista sitä saakin lukea. Viimeinen lauseesi kertoo ihan tarpeeksi. Eipä tässä sitten muuta.
 
Viimeksi muokattu:

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Kaikenlaista sitä saakin lukea. Eipä tässä sitten muuta.
Olen hirveän pahoillani, mutta jos keikoilla jengi tungeksii aivan tappituntumalla ilman maskeja, deekut räkii toistensa naamoille ja kaulailee lähiökuppiloissa ja IFK:n harkkamatsissakin jos jätät turvavälin vieruskaveriin ja siihenkin väliin tungetaan aivan iholle istumaan, niin en mä näe, että ihan hirveästi skarpataan. Nuoriso maleksii laumoissa ilman maskeja sisällä ja ulkona. Nämä nyt on tällaisia, mihin itse törmäillyt ja tulee äkkiä mieleen.
 

444

Jäsen
Olen hirveän pahoillani, mutta jos keikoilla jengi tungeksii aivan tappituntumalla ilman maskeja, deekut räkii toistensa naamoille ja kaulailee lähiökuppiloissa ja IFK:n harkkamatsissakin jos jätät turvavälin vieruskaveriin ja siihenkin väliin tungetaan aivan iholle istumaan, niin en mä näe, että ihan hirveästi skarpataan. Nuoriso maleksii laumoissa ilman maskeja sisällä ja ulkona. Nämä nyt on tällaisia, mihin itse törmäillyt ja tulee äkkiä mieleen.
Ja kaikesta tästä rietastelusta johtuen koko maassa on yhteensä vajaat 90 ihmistä sairaalassa koronaviruksen kourissa. Kyllä tätä kansaa pitääkin tämän vuoksi kurittaa. Keppiä saatana.
 

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olen hirveän pahoillani, mutta jos keikoilla jengi tungeksii aivan tappituntumalla ilman maskeja, deekut räkii toistensa naamoille ja kaulailee lähiökuppiloissa ja IFK:n harkkamatsissakin jos jätät turvavälin vieruskaveriin ja siihenkin väliin tungetaan aivan iholle istumaan, niin en mä näe, että ihan hirveästi skarpataan. Nuoriso maleksii laumoissa ilman maskeja sisällä ja ulkona. Nämä nyt on tällaisia, mihin itse törmäillyt ja tulee äkkiä mieleen.
Ota rokote ja rauhoitu.
 

Hattu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Ja kaikesta tästä rietastelusta johtuen koko maassa on yhteensä vajaat 90 ihmistä sairaalassa koronaviruksen kourissa. Kyllä tätä kansaa pitääkin tämän vuoksi kurittaa. Keppiä saatana.
No tähän olisi helppo ratkaisu. Tilaisuuksiin ainoastaan rokotepassin kanssa, jossa on kaksi leimaa. Tässä on vielä aika paljon jengiä rokottamatta, vielä ehtii sairaalaan sankemmin joukoin.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
No tähän olisi helppo ratkaisu. Tilaisuuksiin ainoastaan rokotepassin kanssa, jossa on kaksi leimaa. Tässä on vielä aika paljon jengiä rokottamatta, vielä ehtii sairaalaan sankemmin joukoin.
Kyllä mulle kelpaa että ne joilla sitä rokotetta ei ole pääsevät myös ineen näyttämällä tuoreen negatiivisen testituloksen. Eikö se näin Tanskassa ja muualla jossa tuo on käytössä toimi? Silloin kukaan ei pääse jauhamaan paskaa eriarvoistamisesta ynnä muusta. Joko otat piikit hihaan tai ravaat hakemassa koronatestituloksia päivittäin. Valintoja, valintoja. Ne jotka eivät oikeasti pysty rokotetta ottamaan…ikävä sanoa ääneen tätä: ei ehkä kannata tapahtumiin riskillä lähteäkään. Oma valinta sekin lähteekö vai ei.

Edit. @douppi mun ymmärrys on miinuksella noiden ilman terveydellistä estettä piikit skippaavien osalta. Mutta koska sääntösuomi niin juoskoot niissä testeissä sitten päivittäin. Luulen että alkaa rokote jossain vaiheessa osaa noistakin sitten kiinnostamaan.
 
Viimeksi muokattu:

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Kyllä mulle kelpaa että ne joilla sitä rokotetta ei ole pääsevät myös ineen näyttämällä tuoreen negatiivisen testituloksen. Eikö se näin Tanskassa ja muualla jossa tuo on käytössä toimi? Silloin kukaan ei pääse jauhamaan paskaa eriarvoistamisesta ynnä muusta. Joko otat piikit hihaan tai ravaat hakemassa koronatestituloksia päivittäin. Valintoja, valintoja. Ne jotka eivät oikeasti pysty rokotetta ottamaan…ikävä sanoa ääneen tätä: ei ehkä kannata tapahtumiin riskillä lähteäkään. Oma valinta sekin lähteekö vai ei.

Noh, vähän 50-50 sen kanssa. Ymmärrys ilman terveydellistä syytä rokotteen passaajille tän 1,5v jälkeen alkaa olla aikalailla pyöreä 0. Ei haittaisi vaikka jäisivät kaikesta "sirkushuvista" pois suorilta. Mutta Suomella ei ole munaa sellaseen, vaan aina löytyy joku vitun lakien lakien laki, joka sen sitten tyrmää.

12-15v ovat pala purtavaksi rokotteiden kanssa, mutta jos se ns. passiraja olisi vaikka syyskuun loppu tai lokakuu, ja yksittäisillä toimijoilla kuten jäähalli ja HIFK olisi oikeus päättää tollasista, niin päästäisiin suunnilleen Liigan alkuun tuon kanssa.

Mutta eihän se noin tietenkään voi mennä, koska Suomi ja kaikki säätö.
 
Viimeksi muokattu:

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Noh, vähän 50-50 sen kanssa. Ymmärrys ilman terveydellistä syytä rokotteen passaajille tän 1,5v jälkeen alkaa olla aikalailla pyöreä 0. Ei haittaisi vaikka jäisivät kaikesta "sirkushuvista" pois suorilta. Mutta Suomella ei ole munaa sellaseen, vaan aina löytyy joku vitun lakien lakien laki, joka sen sitten tyrmää.

12-15v ovat pala purtavaksi rokotteiden kanssa, mutta jos se ns. passiraja olisi vaikka syyskuun tai lokakuu, ja yksittäisillä toimijoilla kuten jäähalli ja HIFK olisi oikeus päättää tollasista, niin päästäisiin suunnilleen Liigan alkuun tuon kanssa.

Mutta eihän se noin tietenkään voi mennä, koska Suomi ja kaikki säätö.

Joku THLn ukko sanoi radiossa, että niitä, jotka rokotteen joutuvat jättämään väliin kokonaan "allergisista syistä" on vain muutama tapaus.

Nämä, jotka joutuvat siirtämään rokotteen ottamista heikon yleiskunnon tai jonkun elinsiirron takia, eivät tietenkään ole sillä hetkellä mitään urheilun suurkuluttajia. Ovat varmaan muutenkin kotosalla.

Niin onko nyt niin, että koko maa ja esimerkiksi jääkiekko olisi muutaman rokoteallergikon panttivankina? Ja tietenkin näiden koronaskeptikoiden, anteeksi koronadenialisti-idioottien?

Eli oltaisiin valmiita pistämään konkurssiin jääkiekkoseuroja ja teattereita ja muita yrityksiä näiden takia?

En keksi juuri mitään tyhmempää.

Edit: Ja tämä liittyi siis koronapassiin ja siihen saisivatko yksityiset toimijat, kuten HIFK päättää ihmisten päästämisestä sisään.
 
Viimeksi muokattu:

EPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Vielä tuosta @BigRedBob in kirjoituksesta, niin toisaalta iso osa nuorista skarppaa ja toimii esimerkillisesti mutta kyllähän se on totta, että myös iso osa nuorista ja keski-ikäisistä elää kuin koronaa ei olisikaan. Ehkä se hieman kasaantuu siellä missä on huono-osaisuutta ja halpuuttajia mutta selvästi osa ihmisistä ei välitä, eikä pidä maskeja eikä ole kiinnostunut turvaväleistä. Jos tämä kansan osa olisi toiminut "fiksummin" vai olisiko parempi sanoa muut huomioon ottaen, niin olisihan koronatilanne paljon parempi.

Mutta turhauttavaa on se, jos lätkämatsiin ei päästä, leffaan ei päästä, uimaan ei päästä eikä kuntosalillekaan, vaikka näistä paikoista tartuntoja on tullut todella vähän mutta samaan aikaan vielä lasten harrastamista rajoitetaan mutta baareissa ja ravintoloissa ei radikaalisti pudoteta kapasiteettia. Tuntuisi hassulta, että Nordikselle saisi nykyisten määreiden mukaan ehkä 10 katsomonlohkoa, eli 250 katsojaa, vaikka halli vetää 8200 mutta samaan aikaan ravintolassa tai baarissa tai terassilla on 80-100% kapasiteetista käytössä. Kaikki ravintolat ja baarit eivät ole enkä usko että tulevatkaan rajoittamaan kävijämääriä. Nordikselle voi ottaa turvallisesti 4000-5000 katsojaa, mutta AVI:n näkökulmasta vain sen noin 250. Enempää ei koska kaikille ei saa täysin omaa sisäänpääsyä eikä vessoja yms vaikka todellisuudessa ne ei juuri muuta mitään ja maskin käyttö estää enemmän viruksia, kuin tiukat kävijärajoitukset jotka perustuu todella mustavalkoiseen ajatteluun. Kun noita tilojen kävijämääriä miettiin, niin harjoitushalliin saisi ottaa vain 25 ihmistä, koska 1 uloskäynti. Tuntuu niin typerältä..
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vielä tuosta @BigRedBob in kirjoituksesta, niin toisaalta iso osa nuorista skarppaa ja toimii esimerkillisesti mutta kyllähän se on totta, että myös iso osa nuorista ja keski-ikäisistä elää kuin koronaa ei olisikaan. Ehkä se hieman kasaantuu siellä missä on huono-osaisuutta ja halpuuttajia mutta selvästi osa ihmisistä ei välitä, eikä pidä maskeja eikä ole kiinnostunut turvaväleistä. Jos tämä kansan osa olisi toiminut "fiksummin" vai olisiko parempi sanoa muut huomioon ottaen, niin olisihan koronatilanne paljon parempi.

Mutta turhauttavaa on se, jos lätkämatsiin ei päästä, leffaan ei päästä, uimaan ei päästä eikä kuntosalillekaan, vaikka näistä paikoista tartuntoja on tullut todella vähän mutta samaan aikaan vielä lasten harrastamista rajoitetaan mutta baareissa ja ravintoloissa ei radikaalisti pudoteta kapasiteettia. Tuntuisi hassulta, että Nordikselle saisi nykyisten määreiden mukaan ehkä 10 katsomonlohkoa, eli 250 katsojaa, vaikka halli vetää 8200 mutta samaan aikaan ravintolassa tai baarissa tai terassilla on 80-100% kapasiteetista käytössä. Kaikki ravintolat ja baarit eivät ole enkä usko että tulevatkaan rajoittamaan kävijämääriä. Nordikselle voi ottaa turvallisesti 4000-5000 katsojaa, mutta AVI:n näkökulmasta vain sen noin 250. Enempää ei koska kaikille ei saa täysin omaa sisäänpääsyä eikä vessoja yms vaikka todellisuudessa ne ei juuri muuta mitään ja maskin käyttö estää enemmän viruksia, kuin tiukat kävijärajoitukset jotka perustuu todella mustavalkoiseen ajatteluun. Kun noita tilojen kävijämääriä miettiin, niin harjoitushalliin saisi ottaa vain 25 ihmistä, koska 1 uloskäynti. Tuntuu niin typerältä..

Nämä tiukimmat rajoitukset koskevat näillä näkymin vain Helsinki/Vantaa/Espoo/Grania.
Yksi vaihtoehto (ei tietenkään ideaali, mutta tyhjille katsomoille pelaamista parempi sellainen) olisi pelata rajoitusten aikana kotiotteluita muissa kehyskunnissa jos rajoitukset ovat tällaisia kauden alkaessa.


Vituttaa silti, että nyt korona näyttäisi pilaavan jo kolmannen lätkäkauden.
 

EPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Nämä tiukimmat rajoitukset koskevat näillä näkymin vain Helsinki/Vantaa/Espoo/Grania.
Yksi vaihtoehto (ei tietenkään ideaali, mutta tyhjille katsomoille pelaamista parempi sellainen) olisi pelata rajoitusten aikana kotiotteluita muissa kehyskunnissa jos rajoitukset ovat tällaisia kauden alkaessa.


Vituttaa silti, että nyt korona näyttäisi pilaavan jo kolmannen lätkäkauden.

Uskon että rajoitukset leviävät muuallekin. Mutta toivon että hallituksella ja AVI:lla on rohkeutta luopua niistä kuukauden kuluttua jolloin rokoitekattavuus on parempi.

Maskipakko ja 70% kapasiteetti olisi mielestäni ihan ok ratkaisu syyskuun ajalle. Silloin ainakin kausikorttilaiset pääsee mestoille ja muutama irtolipun ostaja eikä talous kärsisi niin pahasti.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Hyvinhän tuonne mahtuisi 60-70% ihmisiä sisään. Rokotepakko ja maskipakko. Aivan järjetöntä, että koko toiminta pitää sulkea kun halleissa opastuksella saataisiin turvavälit jne. kuntoon. Muutenkin jos on jo kaksi kertaa rokotettu niin miksi ei saisi sellaiset ihmiset osallistua tilaisuuksiin?

Kyllähän toi vituttaa, jos taas kerran pelataan tyhjille katsomoille.
 

EPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Hyvinhän tuonne mahtuisi 60-70% ihmisiä sisään. Rokotepakko ja maskipakko. Aivan järjetöntä, että koko toiminta pitää sulkea kun halleissa opastuksella saataisiin turvavälit jne. kuntoon. Muutenkin jos on jo kaksi kertaa rokotettu niin miksi ei saisi sellaiset ihmiset osallistua tilaisuuksiin?

Kyllähän toi vituttaa, jos taas kerran pelataan tyhjille katsomoille.

70% olisi 5740 katsojaa, 60% olisi 4920 katsojaa.

Jos rokotepassi tulisi pian niin se varmaan pelastaisi ainakin alkukauden jos huolena on että rajoitukset jatkuvat.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös