Norristolainen – Rasmus Ristolaisen tie supertähdeksi

  • 310 840
  • 952
Ei nyt aukea tämä logiikka minulle. Eli Ristolaiselle tarjottiin kuusi vuotta, 38 miljoonaa, jonka Ristolainen hylkäsi. Kuitenkin viisi vuotta ja 25,5 miljoonaa oli ok. Miksi kausi 2027-28 Philadelphiassa on niin vastenmielinen, että siitä irti pääsemisestä kannatti maksaa 12,5 miljoonaa?
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Ei nyt aukea tämä logiikka minulle. Eli Ristolaiselle tarjottiin kuusi vuotta, 38 miljoonaa, jonka Ristolainen hylkäsi. Kuitenkin viisi vuotta ja 25,5 miljoonaa oli ok. Miksi kausi 2027-28 Philadelphiassa on niin vastenmielinen, että siitä irti pääsemisestä kannatti maksaa 12,5 miljoonaa?
Ei tarjottu tommosia. Ristolaisen porukan vastatarjous oli kuus vuotta ja 6,35 miltsiä per kausi, jonka Philadelphia hylkäsi, ja tämmöseen 5 vuotta 25,5 miltsiä juttuun siitä sitten lopulta päädyttiin.
 

oiler99

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers, Raahe-Kiekko, Oulun Kärpät, ManU
Rasse kertoo Ilta-Sanomille ettei Suomessa pelattavat kotikisat ole käyneet mielessä juuri yhtään. Ei toisaalta ole sulkenut ajatusta pois, mutta luulenpa että sieltä löytyy taas joku syy minkä varjolla kisat voi jättää taas kerran väliin.

- En ole yhtään miettinyt. Mennään päivä kerrallaan, ja katsotaan, mitä tapahtuu tulevaisuudessa, Ristolainen tuumaa.

– En ole poissulkenut.

 

Juhisjuhis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche
Rasse kertoo Ilta-Sanomille ettei Suomessa pelattavat kotikisat ole käyneet mielessä juuri yhtään. Ei toisaalta ole sulkenut ajatusta pois, mutta luulenpa että sieltä löytyy taas joku syy minkä varjolla kisat voi jättää taas kerran väliin.

- En ole yhtään miettinyt. Mennään päivä kerrallaan, ja katsotaan, mitä tapahtuu tulevaisuudessa, Ristolainen tuumaa.

– En ole poissulkenut.

Ei kyllä Jugin ja Lehtisen vahdilla oo tulossa. Eiköhän siellä oo kulisseissa jo lyöty päätös, että ei oo asiaa. Niin selkeä viesti oli tuo olympia-gate. Nyt voidaan helposti vaan sanoa, että otetaan voittava joukkue uusiksi kotikisoihin. Ei tarvii selitellä sen enempää.

Saa nähdä avataanko tätä saagaa ikinä julkisesti. Veikkaanpa et jää mysteeriksi.
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Ei kyllä Jugin ja Lehtisen vahdilla oo tulossa. Eiköhän siellä oo kulisseissa jo lyöty päätös, että ei oo asiaa. Niin selkeä viesti oli tuo olympia-gate. Nyt voidaan helposti vaan sanoa, että otetaan voittava joukkue uusiksi kotikisoihin. Ei tarvii selitellä sen enempää.

Saa nähdä avataanko tätä saagaa ikinä julkisesti. Veikkaanpa et jää mysteeriksi.
”Joo, moi Risto, Jukka tässä. Sitä vaan että sä et nyt kyllä pääse tänä vuonna mukaan ku me ei voittavaa joukkuetta vaihdeta, no tosin kyllähän me Jeren kanssa aateltiin että toi Henri Jokiharju kyllä mahtuu mukaan ja sehän oli melkein joukkueessa jo kun 2019 kisoissakin oli mukana. Niin ja Dallasista nyt toki Heiskanen ja Lindell otetaan kanssa pakistoon nyt, onhan ne nyt otettava hei kai sä tajuut, ja siis Thomsonin Lassehan on lupaavasti pelannut joskus niin sekin kyllä mahtuu tän vuoden jengiin. Santeri Hatakka kanssa, sen verran vielä vähän muutetaan jengiä, ja just sain Jereltä tekstiviestin että Ville Heinola ja Sami Niku suostuu kanssa tulemaan, niin nekin me otetaan. Ai mitä, 7 pakkia siinä.. niin no siis.. öö niin joo, siis tavallaan meillä ois kyllä joo yks paikka tossa vielä vapaana.. voi harmi hei just muistin että mehän EI IKINÄ OTETA SUA VITUN LUSUPASKAA MEIDÄN JENGIIN KU ET SILLOIN KERRAN HALUNNU TULLA, HAJOO SINNE PASKAJENGIIS MILJOONINES, MINÄ OTAN VITUN NUUTTI VIITASALON SAIPASTA! JA VIITASALON VARAMIEHEKSI JENNI HIIRIKOSKEN! NAINEN MENI SUN EDELLE! NAINEN, JA SAIPA-PAKKI! HAHAHAHAA VITUTTAAKO RISSE-RASSE SAATANAN TURKULAINEN LORTTOPARTA!!! MENKÄÄ KIPPERIN KAA HAVAIJILLE SAATANAN PASKAPÄÄT!

Joo mut ei tässä muuta, soitellaan taas sit ens kisojen kynnyksellä, ei olla sua mitenkään poissuljettu tässä. Moikkuli!”
 

Oles

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks, Leijonat
Kyllä minulla on vankka usko, että Ristolainen viilettää tänä keväänä Leijona-paidassa MM-kotikisoissa.
 

Vatanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins, Carolina, Dallas, JYP ja Leijonat
Harmi sikäli ettei Ristolaista ole maajoukkue kiinnostanut, olisi ollut saumat olla aikamoinen maajoukkuelegenda mikäli olisi joka kevät jaksanut kisoihin lähteä.
 

oiler99

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers, Raahe-Kiekko, Oulun Kärpät, ManU
Ristolainen perusteli Ylen haastattelussa. miksi jatkosopimus tehtiin ja mitä hän ajattelee kehittyneistä tilastoista.

– En kauheasti seuraa yleistä keskustelua, mutta en myöskään välttele sitä. Olen kuullut juttuja, mutta eivät ne minua kiinnosta yhtään. Pelaan jatkossakin omalla tavallani ja kovalla itseluottamuksella. Ihmiset voivat puhua, mitä he haluavat. Olen sillä tavalla vanhan koulun jätkä, että minua kiinnostavat ainoastaan voitot ja viirit katossa. Toistaiseksi niitä on aika vähän. Niitä kohti.


Niin ja tänään Rassen otteita pääsee seuraamaan Suomen telkussa, kun Yleltä tulee ottelu Carolina Hurricanesia vastaan kello 22.
 
Viimeksi muokattu:

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
Ristolainen perusteli Ylen haastattelussa. miksi jatkosopimus tehtiin ja mitä hän ajattelee kehittyneistä tilastoista.

– En kauheasti seuraa yleistä keskustelua, mutta en myöskään välttele sitä. Olen kuullut juttuja, mutta eivät ne minua kiinnosta yhtään. Pelaan jatkossakin omalla tavallani ja kovalla itseluottamuksella. Ihmiset voivat puhua, mitä he haluavat. Olen sillä tavalla vanhan koulun jätkä, että minua kiinnostavat ainoastaan voitot ja viirit katossa. Toistaiseksi niitä on aika vähän. Niitä kohti.


Niin ja tänään Rassen otteita pääsee seuraamaan Suomen telkussa, kun Yleltä tulee ottelu Carolina Hurricanesia vastaan kello 22.

Ja sitä ennen klo 19.30 tulee Preds vs Blues, myöskin kakkoselta.
 

Crank

Jäsen
Olen sillä tavalla vanhan koulun jätkä, että minua kiinnostavat ainoastaan voitot ja viirit katossa. Toistaiseksi niitä on aika vähän. Niitä kohti.
Flyersin miehiä olen, mutta silti pahoin pelkään ettei toi joukkue hetkeen ole voittoja saati viirejä kohti kulkemassa..
 

Flou

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ravens
Flyersin miehiä olen, mutta silti pahoin pelkään ettei toi joukkue hetkeen ole voittoja saati viirejä kohti kulkemassa..

Ehkä Rasmus tykkää henkisen puolen masokismistä ja haluaa olla häviävissä seuroissa? Vastaavasti pitää ehkä pitkistä kesälomista enemmän kuin voittavissa joukkueissa pelaamisesta?
 

NakkiFakiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, Charlestown Chiefs
Onhan tämä jo vähän ironista että kerrankin kun Ristolainen on julkisestikin sanonut että MM-kisat kiinnostaisivat, ukko loukkaantuu runkosarjan lopulla. Mike Yeon mukaan on mahdollista että Risto ehtii takaisin askiin ennen kauden loppua, mutta saapa nyt nähdä.

Se on tietysti asia erikseen olisivatko peliesitykset riittäneet Jalosen joukkueeseen, mutta kaikki vanhat riidat ja epäselvyydet on kuulemma ainakin selvitelty palaverissa Jalosen ja Jere Lehtisen kanssa.

 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Olen sillä tavalla vanhan koulun jätkä, että minua kiinnostavat ainoastaan voitot ja viirit katossa. Toistaiseksi niitä on aika vähän. Niitä kohti.
Jos mestaruusviirit katossa kiinnostaa Ristolaista niin eikö silloin ois kanattanut mennä Montrealiin? Tai sitten vaikka Bostoniin jossa on sekä NHL ja NBA viirejä katossa ihan kivasti. Toki, onhan tuolla Philadelphiassa pari mestruusviiriä enemmän kuin Buffalossa, joten sikäli Ristolainen on oikealla polulla. Niitä on varmaan kiva katella sitten jäähyboksista tai vaihtoaitosta samalla kun Ristolainen miettii että "mites sitä tässä taas ollaan rebuild jengissä". Kun tossa kattelee Philadelphian ja Buffalon sarjataulukkosijoituksia niin käy kyllä mielessä että Ristolainen on todellakin siirtynyt ojasta allikkoon.
 
I

Ice-Cold

Akaa Katastrofilaisen meriitit olla sitä luokkaa että osuva luonnehdinta voisi olla semmoinen köyhän miehen Jani Hakanpää. On huono, on.
 

larzzon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina
Jack Johnson on Ristolaisen pelillinen ja tilastollinen esikuva. JJ:n kohdalla jännätään kohta, onnistuuko hän olemaan mukana voittamassa uransa ensimmäistä pudotuspelisarjaa NHL:ssä, vai torpedoiko Avsin mestaruushaaveet jopa katsomosta käsin.
 

Jules W.

Jäsen
Suosikkijoukkue
MLSE
Jack Johnson on Ristolaisen pelillinen ja tilastollinen esikuva. JJ:n kohdalla jännätään kohta, onnistuuko hän olemaan mukana voittamassa uransa ensimmäistä pudotuspelisarjaa NHL:ssä, vai torpedoiko Avsin mestaruushaaveet jopa katsomosta käsin.
Mitenhän tuolta pressiboksista voisi parhaiten hiekoittaa omaa joukkuetta? Veisikö huoltajat kaljalle juuri peliä edeltävänä iltana, jolloin pelissä on mailat hukassa ja luistimet huonossa terässä. Vai alkaisiko tsemppaamaan oma maalivahtia parempaan vireeseen pitämällä seuraa koko ottelupäivän ajan. Toki harjoituksissa voi myös pelata hieman ylikovaa ja huolehtia että ykköskenttä on hereillä. Parit hyvät taklaukset ja vähän mailaa ranteille. Vai riittääkö että on vain yleisesti ns. antimidas ja pelkkä läsnäolo saa oman joukkueen panikoimaan.

Tässäpä vaikka Ristolaiselle pohdittavaa sille ajalle, kun kesätreeneissä palauttelee sarjojen välissä.
 

Pedretti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars
Rassen highlightit viime yöltä. Jos unohdetaan pelilliset asiat kokonaan, niin Ristolaisen peliasento kiinnittää kyllä oman huomioni. Selkä ja polvet suorana painetaan menemään ja usein vielä maila kahdessa kädessä. Onko tuo aina näyttänyt tuolta? Mielestäni ei. Tässä Jfreshin koosteessa Ristolainen on vaikeuksissa jo oman peliasentonsa ja valmiutensa takia. Tuohon, kun lisää päälle väärät valinnat kiekolla ja ilman, niin ihmettelen kyllä, jos tuo Rassen sopimus ei ole kesällä ulososto kandidaattina. Paljon pitää parantaa otteita. Vielä tuosta peliasennosta, vaikka en Ristolaisen kesätreeniohjelmasta tiedä sen enempää, niin ehkä silti olisi hyvä jättää raudat kokonaan pois kesä harjoittelusta ja keskittyä aerobisuuteen, liikkuvuuteen ja nopeuteen.



 

Ippenator

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi, Ilves, Carolina, Colorado ja Florida
Rassen highlightit viime yöltä. Jos unohdetaan pelilliset asiat kokonaan, niin Ristolaisen peliasento kiinnittää kyllä oman huomioni. Selkä ja polvet suorana painetaan menemään ja usein vielä maila kahdessa kädessä. Onko tuo aina näyttänyt tuolta? Mielestäni ei. Tässä Jfreshin koosteessa Ristolainen on vaikeuksissa jo oman peliasentonsa ja valmiutensa takia. Tuohon, kun lisää päälle väärät valinnat kiekolla ja ilman, niin ihmettelen kyllä, jos tuo Rassen sopimus ei ole kesällä ulososto kandidaattina. Paljon pitää parantaa otteita. Vielä tuosta peliasennosta, vaikka en Ristolaisen kesätreeniohjelmasta tiedä sen enempää, niin ehkä silti olisi hyvä jättää raudat kokonaan pois kesä harjoittelusta ja keskittyä aerobisuuteen, liikkuvuuteen ja nopeuteen.



Meillä on ikävä kyllä muutama suomalainen pelaaja, joilla on fyysisiä ominaisuuksia, ehkä taitoa mailan kanssa tai sitten erinomainen luistelutaito, mutta kun puuttuu se peliäly todella pahasti NHL-tasolle, niin siinä sitä sitten ollaan. Pahin esimerkki heistä on juurikin Ristolainen, sitten seuraavat jonossa nämä muut peliälyn jättiläiset, joilta ei voi kauhalla vaatia, kun lusikalla on annettu. Seuraavana listalla siis varmaankin Puljujärvi, sitten Kapanen, Kupari, ja sitten käsi kädessä jonon hännillä Kakko ja Lambert, joilla ehkä saumaa tulla jopa tuloksentekijöiksi, jos oikein homma sattuisikin natsaamaan. Todellisia tähtipelaajaa en silti näe heistäkään missään skenaariossa tulevan.

Tähtipelaajiksi NHL-tasolla on ainesta ainoastaan sellaisilla pelaajilla joilla on maailmanluokan pelikäsitys. Edellämainituilla suomalaispelaajilla ei kenelläkään ole sitä lähelläkään olevaa pelikäsitystä. Kaikkein vähiten kyllä Ristolaisella, joka on valitettavasti melkoinen hockeydummy. Häntä hölmömpää NHL-toimijaa on todella vaikeaa löytää. Toki se löytyy loppujen lopuksi samasta seurasta, eli Philadelphian johdosta, kun tuollainen pelaaja on sinne jopa miljoonia tuhlaten haluttu hankkia. Vetää vertoja melkein Yandlen hankinnan perseilylle…
 
Viimeksi muokattu:

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Rasmus Ristolainen – uhka mille tahansa puolustukselle.

(Tätä muotoilua käytettiin joskus 15 v. sitten kuvaamaan jotain Ilveksen pakkia, mutta näyttää sopivan myös Rasseen)
 

Luoto

Jäsen
Rassen highlightit viime yöltä. Jos unohdetaan pelilliset asiat kokonaan, niin Ristolaisen peliasento kiinnittää kyllä oman huomioni. Selkä ja polvet suorana painetaan menemään ja usein vielä maila kahdessa kädessä. Onko tuo aina näyttänyt tuolta? Mielestäni ei. Tässä Jfreshin koosteessa Ristolainen on vaikeuksissa jo oman peliasentonsa ja valmiutensa takia. Tuohon, kun lisää päälle väärät valinnat kiekolla ja ilman, niin ihmettelen kyllä, jos tuo Rassen sopimus ei ole kesällä ulososto kandidaattina. Paljon pitää parantaa otteita. Vielä tuosta peliasennosta, vaikka en Ristolaisen kesätreeniohjelmasta tiedä sen enempää, niin ehkä silti olisi hyvä jättää raudat kokonaan pois kesä harjoittelusta ja keskittyä aerobisuuteen, liikkuvuuteen ja nopeuteen.
Ristolaisen peliasennosta olen täysin eri mieltä. Se on vastakohta Puljun peliasennolle, jota olen haukkunut haukkumasta päästyäni. No, mun kirjoitusteni taso onkn moderaattorien hampaissa, jos taso ei nouse, niin lähtö on kuulemma edessä.

Pysty ylävartalo helpottaa kääntyilyä ja nopeuttaa sivulle lähtöä, jonka Ristolainen pystyy tekemään nopeasti, koska hitausmomentti on pystyn ylävartalon ansiosta pieni, vrt. Pulju.
Laukauksessa suoraan eteenpäin hän pystyy käyttämään vartalon kiertolihaksia tehokkaasti, vrt. Pulju.

Rassen ongelma on puhtaasti pahasti puutteellinen peliäly ja tilateiden surkea lukeminen. @Ippenator kirjoitti asiasta ansiokkaasti vastauksena viestiisi, joten ei siitä enempää.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös