Nyt just hymyilyttää!

  • 2 115 003
  • 10 484

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Onneksi on muutakin elämää ja ajateltavaa kuin HIFK, vaikka se on ollut sekä tulee olemaan isossa osassa jatkossakin, kun ei irtikään kykene päästämään.
 

Helsingforce

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK ilman Ville Peltosta ja Tobias Salmelaista
Onneksi on muutakin elämää ja ajateltavaa kuin HIFK, vaikka se on ollut sekä tulee olemaan isossa osassa jatkossakin, kun ei irtikään kykene päästämään.

Suosittelen chilejä. Ne ovat viime vuosina antaneet enemmän aihetta hymyilyyn kuin IFK. Toki toivon ja uskon, että keväällä roolit vaihtuvat ainakin hetkeksi, ja IFK aiheuttaa taas huomattavasti enemmän hymyä.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Onneksi on muutakin elämää ja ajateltavaa kuin HIFK, vaikka se on ollut sekä tulee olemaan isossa osassa jatkossakin, kun ei irtikään kykene päästämään.

On toki, mutta ne 2 elämää on periaatteessa erikseen, vaikka menevätkin vähän ristiin. Eli on fani/IFK ja sitten on se normi-elämäksi kutsuttu :)
 

Kale

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Tom Laaksonen
Ei tässä oo kyllä minkäännäköinen maali lähelläkään IFKn toimesta. Väärä ketju muuten. Ei hymyilytä.
 

444

Jäsen
Hymyilyttää se, ettei edes vituta. Ei vituta se, että tuhlasi taas yhden perjantai-illan tällaisen paskan katsomiseen. Lähinnä naurattaa. Naurattaa oma tyhmyys. Ja hymyilyttää se, ettei tänäänkään jaksanut lähteä paikan päälle katsomaan tuota. Taitaa hyvinkin tulla toinen kausi putkeen, kun en Nordiksen saranoita kuluta. Mutta toisaalta olen joukkueen syöpä. Sekin hymyilyttää.
 

Pordinard

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buffalo Sabres
Taitaa hyvinkin tulla toinen kausi putkeen, kun en Nordiksen saranoita kuluta. Mutta toisaalta olen joukkueen syöpä. Sekin hymyilyttää.

Eipäs nyt marttyyriksi heittäydytä. Veikkaan että finaaleissa viimeistään hipsit korvat luimussa Jäähallille ja kaikilla on taas kivaa.

Tänään on kova matsi eilen levännyttä ja vielä kuherruskuukautta Pikachun kanssa viettävää Kerhoa vastaan, veikkaan että nyt tulee maaleja eilisenkin edestä ja kahden erän jälkeen vierasjohto on sen verran selvä että voi hyvillä mielin siirtyä seuraamaan Suomen jalkapallomatsia.
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
HPK: lle lyöty kiinni tämän päivän peliin, niin hymyilyttäö jo kun IFK pelissä kusee mun veto, eli vähintään tasuri tänään

Sama vika. Isolla rahalla Kerhon 3,50 kerroin kiinni. Päivän päätteeksi vituttaa ihan varmana kun ei tule 3 pisteen voittoa, eikä rahoja (lyökää nyt joku se tasuri, niin edes jotain hymyilyttää vähäsen)
 

Iris

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Sama vika. Isolla rahalla Kerhon 3,50 kerroin kiinni. Päivän päätteeksi vituttaa ihan varmana kun ei tule 3 pisteen voittoa, eikä rahoja (lyökää nyt joku se tasuri, niin edes jotain hymyilyttää vähäsen)

58.45 Hylätty maali (Innala) - Valmentajan haasto
60.12 1-0 JA AV Tommi Tikka
 

Hokipedia

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, LA Kings, Underdog
Sama vika. Isolla rahalla Kerhon 3,50 kerroin kiinni. Päivän päätteeksi vituttaa ihan varmana kun ei tule 3 pisteen voittoa, eikä rahoja (lyökää nyt joku se tasuri, niin edes jotain hymyilyttää vähäsen)
Näihin helpottaa kummasti money line -bestaaminen. Toki kerroin kärsii, mutta vitutus poistuu. Money linelläkin Kerholle saa 2,48 kertoimen. Siihen vähän isommin kiinni, niin iloitsee joko rahoista tai voitosta.
 

444

Jäsen
Eipäs nyt marttyyriksi heittäydytä. Veikkaan että finaaleissa viimeistään hipsit korvat luimussa Jäähallille ja kaikilla on taas kivaa.

Tänään on kova matsi eilen levännyttä ja vielä kuherruskuukautta Pikachun kanssa viettävää Kerhoa vastaan, veikkaan että nyt tulee maaleja eilisenkin edestä ja kahden erän jälkeen vierasjohto on sen verran selvä että voi hyvillä mielin siirtyä seuraamaan Suomen jalkapallomatsia.
Kaikilla on kivaa, kun tuo joukkue alkaa pelata joukkueena ja sellaista jääkiekkoa, jolla voitetaan pelejä. Eiköhän silloin muutama muukin ”jengin syöpä” saavu hallille, niin ei tarvitse nähdä viikonloppuisin mitään hädin tuskin 7000 lukemia.
Olisi muuten ihan mielenkiintoista tietää, onko tämä jengin syöpä -kommentin heittänyt nimimerkki (ei muistu mieleen) käynyt haastamassa esim FB:n kautta eri faniryhmissä porukkaa enemmän hallille, jotta pääsisivät tästä stigmastaan eroon. Faneja on varovaisenkin arvion mukaan vähintään kymmeniä tuhansia (ehkä satoja tuhansia), ja silti perjantai-iltana Kärppiä vastaan saadaan 7000 paikalle. Fanien syy. Hymyilyttää se, miten toiset pitävätkin itseään niin paljon parempina ihmisinä vain siksi, että menevät ihan hallille asti katsomaan pelejä. Aika paljon saa tapahtua, että itse alan taittaa tuota 80km/suunta matkaa katsomaan tuollaista puolivillaista pupellusta. Mikäli finaaleissa pelataan, peli on varmaan jo tovin ollut aika erilaista. Ja silloin jään suurella todennäköisyydellä ilman lippua, koska ne myydään nopeasti loppuun.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Hieman hymyilyttää tuo kun kahvara-fanit käyvät kuumana eilisen maalin hylkäyksestä. Nyt on kuulemma mitta täysi. 2016 keväällä oli hieman eri fiilis, "näitä sattuu" ja "ei mahda mitään" ja "ihanaa mestaruus".
 
Viimeksi muokattu:

Schwein

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Heh, tuossa erätauolla kun pyöritettiin top 5 -torjuntoja, oli torjujana kahdessa klipissä IFK:ta vastassa ollut maalivahti. Ei kovin yllättävää.
 

Hokipedia

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, LA Kings, Underdog
Kaikilla on kivaa, kun tuo joukkue alkaa pelata joukkueena ja sellaista jääkiekkoa, jolla voitetaan pelejä. Eiköhän silloin muutama muukin ”jengin syöpä” saavu hallille, niin ei tarvitse nähdä viikonloppuisin mitään hädin tuskin 7000 lukemia.
Olisi muuten ihan mielenkiintoista tietää, onko tämä jengin syöpä -kommentin heittänyt nimimerkki (ei muistu mieleen) käynyt haastamassa esim FB:n kautta eri faniryhmissä porukkaa enemmän hallille, jotta pääsisivät tästä stigmastaan eroon. Faneja on varovaisenkin arvion mukaan vähintään kymmeniä tuhansia (ehkä satoja tuhansia), ja silti perjantai-iltana Kärppiä vastaan saadaan 7000 paikalle. Fanien syy. Hymyilyttää se, miten toiset pitävätkin itseään niin paljon parempina ihmisinä vain siksi, että menevät ihan hallille asti katsomaan pelejä. Aika paljon saa tapahtua, että itse alan taittaa tuota 80km/suunta matkaa katsomaan tuollaista puolivillaista pupellusta. Mikäli finaaleissa pelataan, peli on varmaan jo tovin ollut aika erilaista. Ja silloin jään suurella todennäköisyydellä ilman lippua, koska ne myydään nopeasti loppuun.
Ei kannata uhriutua. En ole alkuperäinen kommentin heittäjä, mutta tuskin kukaan tarkoitti, että kotiin jäävät kannattajat ovat syöpää. Vaan ne glory hunterit, jotka elävät ja fiilistelevät messissä kun kulkee lujaa ja vaikeampina hetkinä kääntävät selkänsä ja jäävät himaan.
 

444

Jäsen
Ei kannata uhriutua. En ole alkuperäinen kommentin heittäjä, mutta tuskin kukaan tarkoitti, että kotiin jäävät kannattajat ovat syöpää. Vaan ne glory hunterit, jotka elävät ja fiilistelevät messissä kun kulkee lujaa ja vaikeampina hetkinä kääntävät selkänsä ja jäävät himaan.
Kääntävät selkänsä ja jäävät himaan. :D
Yritä nyt sinäkin ymmärtää, että eri ihmiset arvottavat oman vapaa-aikansa eri tavoilla. Mä olen istunut liioittelematta satoja tunteja auton ratissa pelkästään vieraspelien takia, ja valitettavasti Oulua pidemmälle tässä maassa ei pelejä pääse katsomaan. Menestystä on tullut viimeksi keväällä 2011, jossain määrin keväällä 2016. Tästä huolimatta olen elänyt, hengittänyt IFK:ta niin koti- kuin vierasmatseissa riippumatta siitä, mitä alkkisfaija on illan peliin keksinyt. Viime kaudella ei syystä tai toisesta tarvinnut paljon peleissä käydä. Sen jälkeen välimatka hallille on kasvanut vartista noin puoleentoista tuntiin. Tällä hetkellä mulle riittää mainiosti se, että maksan 30€/kk siitä, että saan katsoa tuota peliä kotisohvalta. Joskus ennen oli toisin. Joskus ennen oli helppo ajoittaa duunit toimistolla siten, että ehti hyvin hallille ja siitä himaan. Joskus ennen oli helppo valita, että kauden aikana kalenteri muodostui ottelupäivien mukaan ja mitään muuta ei tarvinnut suunnitella tekevänsä niinä päivinä. Aivan sama, minkälaista se peli oli, kausari ”velvoitti” hallille kotimatseihin ja mahdollisuuksien mukaan vieraspelit tuli kierrettyä sen lisäksi, useimmiten omalla autolla. Tänä päivänä tilanne on toinen. Joskus saatan hankkia lipun etukäteen ja mietin päivän fiiliksen mukaan, menenkö matsiin vai en. Mikäli otteet kentällä ovat tuota tasoa, mitä ne ovat tällä kaudella olleet, jään katsomaan pelin himaan. Tällä ei ole mitään tekemistä menestyksen kanssa, vaan ainoastaan sen, että herättääkö otteet kaukalossa muitakin tunteita kuin myötähäpeää.
Minun vapaa-aikani on tänä päivänä minulle niin arvokasta, että valitsen olla istumatta 2,5-3 tuntia autossa tuollaisen pelin nähdäkseni. Minulle on aivan tautisen yhdentekevää, mitä joku palstalla sekoileva latvakakkonen (edelleenkään en muista nimimerkkiä enkä vaivaudu tarkistamaan) minusta on mieltä. Sen sijaan herättää suurta hilpeyttä, että jotkut ihmiset kokevat jotain niin suurta ylemmyyden tunnetta, että ovat valmiit dumaamaan kymmenet tuhannet muut fanit jengin syöväksi ja glory huntereiksi, kun valitsevat katsoa pelin telkkarista. Kokevat olevansa niin paljon parempia ihmisiä, kun HE sentään menevät paikan päälle. Tällä logiikalla niitä jengin syöpiä ovat myös ne n. 6000 ihmistä joka pelissä, jotka istuvat katsomossa tumput suorana eivätkä osallistu kannustamiseen kaiken aikaa.

Kaikki kunnia heille, jotka tänä päivänä jaksavat huutaa ja hyppiä koko matsin ajan joka ikisessä pelissä. Kaikille se ei ole todellisuutta. Itse asiassa hyvin harvalle. Toivottavasti palstajeesukset muistavat hyvät käytöstavat siviilissä ja ovat huomauttelematta ystävilleen, kavereilleen, tuttavilleen, sukulaisilleen ja muille siitä, että ovat kuitenkin vähän parempia ihmisiä, kun menevät hallille. Jokaisella, joka ei mene, on siihen olemassa täysin hyväksyttävä syy, jonka arvostelu ei ole kenenkään muun asia. Minä toivoisin, että halli olisi illasta toiseen loppuunmyyty. Mutta se ei ole. Ei lähellekään. Syitä tälle on monia, ja jokaisella se syy on omansa. Sinä voit pitää sitä glory hunterointina ja jengisyöpäilynä, minä puolestani näen ainakin omalla kohdallani taustalla jotain aivan muuta.

Jos joku haluaa tästä asiasta vielä keskustella juuri minun kanssani, niin yksityisviestiä vain kehiin. Mikäli aikomus on vain räksyttää ja nostaa itseään jalustalle, niin sen voi toki tehdä ihan julkisestikin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös