Joo ja 2016 ennen World Cupia, missä RR ainakin mun muistaakseni oli.Viimeksi tällainen NHL-kokoontuminen taidettiin järkätä 2013 ennen Sotshia, eiköhän maajoukkuetapahtumat tarkoita nimenomaan MM-kisoja, joista Ristolainen on sen jälkeen kieltäytynyt kun kerran hälytettiin P-Amerikasta leirille ja pudotettiin jengistä.
Siis pidetäänkö tälläisiä isoja kesäkokoontumisia joka kesä ja niihin on pakko osallistua, jos kutsu käy?
Mitä se kertoo, jos tällaiseen osallistuminen on pelaajalle liikaa? Kyllä maajoukkueessa pitää olla sitoutunutta porukkaa huoltajasta ykkössentteriin, kun menestystä haetaan. Kyllä Ristolainenkin tämän tietää ja tuskin oli hänellekään iso yllätys, ettei kutsua tullut.
Tai, että on noita tapaamisia ylipäätään on muuten kuin olympialaisiin tai world cupiin valmistautuessa.Onko jollain nyt jotain FAKTAA, että Ristolainen on jättänyt tällaisia kesätapaamisia väliin?
Mä en ymmärrä näitä Rissen puolustelijoita siitä ettei mm-höntsyihin tarvitse osallistua. Eihän Barkovin, Ahon tai Granlundinkaan tarvitsisi, mutta aina tulevat, jos vain kykenevät. Miksi Ristolainen on siinä mielessä erikoistapaus, että hän voi lähteä jokilaivoille dokaamaan vedoten raskaaseen kauteen, kun sieltä muut tulevat oikeasti raskaan playoffs-sarjan tai viime hetken pudotuspelipaikan menetyksen jälkeen kisoihin.
Mielestäni viime keväältä erinomainen esimerkki oli Olli Määttä: varmasti myös ”raskas” kausi seurajoukkueessa ja hän halusi nimenomaan tulla maajoukkueeseen, jotta kaudesta jäisi edes vähän parempi maku. Tälläistä asennetta Ristolaiselta ei olla nähty koskaan ja aivan ansaitusti saisi jäädä nuolemaan näppejä koko olympiajengistä, nythän kyse on vasta jostain pienestä kokoontumisesta. Saisipa kisojen ajan levätä kotisohvalla.
Puolustus on akilleen kantapää, mutta Ristolainen ei ole millään muotoa korvaamaton kaveri tai etteikö ilman häntä voisi kisoissa pärjätä. Dallasin pakit ovat ainoita jotka korvaamattomiin kavereihin voidaan luokitella.
Ei tietenkään ole velvollisuutta tai kenellekään velkaa, siitä olen kanssasi täysin samaa mieltä, mutta mikä velvollisuus Jalosella olisi myöskään kutsua Ristolaista mukaan? Koska pelaa änärissä?Jos kaveria ei kiinnosta osallistua skodacuppeihin siinä missä joku euroopassa pelaava tulee vesi kielellä antamaan näyttöjä, niin kyllä minäkin ottaisin mielummin tämän kaverin jolta tiedän mitä saan versus änärijätkän josta en tiedä mitään. Edelleenkään Ristolainen ei ole mikään Ahon, Barkovin tai Rantasen kaltainen pelimies jota ei voisi jättää valitsematta, vaikka rightin puolen pakki onkin.Mä en taas ymmärrä niitä joiden mielestä joillain pelaajilla olisi "velvollisuus" tulla noihin Skoda-höntsiin.
Ei pelaajat ole kellekään mitään velkaa. Lisäksi tarinat joita olen kuullut entisiltä maajoukkuepelaajilta eivät luo sellaista kuvaa että kaikkia houkuttaa aina pitkän kauden jälkeen lähteä noihin kisoihin.
Mä en taas ymmärrä niitä joiden mielestä joillain pelaajilla olisi "velvollisuus" tulla noihin Skoda-höntsiin.
Ei pelaajat ole kellekään mitään velkaa. Lisäksi tarinat joita olen kuullut entisiltä maajoukkuepelaajilta eivät luo sellaista kuvaa että kaikkia houkuttaa aina pitkän kauden jälkeen lähteä noihin kisoihin.
Tämä konteksti on toki Ristolaisella katkennut aina runkosarjaan. Henkisesti on varmasti ollut raskaita kausia sitä en epäile ja fyysisestikin. Ei siinä, kunnioitan Ristolaisen ratkaisuja, mutta mielestäni myöskään turha hänen kitistä jos ei kutsuja enää "kymmenen" kieltäytymisen jälkeen ei tule.aina pitkän kauden jälkeen lähteä noihin kisoihi
Onhan toi vähän koomista.
Jos et tule leikkiturnauksiin niin et saa tulla kyllä sitten oikeisiinkaan.
Ei, vaan se ei ole leikkiturnaus vain, jos Suomi voittaa.Se on leikkiturnaus vain jos Kanada häviää finaalin.
Ei, vaan se ei ole leikkiturnaus vain, jos Suomi voittaa.
Rasmus kertoi ainakin Puun takaa- podcastissa aikoinaan että ei hänen kannata lähteä kisoihin jos ei ole valmis antamaan 100%:n panosta.
Hänen taidoillaan ei voi vain lähteä höntsäilemään, vastus on liian kova tällaiseen.
Mielestäni riittävä ja rehellinen peruste kieltäytymiselle.
Ehkä joinakin vuosina olisi joku muukin änäri-jätkä voinut tehdä saman päätöksen eikä tulla puolivaloilla mukaan vain jostain velvollisuudesta johtuen.
Kyllähän ne Lehtisen kommentit nyt kuulostaa ihan täysin siltä, että kyse on vanhan kieltäytyjän näpäytyksestä, eikä mistään joukkuehenkistrategialta. Enpä oo ainakaan itse ikinä kuullut mitään sellaista, että Ristolainen olisi huono joukkuekaveri tms ja veteli Eichelin apulaiskapteenina vikalla Buffalon kaudellaan.Siinä missä Ristolaisella on kaikki oikeus olla lähtemättä mihinkään kisoihin, on yhtä lailla Jalosella oikeus olla häntä kutsumatta. Anteeksi vain, mutta en usko että kukaan palstalainen tietää Jalosta paremmin mitä joukkueen yhteishengeltä tai joukkueelta ylipäätään vaaditaan, että turnauksissa, isoissa tai pienissä, voidaan voittaa. En usko hetkeäkään, etteikö Jalonen tekisi kaikkia valintojaan parhaansa mukaan nimenomaan siten, että Suomi voittaa kaikki turnaukset, missä hän on mukana. Mikään mitä hän on koskaan sanonut tai tehnyt, ei anna syytä epäillä mitään muuta.
Miten tämä on ristiriidassa kirjoittamani kanssa?Kyllähän ne Lehtisen kommentit nyt kuulostaa ihan täysin siltä, että kyse on vanhan kieltäytyjän näpäytyksestä, eikä mistään joukkuehenkistrategialta. Enpä oo ainakaan itse ikinä kuullut mitään sellaista, että Ristolainen olisi huono joukkuekaveri tms ja veteli Eichelin apulaiskapteenina vikalla Buffalon kaudellaan.
Rasmus kertoi ainakin Puun takaa- podcastissa aikoinaan että ei hänen kannata lähteä kisoihin jos ei ole valmis antamaan 100%:n panosta.
Hänen taidoillaan ei voi vain lähteä höntsäilemään, vastus on liian kova tällaiseen.
Mielestäni riittävä ja rehellinen peruste kieltäytymiselle.
Ehkä joinakin vuosina olisi joku muukin änäri-jätkä voinut tehdä saman päätöksen eikä tulla puolivaloilla mukaan vain jostain velvollisuudesta johtuen.