Nyt just hymyilyttää!

  • 2 076 132
  • 10 344

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Tosi hyvä fiilis nyt kyllä! Jotenkin hermostunu päivä ja töissäkin kaikki ajatukset vaan illan pelissä, vaikka siinä yritti minkälaisia normihommia miettiä.

Hymyilyttää kun tietää sen, että IFK tulee kaikkinensa tuosta tasosta parantamaan reilusti. Ja sitä odotellessa meidän 4-ketju pelasi vaatimattomasti huipputasoista poff-lätkää. Pisti ilmat pihalle ja teki siinä sivussa kasan maaleja.

Hymyilyttää sekin, kun tietää kuinka tietämättömät toimittajat huomenna urputtavat pelintasosta, eikä tajua ettei 3 pelipäivässä nyt palata sille parhaalle tasolle kuukauden tauosta kaiken jälkeen. Se tulee kyllä sieltä, ja Pike ainakin tietää sen varmasti.
 
Viimeksi muokattu:

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Ai vittu kyllä maistuu! Vielä muutama viikko takaperin joukkueen huikea lento katkesi koronaan, mutta nyt laitettiin Kärpät lauluun tosipeleistä 3-0 ja kevät etenee! Kiitos IFK! Viides kerta putkeen neljän parhaan joukossa on myös mainittavan arvoinen suoritus, siitä rankasta alisuorittamisesta on päästy eroon.
 

Pordinard

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buffalo Sabres
Viides kerta putkeen neljän parhaan joukossa on myös mainittavan arvoinen suoritus, siitä rankasta alisuorittamisesta on päästy eroon.

Joitakin vuosia sitten minä ja moni muukin palstalla ihaili JYPin tasaista välieräputkea, ja kun JYP-fanit parina putken viimeisenä keväänä tuskailivat kun aina riittää "vain" välieriin mutta ei mestaruuteen muistan miettineeni miten helvetin hienoa olisi jos IFK pelaisi edes joka toinen kevät välierissä asti. Totta kai nälkä kasvaa ja IFK:n resursseilla pitäisi olla aina finaalissa, "vain kannu merkkaa" jne, mutta vuosituhannen taitteessa fanittamisen kunnolla aloittaneena olen kohta nähnyt IFK:n välierissä 9 kertaa yli 20 vuoteen ja nämä viisi viimeistä kevättä siis kattaa yli puolet noista.
 

RedDawn

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Seattle Kraken, Vancouver Canucks
Mahtava fiilis kun toimitettiin Kärpät tylysti kesälomille, ja hiukan myös pistää hymyilyttämään Mannerin "roudasta rospuuttoon"-henkinen itseruoskinta matsin jälkeisessä haastattelussa. Meni jo hiukan tragikoomisen puolelle :)
 

King Jeremy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool, Bayern München ja Boston Celtics
Mahtava fiilis kun toimitettiin Kärpät tylysti kesälomille, ja hiukan myös pistää hymyilyttämään Mannerin "roudasta rospuuttoon"-henkinen itseruoskinta matsin jälkeisessä haastattelussa. Meni jo hiukan tragikoomisen puolelle :)

Mä koin taas sympatiaa Manneria kohtaan. Selvästi olisi halunnut päättää valmennusjaksonsa Kärpissä aivan eri tavalla, ja mun mielestä, tuossa tunnetilassa, ihan ymmärrettävä esiintyminen. Muutenkaan Manner ei omaan silmään oo ollut erityisen ärsyttävä vastustajan koutsi, koska muistan, miten kovasti kehui IFK:ta silloin kolme vuotta sitten, kun hävittiin välierissä 3-4. Mutta itseruoskinnan ymmärrän, ja pidin rehellisyydestä.
 

RedDawn

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Seattle Kraken, Vancouver Canucks
Siis ehdottomasti sympaattinen tyyppi ja arvostan että uskaltaa avautua noin ja puhuu asioista suoraan. Ehkä toi haastattelu vaan tuli jotenkin vähän liian nopeasti taiston tauottua, meni jotenkin niin överiksi se "kaikki on minun vikaani, en osaa mitään"-läppä. Kun kaikki kuitenkin tietävät kuinka kovasta valmentajasta on kysymys.
 

King Jeremy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool, Bayern München ja Boston Celtics
Siis ehdottomasti sympaattinen tyyppi ja arvostan että uskaltaa avautua noin ja puhuu asioista suoraan. Ehkä toi haastattelu vaan tuli jotenkin vähän liian nopeasti taiston tauottua, meni jotenkin niin överiksi se "kaikki on minun vikaani, en osaa mitään"-läppä. Kun kaikki kuitenkin tietävät kuinka kovasta valmentajasta on kysymys.

Sepä se, että ehkä ei ollut sopivin hetki haastattelulle. Mutta ehkä Mannerkin suhtautuu työhönsä niin vakavasti, että sitten, kun menee vihkoon, niin tunne menee yli, eli tulee fiilis, että on ihan paska, vaikka eihän se nyt tosiaankaan niin ole.
 

Gilmore

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En osaa oikein edes pukea sanoiksi tuota Mannerin tyyliä, kun välillä ollaan niin maailmaa rakastavia ja välillä sitten ryvetään tuolla tavalla itsesäälissä, kuten eilen. Tunteella saa mennä, totta kai, mutta tuo ei vaikuta kovin stabiililta toiminnalta aikuiselle ihmiselle. Olen tuollaiseen tottunut enemmänkin lapsien tai teinien kanssa. Siihen kun lisätään, että Mannerin mediakuva on täysin vastakohta siihen, miten käyttäytyy vaihtopenkin takana, sillä siellä Manner on yksi Liigan kovimmista tuomareille valittajista. Hämmentävä persoona, jota en koskaan haluaisi nähdä IFK-valmentajana.
 

sirtyg

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & feikkiheikit
En osaa oikein edes pukea sanoiksi tuota Mannerin tyyliä, kun välillä ollaan niin maailmaa rakastavia ja välillä sitten ryvetään tuolla tavalla itsesäälissä, kuten eilen. Tunteella saa mennä, totta kai, mutta tuo ei vaikuta kovin stabiililta toiminnalta aikuiselle ihmiselle. Olen tuollaiseen tottunut enemmänkin lapsien tai teinien kanssa. Siihen kun lisätään, että Mannerin mediakuva on täysin vastakohta siihen, miten käyttäytyy vaihtopenkin takana, sillä siellä Manner on yksi Liigan kovimmista tuomareille valittajista. Hämmentävä persoona, jota en koskaan haluaisi nähdä IFK-valmentajana.

Jotain samanlaista meinasin kirjoittaa eilen pian haastattelunsa jälkeen, mutta en sitten kehdannut.

Ei mitään Manneria vastaan ihmisenä, mutta näinköhän Piken pari vuotta sitten toteama "Susi Kärppien vaatteissa" olisi aika lähelle totuutta. Toisaalta entiset pelaajat kyllä kertovat siitä, kuinka Mannerin persoona on sama niin kopissa kuin mediankin edessä.


Ehkä tuo on hänen tapansa käsitellä tappiota ja kiivasta palautetta. Se tietysti helpottaa kaiken tuon eilisen sanomista, että sopimus ei Kärppien kanssa jatku, joten ei tarvitse oman "ammattitaidottomuuden" takia omatoimisesti tehtävästä erotakkaan.
 

RedDawn

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Seattle Kraken, Vancouver Canucks
Katselin äsken vielä tuon lehdistötilaisuuden ja oli siinä kyllä jo paljon harmonisemman oloinen, eli taisi vaan olla melkoinen tunnekuohu juuri päällä kun suoraan pelin loputtua revittiin haastatteluun. Mihis Manneria muuten ollaan viemässä ensi kaudeksi?
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En osaa oikein edes pukea sanoiksi tuota Mannerin tyyliä, kun välillä ollaan niin maailmaa rakastavia ja välillä sitten ryvetään tuolla tavalla itsesäälissä, kuten eilen. Tunteella saa mennä, totta kai, mutta tuo ei vaikuta kovin stabiililta toiminnalta aikuiselle ihmiselle. Olen tuollaiseen tottunut enemmänkin lapsien tai teinien kanssa. Siihen kun lisätään, että Mannerin mediakuva on täysin vastakohta siihen, miten käyttäytyy vaihtopenkin takana, sillä siellä Manner on yksi Liigan kovimmista tuomareille valittajista. Hämmentävä persoona, jota en koskaan haluaisi nähdä IFK-valmentajana.

Mulla on tismalleen samat ajatukset. En oikein tiedä, mitä Mannerille on tapahtunut, koska hän on jo pidemmän aikaa esiintynyt julkisuudessa itseään jatkuvasti ruoskien. Joko koko touhu on pelkkää esitystä ja joukkue on sen huomannut, mikä on ehkä pahinta myrkkyä joukkueen harmonialle tai Mannerin kuuppa on niin jumissa, että hänen paikkansa olisi ollut kotona lepäämässä. Kontrasti siihen kirkassilmäiseen ja positiiviseen Mikko Manneriin, joka Kärppien alkutaipaleella esiintyi lähinnä edukseen, on todella suuri.

Totta kai mun sympatiat ja empatiat ovat Mannerin puolella, sillä pettymys on varmasti suuri ja rehellisesti sanottuna hänen Kärppä-aikansa olisi ansainnut paremman lopun. Parhaimmillaanhan Kärpät pelasi todella hienoa lätkää ja Manner selvästi toi uusia tuulia. Mutta kyllähän toi eilinen meni aivan överiksi ja sitä oli todella kiusallista katsoa. Pettymyksen voi osoittaa niin monella tavalla ja omaan piikkiinsäkin voi ottaa paljon asioita taktiikasta joukkueen valmistautumiseen, mutta toi oli kyllä sellaista paskat housussa katuojassa kieriskelyä, että Petteri Summasen "Roudasta rospuuttoon" sai kyllä vahvan haastajan. Omaa sieluani liikautti paljon enemmän esim. Jussi Ahokkaan pettymys ääni väristen ja kyyneleet silmissä tv-kameroiden edessä. Se vaikutti kaikin puolin aidolta ja kun suomalainen mies uskaltaa näyttää tunteensa, siinäkin on sitä jotakin.

Mutta kukin tyylillään. Mannerillakin on ollut raskaat ja työntäyteiset viime vuodet, joten sinänsä ei ole ihme, jos pää on jumissa. Kovin aidolta hänen performanssinsa ei vain mun silmiini vaikuttanut.
 

Nahkasohva

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ronnie O'Sullivan, Sunderland
Mulla on tismalleen samat ajatukset. En oikein tiedä, mitä Mannerille on tapahtunut, koska hän on jo pidemmän aikaa esiintynyt julkisuudessa itseään jatkuvasti ruoskien. Joko koko touhu on pelkkää esitystä ja joukkue on sen huomannut, mikä on ehkä pahinta myrkkyä joukkueen harmonialle tai Mannerin kuuppa on niin jumissa, että hänen paikkansa olisi ollut kotona lepäämässä. Kontrasti siihen kirkassilmäiseen ja positiiviseen Mikko Manneriin, joka Kärppien alkutaipaleella esiintyi lähinnä edukseen, on todella suuri.

Mannerin ylitsevuotava itseruoskinta oli kieltämättä erikoista. Aika usein kuulee valmentajien kritisoivan itseään esim. joukkueen huonosta valmistamisesta otteluun, mutta Manner tuntui nyt ottaneen kaikki maailman murheet kantaakseen. Masentuneen ulosannin lisäksi huomio kiinnittyi siihen, että mies näyttää vanhentuneen viimeisen vuoden aikana noin kymmenen vuotta. En ihmettelisi, jos kaiken taustalla olisi paljon muutakin kuin joukkueen päivittäinen suorittaminen, kuten kuluttavat erimielisyydet seuran sisällä.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
IFKn eri sosiaalisen median kanavissa ollut video pukukoppitunnelmista eilisen pelin jälkeen. Mahtava meininki vaikka kaikki tietävät tämän olleen vasta yksi välietappi.
 

Hattu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Näin aika paljon päänsisäisten ongelmien kanssa aikoinaan painineena minua ei kyllä tuo Mamban ulosanti naurattanut, tai mitään muutakaan vastaavaa.

Tuo monologi kuulosti selkeästi loppuunpalamisen ja intohimolla tehtäväänsä suhtautuneen ihmisen orastavan masennuksen oireilta. Tunnistin siitä ikään kuin itseni, tavalla jolla mies ruoski itseään ja katse näytti tyhjältä — masentuneen ihmisen katseelta.

Siksi en oikein ymmärrä muiden reaktioita täällä. Toivottavasti mä olen väärässä ja ylireagoin (niin kuin yleensä), mutta mä olen oikeasti toisesta ihmisestä tässä huolissani.

Toivottavasti näin ei ole. Suuresti tsemppiä Mamballe ja kaikkea hyvää jatkoon.
 

Forever#88

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
- - Tuo monologi kuulosti selkeästi loppuunpalamisen ja intohimolla tehtäväänsä suhtautuneen ihmisen orastavan masennuksen oireilta. Tunnistin siitä ikään kuin itseni, tavalla jolla mies ruoski itseään ja katse näytti tyhjältä — masentuneen ihmisen katseelta.
Juu samaa ajattelin... toivottavasti on saatavilla ja ymmärtää käyttää apuja. Yksin ei masennuksesta selviä kukaan.
 

Petrell#32

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Mikael Granlund

Walrus

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kuuluisko tää nyt tuonne vitutusketjuun, mutta koska aihe hymyilyttää, niin kirjoitetaan nyt tänne. Vähän ketuttaa, kun ei pääse tänään katselemaan Hifkin peliä:)
 

Nashpre

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK:n sairastupa, HIFK, Liverpool FC
Kuuluisko tää nyt tuonne vitutusketjuun, mutta koska aihe hymyilyttää, niin kirjoitetaan nyt tänne. Vähän ketuttaa, kun ei pääse tänään katselemaan Hifkin peliä:)
Tätä mäkin mietin, just oli taukoa punaisten peleistä koronan takia ja nytkin sitten viikon tauko jos kerta välierät alkavat torstaina...mitähän sitä keksis viikoksi :D
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
IFKn eri sosiaalisen median kanavissa ollut video pukukoppitunnelmista eilisen pelin jälkeen. Mahtava meininki vaikka kaikki tietävät tämän olleen vasta yksi välietappi.

Jalla, jalla! Jalla, jalla! Mun aivan ylivoimainen suosikkihuudahdukseni. "Virmaneeeeeen!!!" toimii myös aina, koska kukapa ei haluaisi olla Virmanen.

Huikea fiilis, huikea jengi. Itkettää oikeasti, että itse ei pääse mukaan tuomaan omaa panostaan ja nauttimaan tunnelmasta livenä, mutta onneksi pelaajat saavat pelata edes sitten toisilleen. Jalla, jalla!
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Itkettää oikeasti, että itse ei pääse mukaan tuomaan omaa panostaan ja nauttimaan tunnelmasta livenä, mutta onneksi pelaajat saavat pelata edes sitten toisilleen.

Sama. Viime päivinä ajatuksiini on hiipinyt pieni punainen piru, joka kuiskii: "Mieti jos finaaleihin voisi laittaa screenit Nordiksen eteen tai parkkikselle ja sinne jengiä tsiigaamaan turvaväleillä"...
 

sirtyg

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & feikkiheikit
Sama. Viime päivinä ajatuksiini on hiipinyt pieni punainen piru, joka kuiskii: "Mieti jos finaaleihin voisi laittaa screenit Nordiksen eteen tai parkkikselle ja sinne jengiä tsiigaamaan turvaväleillä"...

Loistava idea jos finaaleissa ollaan. Tämmöisestä nyt ei tosin uskalla juurikaan haaveilla näin lievästi taikauskoisena, mutta JOS niin toimisto hereillä mahdollisuuksien mukaan.

Jalla Jalla!
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Nakkikattila on ja pitää olla IFKn ainoa tavoite, mutta viides kerta putkeen TOP4 sitten Dinojen prime timen 70-80 luvulla. Muutenkin seurassa on nyt vihdoin sellaisia henkilöitä, joille yksi mestaruus vuosikymmenessä ja Jokereiden voittaminen eivät ole riittävä menestys. Aletaan pikkuhiljaa olla sillä Kärppien ja Tapparan polulla (toki vielä ilman sitä kirkkainta kruunua), että TOP4 ulkona oleminen on poikkeus. Pistää myös hymyilyttämään ne useat keväät Sir. Penan ja Karavaanarin aikana, kun tässä vaiheessa kautta olimme rakentamassa seuraavan kauden unelmajengiä ja spekuloimassa nimillä.
 

Pekka Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadi
Sama. Viime päivinä ajatuksiini on hiipinyt pieni punainen piru, joka kuiskii: "Mieti jos finaaleihin voisi laittaa screenit Nordiksen eteen tai parkkikselle ja sinne jengiä tsiigaamaan turvaväleillä"...
No IFK ei nyt tietenkään mitään virallista voi tuon ympärille rakentaa, mutta kuka estää faneja kokoontumasta Nordiksen pihalle seuraamaan peliä omista puhelimistaan turvaväleillä ja vaikka ne naamavaipat päässä?
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Sama. Viime päivinä ajatuksiini on hiipinyt pieni punainen piru, joka kuiskii: "Mieti jos finaaleihin voisi laittaa screenit Nordiksen eteen tai parkkikselle ja sinne jengiä tsiigaamaan turvaväleillä"...

En haluaisi olla ilonpilaaja, mutta en kannata ajatusta. Kuka uskoo, että fanit malttaisivat pitää kiinni turvaväleistä, kun ratkaisun hetket ovat käsillä? Myös ohikulkijoita saattaisi jäädä alueen reunoille sankoin joukoin, eikä turvaväleistä olisi välttämättä tietoakaan. Järkkäreitäkin tarvittaisiin iso lauma pitämään väkimäärä kurissa. Näen tässä aika paljon riskejä, eikä kukaan varmaankaan halua, että IFK päätyy samanlaisiin otsikoihin kuin Tappara ja Tukka-Jukka. Finaalisarjan alkuun on kyllä vielä monta viikkoa, joten JOS koronatilanne helpottuu lähiviikkoina yhtä paljon kuin viimeisten parin-kolmen viikon aikana ja JOS kokoontumisrajoituksia puretaan, niin sitten jotain voisi harkita, mutta kuten sanottu, nykyoloissa näen tuossa paljon epäonnistumisen ja kielteisen julkisuuden mahdollisuuksia.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös