Nokka-Jaloselle Kenkää addressi!

  • 108 508
  • 380
Suosikkijoukkue
Susanna Pöykiö
Perkeles, Jaloselle kenkää! (Kun ei kerran virallista kauden playoff-ketjua ole perustettu)

Oikeasti, voiko olla tylsempää, kuin odotella säälipleijareista vastustajaa? Samalla kaikenmaaliman kakkosjoukkueet kuten Lukko jne, keuhkoavat palkeens apuhki omaa erinomaisuuttaan. Milläs helvetin keinolla tässä nyt palyoff-henkeen pääsee, kun pelkkää hiljaiseloa elellään? Eihän tällaisesta tule mitään.

Kaikille potkut.

Mites se intissä menikään, käännetään sitä hiukka... TJ 13
 

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Viestin lähetti Jääkoneenkuljettaja
Oikeasti, voiko olla tylsempää, kuin odotella säälipleijareista vastustajaa?

Samaa mietin itsekkin tänään, kunnes tajusin ensimmäisen kerran tälle keväälle, että "Hetkinen... Bluesilla ja kumppaneilla on jo kesäloma menossa. Eihän ne tosipelit ole vielä edes alkaneet". Sen jälkeen odotteleminen ei tunnu enää lähellekkään niin tylsältä. Ajattele miltä tuntuisi tehdä hiek... eiku lumilinnoja Nallikarin beachilla speedot jalassa jäätävässä pakkastuulessa.

Ei ihme että Kärppiin on vaikea saada pelaajia. Pohjoisessa on pimeää, kylmää ja kesälomatkin on aivan olemattomat. Turha tänne on mitään Selänteitä houkutella.
 

mtmela

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Keltainen #27. Kajaanin Hokki.
Viestin lähetti Jääkoneenkuljettaja
Perkeles, Jaloselle kenkää! (Kun ei kerran virallista kauden playoff-ketjua ole perustettu)

Oikeasti, voiko olla tylsempää, kuin odotella säälipleijareista vastustajaa? Samalla kaikenmaaliman kakkosjoukkueet kuten Lukko jne, keuhkoavat palkeens apuhki omaa erinomaisuuttaan. Milläs helvetin keinolla tässä nyt palyoff-henkeen pääsee, kun pelkkää hiljaiseloa elellään? Eihän tällaisesta tule mitään.

Kaikille potkut.

Mites se intissä menikään, käännetään sitä hiukka... TJ 13

Niin, mutta tässä on hyväkin puoli, kaikki turhuudet ovat vaahdonneet 1,5 viikkoa pelkkää paskaa ja sitten kun me päästään vauhtiin, ei ne enää jaksa ees innostua. Eli me pyyhitään väsyneillä vastustajilla kenttää niin kaukalossa kuin sen ulkopuolellakin.

Let the beatings begin.

Niin ja Jaloselle kenkää, joukkue pelas runkosarjan lopun liian hyvin.
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Viestin lähetti Black Adder

Eikä Jortikan ja Jalosen pelitavoissa ole paljon eroa - voit ihan itse päätellä miksi. Samaa hmv-kiekkotermiä hoetaan Ilmalassa ja Raksilassa. Jalonen (56 yv-maalia) vain osaa ylivoiman hyödyntämisen jalon taidon paremmin kuin oppi-isänsä (47 yv-maalia) ja antaa pelaajille enemmän vapauksi. Peruspilarit ovat kuitenkin samat. Jortikka osaa agitoida, Jalonen ei. TPS:n kolmikko Jortikka-Virta-Jalonen täydensivät hyvin toisiaan - voit jälleen itse päätellä mikä oli kenenkin rooli. Perusidea on kuitenkin jäähyjen, kontaktien ja taas jäähyjen välttely. Kulmissa pyöritettävää mikkihiiri-koohotustahan tämä koko kausi on ollut.

Tässä on pari päivää aikaa seuraaviin playoff-otteluihin. Palaan vähän kauden aikaisempiin keskusteluihin joutessani.
Nythän ovat ilmeisesti joillekin Kärpät-"kannattajille" yllätyksenä tullut tilanne, että nuo HMV-joukkueet Kärpät ja Jokerit ovat peräti menossa molemmat finaaliin. Eihän se vielä varmaa ole, mutta pahimmassa tapauksessa nuinkin voi tapahtua.

Selailin hieman tämän viestiketjun adressin allekirjoittajien ja ei-allekirjoittajien ajatuksia matkan varrelta.

Kari Jaloselle-kenkää teemasta ovat pitäneet kunniaikkaimmin kiinni tässä järjestyksessä: oukka, Jääkoneenkuljettaja, Black Adder, mtmela, Vesuri ja Mwandishi. Useat näistä kirjoittajista ovat antaneet ymmärtää tietävänsä pelistä nimeltä jääkiekko kohtuullisen paljon. Heidän vankkumaton tietonsa on ollut, että Oulun Kärpät pelaa huonoa kiekkoa, jolla ei pitkälle pötkitä. Tämän takia valmentaja olisi tullut erottaa jo aikoja sitten.

On muutama nimimerkki, jotka ovat olleet vastaan Jalosen erottamista. Mutta yo. tietäjät ovat siitä kyllä armottomasti rokottaneet. Tepa on ollut selkeästi tämän kauden kiekkoilmeen kannattaja ja on hyväksynyt nurkumatta menestyksen SuperSix:ssä, SM-liigan runkosarjassa ja nyt pudotuspeleissä. Tästä hyvästä Tepa onkin sitten ollut pahimmin tietäjien röykytettävänä. Muita uskaliaita Jalosen pelitavan hyväksyjiä ovat olleet mm. nimimerkit: Pula-ajan Tretjak, Peacemaker, Junnuvalkku, Rollex ja Solomon.

Itse olen muutamissa kannanotoissani kirjoittanut, että Kärpät ja Jokerit pelaavat SM-liigan fyysisintä jääkiekkoa. Molemmat pelaavat juuri valmentajiensa näköistä peliä. Jää nähtäväksi riittääkö tuo peli finaaliin saakka.
 

mtmela

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Keltainen #27. Kajaanin Hokki.
Viestin lähetti siffa
Kari Jaloselle-kenkää teemasta ovat pitäneet kunniaikkaimmin kiinni tässä järjestyksessä: oukka, Jääkoneenkuljettaja, Black Adder, mtmela, Vesuri ja Mwandishi. Useat näistä kirjoittajista ovat antaneet ymmärtää tietävänsä pelistä nimeltä jääkiekko kohtuullisen paljon. Heidän vankkumaton tietonsa on ollut, että Oulun Kärpät pelaa huonoa kiekkoa, jolla ei pitkälle pötkitä. Tämän takia valmentaja olisi tullut erottaa jo aikoja sitten.

Itse olen muutamissa kannanotoissani kirjoittanut, että Kärpät ja Jokerit pelaavat SM-liigan fyysisintä jääkiekkoa. Molemmat pelaavat juuri valmentajiensa näköistä peliä. Jää nähtäväksi riittääkö tuo peli finaaliin saakka.

Todellakin, olen ollut kriittinen ja tuonut esille niitä asioita esille, mitkä olen kokenut Kärppien suurimmaksi puutteeksi. Ja kuinka ollakkaan, olen myös kehunut kun ne asiat on korjattu ja joukkue pelaa sillä tasolla ja tavalla, jota olen toivonut. En usko tietäväni jääkiekosta kovinkaan paljoa, koska en ole itse sitä kovinkaan aktiivisesti pelannut, mutta uskoisin tietäväni jotain urheiluun liittyvistä tunnetiloista, motivaatiosta ja dynamiikasta joukkuepelissä. Näihin asioihin ainakin itse kiinnitin eniten huomiota. Mutta KJ ja Kärpät saivat asiat oikealle tolalle, ja kritisoimani analyysi toimiikin todella hyvin.

Oma ihanteeni pelistä ei sovi 2000-luvulle ollenkaan, eli kaunista, vauhdikasta, fyysistä, voittamista murskaluvuin. Mielellään vastustaja totaalisesti murskaten ja nöyryyttäen. No olenkin henkisesti jälkeenjäänyt ja fyysisesti edelläkävijä, Oululainen jumalolento.

edit: Siffa, olethan ymmärtänyt sen, että osa jutuista on sarkasmia.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Susanna Pöykiö
Viestin lähetti siffa
Kari Jaloselle-kenkää teemasta ovat pitäneet kunniaikkaimmin kiinni tässä järjestyksessä: oukka, Jääkoneenkuljettaja, Black Adder, mtmela, Vesuri ja Mwandishi. Useat näistä kirjoittajista ovat antaneet ymmärtää tietävänsä pelistä nimeltä jääkiekko kohtuullisen paljon.
Minulla on helppo tuohon puolustatua:
Hienoa, jos Kärpät menestyy. Mutta pääasia tätä joukkuetta seuratessa ei ole vain menestys, vaan myös itsekkäistä syistä, minun itseni viihtyminen katsomossa.

Kritisoitavaa on aina, sekä palautetta löytyy. Kaikki täällä forumilla, ei tietenkään mitään merkitse, sillä ne huudot eivät kantaudu kuuleville korville täältä.

On paljon tehtävää, että joukkue olisi The Joukkue... Mutta, tehkööt tämän hetken johto kuten he parhaakseen näkevät, toivotaan sen riittävän siihen korkeimpaan mahdolliseen Suomessa, kun ei kerran ECC:ssä riittänyt.

Omalta osaltani, minullahan on tuo "free outta jail" -kortti, tuon HMV-ketjun osalta. Lue tarkkaan, ota oppi ja laita nimeni uudestaan listoille. ;)

PS. Minä en mitään tiedä pelistä nimeltä jääkiekko. Mutta kutsun sinut toki pelaamaan minua vastaan, noin 10 vuoden tauon jälkeen, voisin mielelläni verestää. Hehehee...
 

Solomon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kyllähän tilanne on nyt se, että se tärkein teesi, jolla tätä Kari Jaloselle kenkää- ketjua on pidetty yllä, on jo osoittautunut paikkaansapitämättömäksi. Tuon teesin mukaan Kärppien pelitavasta ja -ilmeestä oli jotenkin hämärällä tavalla implisiittisesti johdettavissa se tosiasia, ettei tänä vuonna pystytä pudotuspeleissä haastamaan muita huippujoukkueita tosissaan. Viimeistään tänään nähtiin, että tämä väite oli paskaa, kävi tulevissa peleissä miten tahansa. HMV-skene on sitten asia erikseen, tosin ainakin Lukkoa vastaan on molemmissa peleissä taklattu vastustajaa enemmän. JPL:n tavoin väitän, ettei HMV-teesille (mitä Kärppiin tulee) ole muita hyviä perusteita kuin taklausten puute.

Tarkoitukseni ei ole ilakoida ja tyhjentää ärsyttävimpien pessimistien taskuja (ne ovat valmiiksi tyhjiä) vaan yksinkertaisesti tunnustaa ja nostaa esiin se fakta, että Kärppien tämän kauden joukkue on kiistatta pleijareissakin kilpailukykyinen. Huolimatta siitä, että välierävastustaja on edelleen haastava ja Jokerit ainakin minun korvieni välissä Kärppiä suurempi mestarisuosikki.
 
Viimeksi muokattu:

oukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mikko Kaukokari
Juu.

Nokka on todellakin tekemässä arvostelun aiheita tyhjäksi, mistä olen henkilökohtaisesti helvetin iloinen.

Katsotaan. Parasta mitä tällä kaudella oliskaan voinut tapahtua on se että Nokka näyttää meille arvostelijoille luontonsa ja hoitaa hommansa hyvin. En voisi olla iloisempi kun näin käy.
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Viestin lähetti oukka
Juu.

Nokka on todellakin tekemässä arvostelun aiheita tyhjäksi, mistä olen henkilökohtaisesti helvetin iloinen.

Katsotaan. Parasta mitä tällä kaudella oliskaan voinut tapahtua on se että Nokka näyttää meille arvostelijoille luontonsa ja hoitaa hommansa hyvin. En voisi olla iloisempi kun näin käy.

Reilua suhtautumista oukalta niinkuin muiltakin listaamiltani "pessimisteiltä".

Olen ymmärtänyt, mtmela, sen sarkasmin kirjoituksissanne.

Mielenkiintoinen on Jääkoneenkuljettajan haaste ottelemaan jääkiekon taidossa ihan konkreettisesti. Nyt on kerrottava, että kun joskus aikoinaan 13-vuotiaana siirryin siellä pohjanmaalla jääpallosta jääkiekkoon niin ei minusta tullut oikein hyvää oudossa lajissa. En oppinut edes kohottamaan silloisilla mailoilla kiekkoa. Neppailijana olin pistämätön, mutta taklata en osannut (uskaltanut). Eli olet voittanut Jääkoneenkuljettaja haasteesi. Vielä jos olet se henkilö, jonka olin Saipa-Kärpät ottelussa tunnistavinani, en haasta sinua muuhunkaan kamppailuun. En siltikään, että tuli siellä pohjanmaalla matolla ja kehässäkin oltua.
 
Suosikkijoukkue
Susanna Pöykiö
Viestin lähetti siffa
Mielenkiintoinen on Jääkoneenkuljettajan haaste ottelemaan jääkiekon taidossa ihan konkreettisesti. Nyt on kerrottava, että kun joskus aikoinaan 13-vuotiaana siirryin siellä pohjanmaalla jääpallosta jääkiekkoon niin ei minusta tullut oikein hyvää oudossa lajissa. En oppinut edes kohottamaan silloisilla mailoilla kiekkoa. Neppailijana olin pistämätön, mutta taklata en osannut (uskaltanut). Eli olet voittanut Jääkoneenkuljettaja haasteesi. Vielä jos olet se henkilö, jonka olin Saipa-Kärpät ottelussa tunnistavinani, en haasta sinua muuhunkaan kamppailuun. En siltikään, että tuli siellä pohjanmaalla matolla ja kehässäkin oltua.
No, sitten ei pelata. Vaikka erikoinen tapahan tuo olisi ollut, "osoittaa osaamistaan". ;)

En kyllä väitä kiekosta mitään tietäväni, kunhan louskutan leukojani.
 

Mwandishi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Viestin lähetti siffa
Kari Jaloselle-kenkää teemasta ovat pitäneet kunniaikkaimmin kiinni tässä järjestyksessä: oukka, Jääkoneenkuljettaja, Black Adder, mtmela, Vesuri ja Mwandishi.

Kuten tuonne illan otteluketjuun jo kirjoitin, hyvin näyttää Jalonen vastaavan kritiikkiin. Peli alkaa olla tärkeimmällä hetkellä varsin hyvin uomissaan. Liekö se runkosarjan saamattomuus johtunut erilaisen pelityylin oppimisen vaikeudesta. Ensi kaudella sitten pelataan näin heti kauden alusta, jotta matseja jaksaa katsoa.. jookos?

Niin, siis kuten tuosta ylläolevasta lauseesta käy ilmi, olen jopa valmis hyväksymään Jalosen jatkamisen myös ensi kaudella. Tai, no enpä tiedäkään, kyllä tässä toki vieläkin ollaan katkeria kun jäi jokunen Kohina aikonaan myymättä...
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Viestin lähetti Black Adder
Eipä paljon tarvitse hakea meriittejä tälle addressille menneiltä vuosilta. Ainoa jarru hommalle on, että pihi-Junno ei taida kolmen vuoden sopimusta hevillä maksaa sohvalla löhöilystä.

Yleensä Liiga-avauksessa pelaajilla on liikaa virtaa, Jalonen oli saanut jopa Liiga-avauksen höntyilyn latistettua höntsäilyksi, jossa ei ollut päätä eikä häntää.

En allekirjoita tätä adressia.

Junno on nero. Jalosen palkkaaminen oli juuri tuota hänen nerouttaan.
 

Tepa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Minä allekirjoitan Siffan mielipiteen.

Junno vs. Pena

Pena ostaa kalliin Aran ja kengittää playofeissa.

Pihi-Junno ostaa halvan Jalosen ja peluuttaa miestä mahdollimman pitkään kevääseen.

Pihi-Junno ostaa maaliin halvan Bäkströmin. (HIFK:n mies)

Pena hommaa Tom 'Tomppa on meidän maalivahti' Draperin. Tomppa on meidän maalivahti saa kenkää.
Pena ostaa Stathoksen. Pena kengittää Stathoksen. Pena ostaa Vocounin. Vagoni floppaa. Ei se mitään, Pena käskyttää. Ei se mitään se HIFK näköistä värikästä toimintaa. Pihi-Junno oppi sentään Lundellin kohdalla ensimmäisellä kerralla. Pena yritti jo toista kertaa unisella papalla pleijareissa.

Pena ostaa sentterin vs. Junno ostaa sentterin ei enää jaksa tähän laittaa.
 

Viltsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Mä olen koko ajan uskonut, että Kari Jalonen on huippuvalmentaja. Teki jo TPS-aikoina hyvää työtä, jo Jortsun ja Virran kanssa yhdessä sekä sitten Tepsin päävalmentajana vaikka tietenkään tulokset ei kovin hyviä olleetkaan.

Nuorten MM-kisojen hopeamitali 2001 oli myös kova työnäyte Jaloselta. Samainen ikäluokka vuotta myöhemmin Westerlundin komennossa jäi pronssille vaikka mestaruus olisi ollut otettavissa Jalosen sisäänajamalla ikäluokalla.

Sanoisin, että Jalonen lunasti paikkansa viimeistään nyt huippuvalmentajien joukkoon luotsaamalla Kärpät finaaliin. Muu olisi ollut raskas pettymys kaikille. Uskon myös, että Jalosen komennossa Kärpät vielä mestaruudenkin voittaa, mutta se ei tapahdu vielä tänä keväänä.
 

ihmelaama

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Aika käy vähiin...

...enään kolme matsia aikaa antaa Jaloselle kenkää. Muutenhan vaarana on se, että (kauden jälkeen) saamme lehdestä vain lukea sopimuksen yhteisymmärryksessä purkamisesta...
 
Suosikkijoukkue
Susanna Pöykiö
Hmmhmm...

Yhden voiton päässä. Siitä että Nokka näyttää minulle pitkää nenää. Siitä että joudun juhlallisesti syömään sanani.

On se näätä, tämäkin.
 

Hartza

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Näin Kärppien mestaruuden kunniaksi allekirjoitan minäkin tämän. Ei muuta kuin Kari Jaloselle kenkää!!

Tää on muuten ihan huikea ketju :)
 
Jep.. kenkää vain. Turha heppaheikki, joka ei tiedä valmentamisesta ilmeisestikkään mitään. Aivan perseestä koko kausi :)
 

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
Happy end?

Näin sai yksi Jatkiksen historian absurdeimmista ketjuista päätöksen. Kojolle kenkää joo, eipä hoitanut kuin runkosarjan voiton ja Kanada-maljan. Kyllä te Oulussa olette melkein yhtä hurjia kuin Turengissa.
 

Koskenkorva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Re: Re: Jalonen...

Viestin lähetti Telaketju
Pikaisesti monoa Jaloselle, jotta hänen seuraajansa ehtii korjata vahingot ennen joulua.

Olet allekirjoittanut.

Onneksi sentään Kärppien johtoporras on antanut valmentajilleen työrauhan, eikä ole syyllistytty ylilyönteihin.
 

Siniviiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, sympatiat JYP
Niin, kyllähän tuo mestaruus olisi pitänyt hoitaa 3-0! Mikäs tuo yksi tappio oli? Selvää ammattitaidottomuutta?

Itse asiassa huikea kausi Jaloselta heti tulokkaana. Onkos liigan kauden 04/05 valmentajaa vielä nimetty? Muita vaihtoehtoja? Älkääkä tarjotko nyt mitään Alataloja, joiden mestaruus oli päästä säälipleijareihin päästäkseeen sieltäkin nopeasti lomille.
 

viba

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Liverpool
Viestin lähetti Siniviiva
Älkääkä tarjotko nyt mitään Alataloja, joiden mestaruus oli päästä säälipleijareihin päästäkseeen sieltäkin nopeasti lomille.

Näinkö luulee herra Siniviiva?, luuletko, että JYP ja Alatalo olivat tyytyväisiä kun kausi loppui jo säälipleijareihin. Ei voi kun nauraa tuollaiselle, en rupea selittelemään millään materiaaleilla enkä raha-asioille, mutta taatusti Alatalo ja muut tekivät parhaansa, että pitemmälle ois päästy. Vaihdetaan ensi kaudeksi valmentajia ja katsotaan kumpi on paremmalla sijalla, se ratkaisee sitten kumpi on parempi valmentaja.
 

Kaivanto

Jäsen
Ketju oli klassikkoainesta heti syntyessään päivä ensimmäisen liigakierroksen jälkeen ja lunasti lopulta paikkansa legendaaristen topiccien joukossa täydellisesti. Kenkää!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös