Itse olen antanut paljon kritiikkiä asioista, jotka eivät ole toimineet uudessa areenassa. Osa noista jutuista on onneksi jo korjattu matkan varrella. Paljonhan hallissa on hyvää. Voi olla, että osa asioista ja mahdollisista suunnitteluvirheistä on mahdottomia korjata, mutta moni asia on mahdollista kyllä korjata, jos siihen on halua, nähdään hieman vaivaa ja käytetään kenties rahaakin ongelmien ratkaisemiseen.
MM-kisojen aikana olen huomannut taas yhden pienen parannuksen, jota ei ollut vielä SM-liigan pudotuspeleissä. Käytävän sähköisiin katsomo-opasteisiin oli ilmestynyt katsomolohkon tunnuksen alle ottelun tilanne ja pelikello. Erätauolla tuossa samassa kohdassa kulkee jäljellä olevan erätauon pituus. Varsinkin vielä joulukuussa jäljellä olevan erätauon pituus piti kellottaa itse, kun tuota järjestelyä ei ollut, käytävämonitoreissa luki NO SIGNAL ja kaukalon puolella töräytettävät äänimerkit eivät kuuluneet käytävälle.
Nokia Arena ei ole täydellinen jäähalli. Tosin sellaista ei taida löytyäkään koko maailmasta. Uusi halli on monien käyttötarkoitusten ja ahtaan paikan, mutta hyvän sijainnin rajaama kompromissi, mutta kuitenkin pääosin melko toimiva moderni iso tapahtuma-areena. Olen varma, että areenan kanssa opetellaan sen mahdollisuuksia vielä niin tapahtumajärjestäjien kuin yleisönkin osalta. Käyttö sujuvoituu ihan varmasti, kun kokemusta kertyy lisää, mitkä jutut toimii ja mihin asioihin pitää kiinnittää erityisesti huomiota.
Valitettavasti ihan kaikista Hakametsän ongelmista ei ole ainakaan vielä päästy eroon uudenkaan hallin avulla ja se on jonkinlainen pettymys ainakin itselleni. Monessa asiassa on menty kyllä selvästi eteenpäin, mutta joissain yksittäisissä asioissa on valitettavasti menty huonompaakin suuntaan. Kokonaisuutena näin puolen vuoden kokemuksella arvio on kuitenkin plussan puolella jopa tällaisella Hakametsää ajoittain ikävöivälläkin katsojalla.