"Normaaleja" asioita, joita et voi käsittää?

  • 36 124
  • 133

Kummeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Washington Capitals
Aku Hirviniemi on mielestäni eittämättä hyvä koomikko. Venla-gaalan kiitospuhe oli aika kovaa mättöä.

Aku Hirviniemi kyllä osaa tuon huumorin, mutta kyllä Marja Tyrni on ihan järkyttävän paska. Sama pätee munamieheen, en tiedä kyllä kuka sitä näyttelee, mutta paskaa kuitenkin.

Putous on oikeasti ehkä huonoin sketsisarja ikinä!
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Ainakin työpaikalla tuntuu olevan normaalia pitää Marja Tyrniä ja Munamiestä hirveän hauskoina tapauksina. Mulle ei ole vielä auennut mikä niissä on hauskaa.
Samaa ihmettelen. Työpaikalla ihmiset katsoivat porukalla Munamiestä Youtubesta ja nauroivat kippurassa. Ei tuo nyt oikeasti noin hauskaa voi olla. Hassuksi soikioksi pukeutunut jamppa sanoo "pieni muna" ja taas kaikki nauravat.

Vähän sama juttu Tyrnin kanssa. Semmoista he-he pikkutuhmaa, kehdataan puhua yleisön edessä munasta ja tortusta. Vitsinvääntö nojaa tiukasti yhteen pamflettiin. Naiseksi pukeutunut äijä keksittiin jo antiikin aikoina, mutta pajatso ei näemmä tyhjene koskaan. Pentuna muistan, että Pekassa ja Pätkässä vitutti se eniten juttu, kun Esa Pakarinen veti naisten kledjut päälle. Niin väsynyttä touhua. Hollywoodistakin tulee noita elokuvia useampi vuosikymmenessä tahtiin, joissa uransa jälkipuoliskoa elävä miesnäyttelijä vetää sukkahousut jalkaan ja sitä rataa. Perkele jos keksisin mikä pitää tuon lajitypin elossa, niin vääntäisin siltä nirrin kankareelle.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Perkele jos keksisin mikä pitää tuon lajitypin elossa, niin vääntäisin siltä nirrin kankareelle.

Tuota samaa olen kyllä minäkin ihmetellyt ja moneen kertaan. Esimerkkinä vaikkapa nämä drag-queenit, mitä taiteenlajia en ole koskaan oppinut ymmärtämään. Mutta jostain syystä tämä naiseksi pukeutunut mies on vaan vuodesta toiseen kestohitti, ja minulle vuodesta toiseen yhtä suuri ihmetyksen on se mikä tuosta tekee niin suositun.

Ja noin yleensäkin tuo Putous menee kyllä minulle siihen sarjaan että en käsitä yhtään ko. ohjelman suosiota. Kyllähän minullekin yleensä ääliöhuumori uppoaa ja olen ollut monen suositun sketsisarjan ystävä mutta tämä Putous on vaan niin järjettömän paska että en vaan saa siitä mitään irti vaikka miten yrittäisin. Kaikesta paistaa niin järkyttävä väkisin vääntäminen ja teennäisyys että ei vaan uppoa.
 

tinkezione

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pens, Ipa, Rod Weery
Ja noin yleensäkin tuo Putous menee kyllä minulle siihen sarjaan että en käsitä yhtään ko. ohjelman suosiota. Kyllähän minullekin yleensä ääliöhuumori uppoaa ja olen ollut monen suositun sketsisarjan ystävä mutta tämä Putous on vaan niin järjettömän paska että en vaan saa siitä mitään irti vaikka miten yrittäisin. Kaikesta paistaa niin järkyttävä väkisin vääntäminen ja teennäisyys että ei vaan uppoa.

Noh, Marja Tyrnihän möi kultaa, eli tilausta on. Ja ihan tästä Munamiehestä sekä MIKKO ZETTERBERGISTÄ päätellen paskan suosio ei tule laantumaan. Anssi Kela luonnehti "takuuvarmojen hittien säveltämistä listoja analysoimalla" väsyneeksi perässähiihtelyksi ja sellaistahan suomalainen tv-tuotanto pääasiassa on, oli kyseessä sitten sketsisarjat, gaalaillat tai oikeastaan ihan mikä vain viihteeksi luokiteltava, hyvin harvoja poikkeuksia lukuunottamatta. Kansa saa, mitä kansa tilaa.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kansa saa, mitä kansa tilaa.

Eikä siinä mitään, jos kansa tykkää niin tykätkööt ja sillä hyvä. Mutta monesti olen vaan ihmetellyt että mikä minussa on vikana kun en keksi tuosta Putouksesta oikeastaan mitään hauskaa ja kaikki tuota töissäkin hehkuttaa.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Mutta monesti olen vaan ihmetellyt että mikä minussa on vikana kun en keksi tuosta Putouksesta oikeastaan mitään hauskaa ja kaikki tuota töissäkin hehkuttaa.

Pitääkö aina olla jokin vikana jos omaa toisenlaisen maun kuin muut? Sulla on erilainen huumorintaju kuin duunikavereilla. Melko yksinkertaista.
 

lexicon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, THFC
miesnäyttelijä vetää sukkahousut jalkaan ja sitä rataa.

Ensiksi todettakoon että Putous on kyllä turhin sarja ikinä. Uusia jaksoja en ole nähnyt, mutta kun ensimmäisen kauden jaksot tulivat uusintana (!) katsoin kahdesti noin puolikkaan jakson eikä kyllä oikeastaan tullut hymähdettyä kertaakaan. Hirviniemi nyt sinänsä on ihan hauska näyttelijä mutta tuo formaatti on täysi susi.

Mutta naiseksi pukeutuvat miehet kyllä ovat hauskoja, tosin lähinnä vain brittiläiset sellaiset. Monty Pythonhan tätä harrasti paljon ja tuoreimmista esimerkiksi Lucas ja Walliams Little Britainista. Tietenkin tuommoiset roolit vaativat karismaattisia näyttelijöitä ja hyvää käsikirjoitusta.

Normaali asia, jota en käsitä on se, kuinka on täysin mahdotonta suomalaisille laittaa ostoksiaan kaupassa hihnalle ennen kuin edellinen asiakas on laittanut seuraava asiakas -erottimen omien ostostensa taakse. Jos joku näin sattuu tekemään ja esimerkiksi kaikki erottimet ovat käytössä tms., mennään ikään kuin paniikkiin vaikka hihnaa olisi vielä kaksi metriä ennen kassaa. Sitten hermostutaan ja jännitetään että joutuuko maksamaan seuraavan ostoksia mutta luonnolisesti mitään ei tietenkään ääneen sanota lukuunottamatta jotain partaan puhisua, ei kassatyöntekijälle eikä varmasti sille seuraavalle asiakkaalle. Toinen homma on kun kaksi automaattia ovat vierekkäin ja tilaa mukavasti, miksei siihen voi pistää yhtä jonoa pystyyn josta sitten ensimmäinen menee vapautuvalle masiinalle? Muutaman kerran olen nähnyt tämän jopa toimivan, ja sitten joku älypää miettii että katos, yksi jono, minäpä aloitan seuraavan tähän viereen. Useimmiten jonossa olijat pitävät suunsa supussa ja kiroavat mielessään tämän etuilijan helvettiin. Eihän se nyt kivaa ole joutua sosiaalisesti vaikeisiin ja epämukaviin tilanteisiin huomauttamalla asiasta, ei.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Toinen homma on kun kaksi automaattia ovat vierekkäin ja tilaa mukavasti, miksei siihen voi pistää yhtä jonoa pystyyn josta sitten ensimmäinen menee vapautuvalle masiinalle? Muutaman kerran olen nähnyt tämän jopa toimivan, ja sitten joku älypää miettii että katos, yksi jono, minäpä aloitan seuraavan tähän viereen.

Luin jostain että noissa nostoautomaattien jononmuodostuksissa on kansallisia eroja. Suomessa jonotetaan automaatilta suoraan eteenpäin (paitsi noissa mainitsemissasi älypäätaoauksissa) - siis seinästä tielle, siinä missä Ruotsissa jono muodostetaan seinän vierustaa pitkin.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Luin jostain että noissa nostoautomaattien jononmuodostuksissa on kansallisia eroja. Suomessa jonotetaan automaatilta suoraan eteenpäin (paitsi noissa mainitsemissasi älypäätaoauksissa) - siis seinästä tielle, siinä missä Ruotsissa jono muodostetaan seinän vierustaa pitkin.
Johtuisiko Ruotsissa siitä, että väärinkäsitystilanteissa on tuolloin helppoa kääntää selkäpuoli seinää vasten. Vähän sama juttu kuin ennen vanhaan maaseudulla sosiaalisissa kahvistelutilanteissa, kun ihmiset käänsivät riittävästi juotuaan kupin lautaselle ylösalaisin. Tästä sitten kahvinkaataja päätteli, ettei kyseiseen kuppiin kaadeta.

Venäläinen jono on oma lukunsa. Gängi iivanoita laumailee kuin parvi harakoita. Sitten joku "jonossa" ekana oleva siirtyy palveltavaksi kun tulee oma vuoro. Ulkopuolisen on vaikea päästä selville järjestyksestä. En tiedä pääsevätkö venäläisetkään. Jos taas paikalle ilmaantuu epämääräisen oloinen nahkatakkijannu, niin kaikki ymmärtävät muutenkin, että seuraavaksi palvellaan nahkatakkista. Ellei peräti heitetä jo parhaillaan vuorossa olevaa huopatossuista vitukkoon nahkatakkia viivyttämästä.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Pitääkö aina olla jokin vikana jos omaa toisenlaisen maun kuin muut? Sulla on erilainen huumorintaju kuin duunikavereilla. Melko yksinkertaista.

No joo, tarkoitinkin "vikana" enkä vikana.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Facebook. Ei jeesus... On todella vaikea käsittää miten niin monella ihmisellä on tarve kertoa netissä miten kävi äsken saunassa ja lähtee kohta siwaan ostamaan saludoa. Yhtä käsittämätöntä on että muut tätä vielä kommentoivat ja "tykkäävät" ja osoittavat täten kiinnostusta asiaan.

Käsittämättömintä on että tämän typeryyden multihuipentuman kehittäjä on tätänykyä kuuluisa ja rikas mies.

Fuckin' facebook... Only in... Tellus. Olen sanaton.
 

InfernalDark

Jäsen
Suosikkijoukkue
Valtra, Pile #49
Facebook. Ei jeesus... On todella vaikea käsittää miten niin monella ihmisellä on tarve kertoa netissä miten kävi äsken saunassa ja lähtee kohta siwaan ostamaan saludoa. Yhtä käsittämätöntä on että muut tätä vielä kommentoivat ja "tykkäävät" ja osoittavat täten kiinnostusta asiaan.

Käsittämättömintä on että tämän typeryyden multihuipentuman kehittäjä on tätänykyä kuuluisa ja rikas mies.

Fuckin' facebook... Only in... Tellus. Olen sanaton.

Haha. Itse päivitin tilani kun hain Siwasta Salu.. eiku siis bisseä. Sorry! :D
 

Miksu00

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Rikostuomiot Suomessa. Ei voi käsittää miten lyhyitä tuomioita tietyistä rikoksista saa..
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Facebook. Ei jeesus... On todella vaikea käsittää miten niin monella ihmisellä on tarve kertoa netissä miten kävi äsken saunassa ja lähtee kohta siwaan ostamaan saludoa. Yhtä käsittämätöntä on että muut tätä vielä kommentoivat ja "tykkäävät" ja osoittavat täten kiinnostusta asiaan.
Facebook on kuin jokapojan big brother.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Facebook. Ei jeesus... On todella vaikea käsittää miten niin monella ihmisellä on tarve kertoa netissä miten kävi äsken saunassa ja lähtee kohta siwaan ostamaan saludoa. Yhtä käsittämätöntä on että muut tätä vielä kommentoivat ja "tykkäävät" ja osoittavat täten kiinnostusta asiaan.

Sit on sellanen yks Jatkoaika johon kirjoitetaan, mikä kulloinkin vituttaa, mistä nähtiin unta, mikä naurattaa ja mitä normaaleja asioita ei voi käsittää. Näihinkin ihmiset vastaavat joko puoltaen tai vastustaen. Ja juuri Sinä olet parhaillaankin osa tätä yhteisöä...kuten me kaikki täällä interwebin ihmeellisessä maailmassa.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Sit on sellanen yks Jatkoaika johon kirjoitetaan, mikä kulloinkin vituttaa, mistä nähtiin unta, mikä naurattaa ja mitä normaaleja asioita ei voi käsittää. Näihinkin ihmiset vastaavat joko puoltaen tai vastustaen. Ja juuri Sinä olet parhaillaankin osa tätä yhteisöä...kuten me kaikki täällä interwebin ihmeellisessä maailmassa.

Mä ihmettelen eniten Jatkoajan "uutisoijia", jotka käyvät otteluketjuihin heittämässä viestejä: "Ilves siirtyy 1-0 johtoon", "Porissa Ässät ylivoimalle" tai "Espoossa toinen erä päättynyt".
 

lexicon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, THFC
Mä ihmettelen eniten Jatkoajan "uutisoijia", jotka käyvät otteluketjuihin heittämässä viestejä: "Ilves siirtyy 1-0 johtoon", "Porissa Ässät ylivoimalle" tai "Espoossa toinen erä päättynyt".

Otteluseurantaketju on kyllä hieno paikka. Vielä kun siihen lisätään tuo nopeuselementti (pakko olla nopein joka saa maalintekijän kirjoitettua), tuotokset ovat välillä todella huimia! 1-0 Kutha teki, yläpesöä!
Jatkoajan säännöt kirjoitti:
4 §
Kirjoitetuilta viesteiltä odotetaan jotain uutta sisältöä keskusteltavana olevaan aiheeseen. Miettikää hetki ennen kuin painatte .lähetä.-nappulaa: onko viestissänne todellakin annettavaa ketjuun. Sisällöttömiin viesteihin puututaan erityisesti silloin, kun ne häiritsevät ketjun alkuperäistä keskustelua. Chattaamista ja muuta jutustelua varten on omat kanavansa, ne eivät kuulu keskustelupalstalle.

Ymmärrän toki, että Otteluseurantaketju on tavallaan asia erikseen. Mä en vain ymmärrä sen funktiota.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Ymmärrän toki, että Otteluseurantaketju on tavallaan asia erikseen. Mä en vain ymmärrä sen funktiota.

Tuon "1-0" -viestinnän lisäksi sen toinen funktio tuntuu olevan eri joukkueiden kannattajien välisen reaaliaikaisen vittuilun mahdollistaminen.
 

J-Ko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mä ihmettelen eniten Jatkoajan "uutisoijia", jotka käyvät otteluketjuihin heittämässä viestejä: "Ilves siirtyy 1-0 johtoon", "Porissa Ässät ylivoimalle" tai "Espoossa toinen erä päättynyt".
Voi harmi, olin juuri tulossa kirjoittamaan samaa mutta palstaveli oli nopeampi.

Sit sekunnin päästä..

edit: hidas
 

mjarkko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Facebook. Ei jeesus... On todella vaikea käsittää miten niin monella ihmisellä on tarve kertoa netissä miten kävi äsken saunassa ja lähtee kohta siwaan ostamaan saludoa. Yhtä käsittämätöntä on että muut tätä vielä kommentoivat ja "tykkäävät" ja osoittavat täten kiinnostusta asiaan.

Käsittämättömintä on että tämän typeryyden multihuipentuman kehittäjä on tätänykyä kuuluisa ja rikas mies.

Fuckin' facebook... Only in... Tellus. Olen sanaton.

Tykkää, peukku tälle.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tuon "1-0" -viestinnän lisäksi sen toinen funktio tuntuu olevan eri joukkueiden kannattajien välisen reaaliaikaisen vittuilun mahdollistaminen.

Otteluseurantaketju on kuin se Pohjois-Korean rannikolla sijaitseva saari, jonne Kim Mode-Il:n valvova silmä ei yllä

Mutta on otteluseurannalla ihan oikeakin tarkoitus. Nimittäin television ulottumattomissa olevien ihmisten palveleminen. Aina ei pysty urpon lähetyksiä katsomaan (tai radiota kuuntelemaan), jolloin jatkiksen otteluseuranta on paras (ja ainoa) paikka missä pelistä saa paremman kuvan kuin sm-liiga.fi tulospalvelusta missä Janne Lahti tekee hatrickin sekunnissa, Jere Karalahti maalaa ollessaan samalla syöttäjänä ja missä K-Espoo voittaa JYP HT:n.
 

JJT

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ketjua ylöspäin.

Mutta on otteluseurannalla ihan oikeakin tarkoitus. Nimittäin television ulottumattomissa olevien ihmisten palveleminen,

Tämän allekirjoitan. Itse jouduin tiistaina varsin kiusalliseen tilanteeseen. Ilmeisesti Hippoksella joku kompastui johonkin tärkeään johtoon, sillä Radio Jyväskylän nettiradio (josta peliä kuuntelin) lakkasi toimimasta, ja sekä sm-liiga.fi että teksti-tv tiedoittivat vielä ensimmäisellä erätauolla, että ottelu alkaa kello 18.30. Kun luonnollisesti ei viitsinyt avata Urhon netti-tv:tä kesken pelin, ainoa paikka seurata pelin tilannetta oli yllämainittu otteluseurantaketju.

Mutta paluu ketjun aiheeseen. En tiedä, voiko puhua normaalista asiasta, mutta (valitettavan) yleisestä kuitenkin. Kämppikseni tyttöystävällä oli mitä ilmeisemmin huono päivä menossa. No, ei siinä vielä mitään, mutta töistä päästyään tämä ei käyttänyt ajatustakaan rauhoittuakseen, vaan suorastaan hakemalla haki lisää kiukkua itselleen, ts. valitti joka asiasta eikä hyväksynyt vastaväitteitä valituksiinsa, ja tilanne sitten päättyi astioiden heittelemiseen ja vitun haistatuksiin. Onko se joillekin ihan oikeasti ylitsepääsemätönsä edes harkita rauhoittumista, kun pinna on kireällä?
 

Jay Baseline

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
En voi käsittää, miksei koulussani tarjoilla uunimakkaran kanssa ketsuppia. Kerta toisensa jälkeen pelkkää sinappia lisukkeena. Ens kerralla otan omat ketsupit mukaan.
 

Schwalbe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mä en pysty ymmärtämään kuntopyöriä.

Eikö sellaisella sotkeminen ole nyt niin saatanan tylsää hommaa jossain tunkkaisessa kerrostalokaksiossa / pierunhajuisella kuntos... eikun siis hyvinvointikeskuksessa?

Miksei voi ottaa ja lähteä ulos raikkaaseen ilmaan pyöräilemään ihan oikealla fillarilla? Joo, vettä sataa ja tuulee, mitä sitten, ihmisillä keskimäärin on kuitenkin koti jossa on lämmin suihku ja kuivia vaatteita. Tai maassa on lunta, voi hurja, sitten on vaan vähän raskaampaa polkea, mutta eipähän tarvitse ajaa niin pitkää lenkkiä.

Fillarilla ajaessa aina tarkenee; jos on kylmä niin ajaa kovempaa ja taas on lämmin. Ja jos alkaa vituttamaan niin voi poiketa vaikka kaljalle. Lisäbonuksena oikealla polkupyörällä pääsee jonnekin; vaikka työpaikalle tai kiekkomatsiin. Ja näkee uusia tutkimattomia rajaseutuja, kuten vaikka Espoon Lintuvaaran, on se nyt jotain ihan muuta kuin tuijottaa sitä rasvatahraa siinä olohuoneen tapetissa koko fillarilenkin ajan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös