Näinhän toimittiin ainakin ensimmäisessä NHL-ottelussa tuossa syksyllä. Jonot olivat erittäin pitkät, ainakin A-sisäänkäynnillä, reilu tunti ennen ottelun alkua. Sieltä järkkärit huomasivat tilanteen ja huusivat, että käyttäkää kaikkia ovia sisään tullessa (myös VIP-sisäänkäyntiä) ja sitä kautta ruuhkakin alkoi hälvetä, kun niille "tyhjille" oville mentiin. Muissa otteluissa en ole kertaakaan vastaavaa ohjeistusta kuullut ja paikalla on tullut oltua avajaisviikonloppuna, paikallispeleissä, pudotuspeleissä, muissa (Ilveksen) ison yleisön peleissä, MM-kisoissa ja Suomen koripallomaajoukkueen Suomi-Israel ottelussa.Ehkä siinä ulkona vois olla kovaääninen järkkäri joka oheistaisi JORTSUMAISESTI, että KUUUS OVEEE HEI. KÄYTTÄKÄÄ NIITÄ.
Perjantaina Ilves-Kärpät pelissä oli huvittava tilanne itsellä A-sisäänkäynnillä, kun menin ensimmäisistä ovista sisään jonottamaan turvatarkastukseen. Minun ja vasemmanpuoleisen sisäänkäynnin väliin jäi yksi ovi ja huomasin, että tuosta välistä, kun menen niin pääsen melkein heti tarkastukseen. Viereisen jonon kanssa sitten vaihdettiin parit katseet ja kun sieltä ei aloitetta tullut niin menin itse siihen väliin ja tarkastuksen jälkeen huomasinkin, että taakse oli tullut noin kymmenen hengen jono. Hieman tuli hymähdettyä siinä "suomalaisuudelle".
Tämä tuntuu toimivan vähän heikosti. Joskus nuo hätäpoistumisteiden ovet avataan ns. herkästi ja joskus ovat visusti kiinni. Viimeisin esimerkki itsellä juurikin tuosta Ilves-Kärpät pelistä, missä olin poikkeuksellisesti yläkerrassa ja toinen räikeämpi esimerkki loppukesästä(?) Suomi-Israel koripallopelistä, missä myös olin yläkerrassa ja silloin ulospääsyä areenalta tuli odoteltua reilu vartti, missä myös olin yläkerrassa katsomassa peliä. Jonot eivät vetäneet juuri yhtään ja hätäpoistumisteitä ei ollut avattu, ainakaan B-puolella. MM-kisoissa, pudotuspeleissä ja paikallispeleissä noita hätäpoistumisteiden ovia taas on tunnuttu avattavan herkemmin ja silloin poistuminen on tosiaan ollut erittäin nopeaa. Pienemmällä kynnyksellä noita hätäpoistumisteitä olisi hyvä aukaista, varsinkin otteluihin/tapahtumiin, missä on 8000+ yleisöä.Jengiä voisi ohjata myös niistä hätäpoistumisteiden kautta ulos. Halli tyhjenisi nopeammin ja tehokkaammin, ei tarvisi kaikkien änkeä sieltä ala-aulan kautta ulos.
Tästä tosin tais olla jo aiemmin juttua