Nuuska- ja tupakkaketju

• 2 324 339
  • 4 129

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
huppumies kirjoitti:
Onko kellään havaintoa saako nuuskaa ostettua vielä Viking Linen laivoilta, jotka seilaavat turku-tukholma väliä?

Itselle tuli Turku-Tukholma -laivalta muutama viikko sitten muutama torni. Ilmeisesti ovat kiertäneet tämän jollain tavalla, eli saa myydä.

Paastainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP & 80-luvun HoNsU
huppumies kirjoitti:
Onko kellään havaintoa saako nuuskaa ostettua vielä Viking Linen laivoilta, jotka seilaavat turku-tukholma väliä?

Aamulaiva kulkee Ruotsin lipun alla, joten myynti toimii as usual..

huppumies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, Ottawa, Leeds Utd
Sain juuri myös viikkarilta suoran vastauksen, ovat keksineet tyylin kiertää tuota lakia..

Kaikilla laivoillamme jatkuu nuuskan myynti laivan ollessa Ruotsin
aluevesillä.

Uuden lain mukaan nuuskaa ei saa myydä silloin, kun laiva on Suomen tai
Ahvenanmaan vesillä, mutta Ruotsin vesillä oltaessa nuuskan myynti jatkuu.
Ainakin toistaiseksi.

Wrighter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Buffalo Sabres
Jaahan. Viikko ilman nuuskaa ja ikenet kiittää. Takana nyt 15 vuotta tupakointia ja enemmän tai vähemmän viitisen vuotta nuuskaamista. Toivottavasti nyt loppuu molemmat todella. Tupakkaa en ole polttanut enää vuoteen ja tosiaan viikko viimeisestä biitistä. Ei ole vielä edes tehnyt tiukkaa vaikka purkki nuuskaa on pakastimessa.

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikenet kyllä vähän kärsivät tuosta, mutta suuveden käyttäminen tuntui auttavan. Suosittelen myös muille joilla on ongelmia ikenien kanssa.

Live-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Verotuspäätösehdotus/Tupakkavero

Noniin, nyt on sitte itellenki paukahtanu toi tullin kirjekuori. Mulle ei tosin mitään tyhjiä lomakkeita oo tullu, vaan ihan suoraan ovat laskeneet, ettei "asiakkaan" itse tarvitse. 2 tornia tilasin, eli veroa pyydetään suoritettavaksi 70€. Kiva kiva.

Voisiko Cactus ja muut nyt kertoa miten prosessi on jatkunut, viesteistänne ymmärsin, ettette ainakaan suoralta kädeltä ole maksaneet tota veroa. Olisi kiva tietää mitä tullille kannattaa lähettää vastineeksi, tyyliin jos jotain perusteluita sww:ltä on tullut. Kiitoksia etukäteen.

Toinen asia mikä askarruttaa on tuo kaksinkertainen verotus. Pääsääntöisesti tupakkatuotteiden kansainvälisessä kaupassa tuotteet tulisi verottaa tupakkatuotteiden lopullisessa kulutusmaassa, kun ne luovutetaan. Onko luovutus nyt tapahtunut kuitenkin jo Ruotsissa, maksun yhteydessä, jolloin verotusperusteita Suomessa ei olisi, vai onko tämä vain toiveajattelua?

jussimy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Live- kirjoitti:
Noniin, nyt on sitte itellenki paukahtanu toi tullin kirjekuori. Mulle ei tosin mitään tyhjiä lomakkeita oo tullu, vaan ihan suoraan ovat laskeneet, ettei "asiakkaan" itse tarvitse. 2 tornia tilasin, eli veroa pyydetään suoritettavaksi 70€. Kiva kiva.

Voisiko Cactus ja muut nyt kertoa miten prosessi on jatkunut, viesteistänne ymmärsin, ettette ainakaan suoralta kädeltä ole maksaneet tota veroa. Olisi kiva tietää mitä tullille kannattaa lähettää vastineeksi, tyyliin jos jotain perusteluita sww:ltä on tullut. Kiitoksia etukäteen.

Toinen asia mikä askarruttaa on tuo kaksinkertainen verotus. Pääsääntöisesti tupakkatuotteiden kansainvälisessä kaupassa tuotteet tulisi verottaa tupakkatuotteiden lopullisessa kulutusmaassa, kun ne luovutetaan. Onko luovutus nyt tapahtunut kuitenkin jo Ruotsissa, maksun yhteydessä, jolloin verotusperusteita Suomessa ei olisi, vai onko tämä vain toiveajattelua?

Laitoin vastineen verotusehdotuspäätökseen.
Siihen pistin sww:n sähköpostin ja hieman kritiikkiä :)
No eipä sillä muuta vaikutusta ollut kuin että tuli verotuspäätös ja lasku jossa oli eräpäivä. Ja ukaasi että jos ei eräpäivään mennessä maksa niin tulee 9,5% veronlisäystä per päivä.

Pitihän se sitten maksaa...

Näin kommentoivat tuplaverotusta:
Tupakkaveroa ei ole maksettu arvioverotuksen kohteena olleesta lähetyksestä Suomessa. Verovelvollinen on lähetyksen vastaanottaja tuotteen kulutusmaassa.

Veron määrään tällainen kommentti:
Tupakkaverolain mukaisesti tupakkatuotteiden vähittäismyyntihintana pidetään vastaavien tuotteiden vähittäismyyntihintaa Suomesssa. Nuuskan myynti on Suomessa kielletty, joten vastaavaa tupakkaverolain mukaista vähittäismyyntihintaa ei ole. Tällöin vähittäismyyntihintana käytetään Tullihallituksen vahvistamaa ei-kaupallisen maahantuonnin valmisteverotusarvoa 5,90 eur/50g.

Ja loppuun lista lakipykälistä.

Päätökseen voisi hakea muutosta Helsingin hallinto-oikeudelta kirjallisella valituksella.

Mulla ei intoa riitä enämpään valittamiseen. Tulee sen verran vähän nuuskaa kuitenkin käytettyä ja muutakin kautta saa hommattua kuin netistä tilaamalla. Mutta varmasti tästä jonkinlaisen älämölön voisi valittamalla saada aikaiseksi. Valittaa pitäis varmaankin vaan vähän ylemmäs kuin Helsingin hallinto-oikeuteen, vaikka johonkin EU:n systeemeihin. Siellä sitten taas voi olla ettei pahemmin kiinnosta minkälaista natsismia Suomen tulli harrastaa :)

Cactus

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Sharks
Live- kirjoitti:

Toinen asia mikä askarruttaa on tuo kaksinkertainen verotus.

Joo, eli minähän en ole maksanut noita veroja vaikka mua uhattiin myös noilla veronlisäyksillä, joita Jussimy tuossa kirjoittikin. Mitään ei ole kuulunut. Sww vastasi, kenelle nyt olikaan että kannattaa ottaa yhteyttä tulliin ja vaatia selvitystä ja että hekin ovat kiinnostuneita tuosta ylimääräisestä verotuksesta.

Ja tuo kaksinkertainen verotus. Lakiaoppinut jatkoaikalainen mullle pisti yv:llä että tämä ei oikeastaan ole mahdollista, ja lisäksi tulli ei päästä mitään tullista läpi, ennenkuin saavat haluamansa verot. Tässäpä kaikille tilaajille mietittävää.

Noh, täytyy tänään tilata tuolta Northenerilta lisää nuuskaa, on niin paljon halvempaa, ainoa että ups toimittaa paketin. Informoin teitä tästä lisää kunhan saan nuuskani ja lopullisen laskun.

-Cactus-

Leba95

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lännen Kiekko, West Hockey
Cactus kirjoitti:
Joo, eli minähän en ole maksanut noita veroja vaikka mua uhattiin myös noilla veronlisäyksillä, joita Jussimy tuossa kirjoittikin. Mitään ei ole kuulunut. Sww vastasi, kenelle nyt olikaan että kannattaa ottaa yhteyttä tulliin ja vaatia selvitystä ja että hekin ovat kiinnostuneita tuosta ylimääräisestä verotuksesta.

Ja tuo kaksinkertainen verotus. Lakiaoppinut jatkoaikalainen mullle pisti yv:llä että tämä ei oikeastaan ole mahdollista, ja lisäksi tulli ei päästä mitään tullista läpi, ennenkuin saavat haluamansa verot. Tässäpä kaikille tilaajille mietittävää.

Noh, täytyy tänään tilata tuolta Northenerilta lisää nuuskaa, on niin paljon halvempaa, ainoa että ups toimittaa paketin. Informoin teitä tästä lisää kunhan saan nuuskani ja lopullisen laskun.

-Cactus-

Itse maksoin kiltisti veroa 106 € kolmesta tornista. Pienen vittuiluviestin laitoin mukaan. Paperit toki jemmasin huolella, siltä varalta että joku jaksaa asiasta kyllin kauas valittaa ja jonkinlaisia muutoksia asiaan saataisiin. Kyllähän se hölmöltä tuntuu että laivalta tuodaan elintarvikkeita, mutta postiin tuotuna sama tavara on tupakkatuotetta. Itse ihmettelin tuota "arvioitua" / määrättyä myyntihintaa 5,90 € / 50g, vaikka oikea myyntihinta on erittäin helposti saatavilla. Kiskontaa???

Pidähän vain Cactus meidät ajantasalla kuulumisistasi.

Mr.Moon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flopit
Leba95 kirjoitti:
Itse ihmettelin tuota "arvioitua" / määrättyä myyntihintaa 5,90 € / 50g, vaikka oikea myyntihinta on erittäin helposti saatavilla. Kiskontaa???

Itsekin käytän irtonuuskaa onneksi. Paljonko maksaa pussinuuskapurkillinen mikäli hinta on 5,90/50g?
Enivei. Vitutusketjuunhan kuuluisi kirjoittaa, aivan törkeätähän tämä on. Verojutut ei oikein ole meikäläisen hommia, mutta ei kai tuota "suomi lisäveroa" muihin tuotteisiin lätkäistä vai? Ainoastaan tupakkatuotteisiin? Jos tilaan 10 kg häränsisäfilettä niin eihän siihen mitään lisäverotusta tule vai?

Ja tosiaankin Cactus, pidäthän meitä ajantasalla tuon jutun kanssa.

Cactus

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Sharks
Mr.Moon kirjoitti:
Itsekin käytän irtonuuskaa onneksi. Paljonko maksaa pussinuuskapurkillinen mikäli hinta on 5,90/50g?

Luultavasti pitäisi maksaa 2,95€ koska purkissa on yht 25g nuuskaa. Kun mulle tuli toi laskuvaatimus niin se oli kolmesta tornista joista kaksi irtoa ja yksi pussia. Ihan sama mitä oli, sitä eivät tutkineet, ilmoittivat vain että 30purkkia nuuskaa, yhdestä purkista tupakkaveroa 60% ja purkin arviohinta oli 5,90 eli siitä tuli tuo 106,20€ tarkalleen. Ei siis väliä oliko irto vai pussinuuskaa. Ja tosiaan laskuani en ole maksanut, vaan valituksen tein kirjallisesti eikä mitään ole kuulunut, tuskin kuuluukaan. Ilmoittelen tästäkin.

Ja Northenerista, tilasin kokeeksi 2tornia irtonuuskaa, Göteborgs prima fint ja Röda Lacketia tulee tornit, hinnaksi näyttää muodostuneen 3,20€/purkki, joten huomattavasti halvempaa on kuin sww:lla, ainoana haittapuolena että tulee tosiaan Ups-kuljetuksena eikä kuriirit ilmoittele koska saapuvat. Tilannetta seurataan.

-Cactus-

Mr.Moon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flopit
Cactus kirjoitti:
Ja Northenerista, tilasin kokeeksi 2tornia irtonuuskaa, Göteborgs prima fint ja Röda Lacketia tulee tornit, hinnaksi näyttää muodostuneen 3,20€/purkki, joten huomattavasti halvempaa on kuin sww:lla, ainoana haittapuolena että tulee tosiaan Ups-kuljetuksena eikä kuriirit ilmoittele koska saapuvat. Tilannetta seurataan.

-Cactus-

Menin katsomaan tuonne northener sivuille, ja kun yritin Suomeen tilata tuli tieto että shipping n/a to selected country. Mikäs siinä mättää? Olethan sinäkin Suomeen tilaamassa Cactus?

sputnik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saipa
Vielä myydään laivalla

Ainakin Viking Gabriellan kaupassa nuuskaa on myynnissä. Tulihan sitä ostettua pakastimeen täytettä. Göteborg rape ainakin ihan jees (tähän asti vain Ettania käyttäneenä) General maxi pussi myös aika tuhtia kamaa. 6 sinkoa pakastimessa ja muutamia purkkeja eri merkkejä jääkaapissa, eiköhän noilla nyt Jouluun asti pärjänne. Itse käytän töissä ja julkisilla paikoilla pussinuuskaa ja kotona sitten singolla irtotavaraa huuleen.

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Joo samoin sunnuntaina sain vielä Viking Line Rosellalta(?) jöötiä. Nyt taas pärjääkin tovin. Osta 5, maksa 4 ja muistaakseni oli Generaalia..

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Jotain muuta kirjoitti:
Eli tähän tietoon voi luottaa? Ja matkana olisi siis turku - maarianhamina - turku - päiväristeily.
Voi luottaa. Nuuskaa voi ostaa sekä ilta- että aamulaivalta. Tai ainakin näin oli vielä viikko sitten.

edit: Kehutaan nyt vielä omaa nuuskavalintaa. En juurikaan käytä enää irtonuuskaa, vaan olen siirtynyt General Onyx - pussinuuskaan. Varmaan vahvin pussitavara mitä laivalta saa, ja ainakin minä olen tyytyväinen. Toimii siinä missä tykkinuuskakin, mutta on paljon siistimpää käyttää, kun ei tarvitse säätää sen tykin kanssa. Kaksi pussia tiiviisti yhteen ja huuleen, ja se on siinä. Suosittelen.

Viimeksi muokattu:

Swift

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Philadelphia Eagles, Flyers
Trenchtown kirjoitti:
edit: Kehutaan nyt vielä omaa nuuskavalintaa. En juurikaan käytä enää irtonuuskaa, vaan olen siirtynyt General Onyx - pussinuuskaan. Varmaan vahvin pussitavara mitä laivalta saa, ja ainakin minä olen tyytyväinen. Toimii siinä missä tykkinuuskakin, mutta on paljon siistimpää käyttää, kun ei tarvitse säätää sen tykin kanssa. Kaksi pussia tiiviisti yhteen ja huuleen, ja se on siinä. Suosittelen.

Hyvä maku sulla, pakko peesata ja kehua perässä. Eivät valu, kolisevat kivasti ja maistuvat nuuskalle, eivätkä karkille. Plussaa todella nätti krominen kansi ja siististi asetellut tyylikkäät, täysin mustat pussit sisällä. Ainoa miinus noissa pussitavaroissa, että tuppaa ainakin mulla varsin nopeasti hupenemaan purkit kun töissäkään ei oikein irtotavaraa pysty käyttämään. Onneksi kotona sen verran vielä tykkinuuskaa, että riittää pusseja vielä huomisellekin työpäivälle (luojan lykky tässä kohtaa tämän päiväinen iltavuoro).

edit: Prkl, alkanut taas nenästä verta tulemaan kynänä toisinaan kun nuuskaa käyttää välillä todella aktiivisesti, siitä kai johtunee?

Viimeksi muokattu:

jeke

Jäsen
Tommy kirjoitti:
Muutamia uusia makukokeiluja, näitä tuli ostettua ja testattua:

Catch Licorice White Annosnuuska
- Todella miedon makuinen, lakritsi maistuu kyllä mutta onkohan nikotiinia ollenkaan? Kuiva, ei valu sitten mitenkään.

Lisäksi seuraavat Cathin maut tuli testattua ja muutama purkki kotona, kaikki samaa sontaa: Vanilla Coffee, Eucalyptus ja Menthol. Ei voi suositella ehkä kenellekkään.

Lieneekö maistamasi nuuska Catchia, jossa purkin kyljessä lukee "Large 2g".?

Itse olen kohta vuoden päivät käyttänyt Catchin large-pusseja, kun aikaisemmin vetelin pääasiassa Ettanin tykkikamaa. Kaveripiirissäkin nimenomaan eucalyptuksen ja lakritsin maut ovat suosiossa. Ihmetyttää, että sanot laimeaksi, sillä mielestäni Catchin nuuska on vahvinta pussitavaraa mitä olen maistanut. Esimerkiksi Ettanin pusseilla voisi heitellä vesilintuja Catchin rinnalla. Itse en olisi koskaan uskonut siirtyväni pusseihin, mutta Catchin löydettyäni ei ole paluuta tykkinuuskaan. Rehellisesti voin mainita lisäksi, että kukaan tykkinuuskan käyttäjä ei ole sorsinut valintaani heille Catchin pusseja tarjottuani. Jokainen on kehunut maasta taivaisiin, ja kuuminta valuuttaa tuntuu saunailtoina olevan juuri Cathcia sisältävä purkki.

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
jeke kirjoitti:
Kaveripiirissäkin nimenomaan eucalyptuksen ja lakritsin maut ovat suosiossa. Ihmetyttää, että sanot laimeaksi, sillä mielestäni Catchin nuuska on vahvinta pussitavaraa mitä olen maistanut.
Catch maistuu hyvältä, mutta ainakin minä haluan että nuuska maistuu nuuskalta, eikä karkilta. Eikä se kyllä mitään älyttömän vahvaakaan ole, ainakaan jos vertaa tuohon aiemmin mainostamaani Onyxiin. Mutta jokainen tyylillään, ei siinä mitään.

edit: Ainakin siis tämä on oman kokemuksen mukaan hyvinkin laimeaa tavaraa. En ole yhtään perillä näistä, joten voi hyvin olla että tarkoitat jotain toista nuuskaa.

Viimeksi muokattu:

jeke

Jäsen
Trenchtown kirjoitti:
edit: Ainakin siis tämä on oman kokemuksen mukaan hyvinkin laimeaa tavaraa. En ole yhtään perillä näistä, joten voi hyvin olla että tarkoitat jotain toista nuuskaa.

Niin näköjään puhuimme eri nuuskasta, mutta ihan hyvä että tuli keskustelua, sillä nyt muutkin tietävät, että Catchilta löytyy myös kunnon tavaraa, eikä pelkästään karkilta maistuvaa. Licorice-Catch -purkki, jota minä taskussa kannan, on tyystin erilainen kuin tuo purkki linkissäsi. Vai onko tuo sitten tykkinuuskaa, en tiedä. Joka tapauksessa purkki josta puhun on pääväriltään valkoinen, ja Catch komeilee kyljessä hopeisena.

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
jeke kirjoitti:
Joka tapauksessa purkki josta puhun on pääväriltään valkoinen, ja Catch komeilee kyljessä hopeisena.
Niin siis tällainen? Täytyypä ostaa tuota sitten seuraavalla kerralla kokeeksi.

Turco#35

Jäsen
Trenchtown kirjoitti:
Niin siis tällainen? Täytyypä ostaa tuota sitten seuraavalla kerralla kokeeksi.

Sori ku tuun huutelee tänne väliin, mutta mä luulisin että noi on samaa nuuskaa mut toi valkoinen purkki on vain uudemmalla ulkoasulla varusteltu. Asun itse täällä Ruotsissa ja en enää missään ole tuota sinistä purkkia nähnyt. Mutta tämä on vain minun havaintoni, aivan mutuna tämän sanon.
Ja olen kyllä tuohon nuuska tarjontaan aika hyvin perehtynyt.

Viimeksi muokattu:

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Turco#35 kirjoitti:
Sori ku tuun huutelee tänne väliin, mutta mä luulisin että noi on samaa nuuskaa mut toi valkoinen purkki on vain uudemmalla ulkoasulla varusteltu. Asun itse täällä Ruotsissa ja en enää missään ole tuota sinistä purkkia nähnyt. Mutta tämä on vain minun havaintoni, aivan mutuna tämän sanon.
Ja olen kyllä tuohon nuuska tarjontaan aika hyvin perehtynyt.
En minäkään noista Catcheistä tiedä yhtään, mutta tuo purkki vastasi parhaiten Jeken kuvausta. Tuota sinisessä purkissa olevaa on ainakin saanut laivalta, mutta en lähtisi sitä edes nuuskaksi kutsumaan. Todella mietoa, karkilta maistuvaa tavaraa. Tai maistuuhan se toki hyvälle, mutta ei wörki, ei wörki...

Viimeksi muokattu:

Turco#35

Jäsen
Trenchtown kirjoitti:
En minäkään noista Catcheistä tiedä yhtään, mutta tuo purkki vastasi parhaiten Jeken kuvausta. Tuota sinisessä purkissa olevaa on ainakin saanut laivalta, mutta en lähtisi sitä edes nuuskaksi kutsumaan. Todella mietoa, karkilta maistuvaa tavaraa. Tai maistuuhan se toki hyvälle, mutta ei wörki, ei wörki...

Samaa mieltä kanssasi, mutta kukin tykkää, mistä tykkää. Ja kun itselläkään ei ole noista pussinuuskista ylensäkkään sen isompaa tietoa, kuin ehkä pitänyt kaikkea koittaa.

qhangas

Jäsen
Suosikkijoukkue
I F K
General Onyx

Tätä on täällä jo pariin kertaan hehkutettukkin, mutta vain raukka painaa jarrua.

Loisto tavaraa. Potkii puolet paremmin kuin kokeilemani irtonuuskat. (ainakin minun kohdallani)

3€ kiekko mutta on todella sen arvoista. Kokeilaa ellette ole jo sitä tehneet.

Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy