Norristolainen – Rasmus Ristolaisen tie supertähdeksi

  • 310 335
  • 952

adetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buffalo Sabres, Ryan Miller, HPK
Rasse osoitti jälleen fyysisyyttään ottelun lopussa, jossa ensin riitapukarina oli Matthews, tämän jälkeen Marner tulee auttamaan joukkuekaveria. Rasse ottaa kaverin toiseen kainaloon ja nojaa kaverin jäänpintaan. Veljekset siellä oli hetken yhtäaikaa Rassen pihdeissä. Juurikin Leafsia vastaan nämä ovat aina herkullisia, koska nämä muistetaan seuraavassa ottelussa aivan varmasti.

Ei tästä ukosta voi olla tykkäämättä!
 

Piikkiperse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Oliko tästä Ristolaisen Torontojunnujen kurittamisesta mitään videota?
 

Noutolokku

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Kanen Pate ja Dominaattori
Rasmus Ristolainen mukana kaikessa - siirtyi yksin tilastokärkeen - NHL Suomi

Ristolaisella erikoinen iltapuhde kyllä jälleen eilen. Uskomaton on tuo syöttömäärä kyllä, etenkin yvllä annettuina. Sen sijaan viime yön peliin tuli myös -5 tehotilastoon. Pakko oli kooste katsoa kun tuon jutun luin luurilla vain ensin.

1-0 Ristolaisen edessä oleva mies (Read) ohjas viivakudin maaliin
2-1 Maalissa, Gudas pysäyttää sinisellä kiekon ja tulee laitaa pitkin ja kiskasee pirun äkäsellä ranteelle kiekon reppuun. Meni ehkä mokelle helpolla?
3-2 Maalissa Voracek laittaa kiekon maalin eteen ja luistimen kautta sisään
5-2 Ristolaisen mies maalinedessä maskissa (olisi pitänyt siirtää sivuun tylysti) ja viivaveto maaliin
6-2 Konecky haastaa Ristolaista ja vetää jaloista ja Lehner imasee kainalosta sisään.

Ehkä vähän turhan villaisella oli tuossa jutussa sivutettu tuo -5 tilasto. Toki jos pelaat sen 30min lähes per matsi niin varmasti tuon tason joukkueessa lukemat välillä rumia juuri tehotilaston osalta ovat. Mutta ei tuo ehkä ihan nappiin Ristolaiselta tai Lehneriltäkään mennyt, kuten ei koko joukkueelta. Koutsinkaan mielestä.

En ole Rassa vähättelemässä, huikea pelimies on. Tuli vain joku pakottava tarve käydä katsomassa miten tuo -5 lukema tilastoon napsahti. No näitä sattuu ei muuta kuin eteenpäin! On kyllä kovassa vireessä Rasse nuin muuten

Tähän vielä pelistä poimitut muut tilastot: "On myös muistettava, että Ristolaisen tilastot olivat muutoin erinomaiset: seitsemän taklausta, neljä laukausta, neljä blokkia ja yksi syöttöpiste. Ristolaisen ainokainen syntyi jälleen kerran ylivoimalla, minkä ansiosta hän siirtyi yksin ylivoimasyöttöpörssin kärkeen. Hänen ylivoimatehonsa 67 ottelusta on nyt 1+22. Kaiken kaikkiaan suomalaispuolustaja on kerännyt tililleen tehot 4+36."
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Täytyy nyt tokaista tähän väliin, että viime Pens matsissa Ristolainen keskittyi pääsääntöisesti aivan muuhun kuin siihen tärkeimpään eli puolustamiseen, ei kovin vahvaa tekemistä ollut kyseinen peli ja olikin varmaan huonoin peli mitä olen mieheltä nähnyt. Loppuun voi kuitenkin todeta sen, että Ristolainen on ehdottomasti Suomen kirkkain helmi takalinjoilla ja hienoa, että Suomesta on tämmöinen kaveri saatu maailman parhaaseen kiekkosarjaan!
 

ijuka

Jäsen
Ristolainen noin yleensäkin on jopa erittäin hyvä hyökkäyssuuntaan ja varsinkin ylivoimalla. Mutta kyllä hänellä on kuitenkin puolustuspelissä aika paljon tekemistä vieläkin. Ristolainen on fyysinen mutta se ns. puolustussuunnan peliäly tuntuu olevan kohtalaisen heikolla tasolla ja Ristolaista usein viedään kuin pässiä narussa, mitä olen nähnyt.

On toki nuori edelleen ja varmasti kehittyy. Mutta voisi olla hyvä idea peluuttaa hänen kanssaan jotain tunnollista, puolustavaa peruspakkia.
 

wunderveba

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Vaikea nähdä mitään Norris-tason puolustajaa Ristolaisesta nousevan. Avut kokonaisuudessaan liian heikot ja NHL:stä löytyy jo nuorempia pakkeja, jotka ennemmin tulevat nämä pystit pokkaamaan. Esimerkkinä vaikka Ivan Provorov. Vielä kun RR:n asenne on "lyhyt kausi takaa pitkät lomat kesäisin", niin alleviivaa vain sitä, että oikeassa paikassa on tämä poitsu. Ei ainakaan vaikuta siltä, että tätä pidennettyä vapaa-aikaa olisi asiallisesti hyödynnetty, kun kehitys on 2 vuotta ollut pysähtynyt.
 
Viimeksi muokattu:

Mac^

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara & Suomi lajista riippumatta
Ei ainakaan vaikuta siltä, että tätä pidennettyä vapaa-aikaa olisi asiallisesti hyödynnetty, kun kehitys on 2 vuotta ollut pysähtynyt.

Jep, reeni ei maistu.

...jätkähän on ihan härkämäisessä kunnossa. No, saatoitkin tarkoittaa, että reenaamista voisi keskittää muuhunkin kuin voiman hankkimiseen.

En itsekään Norris-menoon jaksa uskoa, mutta joukkueensa ykköspakki vuosiksi eteenpäin ja uskon, että voitonnälkää kyllä riittää. Toivottavasti saavat Buffalossa jengin touhuun jotain järkeä mahdollisimman pian.
 

wunderveba

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Jep, reeni ei maistu.

...jätkähän on ihan härkämäisessä kunnossa. No, saatoitkin tarkoittaa, että reenaamista voisi keskittää muuhunkin kuin voiman hankkimiseen.

En itsekään Norris-menoon jaksa uskoa, mutta joukkueensa ykköspakki vuosiksi eteenpäin ja uskon, että voitonnälkää kyllä riittää. Toivottavasti saavat Buffalossa jengin touhuun jotain järkeä mahdollisimman pian.

Nimenomaan reenataan ilmeisesti vääriä asioita, kun kehitystä ei tapahdu ja ei liene äärimmäisen kova saavutus tuolla lahjakkuudella dominoida NHL:n ylivoimaisen jumbon alakertaa.
 

F#21

Jäsen
^ Kyllähän ongelma on enemmän siinä, että Ristolainen on Sabresin ainoa top4 NHL-tason puolustaja. Tai no Scandella on juuri siinä rajoilla. Liian vaikeita minuutteja siis.

Paljon apuja ei siis kaverilla tule ja kun Buffalo on muutenkin tottunut pelkästään häviämään niin sekään ei helpota. Jos he eivät Ristolaisen sopimuksen aikana saa punaisesta langasta kiinni, niin hän varmasti vaihtaa joukkuetta parempaan.
 
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue
Nimenomaan reenataan ilmeisesti vääriä asioita, kun kehitystä ei tapahdu ja ei liene äärimmäisen kova saavutus tuolla lahjakkuudella dominoida NHL:n ylivoimaisen jumbon alakertaa.

En ole koskaan pitänyt Ristolaista minään superlahjakkuutena, mitä tulee jääkiekkotaitoihin. Enempi olen pitänyt Ristolaisen parhaina ”lahjoina” suurta itseluottamusta ja fysiikkaa (koko, fyysiset ominaisuudet). Pelitaidoiltaan ja peliälyltään Ristolainen on hyvää tasoa, mutta ei mielestäni lähelläkään näitä muita isoja minuutteja pelaavia kärkipakkeja (Suter, Karlsson, Doughty, Hedman jne.).

Sellainen dominointi puuttuu sekä tasakentällisin että ylivoimalla viivassa. Toki joukkueen surkeuskin vaikuttaa. Joka tapauksessa, kun Rasse on kentällä niin ei tule koskaan semmoinen fiilis, että tuo kaveri hallitsee kenttää.
 

Rene Saari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hamilton Mustangs
En ole koskaan pitänyt Ristolaista minään superlahjakkuutena, mitä tulee jääkiekkotaitoihin. Enempi olen pitänyt Ristolaisen parhaina ”lahjoina” suurta itseluottamusta ja fysiikkaa (koko, fyysiset ominaisuudet). Pelitaidoiltaan ja peliälyltään Ristolainen on hyvää tasoa, mutta ei mielestäni lähelläkään näitä muita isoja minuutteja pelaavia kärkipakkeja (Suter, Karlsson, Doughty, Hedman jne.).

Sellainen dominointi puuttuu sekä tasakentällisin että ylivoimalla viivassa. Toki joukkueen surkeuskin vaikuttaa. Joka tapauksessa, kun Rasse on kentällä niin ei tule koskaan semmoinen fiilis, että tuo kaveri hallitsee kenttää.

Samoilla linjoilla itseluottamuksen ja fysiikan suhteen. YV:llä Risto#55 on änärin kärkeä, ja kyllähän tuolla kiekolliset taidot ainakin tohon ylivoimaan näyttää sopivan aika loistavasti.
 
Peililasit silmille kun kevätaurinko paistaa ja lähemmäs 15 lämmintä... lippis väärinpäin, tunnistaakohan naiset mua...?
Jätkäporukan hännystelijät mukaan ja Turkkuseen terassikautta korkkaamaan parin "bissen" kera. NHL:n pudotuspelit tai MM-kisat ei oikein ole mun juttu.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit, Philadelphia Flyers
Paskassa joukkueessa on etenkin pakin vaikea loistaa, mutta onhan Ristolainen myös osasyyllinen Buffalon ongelmiin, vaikka sieltä pienimmästä päästä. Nimittäin sen mitä on pelejä katsonut, niin kyllä Rasmus hukkaa omassa päässä miehensä valitettavan usein siinä missä muutkin. Hyökkäyssuuntaan sitten kyllä ylivoimaisesti joukkueensa paras puolustaja.
 

BaronFIN

Jäsen
Itse olen puusilmäinen kaveri vailla vertaa ja ainoa mitään merkitsevä tilasto puolustajalle on +/- ja RR:n uralla se on matkalla kohti absoluuttista nollapistettä (mikä lie NHL:n ennätys? muoks: Bob Stewart: -260, Rasmus on jo lähes puolimatkassa). Siinä ei koko syy voi olla joukkueessa vaan myös miehessä itsessäänkin. Hyvä pelaaja tekee myös ympärillä olevistaan parempia. Itse pistäisin miehen Buffalossa kauppatavaraksi koska tuolla mies on joko väärässä paikassa tai sarjassa.
 
Viimeksi muokattu:

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Tuli mieleen, mutta ehkä noissa kieltäytymisissä voi olla sellainenkin taustalla että rasse ottaa Buffalon nostamisen ylöspäin sen verran tosissaan että ei halua riskeerata tuota loukkaantumisen riskin takia?

Voi olla kaukaa haettua ja voi olla niinkin että rassea ei nyt sitten syystä tai toisesta vaan nappaa A-maajoukkue tällä hetkellä. Lisäksi voi myös väittää vastaan että mitäs Connor McDavid ja moni muu tuolla sitten tekee...

Mutta mistäs näitä ikinä tietää.
 

agent082

Jäsen
Tuli mieleen, mutta ehkä noissa kieltäytymisissä voi olla sellainenkin taustalla että rasse ottaa Buffalon nostamisen ylöspäin sen verran tosissaan että ei halua riskeerata tuota loukkaantumisen riskin takia?

Voi olla kaukaa haettua ja voi olla niinkin että rassea ei nyt sitten syystä tai toisesta vaan nappaa A-maajoukkue tällä hetkellä. Lisäksi voi myös väittää vastaan että mitäs Connor McDavid ja moni muu tuolla sitten tekee...

Mutta mistäs näitä ikinä tietää.

Ristolla taisi olla aikoinaan sen verran traumatisoiva kokemus A-maajoukkueen kanssa, että ei enää pysty Leijonapaitaa pukemaan.
 

LOFIN

Jäsen
Suosikkijoukkue
1922
Eiköhän kyseessä ole kombinaatio katkeruutta, kun ei tullut aikoinaan valituksi vaikka otteet olisivat ehdottomasti paikkaan oikeuttaneet ja siitä mikä yleinen trendi on että Marjamäen lätkä (tai maajoukkue yleensä) ei vaan nappaa. Pari kesää kieltäydytty vedoten harjoitteluun ja Buffalon nostamiseen, mutta ei siellä mitään maagista ole tapahtunut (en tarkoita että olisi Ristolaisen vika tai että olisi treenannut väärin).

Toki onhan näitä huhuja ettei kaveri ole luonteeltaan mikään maailman nöyrin tyyppi (verrattuna esim. Barkoviin), mutta tuskin kyse on pelkästään siitä.
 

Spitfire

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, SJS
Itse olen puusilmäinen kaveri vailla vertaa ja ainoa mitään merkitsevä tilasto puolustajalle on +/- ja RR:n uralla se on matkalla kohti absoluuttista nollapistettä (mikä lie NHL:n ennätys? muoks: Bob Stewart: -260, Rasmus on jo lähes puolimatkassa). Siinä ei koko syy voi olla joukkueessa vaan myös miehessä itsessäänkin. Hyvä pelaaja tekee myös ympärillä olevistaan parempia. Itse pistäisin miehen Buffalossa kauppatavaraksi koska tuolla mies on joko väärässä paikassa tai sarjassa.

Äläs nyt, eihän RR ole vielä edes kaikkien aikojen tilastoissa Suomen kärkinimi. Sieltä löytyy vielä alempaa itse päällikkö Olli Jokinen lukemalla -132. Ei varmaan vielä ensi kaudella "ykkössija" vaihdu, mutta viime kausien tahdilla seuraavalla kaudella jo kenties?
 
Suosikkijoukkue
Jokerit, Philadelphia Flyers
Itse olen puusilmäinen kaveri vailla vertaa ja ainoa mitään merkitsevä tilasto puolustajalle on +/- ja RR:n uralla se on matkalla kohti absoluuttista nollapistettä (mikä lie NHL:n ennätys? muoks: Bob Stewart: -260, Rasmus on jo lähes puolimatkassa). Siinä ei koko syy voi olla joukkueessa vaan myös miehessä itsessäänkin. Hyvä pelaaja tekee myös ympärillä olevistaan parempia. Itse pistäisin miehen Buffalossa kauppatavaraksi koska tuolla mies on joko väärässä paikassa tai sarjassa.

Vaikka Ristolaisella on omat puutteensa, niin on hän kuitenkin ollut nuoresta iästä huolimatta pari kautta joukkueen ainoa oikeasti mitat täyttävä top-4 pakki. Eihän tuollaisesta ole mitään järkeä luopua! Päinvastoin jos jotain pitää väkisin tehdä, niin mieluummin vaikka sitten pienellä ylihinnalla pakkeja rinnalle, jotka voivat vähentää Ristolaisen järjetöntä kuormaa. Tai sitten odotellaan draftin kautta apuja.
 

MAKE #89

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
En ole koskaan pitänyt Ristolaista minään superlahjakkuutena, mitä tulee jääkiekkotaitoihin. Enempi olen pitänyt Ristolaisen parhaina ”lahjoina” suurta itseluottamusta ja fysiikkaa (koko, fyysiset ominaisuudet). Pelitaidoiltaan ja peliälyltään Ristolainen on hyvää tasoa, mutta ei mielestäni lähelläkään näitä muita isoja minuutteja pelaavia kärkipakkeja (Suter, Karlsson, Doughty, Hedman jne.).

Sellainen dominointi puuttuu sekä tasakentällisin että ylivoimalla viivassa. Toki joukkueen surkeuskin vaikuttaa. Joka tapauksessa, kun Rasse on kentällä niin ei tule koskaan semmoinen fiilis, että tuo kaveri hallitsee kenttää.

Minunkin nähdäkseni Ristolainen draftattiin noin korkealla aika paljon potentiaalinsa vuoksi, ei niinkään puolustustaidon tai (puolustavan) peliälyn vuoksi. Ristolaisella on ihan hyvät kiekolliset kyvyt ja liike isoksi mieheksi, mutta suuria puutteita puolustusalueen pelinluvussa ja sijoittumisessa. Nämä heikkoudet olivat nähtävissä jo Sm-liigassa aikoinaan draft-vuonna, mutta niitä sai anteeksi suht hyvällä kiekollisella pelillä ja fyysisyydellä. Valitettavasti kehitys rapakon toisella puolella ei ole ollut mitenkään ihmeellistä vaan samat heikkoudet siellä edelleen näkyy. Kiekollisena perusjutut onnistuu hyvin ja laukaus on ihan riittävä, mutta vastineeksi puolustusalueella peli menee passiiviseksi seisoskeluksi ja äijät hukkuu liian helposti. Esim. maalin edessä työskentely on välillä todella unista, siitä puuttuu kyky lukea ympärillä tapahtuvia asioita ja reagoida niihin nopeasti.
 

Rambokala

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Itse olen puusilmäinen kaveri vailla vertaa ja ainoa mitään merkitsevä tilasto puolustajalle on +/- ja RR:n uralla se on matkalla kohti absoluuttista nollapistettä (mikä lie NHL:n ennätys? muoks: Bob Stewart: -260, Rasmus on jo lähes puolimatkassa). Siinä ei koko syy voi olla joukkueessa vaan myös miehessä itsessäänkin. Hyvä pelaaja tekee myös ympärillä olevistaan parempia. Itse pistäisin miehen Buffalossa kauppatavaraksi koska tuolla mies on joko väärässä paikassa tai sarjassa.
Juu, tuo miinuslukema tuppaa näyttämään aika hirveältä kun pelaa paskassa tiimissä. Joku sanoi että Päällikkö Jokisella on suomalaisista suurin - lukema. Sattui myös pelaamaan surkeissa jengeissä koko uransa. Risto on vielä tosi nuori, varsinkin pakiksi, joten aikaa parantaa on kyllä. Toivottavasti Buffalokin nostaa itsensä suosta jossain vaiheessa.
 

Artturenos

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, NHL, Blackhawks. sympatiat Lightning.
Minunkin nähdäkseni Ristolainen draftattiin noin korkealla aika paljon potentiaalinsa vuoksi, ei niinkään puolustustaidon tai (puolustavan) peliälyn vuoksi. Ristolaisella on ihan hyvät kiekolliset kyvyt ja liike isoksi mieheksi, mutta suuria puutteita puolustusalueen pelinluvussa ja sijoittumisessa. Nämä heikkoudet olivat nähtävissä jo Sm-liigassa aikoinaan draft-vuonna, mutta niitä sai anteeksi suht hyvällä kiekollisella pelillä ja fyysisyydellä. Valitettavasti kehitys rapakon toisella puolella ei ole ollut mitenkään ihmeellistä vaan samat heikkoudet siellä edelleen näkyy. Kiekollisena perusjutut onnistuu hyvin ja laukaus on ihan riittävä, mutta vastineeksi puolustusalueella peli menee passiiviseksi seisoskeluksi ja äijät hukkuu liian helposti. Esim. maalin edessä työskentely on välillä todella unista, siitä puuttuu kyky lukea ympärillä tapahtuvia asioita ja reagoida niihin nopeasti.

Hienoa että osataan katsoa pelaajan otteita ilman värilaseja TPS leiristä, tätä olen itsekkin mieltä. Kiekko vie aivan liikaa Ristolaisen huomiota, ja häneltä liian usein jää se vaarallisin mies vapaaksi(vaarallisin pelaaja kun useimmiten ei edes ole kiekon kanssa). Ristolaisen pitäisi hieman rauhoittaa pelaamistaan, jättää turhat taklaukset ja muut näyttävät ratkaisut keskittyen enemmän pysymään itse pelin sisällä. Tuo saattaa tarkoittaa, että jopa pisteet tippuisivat hieman. Ristolaisella on sitten hyvät ominaisuudet muuten, muta tuo puolustajalle tärkein on vielläkin tosiaan vajaa.
 

Noutolokku

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Kanen Pate ja Dominaattori
Mitään Ristolaista puolustamatta, niin voisin veikata, että monta miinusta on tullut Rasselle pelin lopussa. Buffalo maalin tai kaksi takana. Ottaavat molarin pois ja Rasse viivalle. Hups kiekko menee maaliin ja -1 napsahtaa sarakkeeseen. Voisin veikata, että tämä homma on käynyt useammankin kerran.

Toki mitä HL pätkiä kahtoo niin onhan siellä paljon miehessä itsessäkin vikaa. Mutta toisaalta jos pelaat yhdessä NHLn paskimmassa jengissä 25-30min/peli niin onko ihme että +/- on pakkasella? Enemmän ihmettelisin jos joku tuolla vastuu määrällä tuossa joukkueessa plussallekkaan pääsisi. Ristolaisen tehopisteet taas tulevat suurimmilta osin ylivoimalla (mutu) ja niistä ei plussia jaella.

Edelleenkään en puolustele tai hauku, mutta aina ei hommat ole niin mustavalkoisia. Sitten jos Ristolainen urallaan pelaa joukkueessa, joka voittaa enemmän kuin häviää ja ollaab edelleen pakkasella. Niin pitää viimeistään alkaa huolestumaan herran esityksistä.
 
Hienoa että osataan katsoa pelaajan otteita ilman värilaseja TPS leiristä, tätä olen itsekkin mieltä. Kiekko vie aivan liikaa Ristolaisen huomiota, ja häneltä liian usein jää se vaarallisin mies vapaaksi(vaarallisin pelaaja kun useimmiten ei edes ole kiekon kanssa). Ristolaisen pitäisi hieman rauhoittaa pelaamistaan, jättää turhat taklaukset ja muut näyttävät ratkaisut keskittyen enemmän pysymään itse pelin sisällä. Tuo saattaa tarkoittaa, että jopa pisteet tippuisivat hieman. Ristolaisella on sitten hyvät ominaisuudet muuten, muta tuo puolustajalle tärkein on vielläkin tosiaan vajaa.

Kun lukee Ristolaisen puutteista uudestaan ja uudestaan, niin tulee mieleen, miten arvokas se toinen hyvä puolustaja joukossa olisi. Mielellään sellainen, joka olisi juuri puolustamisen osalta kovaa tasoa. Esimerkki, joka osaa myös opettaa, olisi suuri apu. Samoin ihan jo se, ettei tarvisi aloittaa sitä harjoittelua kovimpia vastaan todella kovilla minuuteilla. Ei tennistäkään opi kovin hyvin, jos hyppää kotisalilta pelaamaan Federeriä vastaan, vaikka kuin joku neuvoisi, että miten pitäisi pelata.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös