Nyt just hymyilyttää!

  • 2 059 258
  • 10 267

-BR-

Jäsen
Suosikkijoukkue
HELSINGIN IFK, DEFC #1
Huomenna Raksilassa pohjoinen kajahtaa taas niin monen tuhannen ihmisen suusta yhtäaikaa, että se kuulostaa huikealta. Pohjoinen kumahtaa niin voimakkaasti, että se nostaa paikalla olevien ihokarvat pystyyn. Suosittelen tulemaan kokeilemaan. Jos tuon ainutlaatuisen kokemuksen jälkeen tuntuu siltä, että olipa vääryys, niin ei muuta kuin konservatiivin leima otsaan. Ei sillä, että tuo leima paha olisi.
Ilman vittuilua, meillä on mm. toinen puoli ja tunnelmankohotusvideo. En kaipaa edelleenkään myötähäpeää. Ja tuntuu etteivät kaikki "omat" Raksilassakaan. Viime matsin tv-kuvan perusteella ainakin aika moni oli (onneksi) myös hiljaa...
 

Mensonge

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Hivenen ihmetyttää se, miten ahdasmieliseksi ihminen voi tietyissä tilanteissa ajautua. Onneksi kyse on näin leppoisasta asiasta, joten ihmetys kääntyy helposti hymyyn.

Ennen sarjan alkua korostettiin pohjoinen vastaan etelä -asetelmaa. Nyt sitten paheksutaan pohjoinen sanan korostamista Maamme-laulussa. Olemme pohjoisin liigajoukkue ja koemme olevamme kotoisin pohjoisesta. Pohjoinen sanan korostaminen luo yhteishenkeä ja tuntuu hyvältä. Kuten aiemmin kirjoitin, ymmärrän, että se voi kuulostaa vieraspelissä juntilta rääkymiseltä. Täten ymmärrän paheksunnan.

Huomenna Raksilassa pohjoinen kajahtaa taas niin monen tuhannen ihmisen suusta yhtäaikaa, että se kuulostaa huikealta. Pohjoinen kumahtaa niin voimakkaasti, että se nostaa paikalla olevien ihokarvat pystyyn. Suosittelen tulemaan kokeilemaan. Jos tuon ainutlaatuisen kokemuksen jälkeen tuntuu siltä, että olipa vääryys, niin ei muuta kuin konservatiivin leima otsaan. Ei sillä, että tuo leima paha olisi.

Tuon pohjoisen korostamisella on tässä skenessä jo pitkä historia. Ainakin koko 2000-luvun ajan sitä on tehty. Jokereita vastaan pelatussa finaalisarjassa 2005 se sai kouriintuntuvan merkityksen, kun ylälehtereille hajautetut kärppäfanit ottivat Harwallin haltuun tuolla huudolla. Ja loppu onkin historiaa.

Ymmärrän, että kuulostaa juntilta. Varsinkin etelän halleissa. Oulussa se on jotain Suomen halleihin ainutlaatuista. Ei ole muilla. Ja sehän se muualla vituttaakin. Ja niin on tarkoituskin. Myös vieraspeleissä on takuulla pelaajille hienoa kuulla, että siellä ne on taas meitä tukemassa. Näitä juttuja ei Suomen faniskenessä ole liiaksi asti. Paidat lähtee Etakärpiltä. Ja siinäkö ne sitten olikin? Helevetin hienoja ilmiöitä. Soisi olevan muillakin faniporukoilla.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ilman vittuilua, meillä on mm. toinen puoli ja tunnelmankohotusvideo. En kaipaa myötähäpeää. Ja tuntuu etteivät kaikki "omat" Raksilassakaan. Viime matsin tv-kuvan perusteella ainakin aika moni oli (onneksi) myös hiljaa...
Nyt olet aivan väärässä. Se, etteivät jäyhässä pohjolassa kaikki avaa suutansa, ei todellakaan tarkoita sitä, etteivät he tunnelmasta nauttisi. Minä kuulun tuohon porukkaan. En huuda pohjoista, mutta nautin siitä jylhästä jyminästä, jonka se Raksilassa saa aikaan. Se on jotain uskomatonta. Kutsun sinutkin sen kokemaan. Ei sitten tarvitse ruudusta vääriä olettamuksia tehdä. Mitä ihmettä tuo toinen puoli -juttu tarkoittaa? Ruudun perusteella läheskään kaikki eivät tuota toista puolta huuda, vaikka olisivatkin huutajien puolella. No, vitsi. Hyvä että ääntä riittää!
 

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
Vastataan kun kysytään vaikka ihmettelen miksi edes moista kysyt. Eikö tuo muokkaus ole ihan sitä varten että voi korjata omia kirjoitusasuja. Korjasin sanamuotoa koska en halunnut alkaa selittämään pikkuseura sanavalintaa. Selvensin että kyse on 2000-luvun kahdesta menestyneimmästä joukkueesta.
Mikään bannipelko ei ollut kyseessä. Eihän nyt asiallisesta keskustelusta bannia. Täällähän on selvät säännöt.

Kiva kun hymyilet,oli tapa mikä tahansa. Jokaisella meillä on omansa, itselle luonteva tapa. Ps. Lisäsin viimeisen osion, ei tarvitse erikseen kysyä. :)

Kiitos tarkennuksestasi viestiin. Huolestuin vain, että joku herkempi olisi voinut käsittää viestisi suht heikoksi provoksi.

Mitä ihmettä tuo toinen puoli -juttu tarkoittaa? Ruudun perusteella läheskään kaikki eivät tuota toista puolta huuda, vaikka olisivatkin huutajien puolella. No, vitsi. Hyvä että ääntä riittää!

Ennenhän se oli yläkerta huutakaa meille, mutta Espoon finaalin jälkeen se muotoutui nykyiseen versioon. Tämä on ainakin minun käsitykseni asiasta.

TOINEN PUOLI HUUTAKAA MEILLE - IFK-fanit Espoossa - YouTube
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Pohjoisen huutaminen on hieno perinne Raksilassa. Olen ollut lukuisia kertoja asiaa todistamassa paikan päällä, Toki tympeä hallinropponen ei koskaan ole koskaan paikálla ollessani ollut edes puolillaan edes pudotuspeleissä, puhumattakaan runkosarjaotteluista. Pohjoisen huutamiseen kun vielä yhdistää sosiaalimahatifon, niin se on Kärppien käsitys Suomen kansallislaulusta. Hieno perinne ja kunnioitan sitä. Se on paikallinen puolen Suomen kunnioitettava perinne.

Normaalijärkinen voisi odottaa, että Nordiksella ei kukaan mölähtele aivovammaisesti häpäisten Suomen kansallislaulua. Ymmärrän toki, että se saattaa olla liikaa vaadittu. Mutta kukin sosiaaliluokkansa tapojen mukaan, kai se niin menee? Jokainen vastaa teoistaan omalla tyylillään ja sivistyksellään. Perinteitä on useanlaisia.

Jos voisi jotain toivoa, niin kunnioitettaisiin kotijoukkuetta.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Ennen sarjan alkua korostettiin pohjoinen vastaan etelä -asetelmaa. Nyt sitten paheksutaan pohjoinen sanan korostamista Maamme-laulussa. Olemme pohjoisin liigajoukkue ja koemme olevamme kotoisin pohjoisesta. Pohjoinen sanan korostaminen luo yhteishenkeä ja tuntuu hyvältä. Kuten aiemmin kirjoitin, ymmärrän, että se voi kuulostaa vieraspelissä juntilta rääkymiseltä. Täten ymmärrän paheksunnan.

Jääkiekon kannattajatoiminta on niin nuorta vielä, mutta ehkä jotkut tulevat sukupolvet sitten oppivat.

Miten tuo sitten pitäisi tehdä oikein?

Lechia vei äsken vierasderbyn ja se jos mikä on hornankattila. Tsänttejä on tietenkin paljon muitakin, mutta Arka Gdynia tekee myös sitä, että vedetään vartti putkeen [futissävelmä] Arka Goo, Arka Goo, Arka Goo, Arka Goo, Arka Goo, Arka Goo-o, Arka Goo-o, Arka Goo-o, Arka Gooooo [/futissävelmä] Jossain kohtaa alkaa vähän hyytymään, niin sitten kaivetaan se energia taas ja uudelleen alusta.

Mikä vaikuttaisi oikeasti jo ottelun lopputulokseen? Jos kaikki olisi kärpän hiljaa Maamme-laulun ja hyräilisi sen.

Sitten peli alkaisi ja koko ensimmäinen erä pelkästään raivoisaa POHJOINEN, klap, klap, klap, POHJOINEN, klap, klap, klap. Ei mitään muuta vaan koko ajan sama uudelleen. Siinä olisi ensin vieraskannattajat ihmeissään ja sitten pelaajatkin alkaisi miettiä mitä täällä nyt tapahtuu.
 

Mensonge

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Toinen puoli huutakaa meille on upea HIFK:n oma juttu. Ja toimi juurikin Espoossa viimeisen päälle. Näitä lisää Suomeen. Se, mikä menee ihon alle ja ärsyttää vastapuolella, se toimii. Nämä ilmiöt syntyvät monesti mitä erikoisemmilla tavoilla. Kärppien kohdalla paitojen riisuminen syntyi Pietarissa, kun yksi kärppäfani sen teki. Ja niin alkoivat sitä muutkin tehdä. Loppu on historiaa. Milloin tuo pohjoinen alkoi korostua? En tiedä. Mutta pirun hyvältä sitä tuntuu huutaa.
 

-BR-

Jäsen
Suosikkijoukkue
HELSINGIN IFK, DEFC #1
Nyt olet aivan väärässä. Se, etteivät jäyhässä pohjolassa kaikki avaa suutansa, ei todellakaan tarkoita sitä, etteivät he tunnelmasta nauttisi. Minä kuulun tuohon porukkaan. En huuda pohjoista, mutta nautin siitä jylhästä jyminästä, jonka se Raksilassa saa aikaan. Se on jotain uskomatonta. Kutsun sinutkin sen kokemaan. Ei sitten tarvitse ruudusta vääriä olettamuksia tehdä. Mitä ihmettä tuo toinen puoli -juttu tarkoittaa? Ruudun perusteella läheskään kaikki eivät tuota toista puolta huuda, vaikka olisivatkin huutajien puolella. No, vitsi. Hyvä että ääntä riittää!
Toki varmasti myös näin, mutta voisiko myös olla, että jotkut haluaisivat myös ihan vaan kuulla maamme-laulun ilman jyminää? Ehkä joku heistäkin kokee myötähäpeää..? Mutta en minä sitä toki tiedä, ihan arvailujahan nämä. =)
Pääpointtini oli, ettei minun tarvitse mennä Raksilaan kuullakseni "pohjoinen" jyminää kaksi kertaa koko ottelutapahtumassa. Nordiksella jytisee poffeissa kyllä ilman tuota etelä-pohjoinen asetelmaa tai lähinnä tuota maame-laulua.
Oletko itse ollut kuulemassa toista puolta tai kokemassa kun koko halli lähtee mukaan taputuksiin ja sitä fiilistä/meteliä kun tunnelman kohotusvideo lävähtää taululle? Ei löydy toista mistään kaupungista ja pohjoinen x 2 tuntuu vaan entistäkin huvittavammalta. Makuasioita toki nämä, mutta totta, hyvä että ääntä riittää! =)
 
Viimeksi muokattu:

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ennenhän se oli yläkerta huutakaa meille, mutta Espoon finaalin jälkeen se muotoutui nykyiseen versioon. Tämä on ainakin minun käsitykseni asiasta.
Olen tietoinen tuosta yläkerta huutakaa meille -huudon historiasta, sillä asuin Helsingissä vuodet 2003-2009. Tuolloin katsoin varmasti kaikki Kärppien pelit Nordensköldinkadulla. Tuolloin noina alkuvuosinani tuo huuto tuli tutuksi. Sitten se mielestäni vähäksi aikaa hävisi? Nyt sitten se on sitten muotoa toinen puoli.

Kysyin tuon kyseisen kannustuhuudon perään leikilläni siksi, että pohjoisen huutamista täällä kyseenalaistettiin moninkin perustein. Enemmän minä logiikkaa näen pohjoisen huutamisesta kuin toisen puolen huutamisessa.
 

-BR-

Jäsen
Suosikkijoukkue
HELSINGIN IFK, DEFC #1
Olen tietoinen tuosta yläkerta huutakaa meille -huudon historiasta, sillä asuin Helsingissä vuodet 2003-2009. Tuolloin katsoin varmasti kaikki Kärppien pelit Nordensköldinkadulla. Tuolloin noina alkuvuosinani tuo huuto tuli tutuksi. Sitten se mielestäni vähäksi aikaa hävisi? Nyt sitten se on sitten muotoa toinen puoli.

Kysyin tuon kyseisen kannustuhuudon perään leikilläni siksi, että pohjoisen huutamista täällä kyseenalaistettiin moninkin perustein. Enemmän minä logiikkaa näen pohjoisen huutamisesta kuin toisen puolen huutamisessa.
Sehän jatkuu Stadin Kingit - IFK! Kyllä siinä logiikka pelaa. =)
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Sehän jatkuu Stadin Kingit - IFK! Kyllä siinä logiikka pelaa. =)
Kyllä, kyllä. Niinkuin kerroin, olen veiraillut teidän ladossa lukuisa kertoja. Olen siis tietoinen perin hyvin teidän tunnelmasta ja kanntajakulttuurista. Sinä puolestasi arvostelet jotain sellaista, mitä et ole ollut kokemassa. etkä edes aio tulla kokemaan. Viesteistäsi kumpuaa Raksilan suhteen syvä tietämättömyys. Jaksan edelleen kehottaa sinua tunnelmaan paikanpäälle, niin tiedät sen jälkeen enemmän. Nyt rohiset tyhjää.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ok. Minä olen kohtuullisen konservatiivinen. Olin kuvitellut, että varmasti tällä palstalla aivan sieltä konservatiivisimmasta päästä. Tätä keskustelua seuratessa alan tulla toisiin ajatuksiin. Ehkä olenkin liberaali. Oletteko te tosissanne tämän asian kanssa? Kyllä nyt hymyilyttää!

Olen varsin liberaali, mutta joissakin asioissa minut voi kai sitten laskea äärikonservatiiviksi, jos hyvien käytöstapojen edellyttäminen sitä on.

Käännetään asia niin päin, että miten suhtautuisit asiaan, jos vaikkapa venäläiset mölisisivät Maamme-laulun aikana jossain kohtaa kaik yhes koos? Olisiko se sinun mielestäsi asiallista? Jos vaikka sieltä Maamme-laulun sanoista löytyisi joku sana, joka kuulostaa heidän omalla kielellään vaikkapa joltain hassulta sanalta. Ja tämän sanan kohdalla he sitten pistävät all in joka ikinen kerta, kun maat kohtaavat. Olisiko tämä ihan ok, koska heillä on pitkät perinteet sanalle nauramisesta? Vai olisiko se törkeää ja pöyristyttävää epäkunnioitusta? Se ei suinkaan ole minun tai meidän keksintö, että kansallislaulun aikana ei pelleillä tai korosteta itseä, vaan käyttäydytään asiallisesti ja arvokkaasti.

Kansallislaulussa laulaja ei myöskään tulkitse liikaa eikä sovittele ja revittele. Se on kunkin maan oma laulu ja se vedetään niin kuin se on sävelletty ja sanoitettu. Laulaja tuo siihen oman säväyksensä omalla äänellään, that’s it.

Raksilan tunnelmasta sanoisin, että omien kokemusten perusteella siellä soi pääasiassa nahkahanskat, jos läpsyttimiä ei ole jaettu.
 
Oletko itse ollut kuulemassa toista puolta tai kokemassa kun koko halli lähtee mukaan taputuksiin ja sitä fiilistä/meteliä kun tunnelman kohotusvideo lävähtää taululle? Ei löydy toista mistään kaupungista ja pohjoinen x 2 tuntuu vaan entistäkin huvittavammalta. Makuasioita toki nämä, mutta totta, hyvä että ääntä riittää! =)

Tunnelmankohotusvideo kuulostaa hieman teennäiseltä. Muutaman kerran ottelussa videotaulu ilmoittaa että nyt saa huutaa. Kuulostaa ehkä hieman juntilta, tuskin toki on sitä. Voisiko se kehoittaa vielä vaikka tekemään aaltoja.

Jotenkin tuollainen Kärppien kenenkään kehoittamaton ja ilman kenenkään keksimistä syntynyt spontaani juttu tuntuu aidommalta ja yhdistävämmältä.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Tunnelmankohotusvideo kuulostaa hieman teennäiseltä. Muutaman kerran ottelussa videotaulu ilmoittaa että nyt saa huutaa. Kuulostaa ehkä hieman juntilta, tuskin toki on sitä. Voisiko se kehoittaa vielä vaikka tekemään aaltoja.

Jotenkin tuollainen Kärppien kenenkään kehoittamaton ja ilman kenenkään keksimistä syntynyt spontaani juttu tuntuu aidommalta ja yhdistävämmältä.
Video tulee kerran, viimeisellä liigan mainoskatkolla. Huuto on myös alunperin syntynyt spontaanisti, ei videon kautta. Toki videossa on ihan turhaan se kehoitus, sama ralli alkaisi videosta kuitenkin. Huuto lähtee liikkeelle myös 1-2 kertaa pelissä ilman videota.
 

-BR-

Jäsen
Suosikkijoukkue
HELSINGIN IFK, DEFC #1
Kyllä, kyllä. Niinkuin kerroin, olen veiraillut teidän ladossa lukuisa kertoja. Olen siis tietoinen perin hyvin teidän tunnelmasta ja kanntajakulttuurista. Sinä puolestasi arvostelet jotain sellaista, mitä et ole ollut kokemassa. etkä edes aio tulla kokemaan. Viesteistäsi kumpuaa Raksilan suhteen syvä tietämättömyys. Jaksan edelleen kehottaa sinua tunnelmaan paikanpäälle, niin tiedät sen jälkeen enemmän. Nyt rohiset tyhjää.
Rohisen tyhjää, kun mielestäni toien puoli-huudossa on Stadin Kingit - IFK jatkumona hyvinkin logiikkaa, kun itse väitit, että pohjoisessa sitä olisi jotenkin enemmän? En siis vain ole samaa mieltä.
Olen kyllä vieraillut Raksilassa mutta en poffien aikaan eli en ole kuullut tuota livenä. Kyllähän tuon hyvin aistii ja kuuluu tv:kin perusteella. Komeasti jymähtää, mutta ei minua todellakaan kiinnosta kuulla sitä livenä. Luuletko että minulla nousisi ihokarvat pystyyn vai mikä on pointtisi? Miten tämä on niin vaikeaa ymmärtää?
Se ensimmäinen vierailu Raksilassa ei todellakaan ollut miellyttävä. Ensin 2-0 tilanteessa vanhat papat kääntyivät vittuilemaan meille, jolloin kysyin että meitäkö te olette tulleet katsomaan, teidän joukkue juhlii maaila jäällä, niin luulisi kiinnostavan enemmän. Tämän jälkeen se toinen pappa nahkahanskoillaan läpytti poskiani ja kysyi, että vituttaako? En provosoistunut tästäkään, vaan papat istuivat loppumatsin toisilla paikoilla. Kaljajonossa vanhempi mies kirjaimellisesti ajoi minun selkääni ja huusi, että täällä te olette teiden tukkona, peli on 4-1. Ja ihan sivuhuomiona olen nainen. Silti olen tämänkin jälkeen käynyt Raksilassa ja tulen varmaan joskus vielä käymään uudestaankin. Urpoja löytyy kaikkialta.

EDIT: En myöskään nähnyt tuota että olet käynyt Nordiksella kommenttia, kun se tuli silloin kun olin kirjoittamassa omaa viestiä...
 
Viimeksi muokattu:

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Olen varsin liberaali, mutta joissakin asioissa minut voi kai sitten laskea äärikonservatiiviksi, jos hyvien käytöstapojen edellyttäminen sitä on.
Hyvä, että tunnistat äärikonservatistin itsessäsi. Sitä sinä nimittäin tässä asiassa olet. Hyvien käytöstapojen puolesta liputan minäkin.
Käännetään asia niin päin, että miten suhtautuisit asiaan, jos vaikkapa venäläiset mölisisivät Maamme-laulun aikana jossain kohtaa kaik yhes koos? Olisiko se sinun mielestäsi asiallista? Jos vaikka sieltä Maamme-laulun sanoista löytyisi joku sana, joka kuulostaa heidän omalla kielellään vaikkapa joltain hassulta sanalta. Ja tämän sanan kohdalla he sitten pistävät all in joka ikinen kerta, kun maat kohtaavat. Olisiko tämä ihan ok, koska heillä on pitkät perinteet sanalle nauramisesta? Vai olisiko se törkeää ja pöyristyttävää epäkunnioitusta? Se ei suinkaan ole minun tai meidän keksintö, että kansallislaulun aikana ei pelleillä tai korosteta itseä, vaan käyttäydytään asiallisesti ja arvokkaasti.
Nyt sinä kääntelet asiaa niin, ettei siinä ole enää mitään järkeä, ei mitään. Ta det lugnt!
Raksilan tunnelmasta sanoisin, että omien kokemusten perusteella siellä soi pääasiassa nahkahanskat, jos läpsyttimiä ei ole jaettu.
Silloin, kun tappio kiukuttaa vieraita, puhutaan yleisesti Raksilan kotituomareista, jotka alistuvat kotiyleisön paineeseen. Nyt mennään sitten näin, nämä asiat voi nähdä monin päin. Vai että nahkahanskat ja läpsyttimet. Kyllä niitäkin on ja hyvä niin.
 
Käännetään asia niin päin, että miten suhtautuisit asiaan, jos vaikkapa venäläiset mölisisivät Maamme-laulun aikana jossain kohtaa kaik yhes koos? Olisiko se sinun mielestäsi asiallista? Jos vaikka sieltä Maamme-laulun sanoista löytyisi joku sana, joka kuulostaa heidän omalla kielellään vaikkapa joltain hassulta sanalta. Ja tämän sanan kohdalla he sitten pistävät all in joka ikinen kerta, kun maat kohtaavat. Olisiko tämä ihan ok, koska heillä on pitkät perinteet sanalle nauramisesta? Vai olisiko se törkeää ja pöyristyttävää epäkunnioitusta? Se ei suinkaan ole minun tai meidän keksintö, että kansallislaulun aikana ei pelleillä tai korosteta itseä, vaan käyttäydytään asiallisesti ja arvokkaasti.

Kansallislaulussa laulaja ei myöskään tulkitse liikaa eikä sovittele ja revittele. Se on kunkin maan oma laulu ja se vedetään niin kuin se on sävelletty ja sanoitettu. Laulaja tuo siihen oman säväyksensä omalla äänellään, that’s it.

Ehkä tuo vertaus venäläisiin on vähän huono koska pohjoisella ja etelällä on kuitenkin sama yhteinen kansallislaulu. Laulu on yhtälailla meidän kuin teidänkin.

Tuo laulun esittäjä juttu ei eilen ihan mennyt kuvailemallasi tavalla. En tiedä kenen keksintö oli pitää tauko ennen pohjoisen laulamista. Ehkä laulaja vain kömpelösti sooloili tai joku oli keksinyt hauskan hassuttelun. Minustakin se oli aika hauska yritys, tosin epäonnistunut. Aika junttiahan se oli kun minuakin hymyilytti.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tunnelmankohotusvideo kuulostaa hieman teennäiseltä. Muutaman kerran ottelussa videotaulu ilmoittaa että nyt saa huutaa. Kuulostaa ehkä hieman juntilta, tuskin toki on sitä. Voisiko se kehoittaa vielä vaikka tekemään aaltoja.

Ei, koska se ei kuulu tarinaan. Tunnelmankohotusvideolla voidaan sanoa olevan jo jonkinlainen perinne. Se perustuu tunteeseen, yhteiseen matkaan ja ennen kaikkea uskomattomiin kokemuksiin, jotka videon ensiesityksissä koettiin. Se, että siinä sanotaan, että nouskaa ylös ei edes ole se juttu, miksi ihmiset ylös nousevat, vaan se, että meillä Nordiksella annetaan standing ovationit aina, kun tilanteen luonne sitä vaatii.
 
Ei, koska se ei kuulu tarinaan. Tunnelmankohotusvideolla voidaan sanoa olevan jo jonkinlainen perinne. Se perustuu tunteeseen, yhteiseen matkaan ja ennen kaikkea uskomattomiin kokemuksiin, jotka videon ensiesityksissä koettiin. Se, että siinä sanotaan, että nouskaa ylös ei edes ole se juttu, miksi ihmiset ylös nousevat, vaan se, että meillä Nordiksella annetaan standing ovationit aina, kun tilanteen luonne sitä vaatii.

Ok, teidän perinne on hyvä ja perempi kuin meidän. Nyt voi sanoa että olemme ainakin oikeassa ketjussa.
 

MHPeg

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eilen muuten Jannan laulaessa Maamme Laulua hän ensimmäisen "Pohjoinen" sanan kohdalla katsoi Kärppä faneihin heidän huutaessaan.

Toisen kerran kun tultiin tähän, niin hän jätti pohjoisen sanomatta ja kun Kärppä lauma oli sanonut sanottavansa, niin Janna jatkoi nopeassa temmossa:

"Koooti-maa tää ETELÄINEN!"

En tiedä tajusiko muut tätä, mutta osa katsomosta naurahti tässä vaiheessa!

Oma tulkintani on ehdoton hiljaisuus kansallislaulun/laulujen aikana, oli se Nigerian tai Suomen tulkintana. Se mitä iso-isoisät ovat meille taistelleet henkensä uhalla, ei kuole koskaan ja kunnioitus tätä kohtaan on aina mukana, Maamme kappaleen soidessa.

Pohjoinen on hienon kuuloinen kieltämättä, mutta olisihan se talvi klassikossa ollut helvetin suuri häpäistys Vesalaa kohtaan jos muut olisivat laulaneet päälle.

Tunnelmasta vielä paluu klassikkoon. Vesalan Finlandia on asia jota en tän elämän aikana unohda koskaan, kylmät väreet menivät yhtä hienosti kuin 98 ja 11.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Toisen kerran kun tultiin tähän, niin hän jätti pohjoisen sanomatta ja kun Kärppä lauma oli sanonut sanottavansa, niin Janna jatkoi nopeassa temmossa:

"Koooti-maa tää ETELÄINEN!"

En tiedä tajusiko muut tätä, mutta osa katsomosta naurahti tässä vaiheessa!
Lauloiko muka oikeasti? Jos Kärppäfanien "pohjoinen" on niin junttia ja vastaavaa, niin kyllähän tuossa on saavutettu jo kaikkien aikojen pohja ja myötähäpeän uusi ulottuvuus on löydetty.
 
Tässä se ongelma just onkin. Se on kaikkien suomalaisten kansallislaulu. "Toinen puoli" tai IFK:n tunnelmankohotusvideo ei astu teidän varpaille missään kohtaa.

Isot teillä on ongelmat. :)
Minua teidän huutelu ei häiritse mitenkään. Ihan kivaa mölinää on ollut niin paikanpäällä kuin medioissakin. Se on mielenkiintoista että olen aina luullut että etelässä asuu liberaalinpaa porukkaa kuin jäyhässä pohjoisessa. Olenkin ollut väärässä.

Taitaa vain nyt kannaltasi olla ikävää että se varpaille astuminen jatkuu. Toki huomenna on viimeinen kerta taas aikoihin, Turussahan sitä ei harrasteta.
 

-BR-

Jäsen
Suosikkijoukkue
HELSINGIN IFK, DEFC #1
Lauloiko muka oikeasti? Jos Kärppäfanien "pohjoinen" on niin junttia ja vastaavaa, niin kyllähän tuossa on saavutettu jo kaikkien aikojen pohja ja myötähäpeän uusi ulottuvuus on löydetty.
Fanikatsomoon kuulosti pohjoiselta ja toivottavasti todella näin. Janna vaan venytti sitä pohjoista tarkoituksella, että tuli eri aikaan... Pitäis varmaan kuunnella jostain uusinta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös