Viestin lähetti Black Adder
Eikä Jortikan ja Jalosen pelitavoissa ole paljon eroa - voit ihan itse päätellä miksi. Samaa hmv-kiekkotermiä hoetaan Ilmalassa ja Raksilassa. Jalonen (56 yv-maalia) vain osaa ylivoiman hyödyntämisen jalon taidon paremmin kuin oppi-isänsä (47 yv-maalia) ja antaa pelaajille enemmän vapauksi. Peruspilarit ovat kuitenkin samat. Jortikka osaa agitoida, Jalonen ei. TPS:n kolmikko Jortikka-Virta-Jalonen täydensivät hyvin toisiaan - voit jälleen itse päätellä mikä oli kenenkin rooli. Perusidea on kuitenkin jäähyjen, kontaktien ja taas jäähyjen välttely. Kulmissa pyöritettävää mikkihiiri-koohotustahan tämä koko kausi on ollut.
Tässä on pari päivää aikaa seuraaviin playoff-otteluihin. Palaan vähän kauden aikaisempiin keskusteluihin joutessani.
Nythän ovat ilmeisesti joillekin Kärpät-"kannattajille" yllätyksenä tullut tilanne, että nuo HMV-joukkueet Kärpät ja Jokerit ovat peräti menossa molemmat finaaliin. Eihän se vielä varmaa ole, mutta pahimmassa tapauksessa nuinkin voi tapahtua.
Selailin hieman tämän viestiketjun adressin allekirjoittajien ja ei-allekirjoittajien ajatuksia matkan varrelta.
Kari Jaloselle-kenkää teemasta ovat pitäneet kunniaikkaimmin kiinni tässä järjestyksessä: oukka, Jääkoneenkuljettaja, Black Adder, mtmela, Vesuri ja Mwandishi. Useat näistä kirjoittajista ovat antaneet ymmärtää tietävänsä pelistä nimeltä jääkiekko kohtuullisen paljon. Heidän vankkumaton tietonsa on ollut, että Oulun Kärpät pelaa huonoa kiekkoa, jolla ei pitkälle pötkitä. Tämän takia valmentaja olisi tullut erottaa jo aikoja sitten.
On muutama nimimerkki, jotka ovat olleet vastaan Jalosen erottamista. Mutta yo. tietäjät ovat siitä kyllä armottomasti rokottaneet. Tepa on ollut selkeästi tämän kauden kiekkoilmeen kannattaja ja on hyväksynyt nurkumatta menestyksen SuperSix:ssä, SM-liigan runkosarjassa ja nyt pudotuspeleissä. Tästä hyvästä Tepa onkin sitten ollut pahimmin tietäjien röykytettävänä. Muita uskaliaita Jalosen pelitavan hyväksyjiä ovat olleet mm. nimimerkit: Pula-ajan Tretjak, Peacemaker, Junnuvalkku, Rollex ja Solomon.
Itse olen muutamissa kannanotoissani kirjoittanut, että Kärpät ja Jokerit pelaavat SM-liigan fyysisintä jääkiekkoa. Molemmat pelaavat juuri valmentajiensa näköistä peliä. Jää nähtäväksi riittääkö tuo peli finaaliin saakka.