Mitä lisäarvoa Nuori Suomi tuo seuroihin?
Nuori Suomi ei estä mitenkään kilpailullista urheilua, osalle jääkiekkoihmisistä on tullut erikoisia käsityksiä Nuoren Suomi -ideologiasta.
Eikö "kaikki pelaa" ole juuri Nuori Suomi -ideologiaa?
Entä "puolen pelin takuu", eikö sekin ole Nuori Suomi -ideologiaa?
Jos, ja kun, noita ideologioita on toteutettu ja toteutetaan yhä, niin minun yksinkertainen maisterinjärkeni sanoo, että kilpailullinen urheilu siinä merkityksessä, mitä kilpailullinen urheilu on, estyy.
En parhaalla tahdollanikaan saa keksityksi, miten se ei estyisi, kun noita sloganeita pannaan toimeen.
Eikä pidä pelkästään miettiä sitä, että mitä estyy, mitä ei. On mietittävä myös sitä, mitä Nuori Suomi antaa urheilulle seuroissa. Sinä et keksinyt käytännössä mitään hyötyjä siitä Porin Ässille, että Ässät on Nuori Suomi -sinettiseura, kun kysyin, että mitä sellaisia ulottuvuuksia Nuori Suomi on tuonut Ässien jääkiekon ydintoimintaan, joista Ässät eivät olisi selviytynyt ilman Nuori Suomi -yhteistyötä.
Mutta et sinä tuossa asiassa sentään minua tyhmempi ole. Olen mukana juniorivalmennuksessa itse tällä hetkellä. En minäkään saa mitenkään keksityksi, mitä lisäarvoa Nuori Suomi antaa seurallemme. Nuori Suomi ei anna mitään sellaista, jota seurassamme emme osaisi tykönämme ja keskuudessamme järjestää jääkiekkotoiminnan osalta.
Johtava