Nuuska- ja tupakkaketju

• 2 324 314
  • 4 129

Samppeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Mariellan valikoima on sama kuin muillakin viikkarin laivoilla. Eli Ettanit, Generalit, Krouvit ja Jöötteporin Rapeat pitäisi löytyä. Pussinuuskasta sitten perinteisten lisäksi ainakin Onyx ja Catchilta niitä karkin makuisia.

Gabriellalla olin ja siellä on just noita edellämainittuja merkkejä. Sääli, näkisin mielelläni esim. Röda Lacketin laivan myyntikojuissa. Moni siitä puuhuu parhaana tykkinuuskana ja todella hyvää se onkin. Kysyin miksi sitä ei ole valikoimissa ja vastaus oli että ei ole kysyntää. Mikä on mielestäni kumma juttu. Ja onko tulossa, ei ollu heillä mitään tietoa. Voisin vaikka veikata että menekkiä olisi enemmän kuin esim. Göteborg Rapella. Tarjonnasta vielä, olin edellisvuoden joulukuussa (2005) Siljalla ja siellä oli enemmän merkkejä, esim Gustavus. Jos ne ovat siellä edelleen niin hyvä ja saisivat tulla Vikingillekin. Vaikka tuleekin ostettua samoja laatuja niin maistiaset tekee aina hyvää.

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Juniorijääkiekko
Samppeli kirjoitti:
Gabriellalla olin ja siellä on just noita edellämainittuja merkkejä. Sääli, näkisin mielelläni esim. Röda Lacketin laivan myyntikojuissa. Moni siitä puuhuu parhaana tykkinuuskana ja todella hyvää se onkin. Kysyin miksi sitä ei ole valikoimissa ja vastaus oli että ei ole kysyntää. Mikä on mielestäni kumma juttu. Ja onko tulossa, ei ollu heillä mitään tietoa. Voisin vaikka veikata että menekkiä olisi enemmän kuin esim. Göteborg Rapella. Tarjonnasta vielä, olin edellisvuoden joulukuussa (2005) Siljalla ja siellä oli enemmän merkkejä, esim Gustavus. Jos ne ovat siellä edelleen niin hyvä ja saisivat tulla Vikingillekin. Vaikka tuleekin ostettua samoja laatuja niin maistiaset tekee aina hyvää.

Mun mielestä Rape ei juuri Röda Lacketia häpeä. Oikein varastoituna erittäin mehukasta tavaraa. Hintaero maihin laivan eduksi kääntää kuppia vielä Rapen puoleen. Toki jos Röda Lacketia laivalta löytyisi, tulisi sitäkin enemmän käytettyä.

Jäsen
Suosikkijoukkue
Raimon Rakuunat
Lähden laivalle perjantaina ja tuttava pyysi tuomaan pari sinkoa tykkinuuskaa. Pitkin hampain taivuin roudaamaan. Paljonkohan mahtaa maksaa halvin mahdollinen?

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves (Ässät & Hifk)
Lähden laivalle perjantaina ja tuttava pyysi tuomaan pari sinkoa tykkinuuskaa. Pitkin hampain taivuin roudaamaan. Paljonkohan mahtaa maksaa halvin mahdollinen?

Kahdenkympin pintaan on halvin mahdollinen ns. kunnon merkeistä. Käsittääkseni Gustavus:ta ja jotain muuta halpista saa aika reilusti tuon alle, harva aktiivisesti nuuskaa käyttävä noihin halvimpiin tosin sortuu.

Samppeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kahdenkympin pintaan on halvin mahdollinen ns. kunnon merkeistä. Käsittääkseni Gustavus:ta ja jotain muuta halpista saa aika reilusti tuon alle, harva aktiivisesti nuuskaa käyttävä noihin halvimpiin tosin sortuu.

Gustavus on maksanut Siljalla muistaakseni 14€. Tykkinä se ei ole hääviä mutta jos haluaa halpaa ja hyvää pussia, niin tältä merkiltä löytyy hyviä vaihtoehtoja. Gustavus Original on omasta mielestäni parhain pussinuuska. Itse käytän paljon Ettania tykkinä mutta pussina se ei ole makuun. Jos laivalta löytyy Gustavusta, niin kannattaa kokeilla. Mutta ainoastaan tätä originaalia, muut ei ole yhtä hyviä. Jos haluaa kokeilla eri merkkejä niin ainakin yksi nettikauppa (skoal) löytyy josta voi tilata irtopurkkeja. Sieltä olen itse ostellu kun tulee uusia merkkejä. Sieltä löytyy myös jenkkinuuskat. Maksavat vaan yli 6€ purkki postikuluineen. Eivätkä ole lähellekkään niin hyviä kuin Ruotsin nuuskat.

Jäsen
Suosikkijoukkue
Raimon Rakuunat
Samppeli kirjoitti:
Gustavus on maksanut Siljalla muistaakseni 14€. Tykkinä se ei ole hääviä
Se on minulle ihan yksi helvetin sama, miten hääviä se on, kun en itse koske pitkällä tikullamaan moisiin moskiin. Näinköhän tota löytyy Vikingiltä? Jätkä katsos antoi 45 ecua hilloa kahta sinkoa varten ja sanoi, että loput voin pitää kun sanoin, että en nyt saatana ilmaseksi sitä ala roudaamaan. Tosin köyhältä opiskelijalta viitsi alkaa nyhtämään kiskurihintojakaan, mutta mitään merkkiä ei varsinaisesti ilmoitettu, joten toki tuon sitten halvinta ja sen pitää ehdottomasti olla tykkinuuskaa.

edit:

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jätkä katsos antoi 45 ecua hilloa kahta sinkoa varten ja sanoi, että loput voin pitää kun sanoin, että en nyt saatana ilmaseksi sitä ala roudaamaan.
Aika käsittämätön toimeksianto, jos ei edes toivomusta merkin suhteen esittänyt. Ettan on tykkikamana aika varma vaihtoehto ja maksaa 20 egeä sinko. Jos et aikaisemmin ole nuuskaa ostellut muista varmistaa, että ostat todella irtokamaa etkä pussinuuskaa. Sellaisia tapauksiakin on ollut, että nuuskasta tietämätön on tuonut vahingossa pussikamaa todelliselle nuuskankäyttäjälle ja se on kyllä suurempi pettymys kuin joulupukin paljastuminen satuhahmoksi.

Kuulostaa mielenkiintoiselta tuo Vikingin uusi käytäntö, että nuuskaa myydään vasta Ruotsin aluevesillä. Seuraavalle reissulle täytyy varautua kunnon lenkkareilla ja mennä hyvissä ajoin kärryn kanssa nuuskatiskin ääreen karjumaan "joko saa.. saako jo.."

Laivayhtiöt taitavat kiittää nuuskan hinnannousua Ruotsissa. Jatkossa varmaan Jörgenitkin ostavat nuuskansa laivalta, aikaisemmin näin ei ollut.

Jäsen
Suosikkijoukkue
Raimon Rakuunat
bozik kirjoitti:
Aika käsittämätön toimeksianto, jos ei edes toivomusta merkin suhteen esittänyt.
No eipä tuo jätkä kait mikään nuuskan suurkuluttaja ole. Enemmän käyttelee silloin kun sitä sattuu saamaan. Kaitpa ettania haluaisi, mutta jos saan halvempaa niin sitä tulee. Siis kyllä minä nyt nuuskista jotain ymmärrän koska...

Ettan on tykkikamana aika varma vaihtoehto ja maksaa 20 egeä sinko. Jos et aikaisemmin ole nuuskaa ostellut muista varmistaa, että ostat todella irtokamaa etkä pussinuuskaa.

...hengasin aikanaan vuoden päivät naisen kanssa, joka käytti tykkinuuskaa. (juujuu usko pois vaan ihan hyvällä :D) Ei ole tuo nuuska pelkästään miesurheilijoiden yksinoikeus, vaikka toki melko harvinaistahan tuo on. Että kyllä minä tykki ja pussinuuskat erotan vaikkei rasiassa edes lukisi, että kumpaa on, joka siinä toki lukeekin. Pussinuuskat kait yleisesti muistaakseni ovat muovirasiassa kun tykkikama pahvisessa jos en nyt väärin muista.

No sittenhän sen näkee, että löytyykö tuota halvempaa moskaa Viikkareilta. Toivottavasti, koska ylijäämähillot jäävät meikäläisen handuun. Pieniä rahoja, mutta opiskelijabudjetilla kaikki rahan on tervetullutta :D

jussimy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
No sittenhän sen näkee, että löytyykö tuota halvempaa moskaa Viikkareilta. Toivottavasti, koska ylijäämähillot jäävät meikäläisen handuun. Pieniä rahoja, mutta opiskelijabudjetilla kaikki rahan on tervetullutta :D

hee, jätkä meinaa pistää hilloiksi.
Jännät paikat nettoatko 5 vai 17 ecua :D

Samppeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kuulostaa mielenkiintoiselta tuo Vikingin uusi käytäntö, että nuuskaa myydään vasta Ruotsin aluevesillä. Seuraavalle reissulle täytyy varautua kunnon lenkkareilla ja mennä hyvissä ajoin kärryn kanssa nuuskatiskin ääreen karjumaan "joko saa.. saako jo.."

Tämä sääntö johtuu käsittääksi ja ainoastaan ja vain siitä että Ahvenanmaalla myynti kiellettiin lakipykälillä. Ja näin ollen ennen Maarianhaminaa ei saada myydä Ruotsiin päin ja takaisin tullessa Ahvenanmaan jälkeen myynti lopetetaan. Typerä sääntö mutta näihin on nähtävästi alistuttava.

Ps. Vikingillä ei ollu Gustavusta..

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Samppeli kirjoitti:
Ps. Vikingillä ei ollu Gustavusta..
Ei ole tietääkseni koskaan ollutkaan? Tai ei ainakaan enää pitkään aikaan.

Avatarille ilmainen vinkki: ainakin Turun laivoilla on usein tarjous jossa maksat kolmesta tornista ja saat neljä. Suosittelen hyödyntämään tuon tarjouksen mikäli sellainen on päällä. Nuuskasta kun pääsee eroon aika vaivattomasti, jos sitä sattuu itsellä ylimääräistä olemaan.

Cactus

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Sharks
Oikeastaan ihan sama että myydäänkö sitä nuuskaa vain ruosin aluevesillä vai kaikkialla. Tämä tosin on varmaan vittumaista Turkulaisille nuuskankäyttäjille kun eivät enää voi pyörähtää päiväristeilyllä Ahvenanmaalle nuuskaa hakemaan. ;D

Ja sit jos Samppeli voisit laittaa YV:llä ton nettikaupan niin kiittäisin ja siunaisin.

-Cactus-

Cactus

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Sharks
jussimy kirjoitti:
e: itsellä ei kokemuksia tuosta, enkä enää verojen pelossa tilailekaan netistä :)

Eikä noilla hinnoillakaan ihan äkkiä tulisi tilattua vaikka ei veroja tulisikaan. Varsinkin nuo jenkkinuuskat näyttävät olevan saatanan kalliita. :)

-Cactus-

Killeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Omat nuuskat on hommattu Haaparannasta Kemissä asuvan tuttavan kautta, mutta tiedustelin kaverilta joka asustelee Lappeenrannassa mahdollista hinta/kautta saatavuus tasoa venäjältä, jos sitä sieltäkin on nykyään saatavissa kuten ketjussa aiemmin on kerrottu. Saapa nähdä mitenkä asian laita on....

Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers,ManU,jääkiekko,Brittifutis
Kyllähän tätä tavaraa menee.Niin Töissä kuin peleissäkin. Mikä kivempaa kuin iskeä nuuska erätauolla ja odotella seuraavaa erää... Tälläkin hetkellä Generalia huulessa ja pakastin puolillaan Göteborgs rapea

taisto-74

Jäsen
Suosikkijoukkue
5.SS-Panzerdivision "Wiking" Regiment "Nordland"
Valtio ryöstää minut

Meninpä tuossa viisaana poikana tilaamaan Ruotsista kolme stockia mustaa kultaa. Posti kiikutti kiltisti perille mutta mitä vielä-kyljessä oli joku tullilaitoksen lasku-ukaasi! Mitä helvettiä, joudunko minä täyttämään tämän hepreankielisen dokumentin ja lähettämään sen jotta valtio voisi nostaa purkkini hinnaks 10e?? Mites tässä pitäis toimia, lärpäke roskiin ja kättä ristiin vai muutto veropakoilaiseksi. Kyllä ottaa pattiin.

Onko kellään kohtalotoverilla vinkkejä, lohdutudsta tai nopeita itsaritapoja?

"Åt helvete med den jävla finska staten"

jussimy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
taisto-74 kirjoitti:
Meninpä tuossa viisaana poikana tilaamaan Ruotsista kolme stockia mustaa kultaa. Posti kiikutti kiltisti perille mutta mitä vielä-kyljessä oli joku tullilaitoksen lasku-ukaasi! Mitä helvettiä, joudunko minä täyttämään tämän hepreankielisen dokumentin ja lähettämään sen jotta valtio voisi nostaa purkkini hinnaks 10e?? Mites tässä pitäis toimia, lärpäke roskiin ja kättä ristiin vai muutto veropakoilaiseksi. Kyllä ottaa pattiin.

Onko kellään kohtalotoverilla vinkkejä, lohdutudsta tai nopeita itsaritapoja?

"Åt helvete med den jävla finska staten"

Kokemuksia on, juttua löytyy tästä ketjusta.
Itse pistin saman lärpäkkeen roskiin ja muutaman kk päästä tuli lasku.
Säästyipä ainakin sen lapun täyttämiseltä :)

Minä maksoin sen laskun sitten, mutta jotkuthan ovat täälläkin ilmeisesti vieneet asian pidemmälle ja päätöksiä ei vissiin ole vielä kuulunut..

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Niin, käsittääkseni valmisteveroa siinä penäävät. Äskettäin uutisoitiin hovioikeuden päätös vaiko peräti KHO:n päätös jossa samaisen valmisteveron perimisen alkoholin tilaamisen yhteydessä ulkomailta katsottiin olevan perusteetonta, joten luulisi samoin olevan nuuskan suhteen. Juristisiipi kertokoon voiko ko. päätökseen vedota ja miten prosessoida asiaa eteenpäin.

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Gruvin portion-skeida on muuten ihan aikuisten oikeasti surkeata, jotenkin oli sellainen muistikuva että se olisi ok kamaa mutta täyttä skeidaa, en ikinä enää tee samaa virhettä. Göteborgin Rape pesee 100-0 tämän.

Pioneeripoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
NJ Devils, Sapko, Lufc
Mites muuten mahtaa olla saako lentokoneeseen viedä nuuskaa mukanaan? Olisi tarkoitus lentää yksi kotimaanlento ensi viikolla.

Sir von Aulis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekko
...ja tähän väliin arvostelua. Nimittäin!

Skruf Tranbär Portion (karpalon makuinen, toim.huom!).

Yleensä en ole pussinuuskan ystävä, mutta tämä kampe yllätti allekirjoittaneen täysin! Alkuun pieni potkaisu, tuntuu huulessa vähintään miellyttävältä ja nuuskan pois heitettyäni saan todeta oikein miellyttävän karpalon maun suussani. Seuraavan kerran kun Haaparannalle tulee asiaa, tiedän mitä mukaani ottaa. On aika rapsakka myrkky, joten suosittelen, jos ei muuta niin edes kokeilemaan. ****/*****

Cactus

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Sharks
Pioneeripoika kirjoitti:
Mites muuten mahtaa olla saako lentokoneeseen viedä nuuskaa mukanaan? Olisi tarkoitus lentää yksi kotimaanlento ensi viikolla.

Ei mulla ole koskaan ollut ongelmaa, saahan sitä junassa ja bussissakin käyttää??

Jussimylle vastaan että mulla on toi lasku jossain tarkastuksessa/selvityksessä ollut jo puolivuotta, en tiedä lähettikö tulli sen sitten jonnekkin. Kai ne sitten protestin jälkeen tätä ryhtyivät selvittämään. Palaan asiaan heti jos sieltä joskus jotain kuuluu.

-Cactus-

jussimy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Pioneeripoika kirjoitti:
Eihän se sentään mitään huumetta ole :)
Suomessa käyttö on vielä laillista..

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy