Minusta tuli itkupotkuraivarivalittaja
Kele ja tana ja kaikki muutkin rumat sanat. Olen jo kerran avautunut, mutta vedetään kerran uudestaan ja tunteella. Sitten lisää vitutusketjuun.
Täällä Ruotsinmaalla ovat paljonkin tutkineet syövän ja nuuskankäytön yhteyttä. Ei oikein löydy (ei siis sinnepäinkään mitä tupakalla ja keuhkosyövällä). EU:n terveyskomissaari ? (en muista titteliä) kommentoi tutkimusta pari vuotta sitten sanomalla että useampien pitäisi käyttää nuuskaa. Tämä oli sitten myös napattu Ylen teksti TV:lle, mutta vedettiin samana iltana pois ja myöhemmin hän pyysi lausuntoaan anteeksi, sanoen että oli tarkoittanut tupakoitsijoita ja sitäpaitsi paras vaihtoehto olisi lopettaa kokonaan, HEH.
Ennenkuin kieltävät nuuskankäytön kannattaisi vaatia tutkimustuloksia Ruotsista (amerikkalainen nuuska ON vaarallista, se valmistetaan käyttämällä, Ruotsin nuuska polttamalla, eli eri ainetta). Olisi myös vertailtava tupakoivien määrää/keuhkosyövän määrää sekä nuuskaajien/suusyövän määrää molemmissa maissa. Pitäisi myös olla tutkimustulosta nuuskan myynnin kieltämisestä aiheutuneesta hyödystä/haitasta (kasvaneet keuhkosyöpäluvut jne, onko suusyövän määrä vähentynyt). Ruotsista on myös mielenkiintoista tulosta siitä, että nuuskankäyttäjillä on itse asiassa vähemmän reikiä hampaissa kuin muilla :). Tämä on vain mielivaltaa. Tottahan on, että nuuskaaminen kohottaa verenpainetta, mutta Karoliinisessa sairaalassa 90-luvulla tehdyssä tutkimuksessa terveyshaitat olivat ylipainon luokkaa. Ensimmäisen kerran jatkoajassa käytän rumaa kieltä: Johan nyt on perkele jos läskien sallitaan lyllertää ja nuuskan käyttö tehdään rikolliseksi!
Olen käyttänyt nuuskaa yli kahdekymmenen vuoden ajan. Tuttavapiiriini kuuluu nykyajat mukaan laskien kymmeniä ihmisiä jotka nuuskaavat (työn ja harrastusten luonteen takia). Ainut suusyöpätapaus jonka tiedän oli isotätini joka ei käyttänyt nuuskaa, mutta joi kahvia. Kielletään kahvi! Osittain tämän ihmetouhun takia muutin Ruotsiin ja olin erään naisihmisen takia harkitsemassa muuttoa takaisin, mutta minusta ei rikollista tehdä.
Perkele, tulen sitten vanhoillapäivilläni nauttimaan uudesta, uljaasta yhteiskunnasta jossa isoveli valvoo ja kukaan ei sairastu, kunhan olen nyt ensin veromarkkani kantanut Ruotsiin. Sairas en ole ollut, juon viinaa, ajan autoa, perhettä ei ole. Mielelläni maksaisin kovat verot Suomeen, mutta tätä en enää sulata. olen niin vihainen etten pysty edes olemaan luova: Pitäkää saatanan komiteanjäsenet tunkkinne.