Nuuska- ja tupakkaketju

  • 2 292 821
  • 4 082

Calcichew

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No onko palstaveljillä kokemuksia tuon Ice Toolin käytöstä, muuta kuin että se on makeen värinen ja muutenkin cool? Siinä on ilmeisesti joku kuminen O-rengas joka toimii tiivisteenä? Kuinka usein se pitää vaihtaa/puhdistaa? Paljonko se tiiviste maksaa ja mistä niitä saa "varaosina" ?

Itselläni on tuollainen ruostumattomasta teräksestä tehty IceTooli, joka on toiminut erinomaisesti. Tiivisteenä tosiaan kuminen o-rengas, jota en ole vielä puolenvuoden käytön aikana kertaakaan vaihtanut. Niitä saa helsingistä esim. Globber 37 nimisestä liikkeestä Sörnäistä hintaan 1 € :) Itselläni kyllä tuo tykki "kuivuu" melko nopeasti ellen rasvaa sitä välillä ihan vaikka oliiviöljyllä, jonka jälkeen toimii taas kivuttomasti ja liukkaasti ainakin viikon :D

jos vaikka noilla tiedoilla pääsisit pidemmälle :)
 

d2uce

Jäsen
Ice Toolia en ole koskaan omistanut, vaan mennään perinteisellä apteekkilinjalla. Ice Tool tuntuu melko jykevältä ja isolta verrattuna apteekin saman kokoluokan muovimalleihin.

Tiivisteestä sen verran, että muutama kaveri niitä on kyllä haukkunut ja joutunut niitä vaihtelemaankin ihan muutaman viikon käytön jälkeen.
 

Tiityy

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Habs, D Team + Maajoukkue
Vastauksia kyselyyn...

Moi,

Vastailen kyselyyn kun ei muutakaan tekemistä ole:

1) Olen käyttänyt epäsäännöllisesti 13-vuotiaasta ja säännöllisesti 16-vuotiaasta lähtien, eli 24 vuotta enemmän tai vähemmän, ei terveyshaittoja. Hampaat värjäytyy, thats it. Jenkkinuuska on killeri, kolme viikkoa jenkeissä söi ikeneen "kupin". Ruotsalaisilla miehillä ei muuten ole iensyöpää normaalia enempää, jostain syystä tämä aina unohdetaan mainita.

2)Asun Ruotsissa, joten eri merkkejä tulee kokeiltua kun tänne paratiisiin pääsi :) Melko perinteisiä ovat kuitenkin nuo suosikit. Grov, Göteborgs Rape, Grov snus ja sitten oli joku whiskynuuska jonka nimeä en muista, Lös aina kun mahdollista. Pussinuuskista Göteborgs white ja General white.

3) Täällä ei saa kunnon tykkejä, kun hurrit leipoo käsin (ei edes prismasteria löytynyt). Suomesta sain kymmenen rinkulatonta muovitykkiä (niitä wanhan mallisia kolmemillisiä). Riittävät vielä, ensimmäinen on nyt kestänyt 10 kk.

P.s. Paikallisessa Rockbaarissa sain irtoblondin matkaan, kun pelasin suomikortin oikein ja kehuin ruotsalaista nuuskaa, lähitaisteluaktiviteettien jälkeen molemmille kelpasi nuuska eikä rööki :). Ettei mene omakehuksi niin ei ole ihan jokaviikonloppuinen tapahtuma... Naiset yleisesti kyllä jonkun verran käyttävät, varsinkin tupakointikiellon takia.
 
Viimeksi muokattu:

OneBigRed

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No onko palstaveljillä kokemuksia tuon Ice Toolin käytöstä, muuta kuin että se on makeen värinen ja muutenkin cool? Siinä on ilmeisesti joku kuminen O-rengas joka toimii tiivisteenä? Kuinka usein se pitää vaihtaa/puhdistaa? Paljonko se tiiviste maksaa ja mistä niitä saa "varaosina" ?

Minulla on ollut IceTool jo varovaisen arvion mukaan 7 vuotta. Kerran olen tuon tiivisteen vaihtanut, ja siitä taitaa olla kohta pari vuotta. Varaosana sain kaverin varastosta sopivan o-renkaan, joten tuskin montaa senttiä maksaa.

Juuri tarkistin ja ei ole uusin o-rengas falskannut vielä. Tykki on puhdas sisältä.

Erikoisinta Ice Toolissa on se, ettei se ole vieläkään kadonnut. Paino varmaan pitää sen muoviruiskuvirityksiä paremmin taskun pohjalla.
 
Suosikkijoukkue
Pelicans, All Blacks
Erikoisinta Ice Toolissa on se, ettei se ole vieläkään kadonnut. Paino varmaan pitää sen muoviruiskuvirityksiä paremmin taskun pohjalla.

Ite en oo Ice Toolia juurikaan sen takia hommannut, että pelottaa sen kadottaminen.. Noita apteekin muoviruiskuja kun tulee vuodessa sen verran paljon hukattua, että Ice Toolin kanssa tulisi jo vähän hintavammaksi :). Jokohan sitä uskaltaisi kuitenkin investoida sen jokusen kympin Ice Tooliin..

Tosin tykkään kyllä ite pyöritellä ihan sormin biitit, varsinkin röda lacket on tarpeeksi "muovailuvahamaista" tuohon, että onnistuu itseltäkin. Tosin kaikkien merkkien kanssa ei meinaa tulla muuta kuin hajoavaa purumoskaa, varsinkaan jos nuuskat on pikkasenkaan kerenneet kuivahtamaan.
 

Tuamas

Jäsen
No onko palstaveljillä kokemuksia tuon Ice Toolin käytöstä, muuta kuin että se on makeen värinen ja muutenkin cool? Siinä on ilmeisesti joku kuminen O-rengas joka toimii tiivisteenä? Kuinka usein se pitää vaihtaa/puhdistaa? Paljonko se tiiviste maksaa ja mistä niitä saa "varaosina" ?

Suosittelen teraksista mallia, pysyy paremmin kayttokunnossa ja on jykevamman oloinen ja paremman nakoinen.
Alumiiniset versiot vaativat huoltoa enemman (eli joko jatkuvaa kayttoa tai silloin talloin rasvaamista) ja ovat muutenkin huonomman tuntuisia, ainakin omasta mielestani.

Paras tykki mita itsella on ollut on kylla ylivoimaisesti ollut Kanuuna, joita aikanaan sai netista tilattua. Menin sitten idioottina myymaan sen kaverille, kun oletin teraksisen Ice Toolin olevan yhta hyva. Jos jollakulla on tietoa mista noita viela saisi, niin yvta voi pistaa tulemaan.
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Edmonton Oilers
Suosittelen teraksista mallia, pysyy paremmin kayttokunnossa ja on jykevamman oloinen ja paremman nakoinen.
Alumiiniset versiot vaativat huoltoa enemman (eli joko jatkuvaa kayttoa tai silloin talloin rasvaamista) ja ovat muutenkin huonomman tuntuisia, ainakin omasta mielestani.

Paras tykki mita itsella on ollut on kylla ylivoimaisesti ollut Kanuuna, joita aikanaan sai netista tilattua. Menin sitten idioottina myymaan sen kaverille, kun oletin teraksisen Ice Toolin olevan yhta hyva. Jos jollakulla on tietoa mista noita viela saisi, niin yvta voi pistaa tulemaan.

Eikä mitään yv:tä vaan tähän ketjuun Kanuuna.orgin tykeistä tietoa.

Kaverini väitti, että mieluummin alumiininen kuin teräksinen tykki. On kuulemma suht pehmeää terästä ja esim pudotessa suuaukko jo kärsii. Omia kokemuksia ei ole, kuulosti vaan hieman oudolta.
 

Tuamas

Jäsen
Eikä mitään yv:tä vaan tähän ketjuun Kanuuna.orgin tykeistä tietoa.

Kaverini väitti, että mieluummin alumiininen kuin teräksinen tykki. On kuulemma suht pehmeää terästä ja esim pudotessa suuaukko jo kärsii. Omia kokemuksia ei ole, kuulosti vaan hieman oudolta.

Juu, no mieluummin toki ketjuun, koska tuo tykki on ylivoimaisesti paras mita minulla on ollut.

Noniinno, siis kun toi teraksinen tykki on jonnin verran painavampi, niin se helpommin esim. naarmuttuu pudotessa, itse olen pudottanut omani joitakin satoja kertoja ja kayttanyt sita muutenkin parisen vuotta, eika viela ole mitaan lommoa tai mitaan muutakaan kulumisen jalkea.

Kayttomukavuudeltaan tuo vie alumiinista tykkia niin selkeasti, koska ei jumitu laheskaan yhta helposti, etta suosittelen kylla teraksista versiota, vaikka se sitten naarmuttuisikin helpommin.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Vähän ihmetyttää nuo nuuskan tuonnista saadut tuomiot. Miten voi saada tuomion veropetoksesta, jos kyseisen tuotteen myynti Suomessa on kielletty? Valmistevero? Miksei huumejutuissa rankaista myös veropetoksista? Sama juttu. Tuotteen myynti Suomessa on lailla kielletty ja silti voidaan rankaista menetetyistä verotuloista, joita ei koskaan olisi muutenkaan valtio saanut.
 

The Hawks

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, FC Jazz, SBS Masku
Oi Oi

Kaveri lähtee tänäpä Europalle ja tuo sieltä minulle muutaman tornin tavaraa. Toki itsellä on vielä vähän jäljellä, mutta eipä parilla tornilla pitkälle pötkitä. Ettanin tai Generalin pussia olen tilannut. Toivottavasti sälli vaan on sellaisessa kunnossa että muistaa/pystyy homman hoitamaan.

Itselläni ei ole löysästä snusista kokemuksia ollenkaan, pussia olen vaan käyttänyt ja siinä olen ajatellut pysyäkin. Sitäkin tulee ihan kohtuudella nautittua. Mitä muuta sitä voisi testata kuin Ettania/Generalia?
 

Reckless

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Sami Kapanen
Toivottavasti sälli vaan on sellaisessa kunnossa että muistaa/pystyy homman hoitamaan.

Kaverini taasen oli eilen sellaisessaa kunnossa ollut, että ei pystynyt hommia hoitamaan. Vitun vittu.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mitä muuta sitä voisi testata kuin Ettania/Generalia?

Pussinuuska ja laivan valikoimat, parempi pysytellä tutuissa ja turvallisissa merkeissä. Ei sieltä mitään erikoisuuksia taida saada. Tosin jos Siljalla on vielä valikoimissa General Onyxia, niin sitä sitten ehdottomasti. General White Portionilla mennään täällä edelleen, paremman puutteessa.
 

SpaidAce

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Dallas Stars
Itselläni ei ole löysästä snusista kokemuksia ollenkaan, pussia olen vaan käyttänyt ja siinä olen ajatellut pysyäkin. Sitäkin tulee ihan kohtuudella nautittua. Mitä muuta sitä voisi testata kuin Ettania/Generalia?

Buysnus-sivustolla on laajavalikoima hyvätasoisia nuuskia. Itse olen ihastunut Offroad Icemint:iin. Löytyy loose ja portion vaihtoehtoina. Suosittelen! Että mikä makuelämys..
 

Quagmire

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC TPS, SoJy
Itselläni ei ole löysästä snusista kokemuksia ollenkaan, pussia olen vaan käyttänyt ja siinä olen ajatellut pysyäkin. Sitäkin tulee ihan kohtuudella nautittua. Mitä muuta sitä voisi testata kuin Ettania/Generalia?
Itse ostan yleensä laivalta General Onyxia tai sitten Göteborg white portionia, mikäli pusseja ostan.

Muuten ainakin Silja Europalta saa nuuskaa ostettua jo yöllä baarista tiskin alta. Aika suolanen hinta on kyllä, oliskohan siinä 35e torni. Kännissä pariin kertaan oon mennyt ostamaan, kun en malttanut aamuun asti odottaa.
 

The Hawks

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, FC Jazz, SBS Masku
Okei, kiitoksia vinkeistä! Kattelin hieman tuota buysnus sivustoa ja silmään pisti generalin ekstra sterk pussitavara ja laittelin kaverille viestiä että osta sitä jos sattuu olemaan. Tosin kuten trenctown totesi niin laivan valikoimat tietäen sieltä ei varmaankaan mitään kovin erikoista saa. Ainakaan viikkarilla ei kovin laajalti eri merkkejä/tyyppejä löytynyt, kun itse siellä kesällä vierailin.

Pitää varmasti alkuvuodesta itse tehdä joku hakureissu laivalle, ei sitten tarvitsisi aina olla muiden armoilla. Kun kavereista aika harva käyttää snusia niin ei heille sen ostaminenkaan ymmärrettävästi ole tärkein asia kun laivalle lähtee.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mahtaako Henrik Lax olla kovakin nuuskaaja, vai mikä juttu tämä nyt on? Joku valtion leivissä oleva on viimeinkin tajunnut, että verorahojahan tässä olisi mahdollista tienata ja hurri on laitettu lobbaamaan. No, miten vaan, hyvä että joku edes yrittää puhua järkeä. Nuuska lähikauppaan!

”Nuuskalaki täysin päätön”.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Mahtaako Henrik Lax olla kovakin nuuskaaja, vai mikä juttu tämä nyt on? Joku valtion leivissä oleva on viimeinkin tajunnut, että verorahojahan tässä olisi mahdollista tienata ja hurri on laitettu lobbaamaan. No, miten vaan, hyvä että joku edes yrittää puhua järkeä. Nuuska lähikauppaan!

”Nuuskalaki täysin päätön”.
Lax taisi jossain haastattelussa sanoa, että ei käytä nuuskaa, mutta eihän sitä tiedä kehtaako itse kansanedustaja myöntää tälläistä asiaa.
Edelleen sitä täytyy vain ihmetellä, miten nuuska on kielletty, mutta se tupakka ei. Nyt kun ollaan siirrytty aikakauteen, jossa tupakoiminen ei ole "muotia" ja siitä halutaan eroon baareissa ja muissakin paikoissa.
 
1) Onko (ruotsalaisen) nuuskankäytöstä ollut terveydellesi merkittävää/huomattavaa haittaa? Jos on, niin mitä?
2) Lempitavarasi. Mikä merkki ja malli?
3) Jos käytät irtotavaraa, niin leivotko käsin, omistatko ice toolin tai muun rautatykin vai onko lakki kourassa apteekissa vieraileminen tuttua puuhaa eli mennäänkö muovitykeillä?

1 = Ei ainakaan vielä (2 vuotta käyttänyt aktiivisesti)
2 = Göteborgs Rapée, Ettan ja Rödaa. Kaikki orginalit !
3 = Joo että mulla on kyllä ihan perus 5ml Plastictool!
 

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Kyllä nousi jopa vihaamani RKP:n osakkeet roimasti tämän takia.

Ite tilaan nuuskani snusworldwide.com sivustolta. Varmaa, turvallista mutta hieman kallista. Toki pohjoisen reissuilla Haaparannassa piipahdan.

Laivalle nyt viimeiseksi kannattaa lähteä "halpoja" torneja hakemaan, kun dokaamiseen menee 200 egeä minimissään.Siihen nähden valmisteverot ovat kullinluikku.

Uskomatonta, että tupakka ja viinaa saa myydä muttei nuuskaa. Vituttaa niin, että täytyy varmaan kohta vaihtaa ketjua. Vittu
 

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Lostedt, Ben-Amor
Henrik Lax -- Nuuska lähikauppaan!

Jo pari-kolme vuotta takaperin Lax puhui melko aktiivisesti nuuskan laillistamisen puolesta. Hyvä vain, että joku vähän suurempi politiikan nimi oikeasti puhuu näistä asioista, kuitenkin tilausta laillistamiselle olisi.

Btw eikös Stubb ole/ollut kovakin nuuskaaja? Muistaakseni jossain lehtiartikkelissä ohimennen mainittiin tästä, mutta nyt en saa päähäni miten artikkeli oikein meni.
 

Plae

Jäsen
Btw eikös Stubb ole/ollut kovakin nuuskaaja? Muistaakseni jossain lehtiartikkelissä ohimennen mainittiin tästä, mutta nyt en saa päähäni miten artikkeli oikein meni.

Taannoisessa NYT-liitteessä mainosti nuorempana poikana olleensa hieman rasavilli ja käyttäneensä nuuskaa ainakin yläaste-ikäisenä. Tiedä sitten käyttääkö enää.
 

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Onko Slovenialla joku erikoislupa myydä nuuskaa EU:ssa? Sieltä sai ruotsalaisia nuuskia ihan vaivatta jopa tax-free kaupasta Itävalta-Slovenia rajalta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös