Nyt just hymyilyttää!

  • 2 064 437
  • 10 289

Tshekki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, Maajoukkue (lajista riippumatta)
Tiedän, että monille lätkä on lyhytnäköisesti lätkää, äijäilyä sun muuta, mutta mielestäni IFK:lla on työnantajana velvollisuus pyrkiä kaikin keinoin varmistamaan se, että IFK:n pelaajat nauttivat sovittujen sääntöjen ja kurinpitojärjestelmän suojasta maksimaalisesti. Mielestäni Haatajaa taklattiin kiistatta sääntöjen vastaisesti ja vaarallisesti päähän - kaikki varmasti ovat tietoisia päävammojen mahdollisista vaikutuksista yksilön elämään lyhyellä tai pitkällä aikavälillä - ja antaisi täysin väärän signaalin, jos IFK viestisi tällaisen olevan ok ja IFK-pelaajien olevan seuran oman näkemyksen mukaan ns. vapaata riistaa.

Todellakin näin ja vaikka lähtökohta pitäisi olla se, että ihmisiä ne tuomaritkin ovat ja siten peliin tietyllä tavalla kuuluu inhimilliset virheet (jotka sitten pitkässä juoksussa pitäisi tasoittua), niin se yksi jyväjemmari kokoomuslainenhan tän pandoran lippaan meni avaamaan ja nyt sitten ollaan tässä tilanteessa. Jos kerran on ok, että niitä videoita katsellaan jälkikäteen ja annetaan pitkiä pelikieltoja, niin sitten se on oltava samat säännöt kaikille. Toivottavasti ensi kaudeksi sitten sopivat yhdessä, miten jatkossa toimitaan tilanteessa, kun joku kokoomuslainen (tai jonkun muun puolueen edustaja) koittaa tulla keräämään poliittisia irtopisteitä, Liigan kustannuksella.
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
@Beukeboom Pien tarkennus. Tyrväinen ei valittanut pelikiellostaan siitä tavasta miten se vietiin kurinpitoon ja oliko se kaikkien sääntöjen mukainen. Se oli ja Tyrväinen hyväksyi pelikieltonsa.

Eniten ehkä hymyilyttää tämä brändi sitä ja tätä. Kärpät itsee yrittää olla se uusi "brändi" jengi, mutta aika lahjakkaasti kusee omiin muroihinsa. IFK voisi varata 50kilon kassan loppupeleihin näitä varten niin ei tartte odotella otteluvalvojan näkemyksiä.

Kärpät varmasti taklasi enemmän, mutta ei se ollut fyysisempi kun kasetti noin pahasti levisi.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Hymyilyttää kun tälle palstalle ilmestyi yhtäkkiä läjä näkörajoitteisia oululaisia toteamaan, ettei Hakanpään taklaus osunut Haatajaa päähän. Niin no, Tyrväisen poikittainenkaan ei osunut oikeasti polvitaipeeseen tai edes reiteen. Itse asiassa mitään poikittaista ei edes ollut vaan Tyrväinen lempeästi silitteli Vesalaisen päätä.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Tiedän, että monille lätkä on lyhytnäköisesti lätkää, äijäilyä sun muuta, mutta mielestäni IFK:lla on työnantajana velvollisuus pyrkiä kaikin keinoin varmistamaan se, että IFK:n pelaajat nauttivat sovittujen sääntöjen ja kurinpitojärjestelmän suojasta maksimaalisesti. Mielestäni Haatajaa taklattiin kiistatta sääntöjen vastaisesti ja vaarallisesti päähän - kaikki varmasti ovat tietoisia päävammojen mahdollisista vaikutuksista yksilön elämään lyhyellä tai pitkällä aikavälillä - ja antaisi täysin väärän signaalin, jos IFK viestisi tällaisen olevan ok ja IFK-pelaajien olevan seuran oman näkemyksen mukaan ns. vapaata riistaa.

Tämä. Ja kun työnantaja ei voi suojella pelaajiaan pelin sisäisillä koodiston mukaisilla tappeluilla (koska kurinpito lyö samantien sen 3 peliä kakkua meidän ukolle), niin tämä jää ainoaksi keinoksi.

Case Tyrväinen (joka oli ihan oikein annettu tuomio) tämän aloitti. Kärppä-pelaaja ei loukkaantunut siinä, kuten ei Haatajakaan tässä. Mutta pääosuma oli selvä ja turha.

Ja jos kerran päähän osuneista taklauksista on annettu pitkin kautta jälkituomioita, on liigan nytkin reagoitava. Missä valossa tää koko Wallinheimo keissi näkyy jos nyt sitten ei reagoida.
 

archieG

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Slavia Praha
Case Tyrväinen (joka oli ihan oikein annettu tuomio) tämän aloitti.
Vähän väärässä ketjussa koska pitäisi hymyilyttää, mutta tästä on pakko olla hieman eri mieltä. Tyrväiselle tuli kakkua ihan ansaitusti, mutta kakun suuruus oli täysin ylimitoittettu. Liiga lähti aivan käsittömästi median pyöritykseen mukaan ja lopputulos on aivan jotain muuta mitä sen olisi pitänyt olla (1-3 peliä).
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Missä olit pääsiäislauantaina 11.4.1998?

Olin C1:ssa ylimmällä rivillä.
 

ElmerMoody

Jäsen
Suosikkijoukkue
✦ IFK ✦
Missä olit pääsiäislauantaina 11.4.1998?

Olin C1:ssa ylimmällä rivillä.

Olin B-päädyssä aitiossa. Mulla oli kuume tuolloin päällä joten istuin aition sisäpuolella ikkuna-aukon äärellä. Siinä ikkunan kohdalla on matalampi katto kuin muualla aitiossa, ja kun OJ pisti limpun sisään niin meikäläinen pomppasi ilmaan ja kolautti pään komiasti tuohon madallettuun kattoon. Ei muuten haitannut menoa pätkääkään ja tuo kuumekin taisi hävitä taivaan tuuliin tuolla samaisella hetkellä.
 

Petrell#32

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Mikael Granlund
Missä olit pääsiäislauantaina 11.4.1998?

Olin C1:ssa ylimmällä rivillä.

Muistan istuneeni isäni autossa tulossa jostain omasta kiekkotapahtumasta sillä hetkellä, kun Jokinen löi kiekon verkkoon. Olin vieläpä HIFK:n junnuissa silloin. Jännä millaisia asioita pystyy muistamaan.
 

#_6

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK '83, '98, '11 - Red Wings '97, '98, '02, '08
Pakko sanoa, että nyt en muista, missä sarjan 3. pelin katsoin. En kertakaikkiaan. Muistan 2. pelistä, että kaverin kotona väijyttiin, mutta 3. on hävinnyt muistin sopukoista täysin, varmaankin äkillisen euforiakohtauksen myötä. 1. ottelun olin E5:n aivan ylimmällä rivillä (Ruudun läpiajomaali nevöfoget).
 

444

Jäsen
Missä olit pääsiäislauantaina 11.4.1998?
Mökillä. Katsoin peliä radiosta mökin kuistilla ja huusin kuin hyeena ratkaisumaalin jälkeen. Otin IFK-lipun sisältä (en todella edes muista, miksi olin tuonut sen mökille mukaan) ja juoksin sen kanssa huutaen järven jäälle. Sinä keväänä jää kantoi tuossa päijäthämäläisessä järvessä vielä tuohon aikaan.
 

Hegu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Missä olit pääsiäislauantaina 11.4.1998?
Olin C1:ssa ylimmällä rivillä.
Santiksessa Korohoro komppanian alakerran luokkahuoneessa TV:tä katsomassa, johtajana pidennetyllä iltavapaalla suoraan matsin jälkeen keskustaan.
Hyvänä muistikuvana on se, kun vaihdoin Santiksen portilla vihreän yläosan punaiseen pelipaitaan ja narri SPOLlien vittuuntuneena katsellessa vieressä....
 

Hartnell

Jäsen
Missä olit pääsiäislauantaina 11.4.1998?

Olin C1:ssa ylimmällä rivillä.

Olin faijan luona jokatoinen viikonloppu yökylässä. Ei oltu kauhean läheisiä hänen kanssaan niihin aikoihin. Katsottiin matsia ja muistan edelleen, kun Olli teki maalin. Faija nappas musta kiinni, nosti ilmaan ja halattiin. Sen jälkeen oltiin jotenkin läheisempiä. Olin 10-vuotias silloin. Upea muisto!
 

Iso Paha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Go IFK
Missä olit pääsiäislauantaina 11.4.1998?

Olin C1:ssa ylimmällä rivillä.
Ostin biletit mustasta pörssistä, maksoi vähän helvetisti mutta pakko oli päästä katsomaan. Katsomo C-6 ehkä, nolla rivi, eli nenä kiinni lasissa, tasan siniviivan kohdalla. Hieman harmitti "väärä" pääty, kunnes jatkoajalla Olli luisteli siitä edestä ja Pam! Hyppäsin innoissani roikkumaan lasin yläreunaan, ja pyrkimys oli päästä jäälle. Vaksi otti kiinni takista ja veti alas, kumma tyyppi kun ei huumoria ymmärtänyt.
 

Tshekki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, Maajoukkue (lajista riippumatta)
Missä olit pääsiäislauantaina 11.4.1998?

Monessakin paikassa kävin tuonna päivänä, mutta jos tiettyä ajankohtaa hakee, niin uskoisin olleen mexissä vai mikä mexital sen nimi silloin oli (siinä hallin lähellä), kun Olli sai jatkoajalla kiekon sujautettua maaliin. Vaikka toki pitkä ilo siitäkin tuli, niin pakko myöntää, että heti ratkaisun tultua ensimmäinen ajatus oli, että pitikö se olla just toi tyyppi? En jostain syystä ollu vielä tuolloin kunnolla lämmennyt piällikölle.
 

Supertähti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Missä olit pääsiäislauantaina 11.4.1998?

Pelasin tuolloin IFK:n junnuissa ja jostain syystä muistelen istuneeni Nordiksen yläkatsomon portailla katsomassa peliä. Ehkä mulla oli oma paikkakin, mutta päällimmäisenä mielessä on ensin hallin katossa olleet ilmapallot ja sitten ne sopivasti tippuivat sieltä pelin ratkettua. Jäi aika hyvät muistot pikkupojalle.
 

Wiltord

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ihan asialliseen tapaan (kuten yleensä, kröhöm) yritin naputella mitä tuosta pelistä näin. Suurin osa kritiikistä meni lisäksi Kärpille (vetojen laatu jne).
Mutta jotkut näkee kaiken negatiivisena, nyt kannattaa ottaa rennommin ja nauttia vielä kun oma joukkue mukana on (ilmainen vinkki vaan täältä naapurista ;=).

Mikään provo ei ollut kun sanoin, että omasta mielestäni Kärpät oli selvästi fyysisempi. Lisäksi Kärpät pääsi kävelemään parhaalle sektorille varmaan lähemmäs kymmenen kertaa pelissä mutta Lankinen oli todella hyvä ja/tai vedot luokattoman huonoja. Suurin osa taisi mennä plekseihin...

4-1 lukemat kyllä mairitteli kotijoukkuetta joka oli pelissä maalipaikoissa paljon tehokkaampi. Tuo eilinen peli olisi voinut päättyä joku toinen ilta 1-4

ps. kentän huonoin eilen = tuomarit
kentän toiseksi huonoin = joku niistä jäätytöistä joka ilman häirintää veti ketaralleen ja törmäsi kaukalon laitaan

Mielestäni olet ihan oikeassa. Kärpät oli viime pelissä selkeästi edellä ja umpipaska viimeistely ja Lankisen unelmapeli ainoat syyt miksi IFK voitti. Näin ne vain välillä menee.

Oulussa taas IFK oli Kärppiä edellä, mutta ei tehnyt mistään. Kärpät pidettiin parhaiten poissa maalipaikoilta koko sarjan aikana ja niin vain pari viivakutia löysi tiensä sisään kahdessa ensimmäisessä erässä ja ei ollut enää takaa nousijaksi.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Missä olit pääsiäislauantaina 11.4.1998?

Olin C1:ssa ylimmällä rivillä.

11.4.1998 oli jotkut mummon kakkukestit. Mutsi vouhotti jotain ,että nyt pitää lähteä (kun kolmas erä oli juuri alkanut). Faija sai sovittua, että siirrymme mummolaan matsin (tai kolmannen erän) jälkeen. No jatkoillehan se meni ja heti summerin soidessa minä, faija ja broidit olimme jo melkein heti autossa, mutta mutsiahan saimme taas odottaa kun hän jäi vielä puuteroimaan naamaansa. Vituttihan se kun siinä vaiheessa jo tiesi ettemme kerkiä mummolle jatkoerän alkuun.
Radiostakaan ei kuulunut kuin epämääräistä suhinaa, koska joku runkkari oli repinyt antennin irti. Sen verran sai juuri selvää, että jatkorä alkoi. Normaalisti n. 20min matka tuntui todella pitkältä, mutta viimein kun pääsimme perille, niin ryntäsin ovesta sisään sanoin "moi" ja juoksin olohuoneeseen. TV oli auki ja pelikello näytti, että jatkoerää oli pelattu hieman yli puolet.
Montaa sekuntia sitä ei sitten enää pelattukaan kun kiekko oli Jokisella ja.........no loput te tiedättekin.
 

RustEnuff

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
C3-katsomo, sisäänkäynnin yläpuolella toka rivi käytävän puolella. Jengin juhliessa jäällä huomasin portaille tulleen lisää porukkaa muista katsomoista. Siinä vieressä tuulettavalle random-tyypille sitten totesin, että on tätä odotettukin ja paiskasimme kättä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös