Nuuska- ja tupakkaketju

  • 2 302 402
  • 4 088

Vesku

Jäsen
Miksi tuo Onyx tuntuu olevan niin kovassa huudossa? Joku sitä aina laivalta yleensä vahingossa tuo(tyttöystävät yleensä) ja aina viimeisenä se torni pyörii pakkasessa ja alkaa kelpaamaan vasta kun jonkun nuuskavarastot alkavat olla lopussa. Itse silloin tällöin myös joutuu sortumaan ja se on kidutusta. Maistuu paskalle ja fairylle ja haisee fairylle ja oksennukselle. Ei hyvä.

Onyxin viehätys on henkilökohtaisesti ensimmäisissä annoksissa pitkän Onyx-tauon jälkeen.

Potkii jäätävän hyvin, paremmin kuin mikään muu sortti. Väliaikaista kaikki kuitenkin vain on.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Miksi tuo Onyx tuntuu olevan niin kovassa huudossa?

Makuja on monenlaisia, mun makuuni Onyx on kirkkaasti parhaimman makuinen pussinuuska, mitä laivalta on ostettavissa. Vahvuuskin on juuri sopiva, ei mikään extra extra ultra strong, mutta ei myöskään mikään "light". Melko pistävä salmiakin maku sopii mun mielestä nuuskaan loistavasti. Ainut miinus on kallis hinta, mutta edelleen olen valmis noin hyvästä nuuskasta maksamaan vähän enemmän. Vaikka esim. tämä Extra Strong tuntuu huulessa hyvältä ja maistuu pippurisine vivahteineen ihan kivalle, ei tämä pääse lähellekään Onyxin tasoa.
 

Cactus

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Sharks
Onko tosiaan niin nykyään että kioskeja on ratsattu niin tiheään täällä pk-seudulla ettei jatkiksen väki enää uskalla jakaa tietojaan muiden käyttäjien kesken kun pelätään että seuraavaksi omat mesta ratsataan? Onhan toki loogista että mitä useampi tietää niin suurempi riski paljastua.

Kysyn silti vielä josko joku viitsisi lähestyä yv:llä?
 

Noutaja#9

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Itä-Helsingin Noutajat
Onko kukaan käynyt Viikkarilla viime päivinä? Onko tarjouksia?

Vikingistä en tiedä, mutta Siljalla on maalis-huhtikuun ajan Ettan tarjouksessa. 3 tornia 93,90 €. Siis Turku-Tukholma linjalla, kai se sama on Helsingistä Tukholmaankin.

Oli muuten noussut Siljalla(kin) hinta. Vikingillähän hinta on ollut jo pidempään 40,5 € / torni (tykkinuuska), Siljalla nyt mm. Ettan ilman tota tarjousta 39 €. Pussinuuskan hinta oli ilmeisesti pysynyt samana, 34 €.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Onko tosiaan niin nykyään että kioskeja on ratsattu niin tiheään täällä pk-seudulla ettei jatkiksen väki enää uskalla jakaa tietojaan muiden käyttäjien kesken kun pelätään että seuraavaksi omat mesta ratsataan? Onhan toki loogista että mitä useampi tietää niin suurempi riski paljastua.

Kysyn silti vielä josko joku viitsisi lähestyä yv:llä?
Valitettavasti en pysty Cactusta jeesaamaan, itse en tällä hetkellä tiedä paikkaa, mistä Helsingistä saisi ostettua. Urbaanina huhuna olen kuullut, että myynti olisi siirtynyt moottoripyöräilyä harrastavien kerhojen käsiin. Meidän kaikkien hyvää ajava sosiaali- ja terveysministeriö on onnistumassa luomaan pienen kieltolain. Mittakaava on pienempi kuin viinakiellossa, mutta yhteiskunnalliset vaikutukset ovat hämmästyttävän samoja;

- viinan käyttö ei loppunut kieltolakiin, ei loppunut nuuskankaan vaan käyttö on lisääntynyt,
- kaikki verotulot on menetetty (useampi miljoona vuodessa, voitaisiin esim. rahoittaa poliisin lisärahoitustarve) ja laillisesti nuuskaa länsirannikolla valmistaneet pitkän historian perheyritykset on tuhottu,
- toiminta on siirtynyt ensin lakia väljästi tulkitsevien harrastevälittäjien jälkeen ammattirikollisille,
- valvonta on huomattu täysin mahdottomaksi,
- ammattirikolliset ovat tehneet nuuskan myynnistä itselleen loistavan rahakaivon, yksi ainoa kiinni jäänyt kioski Helsingissä arvioitiin, että myynti oli päivätasolla 200-300 purkkia. Nykyinen hinta motskarimiehillä on kuulemma 8 euroa rasia, jolloin puhdasta nettoa noin 4 euroa per purkki. Jos/kun oikeuden mukaan tuo 200-300 purkkia oli yhden laittoman kiskan myynti, jokainen voi päätellä mikä raha liikkuu, jos koko Helsingin/maan myynti saadaan kontrolliin.

Oma nuuskankäyttöni on varmaankin jo käynyt selville eli täysin tee-se-itse mies ollut jo pitkään ;) Tuossa juuri yhtä satsia valmistellessa tuli mieleen vielä pieni vinkki aikaisempaan ohjeeseeni. Koko ohje sinänsä ihan OK, mutta loppuvaiheessa kun liivatevesi on tarkoitus kaataa isompaan vatiin, jossa jauhettu nuuska sijaitsee niin älkää yrittäkö lintsata ja hoitaa sekoitusta tehosekottimessa. Jos joku on yhtä aku ankka kuin minäkin ja on jo yrittänyt niin onnittelen ;) Mitään ei ole tuossa vaiheessa menetetty, mutta eihän silppuri vettä saa tasaisesti jauheeseen leviämään vaan lopputuloksena on pallerot, jotka saa kaapia sekoittimesta pois ja lopulta rikkoa isommassa astiassa haarukalla ja näin kosteus leviää tasaisesti.
 

Ölppä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Oma nuuskankäyttöni on varmaankin jo käynyt selville eli täysin tee-se-itse mies ollut jo pitkään ;) Tuossa juuri yhtä satsia valmistellessa tuli mieleen vielä pieni vinkki aikaisempaan ohjeeseeni. Koko ohje sinänsä ihan OK, mutta loppuvaiheessa kun liivatevesi on tarkoitus kaataa isompaan vatiin, jossa jauhettu nuuska sijaitsee niin älkää yrittäkö lintsata ja hoitaa sekoitusta tehosekottimessa. Jos joku on yhtä aku ankka kuin minäkin ja on jo yrittänyt niin onnittelen ;) Mitään ei ole tuossa vaiheessa menetetty, mutta eihän silppuri vettä saa tasaisesti jauheeseen leviämään vaan lopputuloksena on pallerot, jotka saa kaapia sekoittimesta pois ja lopulta rikkoa isommassa astiassa haarukalla ja näin kosteus leviää tasaisesti.

Mihinkäs sinä noita sullot? Oletko säästänyt jotain esim. Ettanin kiekkoja ja näitä sitten kierrätät ja joka käytön jälkeen peset, vai jotain tupperwareboksejako kannat jatkuvasti mukanasi? Houkuttaisi testaaminen mutta enpä uskalla kokeilemaan ruveta, tiedä sitten siitä omasta laadusta - saati sitten mausta. 27.3. olisi taas lähtö ruotsiin, sinne asti pitäisi sinnitellä olemattomilla varastoilla.
 

JMA

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kysyn silti vielä josko joku viitsisi lähestyä yv:llä?

Olet blokannut yv:n lähettämis mahdollisuuden. Kaveri kertoi kun yritti lähettää hyvän yön toivotuksia.
 

Cactus

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Sharks
Olet blokannut yv:n lähettämis mahdollisuuden.

Katohan perkule näin oli päässyt käymään, kiitos huomautuksesta!

Elikkä jos joku on yrittänyt heittää yv:tä noista myyntipaikoista niin jos viitsii laittaa uudelleen ellei ole liikaa vaivaa? Ei tarvitsisi enää pitää kaveria nuuskissa kun voisi hakea omansa siihen asti että joutaa laivalle. =)

Ja tuo bozikin kertoma tornihuhu kuulostaa aika pelottavalta mutta hyvin ymmärrettävältä mikäli pitää kutinsa.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mihinkäs sinä noita sullot? Oletko säästänyt jotain esim. Ettanin kiekkoja ja näitä sitten kierrätät ja joka käytön jälkeen peset, vai jotain tupperwareboksejako kannat jatkuvasti mukanasi? Houkuttaisi testaaminen mutta enpä uskalla kokeilemaan ruveta, tiedä sitten siitä omasta laadusta - saati sitten mausta. 27.3. olisi taas lähtö ruotsiin, sinne asti pitäisi sinnitellä olemattomilla varastoilla.
Olen käyttänyt vanhoja nuuskapurkkeja ja niitähän minulla on ihan hyvin varastossa. Ettanin pahvipurkit kestävät hyvin 3-4 täyttöä, sen jälkeen alkavat hajota. Jos oikein kosteasta nuuskasta tykkää niin hajoavat nopeammin.

Silloin kun viimeksi laivalta nuuskaa ostin niin ostin erilaisia merkkejä ja pussikamaa ja jotkut purkithan ovat kovaa muovia. Nuo kestävät käytännössä ikuisesti. Mihinkään tupperwareihin en siis vielä ole joutunut tyytymään, mutta toisaalta olisihan se komiaa juntata joku lounasboksi pöydälle ja kansan ihmetellessä latailisi tykin.
 

Vanhapuuma

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYPinkylä, Suomen maajoukkueet, IF Gnistan
Onko kenelläkään muuten tietoa, voiko nuuskaa ostaa netin kautta Hollantiin? Menen käymään siellä vierailulla piakkoin, joten onko se laillista maksaa täältä ja lähettää ostokset Hollantiin?

Jos tällainen kikkailu on mahdollista, niin missä olisi halvimpia hintoja / hyvä valikoima noissa nettikaupoissa, jos esimerkiksi hehkuttamaani Oden'sin Extreme pussia ostaisin kolmisen tornia?
 

Bruins

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pori,Boston,Vaasa
Yks frendi oli syksyllä tilannut Kreikkaan pari pötköä, muistaakseni northener.com: ista. Tsekkaa sieltä. Toinen mahdollinen voi olla getsnus.com mutta se on jenkkilafka.
 

IceTool

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs ja Marlies
Tämä lähentelee nyt kyllä liikesalaisuuksien paljastamista, mutta hyvän asian vuoksi menkööt. PURUJEN KUIVATUS JA LIIVATE. Tuossa se on lyhyesti.

Lainasin koko viestin kun en jaksanut alkaa sitä lyhentelemään.
Mutta siis mikä tässä sinun kotitekoisessa nuuskassa saa sen nikotiinin imeytymään elimistöön/vereen? Onko se toi ruokasooda vai?
Kun eikös näissä Ettaneissa jne. kaupannuuskissa ole jotain kiviä tms. joka rikkoo limakalvon, jolloin nuuskasta saadaan nikotiini elimistöön..
En tiedä olenko tyhmä mutta pakko oli kysyä.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mutta siis mikä tässä sinun kotitekoisessa nuuskassa saa sen nikotiinin imeytymään elimistöön/vereen? Onko se toi ruokasooda vai?
Kun eikös näissä Ettaneissa jne. kaupannuuskissa ole jotain kiviä tms. joka rikkoo limakalvon, jolloin nuuskasta saadaan nikotiini elimistöön..
Ei Ettanissa mitään kiviä tai vastaavia ole ja vielä vähemmän lasia niin kuin yksi urbaanilegenda väittää. Jos olen oikein käsittänyt niin ruokasooda irroittaa nikotiinin tupakan puruista liuoittamalla/syövyttämällä ja tämähän riittää myös rikkomaan limakalvot. Käytännössä kun ajattelee huulen limakalvoja niin aika ohutta ja uusiutuvaa kamaahan se on eli kovin paljon ei tarvitse tehdä kun kalvo hajoaa. Toinen juttu on sitten vielä se, että olipa lopullinen puru kuinka hienoa tahansa niin aina se sen verran karkeaa on, että pureutuu limakalvon läpi.
 

IceTool

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs ja Marlies
Ei Ettanissa mitään kiviä tai vastaavia ole ja vielä vähemmän lasia niin kuin yksi urbaanilegenda väittää. Jos olen oikein käsittänyt niin ruokasooda irroittaa nikotiinin tupakan puruista liuoittamalla/syövyttämällä ja tämähän riittää myös rikkomaan limakalvot. Käytännössä kun ajattelee huulen limakalvoja niin aika ohutta ja uusiutuvaa kamaahan se on eli kovin paljon ei tarvitse tehdä kun kalvo hajoaa. Toinen juttu on sitten vielä se, että olipa lopullinen puru kuinka hienoa tahansa niin aina se sen verran karkeaa on, että pureutuu limakalvon läpi.

Okei no, mut hyvä tietää. Mä oon aina luullu et niissä on jotain kiviä tms. terävää, joka rikkoo sen limakalvon. Ja varmaan muutkin mun kaveri/tuttava piirissä luulee niin.
 

Cactus

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Sharks
Tämä lasi/lasimurska nuuskassa on kyllä jotenkin huvittava juttu. Eikös joku tässä ketjussa ole maininnut että jossain lukion terveystiedon kirjassakin näin väitettiin? Melkein tommosesta voisi jo laittaa palautetta kirjan tekijöille että voisivat selvittää asian ennenkuin tommoista lähdetään syöttämään oppilaille.

Tuli muuten noin äkkiä mieleen että onko se oikeasti todella yleistä että nuuskaaja myös tupakoi? Itse joskus teininä tupakalla aloittanut ja nuuskaan siirtynyt ja käyttänyt niitä myös samanaikaisesti välillä toista enemmän ja välillä taas toista. Oma kaveri ja tuttavapiirini joihin kuuluu yllättävän paljon nuuskaajia myös tupakoivat, ehkä muutama heistä itseni nykyään mukaanlukien ainoastaan käyttää nuuskaa.
 

IceTool

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs ja Marlies
Tämä lasi/lasimurska nuuskassa on kyllä jotenkin huvittava juttu. Eikös joku tässä ketjussa ole maininnut että jossain lukion terveystiedon kirjassakin näin väitettiin? Melkein tommosesta voisi jo laittaa palautetta kirjan tekijöille että voisivat selvittää asian ennenkuin tommoista lähdetään syöttämään oppilaille.

Tuli muuten noin äkkiä mieleen että onko se oikeasti todella yleistä että nuuskaaja myös tupakoi? Itse joskus teininä tupakalla aloittanut ja nuuskaan siirtynyt ja käyttänyt niitä myös samanaikaisesti välillä toista enemmän ja välillä taas toista. Oma kaveri ja tuttavapiirini joihin kuuluu yllättävän paljon nuuskaajia myös tupakoivat, ehkä muutama heistä itseni nykyään mukaanlukien ainoastaan käyttää nuuskaa.

En muista, että lukiossa oltais väitetty. Yläasteelta kyllä muistan kun meille kerrottiin, että nuuskassa oli ennen lasia, joka kiellettiin ja nykyään siinä on kiviä, jotka repivät limakalvon rikki ja sitä kautta nikotiini imeytyy vereen.
Todella naurettavaa, että terveystiedon kirjat näin väittävät.

Mun kaveri piirissä ne, jotka käyttää nuuskaa niin ei polta muuten, mutta kun olemme juhlimassa eli kännissä ainakin meidän porukan nuuskaajatkin polttavat. Selvinpäin tosi harva nuuskaaja polttaa. Tai sit moni kaveri välillä polttaa ja välillä käyttää nuuskaa, mutta harvemmin käyttää kumpaakin yhtä aikaa. Itse kuulun siihen porukkaan, joka polttaa vain kun on kännissä, et muuten en kyllä polta.
 

Vanhapuuma

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYPinkylä, Suomen maajoukkueet, IF Gnistan
Vielä tuosta nuuskan Hollantiin lähettämisestä, ilmeisesti se on tosiaan laillista, kun sellainen vaihtoehto tosiaan esim. Northenerissa on (en tiedä takaako tämä nyt toisaalta mitään), mutta silti, onko kenelläkään tietoa, saattaako tuosta tulla isotkin mätkyt maksettavaksi tullissa? Yritin netistä selailla Hollannin tullin sivuja, mutta siellä ei ollut - ylläri - mitään tietoja paljonko se tulisi maksamaan.

Jotakin sakkoa saatana siitä kumminkin annetaan, mutta kuinka paljon suunnilleen on mahdollista tulla - tämä tieto helpottaisi elämää vähine rahoineni. Informahuunia kenelläkään?
 

Eleanor

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Devils
Olen vielä aika aloitteleva nuuskaaja. Pussinuuskaa olen käyttänyt nyt jonkin aikaa ja olen sitä mieltä että on aika siirtyä "tykitettävään". Onko mahdollista askarella itsetehtyä tykkiä, kun tuollainen Icetool on aika kallis?

Vinkkejä kiitos.
 

Rolli92

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
5 millin lääkeruisku, leikkaat terävällä veitsellä pään pois, ja hienolla hiomapaperilla tasoittelee työn jäljen, niin ei jää ientä repiviä teräviä kulmia tykkiin. Tämän tehtyäsi voit aloittaa sorvaamisen. Lääkeruiskuja saa tarvittaessa apteekista.
 
Suosikkijoukkue
Susanna Pöykiö
5 millin lääkeruisku, leikkaat terävällä veitsellä pään pois, ja hienolla hiomapaperilla tasoittelee työn jäljen, niin ei jää ientä repiviä teräviä kulmia tykkiin. Tämän tehtyäsi voit aloittaa sorvaamisen. Lääkeruiskuja saa tarvittaessa apteekista.
Sytkäri/tulitikku/tuli viimeistelee sen leikatun pään helläksi huulelle kerrassaan erinomaisesti. Sähkärin teippiä sitten sen männän kantaan, ellet diggaa siitä kun nuuska sananmukaisesti ammutaan huuleen.

Aloittelevalla sopii 2ml injektioruisku varmasti.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Onko mahdollista askarella itsetehtyä tykkiä, kun tuollainen Icetool on aika kallis?

Vinkkejä kiitos.
Unohda tykki ja opettele leipomaan biitti sormin. Naiset tykkää ja tykittävät kaverit ovat vihreitä kateudesta, varsinkin kun saat kaikki naiset.
 

Zerotta

Jäsen
Osaako kukaan kertoa, missä Tukholmassa olisi mahdollisimman hyvällä valikoimalla ja edullisilla hinnoilla varustettu nuuskakioski? Lyhyt etäisyys Siljan satamastakin olisi aina plussaa. Huhtikuun alussa olisi tarkoitus lähteä risteilemään ja kun maissa tulee kuitenkin käytyä niin samalla reissulla saisi muutakin nuuskaa tuliaisiksi kotiin kuin pelkkää perus Swedish Matchin tuotteita.
 

Bruins

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pori,Boston,Vaasa
Olen aikaisemminkin mainostanut tällä palstalla seuraavaa: Siljalla kun menette niin Fältöversten ostarin kulmilla (noin 15 min satamasta kävellen, dösällä nr 1 5min) on pieni pelikioski Sonjas Tobak, Valhallavägenin puolella Handelsbankenin naapurissa, sininen markiisi (tsekkaa kuva googletuksella vaikka). Loistava valikoima, hyvät hinnat. Esim. Offroadin pussikamat 200sek, Thunderit 250sek, Kaliber 210sek, Knox stark 210 sek. Että eiku sinne ja säkki täyteen !
 

IceTool

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs ja Marlies
Teidän lempinuuskaa?
Mun lempinuuska on kyl Thunder Frosted.
Ihastuin tähän kun sain kaverilta maistiaisen joskus 2-3vuotta sitten.
Tällähetkellä on torni tätä herkkuu!
 

rroni18

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, NFL, NBA, jalkapallo ja muu huippu-urheilu
Pusseista kyllä Odens Extreme. Ihanan vahva! Ja löysistä ehkä Thunder tai General.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös