Noel Gunler – maalipyssy Luulajasta

  • 44 838
  • 210

NakkiFakiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, Charlestown Chiefs
En tiedä mitä meinaat erolla kun vertaat laukausta tai laukaisuyritystä. Laukauksiin lasketaan kaikki vedot mitkä ovat lähteneet maalia kohtia. Kyseisessä pelissä niitä oli tosiaan Kärpillä 59, joista Tapparan maalivahti torjui 33, ohi maalin meni 20, blokattuja 5 ja 1 meni maaliin.
Itselleni laukaukset tarkoittavat samaa kuin maaliin, veskariin tai tolppiin päätyneet vedot, mutta ilmeisesti Liigan statistiikassa nuo yrityksetkin menevät kaikki samaan laariin. Vähän hämäävää kun on tottunut NHL:n tilastointiin.
 

Beukeboom

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät / Mamba!
Itselleni laukaukset tarkoittavat samaa kuin maaliin, veskariin tai tolppiin päätyneet vedot, mutta ilmeisesti Liigan statistiikassa nuo yrityksetkin menevät kaikki samaan laariin. Vähän hämäävää kun on tottunut NHL:n tilastointiin.

Mielestäni on tärkeää tilastoida myös ohi menneet - näin ollen saadaan kuva tilanteista, joista on päästy/pystyttyy laukaisemaan. Jos kuti menee ohi, se on sitten ehkä enemmän pelaajan piikkiin kyseisessä tilanteessa, eikä niinkään kerro syntyneestä tilanteesta.
 

NakkiFakiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, Charlestown Chiefs
Mielestäni on tärkeää tilastoida myös ohi menneet - näin ollen saadaan kuva tilanteista, joista on päästy/pystyttyy laukaisemaan. Jos kuti menee ohi, se on sitten ehkä enemmän pelaajan piikkiin kyseisessä tilanteessa, eikä niinkään kerro syntyneestä tilanteesta.
Juu toki, mutta olin vähän yllättynyt että laukaisuyrityksiä ei ilmeisesti tilastoida erikseen perille menneiden vetojen kanssa ainakaan noissa ottelukohtasissa tilastoissa Liigan omilla sivuilla. Luulisi niidenkin osuuden kiinnostavan.
 

Itäpuu

Jäsen
Nelonen toimii, mutta miksi se toimii? Sen takiako, että Anttila on on uskomattoman taitava hyökkäyspäässä? Nelonen toimii, koska tämä hyökkäyspään pelitapa tukee heidän vahvuuksiaan. Mahtavasti ovat pelanneet ja nautin heidän kentällisen pelaamisesta, mutta oikea valmentaja saisi muistakin kentistä edes jotain irti.
Gunler:
Olen tyytyväinen pelitapaan, jota hän ajattaa joukkueelle. Se on erilainen kuin mihin olen tottunut, sillä siinä ei ole yhtä paljon karvausta tai kiekollista kamppailua hyökkäysalueella.
– Maalintekopaikkojen luominen lähtee pääosin keskialueella päivystämisestä.

Tuossa Jatkoajan haastattelussahan Gunler kertoo, että miksi nelosen peli toimii, mutta muun joukkueen peli on hiihtelyä... Nelosketju ei pakita eikä "päivystä", vaan käy ylhäältä kiinni ja tekee maalipaikkansa riistoista. Oisko siinä jotain ideaa? Nääh..
 

Rämemajava

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Leijonat
Joo en sitä tarkoittanutkaan, etteikö paikkaansa pitäisi. Lähinnä sitä, että selityksiä on löydetty ja kaivettu tilastoja tueksi siihen, että kaikki on hyvin vaikka yksi rökäletappio tuossa taas tulikin.
Vai olisko kyse kuitenkin siitä, että yritetään löytää sieltä paskan seasta jotain positiivista mistä voi sitten jatkossa yrittää ammentaa jotain edes etäisesti voittavaan jääkiekkoon liittyvää?

Voishan se Late toki siellä sanoa, että on paska valmentaja ja suuri osa joukkueen pelaajista on pasko ja käyttökelvottomia, ja pelattiin Tapparaakin vastaan ihan päin persettä eikä tästä tule muutenkaan mitään. Ja sitten lähteä länsirannikon kiertueelle.
 

Corona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Vai olisko kyse kuitenkin siitä, että yritetään löytää sieltä paskan seasta jotain positiivista mistä voi sitten jatkossa yrittää ammentaa jotain edes etäisesti voittavaan jääkiekkoon liittyvää?

Voishan se Late toki siellä sanoa, että on paska valmentaja ja suuri osa joukkueen pelaajista on pasko ja käyttökelvottomia, ja pelattiin Tapparaakin vastaan ihan päin persettä eikä tästä tule muutenkaan mitään. Ja sitten lähteä länsirannikon kiertueelle.
Niin, tai sitten johtaa joukkoja edestä ja tekee tarvittavia muutoksia joukkueelleen perustellen ja lähtee kääntämään kelkkaa toiseen suuntaan. Ja tuota pelaajien paskoiksi haukkumista nyt ei tarvitse ainakaan erikseen tehdä, kun siihen tahtiin tuntuu heittelevän pelaajia bussin alle muutenkin.

Minun silmissäni on lähinnä selittelyä, että lauottiin Tapparaaki vastaan 60 kertaa, eikä mitään tarvitse muuttaa.
 

Rämemajava

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Leijonat
Minun silmissäni on lähinnä selittelyä, että lauottiin Tapparaaki vastaan 60 kertaa, eikä mitään tarvitse muuttaa.
Tuskinpa siellä on noin sanottu, ettei mitään tarvitse muuttaa. Vai tarkoitatko sitä kun kentälliset ovat edelleen samat?
 

Corona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Tuskinpa siellä on noin sanottu, ettei mitään tarvitse muuttaa. Vai tarkoitatko sitä kun kentälliset ovat edelleen samat?
No ainakaan toivottavasti ei ole sanottu. Ulospäin se siltä kuitenkin vaikuttaa.

Luottoa ei ikävä kyllä enään siihen ole, että joku tulisi isosti muuttumaan. Voittoja silloin tällöin ja syväkyykkyjä silloin tällöin. Vuoristorataa hamaan loppuun saakka. Aika näyttää.
 

Rämemajava

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Leijonat
Luottoa ei ikävä kyllä enään siihen ole, että joku tulisi isosti muuttumaan. Voittoja silloin tällöin ja syväkyykkyjä silloin tällöin. Vuoristorataa hamaan loppuun saakka. Aika näyttää.
Pahalta kyllä näyttää. Itse en ainakaan usko siihen, että tarpeeksi moni noista alisuorittavista avainpelaajista pystyisi riittävästi tasoaan nostamaan.
 

avail

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Itselleni laukaukset tarkoittavat samaa kuin maaliin, veskariin tai tolppiin päätyneet vedot, mutta ilmeisesti Liigan statistiikassa nuo yrityksetkin menevät kaikki samaan laariin. Vähän hämäävää kun on tottunut NHL:n tilastointiin.
Niin tai siis nehän ovat kaksi eri tilastoa; "laukaukset" ja "laukaukset maalia kohden". Jälkimmäinen on änärissä se, mitä ensisijaisesti visuaalisesti esitetään, Suomessa tuo kokonaisuus. Kotimaan sarjassa kyseinen tilasto löytyy Liigan nettisivuilta otteluraportin "kaukalokartat" -välilehden alta, mutta oon samaa mieltä kanssasi siinä, että olisi mukava nähdä tuota useammin grafiikassa, ilman että sen joutuu erikseen kaivamaan milloin mistäkin.
 

Arthur Morgan

Jäsen
Suosikkijoukkue
AC Oulu, Kärpät, Huuhkajat
Iso apina vaikuttaa olevan Gunlerillakin selässään, sinällään pääsee kyllä paikkoihin mistä maalin voisi tehdä muttei tunnu mistään menevän sisään. Ohjasi sen yhden maalin ja ajattelin että jospa se nyt lähtisi, mutta eipä lähtenyt. Pelaako edelleen vamman kanssa vai mikä tuossa nyt tökkii, perustasoltaan kun pitäisi olla liigan kärkipään hankintoja.
 

Apis17

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Ja kaverilla on keskimäärin 3 kutia/peli
Viimeaikoina tuo määrä on kuitenki vähemmän ku ekoihin peleihin tuli jopa 5-8 kutia välillä peliä kohden. Nyt toistuvasti 2 ja joskus 4. Jopa enemmän kuin ajattelin. Ehkä se kielii siitä että hyviä paikkoja olisi josta voisi vetää mutta panttaa tai syöttää, eikä ne syötöt ole ainakaan pisteinä näkynyt.
 

1971

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Iso apina vaikuttaa olevan Gunlerillakin selässään, sinällään pääsee kyllä paikkoihin mistä maalin voisi tehdä muttei tunnu mistään menevän sisään. Ohjasi sen yhden maalin ja ajattelin että jospa se nyt lähtisi, mutta eipä lähtenyt. Pelaako edelleen vamman kanssa vai mikä tuossa nyt tökkii, perustasoltaan kun pitäisi olla liigan kärkipään hankintoja.
Olen kyllä eri mieltä, että pääsee paikoille. Gunlerhan nimenomaan on juuri se kaveri tuossa ketjussa, johon 9/10 hyökkäyksestä tyrehtyy. Ei jaksa vääntää kulmissa, kiekko ei pysy hallussa, syöttää "toivotaantoivotaan"-syöttöjä ja nekin menevät loppujen lopuksi vastustajan lapaan. Peli peliltä yhä näkymättömämpi pelaaja.

Puhumattakaan sitten omassa päädyssä. Pysyy varmasti sinisen tuntumassa ja välttelee kaikkia laitavääntöjä. Karvaus on kuin höyhenellä kutittelisi betoniporsasta. Aivan lapanen. Voisin antaa tämän anteeksi, jos olisi jonkinlainen läpiajomagneetti, joka kärkkyy tilaisuutta karata, mutta ei ei. Vauhti on kuin Toripolliisilla.

Ei silti, vielä on 21 ottelua runkosarjassa aikaa parantaa tasoa ja nostaa itsensä top6-hyökkääjäksi. Toivon, että onnistuu.
 

Arthur Morgan

Jäsen
Suosikkijoukkue
AC Oulu, Kärpät, Huuhkajat
Olen kyllä eri mieltä, että pääsee paikoille. Gunlerhan nimenomaan on juuri se kaveri tuossa ketjussa, johon 9/10 hyökkäyksestä tyrehtyy. Ei jaksa vääntää kulmissa, kiekko ei pysy hallussa, syöttää "toivotaantoivotaan"-syöttöjä ja nekin menevät loppujen lopuksi vastustajan lapaan. Peli peliltä yhä näkymättömämpi pelaaja.

Puhumattakaan sitten omassa päädyssä. Pysyy varmasti sinisen tuntumassa ja välttelee kaikkia laitavääntöjä. Karvaus on kuin höyhenellä kutittelisi betoniporsasta. Aivan lapanen. Voisin antaa tämän anteeksi, jos olisi jonkinlainen läpiajomagneetti, joka kärkkyy tilaisuutta karata, mutta ei ei. Vauhti on kuin Toripolliisilla.
Olen tästä hieman eri mieltä, koska laukoo kohtuu paljon ja välillä semmoisista paikoista mistä pitäisi maali jo tehdä, viimeksi tänään. Loppuosa on sitä mistä myös enemmän puhuin, sen verran varovaista peliä ollut mieheltä, joka ennen tätä hakeutui niihin pieniin tiloihin ja liikkui ja kamppaili hyvin. Joten liekö tuolla edelleen se vamma taustalla vai missä mättää.

Ei silti, vielä on 21 ottelua runkosarjassa aikaa parantaa tasoa ja nostaa itsensä top6-hyökkääjäksi. Toivon, että onnistuu.
Toivotaan, kunnossa ja parhaillaan olisi kova vahvistus tähän liigaan.
 

1971

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Olen tästä hieman eri mieltä, koska laukoo kohtuu paljon ja välillä semmoisista paikoista mistä pitäisi maali jo tehdä, viimeksi tänään.
Onko kaksi laukausta kohtuu paljon? Niinkuin tänään. Tai kolme, joka on koko kauden keskiarvo?

Minusta ongelma on siinä, ettei Gunler joko pääse paikoille tai jos pääseekin, niin kuti on löysä lerppu tai hirmuinen hehtaaripyssy. Mielestäni Gunlerin laukaus on yliarvostettu ja se maine perustuu ihan vain miehen kolmanteen ja neljänteen otteluun Kärpissä. Noissa kahdessa pelissä iski kolme maalia. Sen jälkeen 20 peliä ja vain kaksi maalia.

Miehen laukaisumäärät laskevat koko ajan alaspäin. Minusta se kertoo siitä, ettei mies yksinkertaisesti pysty hakeutumaan laukaisupaikkoihin.

Tämänpäiväisessä pelissä oli oikeastaan kaksi vaihtoa, jossa mies oli pelissä mukana. Muuten todella näkymätön. Ei ihme, että vilttikin on tullut tutuksi viime peleissä.

Ei silti. En minä ala tästä enempää vääntämään. Minä näen Gunlerin pelin näin ja joku muu näkee toisella tavalla. Ei haittaa. Kaikki varmasti toivovat, että Gunlerista saataisiin enemmän irti, kuin mitä nyt on kaukalossa nähty.
 

Overdoze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tasokkaat rightin hyökkääjät on kyllä vähissä tässä joukkueessa. En tiedä voisiko tässä hätäapuna vaikka miettiä Hyryä laitaan ja Korpimäkeä keskelle. Gunlerin pitäisi päästä vähän pienemmälle vastuulle johonkin pörräysketjuun.

Kyllä tämä materiaaliero Tampereen joukkueisiin kieltämättä alkaa näkyä. Turusen ja Koivusen takana on reippaasti tyhjää. Hyry toki kärsii pisteissä vain koska ei saa ylivoimaa. Pakistossakin Atte Ohtamaa, peruspakkien peruspakki, loistaa ylhäisessä yksinäisyydessään kiekollisena liiderinä. Se kertoo minusta enemmän muiden pakkien tasosta.
 

Arthur Morgan

Jäsen
Suosikkijoukkue
AC Oulu, Kärpät, Huuhkajat
Minusta ongelma on siinä, ettei Gunler joko pääse paikoille tai jos pääseekin, niin kuti on löysä lerppu tai hirmuinen hehtaaripyssy. Mielestäni Gunlerin laukaus on yliarvostettu ja se maine perustuu ihan vain miehen kolmanteen ja neljänteen otteluun Kärpissä. Noissa kahdessa pelissä iski kolme maalia. Sen jälkeen 20 peliä ja vain kaksi maalia.
Minä perustan näkemykseni miehen laukaisutaitoon niihin otteluihin mitä oon mieheltä nähnyt ennen Kärppäaikaa. Samoin perustan mielipiteeni miehen pelityylistä ja kamppailuvoimasta niihin. Surullinen totuus on että tuota Gunleria nähtiin ehkä ensimmäisen 3-4 pelin ajan ja sitten mies on ollut täysin näkymätön joka välttelee vastuuta. Mistälie johtuu.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: 1971

NakkiFakiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, Charlestown Chiefs
Pelaako edelleen vamman kanssa vai mikä tuossa nyt tökkii, perustasoltaan kun pitäisi olla liigan kärkipään hankintoja.
Samaa olen itsekin pähkäillyt että voiko siellä olla se sama vaiva joka piti peleistäkin sivussa jonkin aikaa silloin joskus alkutalvesta? Sinänsä olisi kyllä vähän erikoista jos tästä olisi kyse, tokkopa Carolinakaan katsoisi hyvällä jos heidän pelaajaansa pidettäisiin täällä puolikuntoisena kokoonpanossa.

Todennäköisemmin ja valitettavasti kyse lienee enemmänkin siitä mistä Gunlerin suhteen kuiskuteltiin jo hankinnan aikaan, eli kysessä melkoinen mielialapelaaja jolla on kyllä taitoa, mutta joka osaa tehdä asioista itselleen ja muille vähän vaikeita. Alkuun näytti kyllä todelliselta vahvistukselta ja tehojakin tuli ihan hyvään tahtiin, mutta tuon poissaolon jälkeen on väläytellyt korkeintaan silloin tällöin, ja peli on tällä hetkellä aikamoista pakottamista. Olisi kiva nähdä mitä maali-pari tekisi pelaamiselle ja itseluottamukselle, sillä kyllähän siellä on varmasti vanne vähän kireällä ja sitä myöten sitä kuuluisaa eläintarhaa taas selässä.

Eli tavallista pidempi slumppi vai pelaajan oikea taso? Ota tuosta nyt sitten selvää, mutta sopii toivoa että parantaa rutkasti otteitaan kevättä kohti. Olettaisin että Ritchie hyppää palatessaan tuohon Junttilan tilalle, ja tällä ulkkisketjulla oli muistaakseni ihan hyvää kemia sen hetken mitä ehtivät kimpassa pelaamaan. Jospa Gunlerkin siitä vielä syttyisi.
 

Arthur Morgan

Jäsen
Suosikkijoukkue
AC Oulu, Kärpät, Huuhkajat
Samaa olen itsekin pähkäillyt että voiko siellä olla se sama vaiva joka piti peleistäkin sivussa jonkin aikaa silloin joskus alkutalvesta? Sinänsä olisi kyllä vähän erikoista jos tästä olisi kyse, tokkopa Carolinakaan katsoisi hyvällä jos heidän pelaajaansa pidettäisiin täällä puolikuntoisena kokoonpanossa.
Jos siellä on vaiva joka ei estä pelaamista, eikä pelaaminen pahenna asiaa, niin näkisin Carolinan mielummin peluuttavan miestä kun katsoa kaveria istumassa katsomossa.

Todennäköisemmin ja valitettavasti kyse lienee enemmänkin siitä mistä Gunlerin suhteen kuiskuteltiin jo hankinnan aikaan, eli kysessä melkoinen mielialapelaaja jolla on kyllä taitoa, mutta joka osaa tehdä asioista itselleen ja muille vähän vaikeita. Alkuun näytti kyllä todelliselta vahvistukselta ja tehojakin tuli ihan hyvään tahtiin, mutta tuon poissaolon jälkeen on väläytellyt korkeintaan silloin tällöin, ja peli on tällä hetkellä aikamoista pakottamista.
Eikö tämäkin jo käyty läpi, yhtenä vuotena junioreissa vähän kiukutellut, muuten ei mitään isompia ongelmia ole ollut. Vertauskuvana käy vaikka Patrik Laine joka veti entistä pahempaa settiä junioreissa. Onhan tuo jälkikäteen avannut tilannetta, ettei Ruotsissa löytynyt varmaa tulosyksikön pelipaikkaa mihin mies itse ja Carolina hänet halusi, joten päätyi Ouluun. Toki tällä palstalla kerrottiin faktana ettei kelvannut mihinkään kun on niin mulkku, joten en ihmettele jos tuo jäi päähän ihmisillä.

Itse pidän todennäköisempänä sitä, että miehellä joku vaiva on, sen verran varovaista ja haluttoman näköistä tuo meno jäällä on. Ehkäpä ollaan kauden jälkeen tuosta asiasta viisaampia.

E:
Eli tavallista pidempi slumppi vai pelaajan oikea taso? Ota tuosta nyt sitten selvää
Minä en usko että miehen taso olisi yhtäkkiä tippunut siitä millä on viime kaudet ja ekat pelit vetänyt tähän nykyiseen tasoon. Jotain tuolla on taustalla. Onko vamma? Onko itseluottamus täysin kateissa (vrt. Bunnaman)?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös