Nuuska- ja tupakkaketju

  • 2 291 832
  • 4 082

lapa78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lexaa
Täh? Mistäs tämmösiä paketteja voi tilata. Linkkiä kehiin vaan. En ole koskaan tämmöisestä kuullutkaan. Vois joskus koittaakkin.
Ei noita tänne toimiteta postitse.

Noita voi ostaa myös Haaparannasta ja tavarasta saa kyllä hyvää, jos jaksaa tuunailla kunnolla.

Haaparannasta saa myös kuivattuja pusseja, joihin pitää lisätä vesi. Noita on tullut jonkun verran käytettyä ja on mielestäni hyviä.
 

MunkADunk

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Penguins
Viikonloppuna kävin Haaparannassa ostoksilla, tällä hetkellä Kairan tukku lähes joka nuuskassa pari euroa halvempi tornia kohden kuin Kuninkaan tukku. Tässä mukaan lähteneiden tuotteiden hintoja Nuuskakairan Tukusta:

Röda lacket löysä n. 52e
Ettan/General/Göteporgs Rapé löysä 419kr (49e)
Knox löysä 365kr (42e)
Offroadin pussit 189,9kr (n.22e) (lakritsi taisi olla vielä pari euroa halvempaa tornia kohden, n.20e)
Odens pussit n.20e
G20 pussinuuskat taisivat olla kaupan halvimpia, 17e torni. sitä en kuitenkaan ostanut.

Myös icetoolit kairan tukussa selkeästi halvempia kuin suomessa kultaliikkeissä, 3mm 27e ja 4-5mm hieman yli 30e.
 

tuuriman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Bayern, Berliinin joukkueet , Saksa
Saattaa olla teille kokeneille nuuskaajille tyhmä kysymys, mutta saako Saksaan viedä nuuskaa ja onko sinne mahdollista sitä jostain tilata? Itse vaihdoin tupakan nuuskaan noin 4kk sityen, joten olen vielä aika noviisi ko. tavaran ja siihen liittyvien lakien suhteen.
 

tiimari

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Saattaa olla teille kokeneille nuuskaajille tyhmä kysymys, mutta saako Saksaan viedä nuuskaa ja onko sinne mahdollista sitä jostain tilata? Itse vaihdoin tupakan nuuskaan noin 4kk sityen, joten olen vielä aika noviisi ko. tavaran ja siihen liittyvien lakien suhteen.

- EU:n lakien mukaan ainoastaan Ruotsissa saa valmistaa ja siten myös myydä nuuskaa.
- Nuuskaa saa tilata EU:n ulkopuolelle
- Käsittääkseni nuuskaa saa viedä minne vaan*.
- Suomeen saa tuoda kerrallaan 30 purkkia omaan käyttöön, joten eiköhän saman verran voi viedä myös Saksaan*.

*nämä perustuvat mutuun.
 

Vesku

Jäsen
- EU:n lakien mukaan ainoastaan Ruotsissa saa valmistaa ja siten myös myydä nuuskaa.
- Nuuskaa saa tilata EU:n ulkopuolelle
- Käsittääkseni nuuskaa saa viedä minne vaan*.
- Suomeen saa tuoda kerrallaan 30 purkkia omaan käyttöön, joten eiköhän saman verran voi viedä myös Saksaan*.

*nämä perustuvat mutuun.

Käytännössä saksalaisia ei nuuskan regulointi kiinnosta yhtä perverssillä sääntöinnokkuudella kuin rakkaan Suomemme viranomaisia.

Nuuskaa ei saa viedä Islantiin ja Australiaan saa viedä vain erittäin vähäisiä määriä, mutta muuten en ole rajoituksia kuullut. Käsimatkatavarana oleva nuuska voi olla ihme asia joissakin maissa, mutta puhumalla ja näyttämällä "käytäntöä" siitäkin selviää.
 

VilleSeina

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks, SaiPa
Nuuskaa ei saa viedä Islantiin ja Australiaan saa viedä vain erittäin vähäisiä määriä, mutta muuten en ole rajoituksia kuullut. Käsimatkatavarana oleva nuuska voi olla ihme asia joissakin maissa, mutta puhumalla ja näyttämällä "käytäntöä" siitäkin selviää.

Nuuskan vieminen käsimatkatavaroissa ei ole koskaan ollut ongelma ainakaan meikäläisellä, sen sijaan icetool on ollut. Nizzan & Lontoon kentillä tuo on yritetty takavarikoida, koska ei ole ymmärretty mikä se on ja koska läpivalaisussa tiivisteen alla on ollut jotain "jäämiä". Molemmmilla kerroilla puhumalla on selvitty ja sama icetool kulkee edelleen matkassa.

Myös kerran Lontoon yökerhossa jossa oli taskutarkastus ja läpivalaisu, meinattiin nuuskani viedä koska sitä epäiltiin jonkin sortin huumeeksi. Onneksi järjestyksenvalvojien esimies tunnisti aineen eikä virkavaltaa tarvittu paikalle.
 

sierramies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki vituttaa, myös sekin.
Tuli tuossa muutama päivä sitten lueskeltua täältä joidenkin foorumilaisten nuuskan teko-ohjeita ja kipinä iski. Miksipä en kokeilisi itse tehdä itsekkin omaa satsia, kun nuuskat ovat loppumassa ja löysää tekee niin kovasti mieli. Viimeinen kiekko Thunderin Coolaa (aika kehnoa, maultaan ei uppoa ja kusee tosi nopeasti) menossa niin ryhdyin tuumasta toimeen.

Hyvin pitkälti muiden reseptiä mukaillen lähdin valmistelemaan omaa satsia. Yksi pussi Pallmallin punaista purua, jota ensin kuivattelin yön yli levitettynä leivinpaperin päällä uunipellillä. Sen jälkeen noin 30-45 minuutin kuivatus 70 asteisessa uunissa. Sitten purut kuppiin ja sauvasekoittimella todella hienoksi jauheeksi.

Ruokasoodaa yksi teelusikallinen uuniin paahtumaan 200 asteeseen noin 35minuutiksi ja purujen sekaan vaan. Itse laitoin makua antamaan vielä kaksi fishersman friend pastillia, jotka vaan jauheena sekaan myös. Sitten vaan lisäksi soppaan sekaan teelusikallinen suolaa.

Keitin 5cl vettä, jonka lisäilin sitten samalla sekoittaen kuivaaineiden sekaan. Sitten kama lasikulhoon ja kuin lihapullataikinaa vaivaten, kunnes massa meni sellaiseksi palloksi. Kannattaa lisätä vesi varoen ettei tule liiän märkää.

Nuuskamössö vanhoihin pestyihin pussinuuska purkkeihin (tuli n. 1,5 purkkia) ja sitten vain jääkaappiiin maustumaan yön yli.

Nyt duunista kotiin päässeenä enstöikseen mälli huuleen ja jumaleissön kun toimii. En olisi kyllä uskonut, että näin hyvää tästä tulisi. Potkua tuntuu löytyvän suht mukavasti ja makukin tosi jees. Ei paljon ettanista ja genusta erottas, uskaltaisin väittää. Fisujen maku tulee juuri sopivasti esille muttei todellakaan suuresti.

Suosittelen kaikkia kokeilemaan jos on nuuskan saanti tiukassa. Semityölästä tehdä mutta lopussa, kun mälli on huulessa nousee kasvoille väkisinkin iso virne. 5/5.

Tuo on ihan mainio resepti, teen itsekin samalla lailla. Tupakkaa vaan enemmän ja purustelun hoitelen morttelilla. Hyvää tulee. Tuota Fisherman-kikkaa pitänee kokeilla. Jos vaikka saisi lisämakua "kotipolttoiseen". Kun tuo nuuskaaminen perustuu emäksisyyteen ei oikein happamia makuja voi käyttää. Sitrus-maku kyllä kiinnostaisi ja bergamottiöljyä jotkut suosittelevat. Jos kotikeitto tulee tavaksi suosittelen lämpimästi sijoittamista kunnon soodaan (natriumkarbonaatti). On kätevämpää kuin ruokasoodan (natriumvetykarbonaatti) polttaminen uunissa. Itse hankin 1kg:n purkin laboratoriolaatuista (99%) soodaa kemiantukusta kaksi vuotta sitten eikä purkki ole vielä edes puolillaan.

Ihan kivaa tuo leipominen. Saa samalla näyttää ruskeat nuuskakeskarit kaikille ruikuttaville kukkahattukieltolakimulkuille. Kieltäkää vaan nuuska kokonaan mutta meikäläisen huuli pullistelee niin kauan kun sätkätupakkaa on myynnissä.
 

Kouhia

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Loppuviikosta Haaparantaan menossa, joten onko kenelläkään tietoa tämän hetken hinnoista? Lähinnä Ettanin irtotavara sekä Ettanin/vastaava pussinuuska? Ilmeiseti yli 40 euron mennään, mutta kuinka paljon?
 

MunkADunk

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Penguins
7 postia sitten laitoin hintatiedot Kairan tukun hinnoista reilun kahden viikon takaa. Kuten siitä näet, Ettanin irtotavara maksaa n. 49e, tuskin on siitä monella eurolla hinta noussut/laskenut. Pussiettanit taisivat muistaakseni olla karvan yli 40e, niitä en kuitenkaan ostanut niin tarkkaa hintaa en muista. Ja Kairan tukku ylipäätänsä oli joka tuotteessa hieman Kuninkaan tukkua halvempi.
 

Kip#37

Jäsen
Suosikkijoukkue
Matt Generous
Kairasta kannattaa melkein ostaa esim. Knoxia, kun on jonkin verran esim. normaalisti käyttämääni General lösiä halvempaa ja ihan ok tavaraa. Jopa mukavampi leipoa huuleen, kun genu. Kronan kans ihan ok ja vähä huokeempaa hintaluokkaa sekin. Laivalta tulee tuotua täys mälli kenraalia, jääkaapista päätellen kohta pitää taas astua laivaan.
 
Tulee tuota sosiaalipolttamista harrastettua humalapäissään mikä on ihan perseestä, koska yritän oikeasti pysyä röökistä erossa.

Ajattelinkin, että jos kävisin kiltisti hakemassa liikkeestä sähköröökin itselleni ja hommaisin siihen jotain maku meininkiä joka ei sisällä nikotiinia.

Onkohan tämmönen idea mistään kotosin ? Minkä hintaiseksi tulee ? Esim Tampereen/Turun tupakkaliikkeestä ?

Ainiin, perjantai ilta, asialla on kiire.
 

Kouhia

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No, eipä mennyt kuin elokuvissa. Tullimies huitoi rajalla sivuun ja mätkäisi 19 päiväsakkoa. 6 putkea Ettanin irtoa ja kolme pussipötköä jäi valtiolle. Vituttaa kun pientä oravaa tällä hetkellä.

Sain sentään kolme putkea pitää. Jes.
 

Spede#17

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
No, eipä mennyt kuin elokuvissa. Tullimies huitoi rajalla sivuun ja mätkäisi 19 päiväsakkoa. 6 putkea Ettanin irtoa ja kolme pussipötköä jäi valtiolle. Vituttaa kun pientä oravaa tällä hetkellä.

Sain sentään kolme putkea pitää. Jes.
Oliko tää joku huono vitsi että haaparannan rajalla tullimies? Siellä ilmeisesti tapahtu.
Itse kymmeniä kertoja vuosien saatossa tuosta kulkenut enkä koskaan edes tullimiestä nähny.
 

Kouhia

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Oliko tää joku huono vitsi että haaparannan rajalla tullimies? Siellä ilmeisesti tapahtu.
Itse kymmeniä kertoja vuosien saatossa tuosta kulkenut enkä koskaan edes tullimiestä nähny.

Kyllä, noin kymmenen auton letkasta nappasivat meikäläisen sieltä välistä. Tuli jotenkin semmoinen olo että tukun edessä joku tullimies kyttää ihmisten ostoksia. Kuulemma sattumanvaraisesti ottavat rajalla autoja sivuun, mutta en usko.

Eikä sinne mennessäkään vahtia ollut päällä. Mulkut ihan minua varten tuli ulos kopistaan. Ja kun tukun pihalla katseli muiden ostoksia, niin pienen määrän minä vielä ostin.

Ärsyttää vieläkin.
 

Jabbbe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks, Oulun Kärpät
Kyllä, noin kymmenen auton letkasta nappasivat meikäläisen sieltä välistä. Tuli jotenkin semmoinen olo että tukun edessä joku tullimies kyttää ihmisten ostoksia. Kuulemma sattumanvaraisesti ottavat rajalla autoja sivuun, mutta en usko.

Eikä sinne mennessäkään vahtia ollut päällä. Mulkut ihan minua varten tuli ulos kopistaan. Ja kun tukun pihalla katseli muiden ostoksia, niin pienen määrän minä vielä ostin.

Ärsyttää vieläkin.

No mitä helevettiä! On mennyt kyllä maalima ilkeeksi... Eipä ole koskaan vastaavaa käynyt mitä tuolla Hapiksessa on jokunen vuosi tullut melkoisen tiuhaan tässä ravattua. Pitäneekö sitten kohta huolestua ja jatkossa pistää joku muu asialle hoitaan nuuskan tuonnit, tai sitten ottaa auto täyteen porukkaa sinne mennessä. Kun eikös se lakisääteinen limitti periaatteessa ole kolme tornia per perse... Neljä ei-nuuskankäyttäjä kaveria auton kyytiin niin sillähän siitä selviää -> tuomisina 15 tornia rikkomatta mitään lakia jos olen tuon oikein ymmärtänyt.

Melkoista pelleilyä silti tuollainen bustaaminen. Porukka kun tuo sieltä hapiksesta päivittäin rekkalastillisen verran nuuskaa rajan tälle puolelle niin ihmetyttää kyllä...
 

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Jotenkin tuo kuulostaa kummalliselta. Itse/kaverini/sukulaiset/puolitutut on ravanneet tuolla kyllä yhtenään enkä ole koskaan kuullutkaan moisesta. Olisiko kyseessä sitten se ainut tullimies joka ei nuuskaa itse. Mutta mistä se tiesi sinut poimia koska toista nuuskaamatonta ei riitä tukulle väijymään?

Jabbbe on oikeassa tuosta laista. Se on 3 pötköä/täysikäinen.
 

Kouhia

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Näin se vaan meni. Kolme putkea per perse sitä saa kantaa rajan yli. Laki on muuttunut pari vuotta sitten, jota ennen nuuskaa sai tuoda niin paljon kuin autoon mahtui. Tupakkaa saa nykyiselläänkin tuoda rajattomasti, mutta nuuskassa se on 30 purkkia, omaan käyttöön. 860e oli kuulemma verohyötyni tässä jutussa, ja jos yksikin pussinuuskaputki olisi ollut irtoa, menee grammojen mukaan, olisi maksettavaksi tullut verot (yli 1000e) sekä syyte veronkierrosta. Nyt selvittiin "vain" lievästä veropetoksella sekä tupakkatuoterikkomuksella.

Yksi neljästä tullimiehestä oli sitä mieltä, että tämä on taas yksi niistä järjettömistä laeista mitä Arkadianmäellä on päätetty. Suomen valtio menettää kuulemma vuosittain satoja miljoonia euroja verotuloja tämän kiellon vuoksi. En ruvennut tarkentamaan tarkoittiko myyntikieltoa vai pelkkää tuontikieltoa.

Ilmeisesti olin vain huumekuriirin näköinen, että nappasivat kiinni. Täytyy nauttia näistä kolmesta putkesta. Sen verran kalliiksi tuli.

Tullimieheltä kun kysyin, niin itse ei ole koskaan käyttänyt nuuskaa...
 

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Se vielä tuosta jutustasi Kouhia että eikös heillä nyt lain mukaan täytyisi olla joku perusteltu epäily? Oliko nuuskat apukuskin jakkaralla ? Eikös niitä torneja kannata hajasijoittaa takapaksin uumeniin ja vaikka eri laukkuihin niinkuin olen kuullut tehdyn. Ei autoa voi ylösalaisin kääntää muutaman tornin etsimisen vuoksi. Tämän tarkistin just tutulta rajamieheltä ja sanoi ettei näitä "lieviä" ylituonteja voida täten edes saada kiinni kun kyse on niin pienestä rikkeestä ettei kynnys auton tutkimiseen ylity. Pakettiautot on sitten asia erikseen ja ammattimaiset trokarit.
 

Kouhia

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Se vielä tuosta jutustasi Kouhia että eikös heillä nyt lain mukaan täytyisi olla joku perusteltu epäily?
Ilmeisesti epäilyn kynnys ylittyi siinä kun rajalla otti sivuun ja kysyi että onko mitään laitonta tai tullattavaa, kuten huumeita, aseita, lääkkeitä. Tai nuuskaa. Tässäkohti kaksi hernettä päässä löivät yhteen ja totesin että nuuskaa on kyllä, omaan käyttöön.

Eli ilmeisesti joku jossain kohti oli tullin mulkuille ilmoittanut käynnistäni. Ei kai ne muuten vain minua osannut etsiä sieltä letkan keskeltä? Nuuskat olivat muovipussissa Astran takakontissa kalavehkeiden seassa. Siitä asiallinen tullimies ohjasi ovista sisään ja auto tarkastukseen. Ei sentään huumekoiria tuonut paikalle, vaikka yksi tullivirkailija sanoi olevansa enemmänkin huumejuttujen perässä. Koirat olivat ulkona odottamassa.

Jotenkin tuli mieleen, että olisko Nuuskakairan tukun vittumainen myyjä ollut asialla? Kysyin suosituksia hyvään pussinuuskaan johon setä totesi että on jokaisen makuasia, eikä suosittele mitään.

Kaiken kaikkiaan helvetin hämärä homma, eikä sitä paljoa viittinyt alkaa kiistämään kun lain ylimenevät nuuskat lepäsivät siinä pöydällä.

Tietääpähän jatkossa mistä hakea. Todella paljon halvemmaksi tulee maksaa 10e enemmän pimeästi, kuin selvitellä asioita valtion virkamiesten kanssa.
 

Afan

Jäsen
Ihmeellistä mesoamista Kouhialta. Ymmärrän, että harmittaa kun kiinnijäämisen todennäköisyys on pieni. Noin muutoin en ymmärrä avautumista, jos mies on itse rikkonut lakia ja saanut täysin asianmukaiset seuraamukset.
 

Kouhia

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ihmeellistä mesoamista Kouhialta. Ymmärrän, että harmittaa kun kiinnijäämisen todennäköisyys on pieni. Noin muutoin en ymmärrä avautumista, jos mies on itse rikkonut lakia ja saanut täysin asianmukaiset seuraamukset.
En yritä mitenkään mesota tai nostaa itseäni jalustalle, vaan ihmettelen tässä muiden kirjoittajien kanssa tapahtunutta. Vituttaahan tuommoinen uskomattoman huono tuuri. Jotain hämärää tuossa hommassa kuitenkin on, jos päivässä menee tullimiehen mukaan 15 000 autoa rajan yli per suunta, niin nappaavat tällaisen ensikertalaisen sieltä sivuun. Taparikolliset pääsevät jälleen kuin koira veräjästä.

Onneksi sentään eivät kumihanskojen ja vaseliinin kanssa ruvennut leikkimään.
 

Vanhapuuma

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYPinkylä, Suomen maajoukkueet, IF Gnistan
Ihmeellistä mesoamista Kouhialta. Ymmärrän, että harmittaa kun kiinnijäämisen todennäköisyys on pieni. Noin muutoin en ymmärrä avautumista, jos mies on itse rikkonut lakia ja saanut täysin asianmukaiset seuraamukset.

Ööö, mikähän noissa Kouhian jutuissa oli mesoamista? Aika erikoinen tapaus kylläkin, en ole kuullutkaan aikaisemmin siitä, että joku autoilija olisi joskus pysäytetty nimenomaan Haaparannassa. Aika paska nakki kyllä, sen pari kertaa kun olen pohjoisessa pyörinyt ja asioilla käynyt, ei siellä tullin kopin lähistöllä elonmerkkejä ollut. Mieleen tosiaan tulee, olisiko myyjä vihjaissut, mutta toisaalta mikäs järki niillä on tuollaisia vihjailla ja mahdollisesti menettää potentiaalisia asiakkaita - varsinkin jos sana alkaa kiertämään että jossakin myymälässä käräytellään suomalaisia asiakkaita. Vai olisiko Kouhia muuten vain vaikuttanut huumekuriirilta (ei pahalla, Kouhia).
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Viikon päästä taas laivalle. Ei ihan A-luokan reissu, koska tästä on suunniteltu oikeinkin kliseinen ja ihana matka tuttavapariskunnan kanssa, kyllähän te tiedätte. Mutta pääsenpähän täydentämään varastoja. Kai siellä se perus Generalin tarjous on voimassa, niin sillä mentäneen.

Saatan tässä tietenkin jinxata tulevan reissun, mutta ikinä ei ole tullin kanssa ollut mitään ongelmia. En muista muutamalla viime reissulla edes nähneeni tullimiestä. Toisaalta en osta koskaan kuin sen kuutisen tolppaa, joten nehän me saadaan vaimon kanssa tuoda ihan laillisestikin. Hyvin tämä nuuskahomma tällä hetkellä toimii, vaikka vaatiikin hiukan vaivaa laivalla juoksemisen merkeissä. On vaan niin herkkä bisnes vaihteluille, että koko ajan pelottaa, miten tätä seuraavaksi vaikeutetaan. Olen vielä niin kermaperse että käytän pussinuuskaa, joten itsetehty nuuska - Jatkoajan ohjeilla totta kai - jäi kokeilun tasolle, vaikka ihan hyvää siitä tulikin. On pikku hiljaa jäänyt tuo irtonuuska kokonaan pois ja hyvä niin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös