Minä taas en voi käsittäää sitä että miksi vessapaperit myydään aina helvetinmoisissa mega-XXXL-pakkauksissa.
Asun yksin, eikä mulla ole autoa. Millä vitulla kannan ne himaan? Ostaisin heti 4-rullaisia paketteja jos niitä olisi lähellä. Yhden kuuden rullan päkin kun heittää muovikassiin, niin sinne ei juuri muuta mahdu.
Kyllä pikkupakkauksia on yleensä tarjolla, ainakin niissä paikoissa on joista itse ostan paperit. Kuuden rullan settejä on ainakin, mikäli sellainen täyttää pikkupakkauksen määritelmän. Nelirullaisiakin näen tämän tästä, mutta niitä ei välttämättä ole kaikissa automarketeissa. Jos menet johonkin pellon laitaan rakennettun Prismaan, jonka asiakkaista lähes 100% on autolla liikkeellä, niin totta munassa siellä myydään jättipakkauksia useammassakin tuotekategoriassa.
Asia riippuu paljolti siis asiakaskunnasta. Jos asiakkaissa on paljon esim. yksin tai kaksin asuvia ikäihmisiä, niin marketissa on suurella todennäköisyydellä esillä 4-6 rullan pakkauksia. Kannattaa kokeilla jotakin pikkupuotia, jos sellainen löytyy lähietäisyydeltä.
Itse asun viiden peräaukon ja kahden auton taloudessa, ja ostamme paljolti siksi näitä jättipakkauksia. Yhtä lailla vittumaista on ostaa joka ostosreissulla paskapaperia, joten mieluiten ostan kerralla niin paljon että paperia riittää mahdollisimman pitkään. Ja vielä vittumaisempaa on huomata, että 5-henkisessä taloudessa paskapaperi on taas kerran loppu jonakin aamuna, kun pitäisi helvetinmoisella kiireellä lähteä töihin, kouluun, tarhaan ja kuka mihinkin. Siksi tervehdin ilolla, että meille perhepaskantajille on tarjolla kunnon paaleja.
Itänaapurisssa asustaessani huomasin, että ainakin halvinta wc-paperia oli siellä usein myynnissä ihan rulla kerrallaan. Tässä tuotteessa hinta ja laatu kohtasivat mitä mainioimmin, itsekin ostin välillä. Karkeaa mutta käytännöllistä, eikä taatusti mennyt sormi läpi tositoimissa.