Norristolainen – Rasmus Ristolaisen tie supertähdeksi

  • 310 679
  • 952

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Siellä mennään kyllä aika raskaasti jo ylireagoinnin puolelle. Puhuvat koko NHL:n huonoimmasta puolustajasta. Ei RR nyt niin huono ole. Taitaa porukka olla jotenkin turhautuneita phillyn touhuun jo lähtökohtaisesti, ja nyt meni kuppi nurin kun katsovat Ristolaisen tilastoja ja hintaa minkä maksoivat.
Ei varmaan ole helppo Ristolaisellakaan mennä tonne, jos fanien mielipiteet on jo valmiiksi, että paska tapaus.
Edit. Toisaalta, nyt on helppo yllättää positiivisesti.

Ei todellakaan ole NHL:n huonoimpia.

Silti, näytöt voittavaa kiekkoa voittavassa joukkueessa vielä antamatta. Ja ehkä suomalaisesta näkökulmasta jury yliarvostamisen suhteen on vielä ulkona.

Kun se voittava kiekko 2021 on paljon, paljon muutakin kuin muutama lanaus keskialueella.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Sanotaan nyt vielä että vaikka en pidä Ristolaista erityisen hyvänä puolustajana niin ei hän silti ole NHL pelaajista 3 huonoimman prosentin joukossa. Lajitaitoja löytyy ja fysiikka rautaa niin ihan sillä pääsee aika ison joukon ohi. Varmaan ihan ok 4. puolustaja.
 

Koffi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Kyllä!!! Ja yllätyin tämän sivuston yksipuolisesta arviosta - Huonosta pakista!!?? Tilastot yms. voi näyttää mitä tahansa. Olen itse vieraillut ja myös seurannut kyseisen organisaation pelejä- ja minulle jäi se käsitys, että Rasmus on TODELLA pidätty pelaaja!!! Muutoin olisi pelannut todellakin muualla kuin ylhäällä NHL:ssä!!? Mikäli tämän sivuston asiantuntijaa on uskominen…..
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Minulle tuosta herää kysymys, ovatko with- ja without-prosenttien erot suuria vai pieniä verrattuna toisiin pelaajiin? Ja toisaalta kuinka tilastollisesti merkittäviä erot ovat? Kysyn, koska en tiedä ja tämä vaikuttaa kuitenkin aika mielenkiintoiselta tilastotieteelliseltä pulmalta. Tilastollisen merkittävyyden voisi kuvitella nousevan tärkeäksi kysymykseksi ainakin silloin, kun yritetään verrata pelaajien edesottamuksia "samoissa tilanteissa" eli esim. pelatessa samojen ketjukaverien kanssa ja samoja vastustajia vastaan.
Nämä eivät ole täydellisiä tilastoja, kuten mikään muukaan tilasto ole. Silti se että yleisimmillä ketjukavereilla on pääsääntöisesti paremmat tilastot ilman Ristolaista kuin Ristolaisen kanssa ei viittaa siihen, että hän ajaisi peliä juurikaan. Jack Eichel tuskin pelaa helpompia minuutteja ilman Ristolaista. Jos olen vastustajan valmentaja haluan ne Bergeronit/Barkovit Eichelia vastaan. En niin paljoa ymmärrä tilastotieteestä että osaisin sanoa tarkemmin. Otin kuitenkin kaksi kautta vertailuun jolloin Buffalo ei ollut NHL:n huonoin joukkue. Ristolainen pelasi pääasiallisesti joukkueen parhaiden hyökkääjien kanssa ja tämä ei näkynyt suorituksissa juurikaan positiivisesti muiden kanssa.
 
Suosikkijoukkue
Ilves, Sahtiankat
Nämä eivät ole täydellisiä tilastoja, kuten mikään muukaan tilasto ole. Silti se että yleisimmillä ketjukavereilla on pääsääntöisesti paremmat tilastot ilman Ristolaista kuin Ristolaisen kanssa ei viittaa siihen, että hän ajaisi peliä juurikaan. Jack Eichel tuskin pelaa helpompia minuutteja ilman Ristolaista. Jos olen vastustajan valmentaja haluan ne Bergeronit/Barkovit Eichelia vastaan. En niin paljoa ymmärrä tilastotieteestä että osaisin sanoa tarkemmin. Otin kuitenkin kaksi kautta vertailuun jolloin Buffalo ei ollut NHL:n huonoin joukkue. Ristolainen pelasi pääasiallisesti joukkueen parhaiden hyökkääjien kanssa ja tämä ei näkynyt suorituksissa juurikaan positiivisesti muiden kanssa.
Minua oikeastaan kiinnostaisi se, näyttävätkö esimerkkipelaajasi näiden numeroiden valossa pelaavan vähän vai paljon paremmin ilman Ristolaista. Ja tästä voisi olla mielenkiintoista siirtyä kysymykseen siitä, onko meillä todella tarpeeksi dataa että havaittujen erojen voidaan riittävän suurella varmuudella uskoa johtuvan jostain todellisesta vaikutuksesta eikä sattumasta. Voi olla että tuollaista analyysia ei ole juuri tehty, mutta se voisi ainakin olla varsin mielenkiintoista.

Ylipäänsä minulle on syntynyt vaikutelma että ainakaan suurelle yleisölle suunnatuissa tilastopläjäyksissä ei juuri ole puhetta tulosten epävarmuudesta. Mielikuvani saattaa toki olla väärä, koska en ole tutustunut aiheeseen tarpeeksi, mutta en ainakaan muista nähneeni juurikaan mainintoja esim. virhemarginaaleista tai luottamusväleistä.
 

Jyyd

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠️, Flyers
Sanotaan nyt vielä että vaikka en pidä Ristolaista erityisen hyvänä puolustajana niin ei hän silti ole NHL pelaajista 3 huonoimman prosentin joukossa. Lajitaitoja löytyy ja fysiikka rautaa niin ihan sillä pääsee aika ison joukon ohi. Varmaan ihan ok 4. puolustaja.
Ristolle maksetaan kakkospakin palkkaa joten olisi kyllä hyvä olla hiukan parempaa tasoa kuin "ok 4.pakki".

En usko että Ristolaisen todellista tasoa on vielä nähty. Nyt pääsee ympäristöön jossa mahdollisuus pärjätä, joten ei kauheasti selittelyjä.
 

Jöhnis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers
Pierre LeBrun:n mukaan (Athletic:ssa) Rassen perässä oli useampia tiimejä ja kaksi muutakin gm:ä oli tarjonnut ykkösroundia ja siihen vielä assettia päälle.
Haluttu pelaaja ja kilpalaulannassa on hinta noussut kovaksi. Itse olisin jättänyt väliin, mutta enemmän kuin mielelläni olen Ristolaisen kohdalla väärässä.
 

Noutolokku

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Kanen Pate ja Dominaattori
Pierre LeBrun:n mukaan (Athletic:ssa) Rassen perässä oli useampia tiimejä ja kaksi muutakin gm:ä oli tarjonnut ykkösroundia ja siihen vielä assettia päälle.
Haluttu pelaaja ja kilpalaulannassa on hinta noussut kovaksi. Itse olisin jättänyt väliin, mutta enemmän kuin mielelläni olen Ristolaisen kohdalla väärässä.
Ei sinällään yllätä, että Ristolaisen perässä ollut useampikin seura. Isokokoinen _rightin_ pakki joka tykkää myös taklata, eikä ole mikään puukäsi. Varmasti on vara parempaan, mitä on Buffalossa nähty.

Nyt vain Ristolaisen pitää itse lunastaa ne paremmat otteet. Ei Flyerskään mikään paras seura ole, mutta tuolla on myös sitä tulosta tultava. Enää ei ole selityksille varaa.
 

Jerkkuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars
Joo kyllähän Ristolainen parhaimmillaaan oli ihan kohtalainen ykköspuolustaja Buffalossa varsinkin parivuotta sitten, itse uskoisin että Ristolaisen näennäisesti huonoihin statseihin vaikuttaa se että Rassella mennyt pikku hiljaa peli ilo tuolla Buffalossa, kyllä uskon että Ristolainen saattaa nyt nostaa tasoa huomattavasti jo senkin takia että on varmaan innoissaan että pääsi uuteen ja parempaan joukkueeseen.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Näin Pens-fanina harmittaa kyllä, että Rasse pukeutuu jatkossa Philly-paitaan. Kova hinta hänestä toki mentiin maksamaan, mutta uskon itse myös Rassen pelihuumorin parantuvan tämän siirron myötä huomattavasti. Phillyn pakistokin on nyt näillä viime aikojen liikkeillä parantunut huomattavasti mikä varmasti helpottaa tuolla operoimista. Mikään pelinluku-maestro Ristolainen ei ole ikinä ollut, mutta kun pelaa perussimppeliä peliä niin oikein hyvä pakki, eikä mikään puukäsikään kyseessä.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ristolle maksetaan kakkospakin palkkaa joten olisi kyllä hyvä olla hiukan parempaa tasoa kuin "ok 4.pakki".

En usko että Ristolaisen todellista tasoa on vielä nähty. Nyt pääsee ympäristöön jossa mahdollisuus pärjätä, joten ei kauheasti selittelyjä.
Eikös siellä ole Ellis ja Provorov yli 6 millin cap hitillä, joten Ristolainen on kolmanneksi parhaiten palkattu pakki? Sinne kakkospariin siis top4 pakiksi, kuten palkkauskin kertoo.
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Seppänen castissään päätti ottaa position jossa tätä treidiä on osin suomalaisittain käsitelty pehmeästi, "kattellaan keväämmällä" ja kuinka seuravaihto muuttaa dramaattisesti jotain, sen sijaan että otetaan iso otanta 26-v., 500+ NHL-ottelua pelanneesta pakista ja verrataan kaupan arvoa tässä ja nyt.

Nähtäväksi jää. En tiedä miten tähän treidiin suhtauduttas, suuntaan taikka toiseen, jos syntymätodistuksessa lukis Kitchener, Ontario.
 

Jyyd

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠️, Flyers
Eikös siellä ole Ellis ja Provorov yli 6 millin cap hitillä, joten Ristolainen on kolmanneksi parhaiten palkattu pakki? Sinne kakkospariin siis top4 pakiksi, kuten palkkauskin kertoo.
No siis totta tämäkin on. En nyt liikaa tuijotellut muuta kuin Riston lappua, ja se on öbaut sellanen kakkospakin sopimus.

Buffalossa oli ykköspakin viittaa tarjolla, ja eiköhän 55 eri ympäristössä saa itsestään myös enemmän irti. Varmaan pelkästään toi Buffalon ilmapiiri oli aika toksinen. Toivon sekä Flyersin että Ristolaisen vuoksi, ettei ensi kaudesta tule mitään mahalaskua.

Jännä nähdä millainen roolijako tosta lopulta muodostuu, kun siellä on juuri nuo 3 pakkia, joista kukaan ei selkeästi ole ylitse muiden. Provorovia tässä on messiaaksi kuitenkin odoteltu, joten jos hän ottaisi tuon ykköspakin roolin.
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Kyllähän kaikesta on jo ollut pääteltävissä että Sabresissa kaikki peli-ilo oli aikalailla mennyt. Ja varmaan turhauttaa vuodesta toiseen pelata merkityksettömiä pelejä, kun play offit karkaa jo ajoissa. Olen ymmärtänyt, että MM-kisatkin jääneet väliin kun Rasse ei ole halunnut ajatellakaan jääkiekkoa.

Miettikää itse, että jos sulla olis paska työpaikka ja vuosiin ei olisi mahdollisuutta mennä muualle. Pomot ei päästä vaikka haluaisit.
 

Jyyd

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠️, Flyers
Sen sijaan olen itse ihmetellyt, mihin Ristolaisen IG on tässä kevään/kesän mittaan kadonnut? Juuri pari päivää sitten koitin tsekkailla onko siellä jotain uutta, mutta ei löytynyt sitten millään Instagramista. Poistanut/poistettu jostain syystä?
 

Loorz15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit | Huuhkajat | Teuvo Teräväinen
Sen sijaan olen itse ihmetellyt, mihin Ristolaisen IG on tässä kevään/kesän mittaan kadonnut? Juuri pari päivää sitten koitin tsekkailla onko siellä jotain uutta, mutta ei löytynyt sitten millään Instagramista. Poistanut/poistettu jostain syystä?
Saman laitoin merkille itseasiassa juuri eilen, kun halusin nähdä onko Ristolta tullut mitään päivitystä siirrosta.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Jyyd

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Saman laitoin merkille itseasiassa juuri eilen, kun halusin nähdä onko Ristolta tullut mitään päivitystä siirrosta.
Ei ehdi päivitellä, kun pitää keskittyä treenaamiseen, jos tavoitteena on pelata ensi keväänä pidempään kuin normaalisti. -:D
 

Jyyd

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠️, Flyers
Ei ehdi päivitellä, kun pitää keskittyä treenaamiseen, jos tavoitteena on pelata ensi keväänä pidempään kuin normaalisti. -:D
Saman laitoin merkille itseasiassa juuri eilen, kun halusin nähdä onko Ristolta tullut mitään päivitystä siirrosta.
Tosiaan yhteen aikaan Risto tuntui olevan ton Nocco-drinkin suurin lähettiläs, joten sikälikin "tärkeä" mainoskanava ainakin IG ollut. Oisko joku hakkerointi tai vastaava meneilllään. Ei tiedä :)

Toivotaan, että kausi tosiaan pitenee pudotuspeleihin. Parillisina vuosina Flyers on nyt viimeiset 10v pian päässyt pudotuspeleihin, joten voi olla että taas on aika. 2012, 2014, 2016, 2018, 2020 on nuo vuodet.
 

Jonisti

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers, Kalpa, Україна
Ristolaista ei kutsuttu NHL-pelaajien maajoukkuetapaamiseen. Tiedä sitten merkitseekö mitään, mutta veikkaan, että miestä ei olympialaisissa tulla näkemään.
Vähän olen uumoillut että Ristolainen ei Jalosen papereissa kisoihin ole potentiaalisesti lähdössä (jos nyt ylipäätään kukaan NHL:stä tulee). Tasosta tuskin jää kiinni, mutta Majun porukka taitaa arvostaa näitä itsensä tutuksi tehneitä enemmän ja onkin ihan ymmärrettävää. Voihan toki olla muuttokiireitä, joskin miljoonamiehet ei hirveästi varmaan laatikoita itse kanna.

Jos ei nyt Olympialaisiin valita, olikohan maajoukkueura siinä? Riittääkö nöyryys jatkossakaan Mm-kisoihin jne.
 

SirKepola

Jäsen
Suosikkijoukkue
AS Roma
Ristolaista ei kutsuttu NHL-pelaajien maajoukkuetapaamiseen. Tiedä sitten merkitseekö mitään, mutta veikkaan, että miestä ei olympialaisissa tulla näkemään.

Itsellä nousi kunnioitus J. Jalosta kohtaan aivan uudelle tasolle tämän myötä. Niin monta paikkaa Ristolaisella on ollut MM-kisoihin tulla ja aina päädytty siihen, kun pää on niin jumissa ettei millään pääse.

En myöskään usko, että maajoukkue jää hengen puolesta Ristolaista yhtään kaipaamaan mukaan porukkaan. Ja samalla Ristolainen saa Olympiatauon aikana rauhassa reenata itseään kuntoon kevään playoffseihin/Rukan reissulle.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös