On se hieno mies. Ei se IFK:ssa aina helppoa ollut ja ei voi sanoa, että Pike olisi vetänyt IFK:ssa erinomaisesti, mutta koskaan Pike ei piiloutunut minkään tekosyyn taakse. Aina haastatteluissa selkä suorana ja rehellisesti. Tyylikkäimpiä valmentajia Liigassa ellei jopa tyylikkäin.
Kaikella tavalla kiusallinen tilanne, eikä Ville osannut odottaa sitä lainkaan. Mutta juuri se kiusallisuus teki tilanteesta vilpittömän ja aidon ja siksi tilanne oli oikeasti hieno, jotenkin hyvin veljellinen ja solidaarinen. Ja mä itse arvostan tällaisia juttuja tosi korkealle elämässä.
Olen ihan pomminvarma, että Pike valmentaisi HIFK:ta tuhat kertaa mieluummin kuin Kerhoa. Tiedän faktana, että Piken pitkäaikainen haave oli valmentaa joskus HIFK:ta. Onneksi se haave toteutui, vaikka työ jäi mun mielestäni kesken. Kertoo ihmisestä paljon, että voi ja ennen kaikkea haluaa vilpittömästi toivottaa onnea vastustajajoukkueen koutsille kameroiden läsnäollessa. Luulen, että Ville ei osannut sitä odottaa yhtään ja asia avautuu hänelle kyllä myöhemmin. Kyllä HIFK Pikelle merkitsee jotain erityistä, eikä siinä ollut mitään sääliä tai muuta, vaan hän on itsekin ollut samassa tilanteessa samassa seurassa, kun peli ei kulje. Harva tietää, miltä se tuntuu ja nyt Peltonen on vieläkin syvemmällä kuin Pike koskaan oli, tosin kenkää vaadittiin hänellekin.
Pike on hieno mies ja toivon, että tiemme joskus vielä kohtaavat.