Mainos

Ns. valmiit einesruoat... Illuminatin & Alieneiden juonia, vai?

• 20 034
  • 90

Ruutuässä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Einesruoka on aina hyvä ratkaisu kun ei jaksa/ehdi valmistamaan mitään muuta ruokaa. Myös jokapäiväinen lounarien käyttö tuntuu kesätyöläisen palkalla liian porvarilliselta. Sen takia sitä joutuukin muutaman kerran viikossa turvautumaan eineksiin, joista omia suosikkejani ovat mm. lasagne ja perinteinen maksalaatikko. Saarioisten tietenkin.

Wolves

Jäsen
odwaz kirjoitti:
Olen viime aikoina välillä harrastanut näitä puolivalmiita pastoja. Pirkan pussi maksaa himpun yli euron ja on ihan syötävää, eikä tarvii kuin keittää 5min.
Samaa mieltä. 1,15€ maksavasta pussista saa sellaisen aterian että alta pois. Keitoksen tekeminen on erittäin helppoa ja ainoastaan hirveässä jurrissa, saa pastan keitettyä pohjaan. Itse suosin kermakastike vaihtoehtoa ja kun vielä sekaan heittää hieman makkaraa/lihapullia/jauhelihaa/mitä sitten keksiikään, on makunautinto valmis pienen suolamäärän jälkeen

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
Maksalaatikko

tant gredulin kirjoitti:
Kaalilaatikon valmistus vie sen verran aikaa, ettei sitä tule kotioloissa enää tehtyä.

Niin, mainittakoon, että samoista syistä, elikkäs siis helppouden takia, saatan tinkiä periaatteistani myös maksalaatikon osalta.

Tämä tosin talviaikaan, jolloin einestehtailla ei työskentele keppostelevia kesäkloppeja.

Toisaalta, jos naiset tajuaisivat pysyä nykyäänkin kotona, eivätkä häröilisi päiviään töissä, me miehet saisimme huomattavasti useammin kotitekoista maksa- ja kaalilaatikkoa.

Täältä tähän

Viimeksi muokattu:
Pyttipannua

Aineet:
500g pyttipannua, makkara, pakaste
2dl kermaa, valio, kuohu
4rkl sinappia
1rkl ketsuppia
mustapippuria

Pakastettua pyttipannua paistinpannulle, sekaan reilusti kermaa, sekä sopivasti sinappia, ketsuppia ja mustapippuria. Sekoitetaan. Annetaan olla liedellä, kunnes kerma on sopivasti saostunut. Tarjoillaan oluen, ruisleivän ja paistettujen kananmunien kanssa. Jos vihannekset ovat sinun juttu niin tomaatti ja suolakurkku sopivat hyvin lisukkeeksi.

er_bai_wu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, LOFC, JJK, NYR, S.S. Lazio, v. Sacher-Masoch
Ainoa einesruoka, joka menee kurkusta alas, on Felixin spydäri ja siihen saman lafkan lihapullat; puolustan valintaani sillä, että lihapullien pyöritteleminen on aika tylsää puuhaa, vaikka ruoanlaitosta muuten nautinkin. Nuo einespullat taitavat muuten olla samoja, joita saa Ikeasta, jos nyt joku tunnustaa siellä syöneensä.

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Näkkäri kirjoitti:
Pakko mainita maailman paras valmisruoka, koska olen niiiiin onnellinen tästä löydöstä. Kyseessä on siis Finduksen valmistamat punaisessa pahviboksissa lymyilevät annokset.
Jeps, Finduksen sörsselit ovat lähestulkoon ainoita valmisruokia, joita voi kunnon sapuskaksi kehua. Varsinkin se lihapulla-annos perunamuussin ja puolukkahillon kera oli peräti hyvää, kun noita annoksia keittiöremontin aikaan testailin.

Aika harvoin tulee kyllä näitä kumiruokia ostettua, maksalaatikko ehkä yleisimpänä. Siitäkin tulee ihan hyvää runsaassa öljyssä/voissa paistinpannulla lämmitettynä ja puolukkahillolla kruunattuna. Räkäpitsoja eli roiskeläppiä saatan joskus hädissäni ostaa, mutta silloin on kyllä todellakin Nälkä ja Kiire. Jos vain itseni tahdon ruokkia, ostan mielummin vaikka valmiiksi grillatun broilerin rintapalan kuin jonkun vetisen chili con carnen.

Kraztog

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa,Ac Milan,ManU,KuPS, Penguins
Kyse on ajasta,on helppo tehdä hernekeitto tölkin sisällöstä tai heittää pitsa mikroon.Vaikka se itse tehty hernekeitto tai pitsa olisi paaaaljon parempaa niin ei yksinkertaisesti viitsi/jaksa ruveta tekemään.Kaiken lisäksi ne ovat halpoja.
Maksalaatikko on hyvää,tekeekö sitä muka kukaan oikeasti itse?
Pyttipannuihin laitetaan liikaa sipulia,ot juttuna/kysymyksenä miksi nyky tyylinä on sotkea sipulia(tai jopa valkosipulia) jokaiseen ruokaan.se on suorastaan perverssiä ja luonnotonta,koska tuttu pohjalta sanoisin että 50% inhoaa sipulia.
Valmiit makaroni laatikot on kauhean makuisia,niitä en syö.Muuten valmis ruokia tulee kyllä syötyä.Nopeita ja halpoja.

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Nostanpa tätä ketjua ylös, koska tämä on surullisella tapaa minulle ajankohtainen. Kävipä tässä nimittäin niin ikävästi, että jääkaappini otti ja hajosi. Tästä johtuen olen nyt odotellut uutta jääkaappia. Sen pitäisi tulla huomenna, näin vuokranantaja ilmoitteli. No koska olen oma talouteni, en ole oikein voinut tehdä ruokaa vain yhtä ateriaa kerrallaan, kiitos markettiketjujen myymien megakokoisten liha- ja muut vastaavat -pakkausten... Enkä säästeliäänä nuorena voi myöskään käydä päivittäin ulkona syömässä. Tästä johtuen olen pitkin hampain joutunut nyt muutaman päivän syömään näitä eineksiä ja kyllä alkavat tulemaan korvista ulos.

Eilen vetämäni saarioisten metwursti-pitsa oli vielä ihan inhimillinen, mutta tänään kokeilin HK:n kanaviillokkia, se kuin sattui olemaan tarjouksessa ja kanahan on tunnetusti terveellistä. Jumalauta, kun oli makuelämys. Nuo kananpalat maistuivat siltä, että se kana olisi teurastettu käsikranaatilla. Kastike puolestaan maistui joltain ihan muulta, kuin sen pitäisi. Hyi helvetti! Täytyy sanoa, että olen ollut väärässä, kun tähän asti olen pitänyt ihmiskunnan historian suurimpana valheena Neuvostoliiton hymnissä laulettua 'Sut luonut on kansojen yhteinen tahto'... HK:n 'Laadusta tinkimättä' menee monin kerroin edelle...

Täytyy sanoa, että jääkaappi on helvetin tarpeellinen väline. Ilman sitä elämästä ei tule yhtään mitään. Tällä hetkellä haluan jääkaappia huomattavasti enemmän, kuin esimerkiksi naista. Perkele.

St. Pat

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, NUFC, Les Canadiens
No joo, ainoat valmiit eineet joita suostun koto-oloissa käyttämään tuorepasta. Se on kuitenkin yleensä aina parempaa kuin kuivattu versio. Mummon muusia ja muuta pussisafkaa tulee syötyä vain ja ainoastaan metsäreissuilla Suomen luonnossa, silloinkin tuunattuna jollakin tavalla, yleensä kait voilla.

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ei ne Finduksen punaisten pahvilaatikoiden sisällöt enää niin helvetin hyviltä maistukaan. Voittaa silti vuorenvarmasti muut valmisruuat ei siinä mitään ja paras on se kalasysteemi.

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Ainut eines jota ei tarvitse itse virittää syömäkelpoiseksi on Saarioisen maksalaatikko rusinoilla (voita ja puolukkahilloa ei lasketa virittämiseksi). Muut vaativat vähän säätämistä:

1. Saarioisten tonnikala-pizza

Tähän kun lataa meetvurstia, juustoa ja oregaanoa, niin siitä saa ihan syötävää. Myös koskenlaskija-juusto toimii.

2. Hernekeitto

Käytän ainoastaan silloin kun olen edellisenä päivänä paistanut esim. kasslerpaistin. Paistin jämät paloiksi ja kattilaan hernekeiton sekaan. Nam! Hernekeitossa itsessään ei taida paljoa lihaa olla mukana.

3. Kermaperunat, pinaattiletut & lihaa

Kermaperunoita ja pinaattilettuja voi syödä sellaisenaankin, mutta niiden kyytipojaksi kun ottaa vaikka lihapullia tai kana/jauhelihapihvejä, niin maittava ateria on valmis. Kaikkia nuita kun ostaa rasiallisen, niin siinä on syömistä kolmelle ihmiselle. Perunasalaattikin käy lisukkeeksi.

4. Hampurilaiset

Näitä voi/pitää viritellä oman maun mukaan. Jäävuorisalaatti, juusto, sinappi, ketsuppi ja dressinki auttavat jo paljon.

5. Tomaattikeitto-pussi

Sekaan vähän tabascoa ja paahdettuja leipäkuutioita. Erittäin hyvää flunssassa. Näistä vaihtoehdoista ylivoimaisesti terveellisin.

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
Uskonto kieltää einekset. Eli toukokuun jälkeen en ole aiheena olevaa junk foodia kitaani ahtanut. Vanhat superruoat liha, kananmuna, kala, kana, vihannekset, juurekset ja marjat kunniaan!

mekabyte

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilmajoki HT, sympatiat Kärpille
Nyt on pakko mainostaa Kokkikartanon tuotteita. Etenkin Kinkkukiusaus, jota ostan usein lounastarpeeksi on aivan loistavaa. Ne ei ole mitää 1-2 euron sontaa vaan kunnos ruokaa. Hintakin on tosin isompi (700g, josta syö pari kertaa maksaa 5-6 euroa), mutta laadusta pitää maksaa.

http://www.kokkikartano.fi/index2.htm

P Giroux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avoimen liigan karsinnat, Marcin Kolusz
mekabyte kirjoitti:
Tuollahan sanotaan, että "Tuotteet pakataan kysynnän mukaan kahden ja neljän hengen annosrasioihin". Jos tuo yritys oikeasti tietäisi mitään "kysynnästä", tuotteet pakattaisiin vain ja ainoastan yhden hengen rasioihin. Jos ei rahaa ole markkinatutkimukseen, herra Kokkikartano voisi vaikka lukea tätä Jatkoajan ketjua.

Samahan koskee muitakin ruuan valmistajia. Sinkkutalouksien määrä kasvaa koko ajan, mutta samaan aikaan pakkauskokoja kasvatetaan. Matkitaan silmät kiinni jotain USA-meininkiä ja unohdetaan mitä kuluttajat haluaa. Tulee ihan jääkiekon SM-liiga mieleen...

Tobias

Jäsen
P Giroux kirjoitti:
Tuollahan sanotaan, että "Tuotteet pakataan kysynnän mukaan kahden ja neljän hengen annosrasioihin". Jos tuo yritys oikeasti tietäisi mitään "kysynnästä", tuotteet pakattaisiin vain ja ainoastan yhden hengen rasioihin. Jos ei rahaa ole markkinatutkimukseen, herra Kokkikartano voisi vaikka lukea tätä Jatkoajan ketjua.

Samahan koskee muitakin ruuan valmistajia. Sinkkutalouksien määrä kasvaa koko ajan, mutta samaan aikaan pakkauskokoja kasvatetaan. Matkitaan silmät kiinni jotain USA-meininkiä ja unohdetaan mitä kuluttajat haluaa. Tulee ihan jääkiekon SM-liiga mieleen...

Uskonpa, että yritys tietää tuotteensa kysynnän muodostumisesta ja rakenteesta takuulla enemmän kuin sinä.

Itse asiaan; eineksethän ovat jonkinlainen salaliitto sivistynyttä yhteiskuntaa vastaan, törkeä teko ihmiskuntaa kohtaan. Ainoan poikkeuksen tekee tuorepasta, tosin paljon parempaa tuorepastaa saa tehtyä itsekin kunnon raaka-aineista.
En syö koskaan pikaruokaa enkä eineksiä, vaan mulla on kotona aina jemmassa tuorepastaa, filettä kalasta ja lihasta, jne. jne. joista saa laskuhumalassakin väsättyä helposti hetkessä aivan käsittämättömän paljon parempaa mättöä kuin pizza, kebeb tai muu nk "ruoka".

Groove Armada

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Starkin noutopihan parakki
ervatsalo kirjoitti:
"mukahauskaa tekstiä"

Asian tässä valossa päädynkin jokaista fiksumpaa jannua ja jannutarta välttämään näitä ilmestyskirjan petoon verrattavia umpisaastaisia tuotteita ja ostamaan keittokirjan tahi menemään töihin, jotta pääsee firman ruokalaan syömään edes kerran päivässä jotain ihmisarvoista!

Täältä tähän

Onko turengissa alettu erottelemaan maksalaatikko eineksistä? Eihän tästä kauaa ole kuinka kehuit maksalaatikkoa lähes funktionaaliseksi ruoaksi koska se sisältää vain 2% rasvaa.

Suosittelen kaikkien typerien ihmisten muutenkin tutustumaan tarkemmin tuoteselostuksiin - varsinkin jos on näsäviisasta tyyppyä - sillä perusmaksalaatikkohan sisältää huomattavasti runsaammin rasvaa. Ainoan poikkeuksen tekee yksi alepa-valmistaja mitä juttujensa perusteella ervatsalokin eittämättä käyttää.

Täältä tähän

Fordél

Jäsen
Meinasin perustaa suosikkieinesruuista ketjun, mutta asiahan sopii hyvin tähän ketjuun.

Itse en paljoakaan eineksiä syö, mutta paria tapausta tulee hyödynnettyä:

Vispipuuro: Tätä tulee vedettyä viikottain. Hyvä välipala. Kerran yritettiin tehdä vispipuuroa kotona itse, mutta ei toiminut näin hyvin. Varmaan sen itsekin saa toimimaan, mutta eineksenä yllättävän hyvää ja ehkä parasta mitä eineksillä on tarjota (ainakin erään merkin versio, sillä muita en ole edes maistanut).

Makaronilaatikko: Eipä siinä paljon lihaa näy, mutta kun pitää saada helposti ja halvalla lounassapuskaa niin joskus tulee päädyttyä tähän. Jos vielä jaksaa lämmittää uunissa tai pannulla niin tulee vielä parempaa. Ei missään nimessä pärjää itsetehdylle versiolle, mutta kyllä tätä syö ihan hyvillä mielin.

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Itsekin tykkään vispi/marjapuurosta. Oikeastaan ainoa valmisruoka mitä tulee syötyä viikoittain. Tulee ostettua lähinnä siksi, että itse tekeminen olisi hieman työlästä ja kuitenkin tulisi tehtyä kerralla liikaa (tyhmää tehdä parin desin annosta kerralla) sekä puolukat loppuisi kuitenkin kesken jo syksyllä. Valmistuotteessa siis iso win-win kun on vielä halpaakin.

Pyttipannu ehkä toinen, mitä tulee joskus ostettua, mutta sitäkin harvemmin nykyään.

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Purkkihernekeitto on hyvin suunmukainen tuote. Etenkin kun sen sekaan paistaa jauhelihaa, näin saadaan kouluruokailusta tuttua "amerikkalaista" hernekeittoa. Minulla on ollut tapana lisätä joukkoon valkosipulia ja mustapippuria.

Ketjun alkupuolella kaivattiin Suomen kauppojen hyllyille corned beef -nimikkeellä kuljeksivaa säilykelihaa. Kotimainen säilykelihamme pieksää mielestäni tuon jauhoisen ja rakeisen muhun tennislukemin 7-0. Nötkötti tai svin- ja nötkötti on kerta kaikkiaan jalo elintarvike, joka ei ole häpeäksi lähes millekään ruokalajille.

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Nykyisin on jo niin paljon ns valmisruokia, että siellä joukossa on paljonkin ihan syötävää settiä. Varsinkin kun hieman tuunaa annoksia. Monikohan Jatkoaikalainen tekee päivittän ruokasettinsä alusta loppuun saakka niistä yksinkertaisista raaka-aineista?

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Nykyisin on jo niin paljon ns valmisruokia, että siellä joukossa on paljonkin ihan syötävää settiä. Varsinkin kun hieman tuunaa annoksia. Monikohan Jatkoaikalainen tekee päivittän ruokasettinsä alusta loppuun saakka niistä yksinkertaisista raaka-aineista?

Me tehdään. Joskus käytetään jotain valmista perunasuikaletta, mutta todella harvoin. Valmisruokia ei käytetä koskaan. Vaimoke duunaa itselleen ja pojalle joka päivä jonkun perussafkan illaksi joka toimii sitten yleensä jossain muodossa seuraavan päivän lounaana. Mä syön yleensä duunissa, mutta vapaapäivinä tehdään sitten yhdessä joku parempi ruoka.

Sinkkuna tuli joskus harvoin noita kokeiltua, se thai-cube oli tuunattuna ihan ok. Noitten ravintolahintaisten valmisannosten idea ei ole sitten kyllä ikinä avautunut.

Edit: peruna-sipulisekoitus oli se mitä tuolla perunasuikaleella hain. Muistaakseni löytyy semmoistakin missä on pariakin eri sipulia. Ihan kelvollinen tuote.

Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers

Täältä käsi ylös. Peruna-sipulisekoitukselle on joskus annettava periksi, kun ei aika aina muuhun riitä.

P.S. Kannattaa lukea Mielensäpahoittaja ja ruskeakastike.

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Jalostajan kasvishernekeitto on ihan hyvä pohja lähteä virittämään soppaa. Joukkoon paistettua jauhelihaa, kinkkua, pekonia, sipulia, mitä milloinkin. Toimii sellaisenaankin ihan ok. Valmissalaatteja tulee ostettua paljon, joskin pyrin niissä suosimaan erästä paikallista pikkufirmaa, eikä noita muutenkaan oikein voi einekseksi laskea.

Maksalaatikkoa en syö missään muodossa. Se on ihan yhtä kamalaa, on joukossa sitten rusinoita tai ei. Nämä peruskiusaukset ja -laatikot ovat harvakseltaan "nautittuna" ihan ok, mutta ei niillä jaksaisi elää. Ruoanlaitto on kuitenkin suhteellisen helppoa ja ihan hauskaa.

Pizzaa tulee jonkin verran laiskuuspäissään tilattua, mutta siinäpä minun valmisruoat taisivat olla.

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Monikohan Jatkoaikalainen tekee päivittän ruokasettinsä alusta loppuun saakka niistä yksinkertaisista raaka-aineista?
Ihan joka arkipäivä ei jaksa kokata, mutta valmisruokiin ei meillä kosketa. Tomaattimurskaa menee, lasketaanko se? Usein kyllä hakkaan tomaatitkin pieniksi omin pikku kätösin, ruuasta riippuen.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy