Nuuska- ja tupakkaketju

  • 2 291 615
  • 4 082

Erik Loka

Jäsen
Mä oon aina pyytänyt tuomaan Göteborg's Rape:ta Viikkarilta. Sitä siis ainakin luulisi löytyvän. Uskoisin, että myös Generalia on, pusseissa tosin ei taida saada vit portionia vaan valikoimassa on vain ns normi.

Saa myös white portionia. Muutamaa erikoisempaa pussinuuskaa tuolla on, mutta nekin vain pieninä pusseina.
 

Vesku

Jäsen
Ja lisäksi joku tietäisi mitä lajeja myydään, muitakin kun perus Ettan???

Viking Linella myytiin elokuun lopulla seuraavia pussinuuskia: Ettan, Göteborgs Rapé, General, General White ja Catch Licorice (normaalipusseja) sekä Bahama Vertigo (pikkupusseja). Kolme ensimmäistä olivat myös irtonuuskana.
 

Cosmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JB & KG
Kaveri on menossa Abu Dhabiin moikkaamaan kaveriaan. Kelasin, että voisi tilata sinne Abu Dhabiin satsin nuuskaa, ja kaveri sitten toisi ne tänne. 10 Nick&Johnny-pötkölle tulee hintaa UPSilla kuljetettuna 250 Eur, eli ihan normihinta. Vuoden ekoteko.

Tuolla sweidishsnus.comissa on kaiken maailman tavaraa, joten houkuttelisi tietty kokeilla ties mitä.

E: Jaa niin, ei mitään käryä, mitä joku UAE:n tulli sanoo jostain nuuskista. No, eikös siellä ole kaikki muukin verotonta.
 

jussimy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Aijai, taas on pahat pojat kärynneet:
http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1614597

Kolmea syytettyä epäillään törkeistä veropetoksista.
Tulli epäilee heitä noin 550 000 nuuskarasian tuomisesta Suomeen Haaparannan kautta Suomeen useiden vuosien ajan.
Nuuskamäärän rahallinen arvo yltänee massiiviseen 2,75 miljoonaan euroon ja valtiolle jäämättä jääneet verot arvioidaan jopa 1,5 miljoonaksi euroksi.

Miten tästä tulee veropetos ja noita valtion saamisia lasketaan kun nuuskan myyminen on Suomessa laitonta..

Samalla logiigalla pitäisi myös huumediilereitä syyttää veropetoksesta :)
 

#104

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
jussimy kirjoitti:
Nuuskamäärän rahallinen arvo yltänee massiiviseen 2,75 miljoonaan euroon ja valtiolle jäämättä jääneet verot arvioidaan jopa 1,5 miljoonaksi euroksi.
Niin, paljonkohan tuohon hintaan tulee vielä muita maksuja, joista minun ei tällä hetkellä ole kirjoittaman, niitä varmasti jostain keksitään ? Eli jos on kovia paalumiehiä niin mikäs siinä ottamaan riskiä ja tuomaan höröstinmälliä kovilla summilla myyntiin ja sitä kautta voittoihin, siinä määrin missä mitä tuubikansa on valmis maksamaan, tai siten maksamaan miljoonan tappion... Nimim. höröö ärrälle
 
Viimeksi muokattu:

Reckless

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Sami Kapanen
Kellään tietoa venäjältä saatavan nuuskan laadusta/hinnoista?
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Kellään tietoa venäjältä saatavan nuuskan laadusta/hinnoista?
Muutama kommentti ketjusta löytyy:

Käyn silloin tällöin neukkulassa ja heti rajan jälkeen löytyy pari mestaa josta saa oikein jääkaapista tätä elämän eliksiiriä... Molempaa tarjolla eli "löysää" ja "teepussia". Pussi kamaa normaalisti enemmän =tarjouksessa eli "maksa 2 ota 3". Maksoin siis 3.sta pötköstä pussinuuskaa n. 40€. Normaaliin tyyliin kuuluu myös että seuraavassa sikalassa sama satsi maksoi sitten jo 60,-

Joo, homma toimii loistavasti ! Heti rajan jälkeen (varaa aikaa !) kaupat oikealla ja jopa mainokset ulkopuolella.
Hinta/ prk oli sitten irto tai tyyny luokkaa 70-80 ruplaa eli n. 2€. Normaalisti ne teippaa 2+1 tornia eli "maksa kahdesta saat kolme". Jääkaapit täynnä normaalisti.. (Normaalisti sen takia että tietenkään koskaan ole tuolla puolen takeita hinnasta/laadusta/määristä tai oikeastaan mistään muustakaan!!?)

Tuntuu vähän oudolta tämä hössötys kalliista nuuskasta ja hankalasta saamisesta...

Itse hankin perustavaraa irto/pussi n. 85 RUR/prk (2,30€/prk) ja normaalisti kahteen torniin tarjouksena teipattu Stressmann tyyliin "ota 3, maksa 2". Jokainen voi sitten ihan itse pikku kätösillään laskea paljonko se purkki maksaa..

Venäjältä jatkuva autojono suomi-poikia jotka kantavat kaljaa/votkaa/tupakkaa minkä kerkiävät...mahtuisikohan sinne muutama torni kaveriksi..

Muistaakseni kirjoitin tästä jo aiemmin, mutta ei kukaan ole kiinnostunut halvasta Ettanista

Kev

Mitä tulee tuohon laatuun, niin ne kerrat kun minä olen saanut nuuskaa ryssistä, siinä ei ole ollut mitään moitteen sijaa.
 

Sir von Aulis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekko
Kellään tietoa venäjältä saatavan nuuskan laadusta/hinnoista?

Taitaa olla ihan norminuuskaa, mitä nyt kyrilliset merkit (ainakin aikanaan) purkin päällä olevan nauhan päällä hieman häiritsivät. Mutta samaa nuuskaa on, ainakin tietääkseni, mitä kansankodissa myydään.

Hinnoista ei ole tietoa, mutta epäilen että halvempaa on kuin Ruotsissa, eli tax-freena menee.
 

jiihoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon Blues
Kysely

Pannaan pieni kysely käyntiin (vaihteeksi). Eli muutama kysymys tulee mieleeni koskien mustaa kultaa ja sen käyttöä:

1) Onko (ruotsalaisen) nuuskankäytöstä ollut terveydellesi merkittävää/huomattavaa haittaa? Jos on, niin mitä?
2) Lempitavarasi. Mikä merkki ja malli?
3) Jos käytät irtotavaraa, niin leivotko käsin, omistatko ice toolin tai muun rautatykin vai onko lakki kourassa apteekissa vieraileminen tuttua puuhaa eli mennäänkö muovitykeillä?

Erityisesti minua kiinnostaa kuulla tuohon terveyshaittakysymykseen vastauksia. Olen lueskellut paljon ruotsalaisesta nuuskasta ja sen haitoista netistä tullen siihen tulokseen, ettei merkittäviä haittavaikutuksia ole hirveästi. Etenkin jos käyttö ei ole kymmeniä vuosia kestävää ja hirveän intensiivistä. Itseäni lähinnä tuossa tuotteessa pelottaa nuo raskasmetallit mitä nuuska sisältää ja niiden kertyminen elimistöön ja ehkä minimaalisesti myös sydän ja verisuonitaudit nikotiinin vuoksi, mutta niihinkin on paljon helpompia tapoja sairastua. Muuta suurempaa huolenaihetta en lueskelemieni artikkelien perusteella keksi kohtuullisesta nuuskankäytöstä.

Arvon palstaveljet, estradi on teidän!
 

d2uce

Jäsen
Worst case scenario on varmaan päätyä näyttämään Tomi Kalliolta tai Antti Aallolta.
 

dimmu

Jäsen
1) Onko (ruotsalaisen) nuuskankäytöstä ollut terveydellesi merkittävää/huomattavaa haittaa? Jos on, niin mitä?
2) Lempitavarasi. Mikä merkki ja malli?
3) Jos käytät irtotavaraa, niin leivotko käsin, omistatko ice toolin tai muun rautatykin vai onko lakki kourassa apteekissa vieraileminen tuttua puuhaa eli mennäänkö muovitykeillä?

1) Ei minkäänlaista haittaa/eroa entiseen elämään.
2) Ettania kuluu eniten, perushyvää ja ei valittamista. Tämän jälkeen Röda Lacket on toiseksi parasta. Mitään "herkkunuuskia" en ole paljoa maistellut.
3) Kullan värinen Ice tool on käytössä. 3mm. Joskus myös käytän muovista 5mm tykkiä.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
1) Onko (ruotsalaisen) nuuskankäytöstä ollut terveydellesi merkittävää/huomattavaa haittaa?

Ei minkäänlaista, ainakaan tietääkseni.

2) Lempitavarasi. Mikä merkki ja malli?

General Onyx, ehdottomasti. Tosin nyt, kun viikkari poisti tuon valikoimistaan, olen totutellut tuohon General White Portioniin. Ihan hyvää nuuskaa sekin on, varsinkin jos paketoi pari pussia yhteen ja heittää niin sanotusti tuplajöötin pömpeliin. Itse asiassa lähes aina se menee niin, että huuleen menee kaksi pussia kerralla.

3) Jos käytät irtotavaraa...

Silloin harvoin, kun irtonuuskaa tulee käytettyä, on se aina Ettania ja käytössä on ikuisuuden vanha viiden millin tykki, joka on ihan apteekista haettu ja itse hyväksi modattu. Jos käyttäisin pääasiassa irtonuuskaa, joutuisin varmaankin Ice Toolin hakemaan. Pikkubroidi sellaista käyttää, olisko sitten kolmen millin malli, ja muutaman kokeilukerran perusteella vaikuttaa ihan laadukkaalta tykiltä.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos käyttäisin pääasiassa irtonuuskaa, joutuisin varmaankin Ice Toolin hakemaan. Pikkubroidi sellaista käyttää, olisko sitten kolmen millin malli, ja muutaman kokeilukerran perusteella vaikuttaa ihan laadukkaalta tykiltä.
IceToolin itsekin olisin ostamassa. Onkohan tietoa mistä saisi ja mahdollisimman halvalla ?
Käsitykseni mukaan hinta on siellä 30-40e paikkeilla.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
IceToolin itsekin olisin ostamassa. Onkohan tietoa mistä saisi ja mahdollisimman halvalla ?

Ainakin Turun Tupakkakaupalla on noita valikoimissaan, hintaa juurikin joku nelisen kymppiä. Voi olla, että jostain saa halvemmallakin, mutta ainakin vaivattomin tapa on käydä kysymässä paikallisessa tupakkakaupassa, että löytyykö.

*edit* pikainen vilkaisu osoittaa, että kyllä noita ihan netistäkin saa tilattua, esimerkiksi täältä.
 

Tumpe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lipö ty.
ettan-torni viikkarilla oli viikonloppuna 27e/kpl, kun sama tavara keväällä lähti siljalta 5tornia/100e. En tiedä onko siljallakin noussut hinnat. Ja nuuskaahan myytiin vain 6.30-7.30 Isabellalla. Kumma kyllä, vaikka laiva oli täynnä lätkänpelaajia niin taxfree oli aamulla ihan tyhjä...
 

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
1) Ei mitään haittaa. Jos ei lasketa hieman värjäytyneitä ylähampaita.

2) Rödä Lacket (lös). Hyvä koostumus ja maku. Tätä on mukava imeskellä pitempäänkin.

3) Käsin leivon tottakai. Ammattilaiset heittää kourallisen irtoa suuhun ja muotoilevat kielellä. En ole sitä vielä kokeillut.

Itseäni lähinnä tuossa tuotteessa pelottaa nuo raskasmetallit mitä nuuska sisältää ja niiden kertyminen elimistöön ja ehkä minimaalisesti myös sydän ja verisuonitaudit nikotiinin vuoksi, mutta niihinkin on paljon helpompia tapoja sairastua.

Jos pelottaa niin lopeta, mutta jos et ole aloittanut niin älä aloita.
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Edmonton Oilers
Ainakin Turun Tupakkakaupalla on noita valikoimissaan, hintaa juurikin joku nelisen kymppiä. Voi olla, että jostain saa halvemmallakin, mutta ainakin vaivattomin tapa on käydä kysymässä paikallisessa tupakkakaupassa, että löytyykö.

*edit* pikainen vilkaisu osoittaa, että kyllä noita ihan netistäkin saa tilattua, esimerkiksi täältä.

Mitäs eroa on ruostumattomalla teräksellä ja alumiinilla? Onko ainoa ero tuo mahdollisuus saada eri värisenä?

Täytyykin laittaa tilaukseen itselle pukinkonttiin. Taitaa tuo ruostumaton teräs olla mun valinta, kun ei kerran Jokereiden väreissä saa. Pitäisköhän ruveta tuunaamaan noita?

Edit: onko Stadissa tai muualla pk-seudulla kauppaa, josta noita saisi ostaa? Itse itseäni lainaten: Icetoolin sivuilta löytyi vaikka hurumycket jälleenmyyjiä.
 
Viimeksi muokattu:

lapa78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lexaa
Edit: onko Stadissa tai muualla pk-seudulla kauppaa, josta noita saisi ostaa?

Asematunnelissa on yksi pulju joka noita myy. En oikein kunnolla osaa selittää missä se siellä on, mutta yritetään. Eli jos tulet ylös metrosta liukuportaita ylätasanteelle asti ja jatkat matkaa viistosti oikealle, kohti viimeistä käytävää, löydät pienen kaupan joka myy kaikennäköisiä koruja ja (kai) lävistyksiä, niin sieltä löydät tykkejä kaikissa väreissä ja 3mm sekä 5mm kokoisina. Hinta on muistaakseni 42€.

Oli kyllä hävettävän huono selitys, mutta toivottavasti auttaa.
 

jiihoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon Blues
Kyllä ainakin Espoossa melkein jokainen kultakauppa myy ice tooleja. Hinta vaan on suolainen; mallista riippuen 35-45 eekkeriä. Itse yritän kyttäillä, jos jostain irtoisi vaikka kahdella kympillä. Ei viitsisi investoida tuommoseen mitään neljää kymppiä, koska häviämisen vaara vaikkapa kännireissulla on suuri.
 

d2uce

Jäsen
Kyllä ainakin Espoossa melkein jokainen kultakauppa myy ice tooleja. Hinta vaan on suolainen; mallista riippuen 35-45 eekkeriä. Itse yritän kyttäillä, jos jostain irtoisi vaikka kahdella kympillä. Ei viitsisi investoida tuommoseen mitään neljää kymppiä, koska häviämisen vaara vaikkapa kännireissulla on suuri.

Minun mielestäni Lahdessa sijaitsevan Mon Cheri kuppilan logolla varustettuja Ice Tooleja (tai vastaavia kapistuksia) sai kyseisestä paikasta parilla kympillä ainakin muutama vuosi sitten. En nyt kuitenkaan minään faktana uskalla tätä heittää, kun en itse kyseisessä paikassa kyseisessä paikassa kyseisissä aikeissa vieraillut.
 

Mäyris

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United
Minun mielestäni Lahdessa sijaitsevan Mon Cheri kuppilan logolla varustettuja Ice Tooleja (tai vastaavia kapistuksia) sai kyseisestä paikasta parilla kympillä ainakin muutama vuosi sitten. En nyt kuitenkaan minään faktana uskalla tätä heittää, kun en itse kyseisessä paikassa kyseisessä paikassa kyseisissä aikeissa vieraillut.

Eivät olleet Ice Tooleja, mutta aivan yhtä käypiä vehkeitä kuitenkin. Alumiinista valmistettuja tykkejä olivat ja eri värejäkin oli tarjolla. En osaa sanoa onko niitä edelleenkin myynnissä kun ei ole tarvinnut kyseistä kapinetta uudelleen hankkia. Ja hinta oli muistini mukaan 25€ silloin kun itse sellaisen ostin. Kuppila toimii nykyisin Cheri nimellä ja samalla paikalla kuin ennenkin.
 

Reckless

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Sami Kapanen
Hmm, nyt on venäjän maan myynti kysytty, joten mitenkäs tuo viro? ois reissu tiiossa tuossa ens kuussa...
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Hmm, nyt on venäjän maan myynti kysytty, joten mitenkäs tuo viro? ois reissu tiiossa tuossa ens kuussa...

EU-säännöksistä poikkeuslupa taisi olla vain Ruotsilla. En ole Virossa nuuskaa nähnyt. En tosin kyllä ole paljon katsellutkaan.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Käyttäjäkokemuksia IceToolista

No onko palstaveljillä kokemuksia tuon Ice Toolin käytöstä, muuta kuin että se on makeen värinen ja muutenkin cool? Siinä on ilmeisesti joku kuminen O-rengas joka toimii tiivisteenä? Kuinka usein se pitää vaihtaa/puhdistaa? Paljonko se tiiviste maksaa ja mistä niitä saa "varaosina" ?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös