Yksi asia mikä tuli erikseen mieleen ketjun aiheeseen liittyen, on tämä isänmaallisuus- asia. Minkä takia oletusarvoisesti Minun pitäisi pitää juuri tätä valtiota johon olen syntynyt, jotenkin parempana kuin niitä n.200 muuta joita tellus päällään kantaa? Ja minkä takia suurin osa ihmisistä niin tekee, oli se kotimaa sitten mikä hyvänsä? Minkä takia sodan syttyessä pitää puolustaa juuri sitä maata mikä passissa lukee? Miksi ei saa vapaasti valita kenenkä puolesta sotii tai sotiiko ollenkaan?
Mä en ainakaan sellaista paskaa puolustaisi, vaan lähtisin samantien jonnekin Müncheniin.
Käsittääkseni "vanhoina hyvinä aikoina" sakemanneilla oli ainakin ihan paskat vehkeet. Suomessakin meinasivat jäätyä Horstit kuoliaaksi hankeen, itärintamasta puhumattakaan, kun niin heppoisia oli poikain puvut ja kengät. Paska maa se on.Itse ainakin sodin Saksan puolesta, jos jonkun puolesta sodin. Eihän Suomessa ole edes kunnon vehkeitä. Itse sain armeijassa niin huonot kengät, missä oli nauhat rispaantuneet ja se maastopuku oli haalistunut jne.
- Laskujen maksaminen vasta eräpäivänä (en oo kyl varma onko tämä se normaali tapa, äänestyksen paikka).
Laskujen maksaminen ajallaan taitaa muutenkin olla vain suomalaiskansallinen tapa.
Käsittääkseni "vanhoina hyvinä aikoina" sakemanneilla oli ainakin ihan paskat vehkeet. Suomessakin meinasivat jäätyä Horstit kuoliaaksi hankeen, itärintamasta puhumattakaan, kun niin heppoisia oli poikain puvut ja kengät. Paska maa se on.
Itse en mitään saatana maata puolustaisi, korkeintaan lähimpiä omaisiani, muut saa painua vittuun. Ja jos tarpeeksi tiukat paikat tulee, niin painutaan itse muualle. Se isänmaallisuudesta.
Yksi asia mikä tuli erikseen mieleen ketjun aiheeseen liittyen, on tämä isänmaallisuus- asia. Minkä takia oletusarvoisesti Minun pitäisi pitää juuri tätä valtiota johon olen syntynyt, jotenkin parempana kuin niitä n.200 muuta joita tellus päällään kantaa?
- Laskujen maksaminen vasta eräpäivänä (en oo kyl varma onko tämä se normaali tapa, äänestyksen paikka).
Muutenkin hautajaiset ovat aivan liian vakavia tilaisuuksia. Miksi niissä ei esim. soiteta kuolleen lempimusiikkia, kirjoiteta hyviä muistoja ja tehdä muuta mistä vainaja on pitänyt? Pitää vaan laulaa surullisia virsiä, käydä vainajan vierellä lausumassa joku runon pätkä pala kurkussa ja ottaa helvetti valokuvia näistä surevista ihmisistä arkun äärellä.
Näin itsekin ajattelen.Itse maksan laskut yleensä vajaan viikon eräpäivän jälkeen. Miksi ihmeessä antaisin ilmaista lainaa jollekin kasvottomalle yhtiölle maksamalla laskut ennen eräpäivää?
Muutenkin hautajaiset ovat aivan liian vakavia tilaisuuksia. Miksi niissä ei esim. soiteta kuolleen lempimusiikkia, kirjoiteta hyviä muistoja ja tehdä muuta mistä vainaja on pitänyt? Pitää vaan laulaa surullisia virsiä, käydä vainajan vierellä lausumassa joku runon pätkä pala kurkussa ja ottaa helvetti valokuvia näistä surevista ihmisistä arkun äärellä.
Monty Python dokumentissa (mikä tuli hetki sitten, vissiin Teemalta, vissiin 5-osainen) oli Graham Chapmanin hautajaisista kuvaa.
Nyt pitää mennä työkalupakille ja kaivaa pilkkuviila esiin. Nico Rosbergin isänmaa olisi tässä tapauksessa Ruotsi, kaikkihan tietää Keken syntyneen Tukholmassa.En tiedä mitä isänmaallisuus tarkoittaa, koska isänmaahan on se maa kai mistä faijasi on kotoisin, eikä se maa, missä olet syntynyt. Eikai se isä muuten tuossa olisi mukana. Esim. Nico Rosbergin isänmaa on silloin Suomi, vaikka onkin Saksassa syntynyt. Äidinmaa on Saksa hänellä.
Minne painuisit? Ihanko Espanjaan vai uiden Ruotsiin? Jos tiukat paikat tulee joskus, niin veikkaisin, ettei täältä siinä vaiheessa kovin helpolla painuta mihinkään.Itse en mitään saatana maata puolustaisi, korkeintaan lähimpiä omaisiani, muut saa painua vittuun. Ja jos tarpeeksi tiukat paikat tulee, niin painutaan itse muualle. Se isänmaallisuudesta.
Nyt pitää mennä työkalupakille ja kaivaa pilkkuviila esiin. Nico Rosbergin isänmaa olisi tässä tapauksessa Ruotsi, kaikkihan tietää Keken syntyneen Tukholmassa.
Sitäpä en mene aprikoimaan kauanko Pringles-mies Tukholmassa asusteli, asiasta enemmän kiinnostuneet tutkikoot.Tartunpa tuoho hieman pienempään pilkkuun tuossa vieressä. Alkuperäinen viestihän sanoi "mistä isä on kotoisin", että onko Keke kotoisin Tukholmasta vai vain syntynyt siellä? Itse olen kotoisin itä-helsingistä vaikka käpylässä olenkin syntynyt vai missä se kättäri sijaitsee, olisko kumpulaa.
Mikä kumma lienee tehnyt Veetistä tuollaisen muotioikun?
Jos ovat sinkkunaisia, niin naisethan eivät tarvitse. Jos olisin kassalla myyjänä, niin olisihan se noloa jos nainen tulisi sinne kertomaan, että nyt ja pian pas... kakattaa.Itse en voi käsittää kuinka joku menee kauppaan ostamaan 4 rullaa vessapaperia. Mitä järkeä siinä on?
Ennen kristinuskoa kai hautailtiin eri tavalla. Sitten se tuli Suomeenkin tuossa piirroin suunnilleen vuodesta 1155 lähtien. Minulla on Leonille hyviä uutisia: tämäkin traditio muuttuu, johtuen uusista aivoista, johtuen nuorista ja nuorimielisistä.nuoret ovat aina kapinoineet perinteitä vastaan. Niin on siis aina tehty. Olet siis itse omaa kapinaasi vastaan.
Minne painuisit? Ihanko Espanjaan vai uiden Ruotsiin? Jos tiukat paikat tulee joskus, niin veikkaisin, ettei täältä siinä vaiheessa kovin helpolla painuta mihinkään.
Aika moni sanoo, että puolustaisi vain läheisiään. Miksei myös muita yhtä viattomia?
Nico Rosbergin isänmaa olisi tässä tapauksessa Ruotsi, kaikkihan tietää Keken syntyneen Tukholmassa.