Nuuska- ja tupakkaketju

  • 2 291 728
  • 4 082

Noutaja#9

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Itä-Helsingin Noutajat
Jostain olin lukevinani, että helmikuun alusta lähtien ei nuuskaa saisi myydä muualla, kuin Ruotsin aluevesillä. Onko asia tosiaan näin vai olenko ymmärtänyt asian väärin? Ja mitä maksaa nykyään torni laivalla (Ettan)? Olen nimittäin lähdössä perjantaina Mariellalla Ruotsiin ja pitäisi tietää paljonko varaan euroja mukaan.
 
Suosikkijoukkue
New York Islanders
Se on edelleen sen about~20 euroa patteri. Nuuskaa myydään vain Ruotsin aluevesisillä, eli juuri parhaaseen nassettelu aikaan ja pahimpaan krapula aikaan, joten ole varuillasi!
 

Schwalbe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mistä johtuu, että paskasakista 100% polttaa tupakkia? Tuo porukka, jolla muutenkin on vaikeuksia keksiä hilloja kaiken tarvittavan viinan ja muiden päihteiden hankkimiseen, polttaa sataprosenttisesti. Eikö olisi tehokkaampaa käyttää nekin rahat Jormaan ja tarjousmäyrään? Selitykseksi ei käy yleinen taipumus itsetuhoiseen toimintaan, kyseistä sakkia ei kuitenkaan näy kävelemässä radalla tai heikoilla jäillä. Ja kyseisen jengin tupakoivuus ei siis todellakaan ole esim 95% vaan täydet 100.
 

Black Adder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, The Original Six
Mielenkiinnosta:

Näin jollain muulla kuin Suomalaisella TV kanavalla mainoksen tupakittomasta nuuskasta. Näinkö väärin vai mikä tää juttu on?
 

Jokru

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Hawks, sympatiat Sportille, S-Kiekko
Black Adder kirjoitti:
Mielenkiinnosta:

Näin jollain muulla kuin Suomalaisella TV kanavalla mainoksen tupakittomasta nuuskasta. Näinkö väärin vai mikä tää juttu on?
Ettei vain olisi ollu Eurosport. Ruottiksi äijä puhu möreellä äänellä. Näin kans viimeset 3sek mainoksesta...
 
Suosikkijoukkue
New York Islanders
Black Adder kirjoitti:
Mielenkiinnosta:

Näin jollain muulla kuin Suomalaisella TV kanavalla mainoksen tupakittomasta nuuskasta. Näinkö väärin vai mikä tää juttu on?

En tosiaan tiedä mikä järki tuossa "nicotine and tobak free snus" nuuskassa on. Purkki maksaa 4 euroa ja pussien sisältö on maustetta. Jos joskus nuuskaamiseni lopetan niin en kyllä ole mitää laastareita tai purkkaa, saatika tuota tavaraa käyttämässä. Taitaa olla pelkkä rahastus tuonkin takana, tuskimpa paatuneimmat ruotsalaiset nuuskan käyttäjät tuollaista suuhunsa laittaa, vaan lopettavat kuin miehet, jos lopettavat.
 

Grohl

Jäsen
Siinä vähän tietoa kyseisestä tavarasta mikäli ruotsi taipuu:
http://www.swedishmatch.com/Swe/Onicoprillanutantobakochnikotin.asp

WordWideSnufin sivuiltakin löytyy hieman tietoa, kunhan etsii.
En kyllä oikein tiedä mitä varten tämmöinen keksintö on keksitty, sopii niille, joiden mielestä nuuskaaminen on in, mutteivat halua jäädä koukkuun, kai...

Tuo hinta minkä -japi- sanoi ei nyt kuitenkaan ole niin suolainen, mitä voisi luulla, sillä hinnat ovat nousseet mielestäni aika rajusti vuoden vaihteessa. Mitä nyt annosnuuska puntti maksaakaan Ruotsista haettuna jotain 350krn. Joten ei se paljon enemmän normaaliin annosnuuska kiekkoon verrattuna enää maksa, vaikka muutaman kruunun kalliimpi toki on.
 

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
RED MAN
GOLDEN BLEND

Tuollaisen pussukan toi frendi Yenkkilästä (siis purutupakkaa) => onko kenelläkään kokemuksia kys.tavarasta? Kuulopuheiden mukaan aika karmeeta atamoonia...
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Salama15 kirjoitti:
RED MAN
GOLDEN BLEND
Jos tämä on sitä missä on joku intiaanipäällikön kuva pakkauksessa niin olen joskus maistanut. Muistaakseni ei ollut mitenkään erityistä, niinkuin eivät jenkkien purutupakat yleensäkään. Kyllä se svenski osaa nuo nuuskahommat.

Itse pääsin viimein maistelemaan jonkun täälläkin (?) mainostamaa Generalin White Portion -nuuskaa, en kauheasti pitänyt. Joku sitruunan tai vastaavan maku puskee läpi, ei hyvä. Edelleenkään en ole löytänyt Onyxin voittanutta.
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Edmonton Oilers
Kyllä toi artikkeli taas kertoo, ettei tuossa nuuskanmyyntikiellossa ole mitään järkeä. Onneksi jääkapista löytyy taas Göteborgs Rape:ta.

Mites, kun tuossa mainitaan ainoastaan Ruotsi. Tanskassa ainakin myytiin irtotavaraa ihan paikallisella Stockmannilla. Paikalliset kertoivat, että pussinuuskan myynti on kiellettyä. Sieltä ei tosin juuri nuuskaa Suomeen raahata, joten jäänyt mainitsematta. Missä muualla nuuskaa saa EU:n alueella myydä?
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
mikse kirjoitti:
Missä muualla nuuskaa saa EU:n alueella myydä?
Käsittääkseni ei nuuskaa saa myydä missään muualla EU:n alueella kuin Ruotsissa ja siihen on aika vahva usko, että Ruotsissa myydään jatkossakin. Siellä nuuska on sen verran iso asia, että tuskin siitä suostuvat luopumaan.

Jos kaikista ennusteista huolimatta nuuskan myynti joskus Ruotsissa lopetettaisiin, niin Venäjä kyllä täyttää markkinat. Siellähän ei EU säädökset paina ja voisi olettaa Igorien vaan toivovan täydellistä nuuskan myyntikieltoa EU:hun. Samalla hetkellä kun tällainen kielto asetetaan, veikkaisin Venäjällä avattavan useammankin "nuuska keitaan", jossa kaikkia mahdollisia merkkejä on saatavilla hyvään hintaan ;) Ja kauppa käy.

Täytyy toivoa etteivät kaikki nuuskan myyntiverkostot paljastu. Nuuskan myynnin kieltäminen aikanaan oli selkeä virhe ja nyt siitä sitten maksellaan menetettyjen verotulojen ja lisääntyneen rikollisuuden muodossa. Itse nuuskan käyttöhän ei ole vähentynyt, pikemminkin päin vastoin. Oli muutamalle terveysfriikille varmasti aikoinaan shampanjan paikka kun myyntikiellon Suomeen saivat, seurauksista ei niin väliä. Tupakkaan ei vielä ole rahkeet riittäneet, vaikka kaiken järjen mukaan ensin olisi tullut kieltää vaaralllisempi ja myös muihin kuin käyttäjiin vaikuttava tuote.

Noh, nuuska huulessa näitä on mukava kirjoitella. Antaa tykkien laulaa vanhaan malliin.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Tuo Venäjän nuuskanmyynti oli minultakin mennyt täysin ohi, en tiedä kuinka kauan sitä on myyty, itse sain ekan satsin viikonloppuna. Hinnat käsittääkseni sielläkin noussut, kuten joku tuossa jo mainitsikin. Itse maksoin sen normi 20,-/pötkö, tosin en tiedä kuinka paljon kaveri otti hakista omaan fikkaan, todennäköisesti ainakin 5,-/pötkö, parhaan kaverini tuntien...

Hassun näköistä kun biittipurkin varoitustekstit on ryssäksi. Jotenkin mä luulen etten juuri noita purkkeja ota mukaan jenkkilään...selitä siinä sitten että joo, Suomesta ollaan ja tää on ihan normimätää, ei tässä mitään...
 

Cactus

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Sharks
bozik kirjoitti:
Täytyy toivoa etteivät kaikki nuuskan myyntiverkostot paljastu. Nuuskan myynnin kieltäminen aikanaan oli selkeä virhe ja nyt siitä sitten maksellaan menetettyjen verotulojen ja lisääntyneen rikollisuuden muodossa.


Täysin totta tuo teksti, näitä menetettyjä veroja haetaan sitten myös sillä pois että tulli yrittää ottaa 60% tupakkaveroa jo kertaalleen verotetusta tuotteesta. Tuosta asiasta kyselin Sww:lta ja he pistivät s-postiin viestiä vastaukseksi ja halusivat kuulla lisää asiasta heti kun juttuni tulee käsittelystä. HUOM!! Käsittely kestänyt jo reilut puoli vuotta.

Pisti alkusyksystä oikeasti itkettämään ja naurattamaan samaan aikaan kun luin sen tullin kirjeen: Kolme tornia yht. 120€ josta pitäisi maksaa veroja reilut 70€. Toisin sanoen kolmen tornin hinnaksi muodostuisi lähes 200€, jota en kyllä ihan heti aio maksaa.

Palaan tänne asiaan kun/jos juttuni tuolla tullin käsittelyssä edes etenee mihinkään.

-Cactus-
 

KevlarB

Jäsen
Suosikkijoukkue
Syracuse B, Aaron B, Oral B
Cactus kirjoitti:
Pisti alkusyksystä oikeasti itkettämään ja naurattamaan samaan aikaan kun luin sen tullin kirjeen: Kolme tornia yht. 120€ josta pitäisi maksaa veroja reilut 70€. Toisin sanoen kolmen tornin hinnaksi muodostuisi lähes 200€, jota en kyllä ihan heti aio maksaa.

Palaan tänne asiaan kun/jos juttuni tuolla tullin käsittelyssä edes etenee mihinkään.

-Cactus-

Hirvittää Cactus....

Käyn silloin tällöin neukkulassa ja heti rajan jälkeen löytyy pari mestaa josta saa oikein jääkaapista tätä elämän eliksiiriä... Molempaa tarjolla eli "löysää" ja "teepussia". Pussi kamaa normaalisti enemmän =tarjouksessa eli "maksa 2 ota 3". Maksoin siis 3.sta pötköstä pussinuuskaa n. 40€. Normaaliin tyyliin kuuluu myös että seuraavassa sikalassa sama satsi maksoi sitten jo 60,-
Tuntuu silti että Cactukseen verrattuna pääsee aika halvalla.

Selvittelin syksyllä oikein ruåttin kautta "missä esim Pietarissa myydään", johon Lennartti sanoi "jåååå-å, du , kållar du www...." Eli, luuri korvaan ei siitä mitään tullut.

Eli, rajalta saa..
 

Tatzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse toivon, että joku minua vaasan seudulla yv:llä valistaisi, tai ainakin toisi vaihtoehtoja käytäntöön, itse pidän "mällistä" huulessani.... yv:t kehään.
 

Tatzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tatzka kirjoitti:
Itse toivon, että joku minua vaasan seudulla yv:llä valistaisi, tai ainakin toisi vaihtoehtoja käytäntöön, itse pidän "mällistä" huulessani.... yv:t kehään.

eli kellään ole rakkautta, kuten meillä.....
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Edmonton Oilers
bozik kirjoitti:
Käsittääkseni ei nuuskaa saa myydä missään muualla EU:n alueella kuin Ruotsissa ja siihen on aika vahva usko, että Ruotsissa myydään jatkossakin. Siellä nuuska on sen verran iso asia, että tuskin siitä suostuvat luopumaan.

Tässä käsityksessä itsekin olin Tanskan suhteen. Ihmettelin vain, että miten kaupungin suurin tavaratalo tupakkaosastollaan myy nuuskaa, jos se kiellettyä. Tämä siis tilanne 2005 mutta tanskalaisen tuttavani mukaan nuuskaa edelleen Magasinin röökiosastolta saa. Tosin siis ainoastaan irtotavaraa.
 

Remy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ManU
Viking linen nuuskatarjonta

Onko kellään tietoa viking linen nuuskatarjonnasta?

Löytyykö laivalta tätä monen mainostamaa General Onyxia tai muita "erikois nuuskia"? Mikä on kyseisten tornien hinta ja paljonko maksaa normaali Ettan torni?
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Remy kirjoitti:
Onko kellään tietoa viking linen nuuskatarjonnasta?

Löytyykö laivalta tätä monen mainostamaa General Onyxia tai muita "erikois nuuskia"? Mikä on kyseisten tornien hinta ja paljonko maksaa normaali Ettan torni?

Valikoima on hyvä.
Onyxiä löytyy, hinta 25 euroa.
Ettan 20 euroa. Löytyy varmaankin.. 6-8 eri merkkiä.
 

Samppeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Huomautus!!

Viikonloppuna olin laivalla ja onhan nuuskan myyntiin taas tullu uutta. Moni lähti laivalle tuoreen nuuskan kiilto silmissä ja kävi näin. Onneksi itselläni oli täysi purkki mukana, josta sitten saikin tarjota..
Eli ennen on tapana ollut että laivan lähtiessä maista Helsingissä nuuskaa aletaan myymään samalla kun Tax-free aukeaa. Tällä hetkellä säännöt ovat muuttuneet ja nuuskan myynti alkaa seuraavana aamuna. Muistaakseni 07:30 aamulla. Syy tähän on Ahvenanmaalla käyttöön otettu myyntikielto. Ja sama juttu takaisinpäin, nuuskaa myydään vain tiettynä aikana ennen saapumista Maarianhaminaan. Tosiaan, jos Helsingin päässä olisi ollut tyhjä purkki mukana niin kieltämättä olisi ottanu pattiin!
Hinnat ei oo noussu, ainakaan vielä. Ruotsissa on, huomattavasti! Piti ostaa Röda Lackettia vähän varastoonkin mut eipä kehdannu ostaa kuin tornin.. Per**le!

Asiasta olikin jo mainuttu mutta ei kertaus ole pahaksi.
 
Viimeksi muokattu:

Remy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ManU
Tommy kirjoitti:
Valikoima on hyvä.
Onyxiä löytyy, hinta 25 euroa.
Ettan 20 euroa. Löytyy varmaankin.. 6-8 eri merkkiä.

Kiitoksia tiedosta! Valikoima vaikuttaa hyvältä. Eiköhän sieltä ainaki sitä Onyxia tartu mukaan.
 

Käräppä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät ja Calgary Flames
Samppeli missä laivalla olit risteilyllä? Itse kohta lähdössä Mariellalla risteilylle ja kiinnostais tietää kyseisen paatin tarjonnasta jotain.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Käräppä kirjoitti:
Samppeli missä laivalla olit risteilyllä? Itse kohta lähdössä Mariellalla risteilylle ja kiinnostais tietää kyseisen paatin tarjonnasta jotain.
Mariellan valikoima on sama kuin muillakin viikkarin laivoilla. Eli Ettanit, Generalit, Krouvit ja Jöötteporin Rapeat pitäisi löytyä. Pussinuuskasta sitten perinteisten lisäksi ainakin Onyx ja Catchilta niitä karkin makuisia.

Muistetaan sitten edelleen, että nuuskaa myydään vain Ruåtsin aluevesillä. Sekös muuten picnic -risteilyltä nuuskansa hakemaan tottuneita vituttaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös