No räppäänkö minä, no räppää vaan...

  • 12 609
  • 210

Sisäliitin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Viestin lähetti varjo
Alunperinhän kysymys oli kettu666:sen väitteestä ettei metalmusiikin teko vaadi taitoa. Tähän väitteeseen vastasin ja olen jatkuvasti vastannut.

Ja vielä kerran laulamiseen en ota kantaa koska musiikissa ei välttämättä ole kysymys laulusta. Enter the Sandmanin tunnistaa moni pelkästä melodiasta mutta päähäni ei ole jäänyt yhtä ainoata rap-melodiaa joka jäisi päähän, ja olen joutunut kuuntelemaan kyseistä musiikkia enemmän kuin tarpeeksi johtuen erään kaverini musiikkimausta.

Itse metallimusiikin teko kyllä vaatii taitoa mutta tuo örinä ei.Kuinka monta kertaa se pitää sanoa?
 

rapster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kolarin Turmio
Viestin lähetti kettu666


Itse metallimusiikin teko kyllä vaatii taitoa mutta tuo örinä ei.Kuinka monta kertaa se pitää sanoa?
:D

No niin, sieltä se tuli. Nyt voin kuolla rauhassa, ja tämän ketjun saa puolestani sulkea.
 

Kopteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Bruins
Viestin lähetti Timi

Nyt ihan off topiccina, mitenkäs kun Metallica on aikoinaan tehnyt Onen kaltaisia biisejä, niin sitten yhtäkkiä he väänsivät aikoinaan Black albumilla tuon Don´t Tread On Me. Olen miettinyt usein sitä, että onko se positiiviseen sävyyn kirjoitettu biisi, jossa tavallaan puolustellaan varustautumista vai onko se sodan vastainen :) Biisissähän Hetfield laulaa jotain tyyliin "To secure peace is to prepare for war". Sori tosiaan off topicista, mutta tuli vain tästä samalla mieleen...

"Liberty or death, what we so proudly hail
once you provoke her, rattling of her tail
never begins it, never, but once engaged...
never surrenders, showing the fangs of rage"

Ekasta värssystähän tuo selviää ;)
 

Yläpesä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Viestin lähetti Fläppis [/i]




- Pelottavaa ajatella, että suuri osa ihmisistä ajattelesi noin. Tämän takia maailma on täyttymässä Britney Spearseilla ym, pelkkää viihdettä...

Pelkonsa kullakin. Pää pois housuista Fläppis, minä rakastan musiikkia. Oikeaa, lahjakasta, kekseliästä, rankkaa, vihaista. Britney on pelkkää höttöä, aerobic-tunnin taustatapettia. Eikä puolestaan räp ole musiikkia, vaan moderni tapa pitää tyhjiä poliittisia puheita. Niin, siinähän se on: räppi on jatkuvia vappupuheita marsseineen.


- Et voi olla tosissasi.

Miksen? Musiikki on pyhää, musiikki ei ole ihmisestä vaan kosmoksesta ja ihmiselle on vain suotu armelias osa olla sen ilmaantumisen väline. Siksi sitä osaa ei pidä liata.

No, myönnetään että joskus olen liikuttunut laulun "sanomasta", mutta tällöinkin ne ovat olleet rakkauslauluja, joiden melodiaa kykenee viheltämäänkin. Voiko räppiä vihellellä? Siinä on se pointti.


"Suoraan sanoen, en ole kuullut heikompaa mielipidettä täällä pitkään aikaan. " Tämä oli minusta heikoin mielipide täällä pitkään aikaan.



- Unohtuiko jostain välistä sana "mielestäni" vai oletko päättänyt tämän meidän kaikkien puolesta??

Totanoi. Joo, mä olen kysynyt kaikkien parintuhannen jatkoaikalaisen mielipiteen ja esitin tässä suvereenin ilmoituksen johon kaikki yhtyvät. ?? :confused:

- Toi oli muuten hyvä, että "Jos haluat vaikuttaa, voi ottaa yhteyttä kansanedustajaansa". Olet varmasti halunnut vaikuttaa, mutta oletko tehnyt sen tätä kautta?

Tarkoitatko kysyä, milloin viimeksi? Tämän vuoden puolella vain kerran. Kuluneina vuosina enemmän kuin jaksan nyt laskea. Ja tosissani taas tietenkin.

EDIT: Ainiin, unohdin pahus tämän pointin: monille tuntuu tekevän tiukkaa ymmärtää kaupallisen myyntikikan idea. Luullaan että sen pitäisi olla jotain viihdehöttöä citymarkettijuttua Britneyn tyyliin. Ei suinkaan. Minulle vaikka Dimmu´s borgir, punk, c&w ja räppärit ovat aivan yhtä kaupallisia tuotteita: tuntevat kohdeyleisönsä (asiakkaat, kuluttajat) tarkkaan, mikä niille myy ja mitä ei saa tehdä. Toistavat samaa kaavaa, jolla levyt ja konsertit saadaan myytyä. Räpin eräs myyntikikka on selvästi macho-uho, saarnaaminen, poliittiset puheet. Se myy. Vai luuletteko että niitä kullatuilla avoautoilla kruisailevia monimiljonäärejä oikeasti enää yhtään kiinnostaa mitä siellä getossa tapahtuu. Kun itse on onneksi päässyt sieltä pois korismiljonäärien piireihin. Oikeasti, henkilökohtaisesti?
 
Viimeksi muokattu:

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Viestin lähetti Yläpesä
räppi on jatkuvia vappupuheita marsseineen.
Höpö höpö. Sama kun sanoisi, että kaikki musiikki missä on kitara on örinää. Esimerkiksi useaan kertaan mainitsemani Deltron 3030:n albumi 3030 kertoo kolmen ihmiskunnan joukkotuhosta selvinneen rapmuusikon matkasta avaruudessa. Tjsp. Ei siinä ole mitään wappupuheita eikä marsseja barrikadeille.
 

Timi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit - Schalke 04
Viestin lähetti Yläpesä
Miksen? Musiikki on pyhää, musiikki ei ole ihmisestä vaan kosmoksesta ja ihmiselle on vain suotu armelias osa olla sen ilmaantumisen väline. Siksi sitä osaa ei pidä liata.

Nyt en oikein ymmärtänyt tätä pointtiasi eli onko sinusta rap ja britney spearsit musiikin likaamista? Itse näen musiikin laajana eli siellä on Beatlesit, klassinen musiikki, Britney Spears, Eminem jne. Musiikki on siis niin laaja käsite, että turha sieltä on ruveta mitään sulkemaan pois tai sanomaan, että sillä ei olisi ikäänkuin oikeutta olla olemassa. Populaarimusiikissa on aina ollut pidempi kestoisia ilmiöitä, kuten Elvis tai Beatles ja sitten sellaisia ohi meneviä one hit wondereita. Kaikille on tilaa ja mielestäni on pääasia, että musiikkia tehdään. Jokainen voi sitten poimia sen oman juttunsa tästä tarjonnasta.

Musiikillisesti yksi hienompia asioita on mielestäni, kun löydät jonkun uuden bändin, jonka biisi iskee kuin se kuuluisat miljoona volttia.
 

Yläpesä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Viestin lähetti Timi


- Nyt en oikein ymmärtänyt tätä pointtiasi

No, siinä oli jäänyt sarkasmi-kytkin asentoon 8.


- Kaikille on tilaa ja mielestäni on pääasia, että musiikkia tehdään. Jokainen voi sitten poimia sen oman juttunsa tästä tarjonnasta.

- Musiikillisesti yksi hienompia asioita on mielestäni, kun löydät jonkun uuden bändin, jonka biisi iskee kuin se kuuluisat miljoona volttia.

Näihin kahteen viimeiseen lainauksen yhdyn täysin. Olen rauhaa rakastava ihminen ja todellisuudessa ihan lähes kaikkiruokainen musiikin suhteen, on ollut pakko olla kun musiikki on kuulunut perheen elämään pienestä saakka. Aamupuuroksi suomihumppaa, työmatkalla radiomafiaa, työpaikalla valikoituja nettiasemia, paluumatkalla suomipoppia, televisiosta yritän välttää MTV:tä sen räppirynkytyksen takia mutten aina kykene, ja illat täyttää oma cd-levyzäppäily.

- eli onko sinusta rap ja britney spearsit musiikin likaamista?

No, Britney nyt tuskin, onhan se sentään melodista, vaikkakin niin tyhjä tuote. Mutta ei siinä paljon kestokuituja ole. Tuskin enää kymmenen vuoden päästä mikään nimi.
Räppi taas ei ole musiikkia, sitähän minä olen tässä jankuttanut jo enemmänkin kuin lääkäri määräsi. Joo, räppi on musiikin pesän likaamista, lahjojen, energian ja ajan tuhlaamista. Ajatelkaa mikä määrä luonnomateriaalejakin menee peruuttamattomasti hukkaan räpteollisuuden vuoksi! (nyt löysään otteeni sarkasmiboostinappulasta)
 

lejon

Jäsen
Tuo "örinä" todellakin vaatii taitoa. Koitappas itse ärjyä 2 tuntia joka ilta kiertueella ja puhua vielä sen jälkeen. Vaatii siis tuokin oman tekniikkansa jotta ääni säilyy.
 

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Viestin lähetti pelimanne


löytyykö Metallicasta yhtään henkilöä joka pesisi Eminemin rappayksessa? Aivan! Ei löydy. Soittamisessa Metallica vie 100-0, mutta sanoituksissa vie eminem ainakin yhtä paljon.

Todella mielenkiintoinen juttu! Uskallan tosin väittää, että jos Metallica alkaisi räppäämään, niin Eminen saisi soittaa toista viulua.
 

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Lasketaanko Kwan räp-bändiksi? Kyseisen orkesterin sävellykset ovat todella virkistäviä ja kauniin melodisia (esim. uusi single Rain). Se onkin sitten eri asia, että olisiko Kwan vieläkin parempi jos he eivät räppaisi ollenkaan, vaan keskittyisivät siihen minkä osaavat parhaiten, eli loistavien melodioiden tekemiseen.

Eli henk. koht. mulle on aivan sama onko joku biisi räppiä vai japanilaista fuusiojazzia (kuten esim. yksi sen irkkubändin biiseistä oli, jonka keikka tuli viikonloppuna töllöstä).

Voin ihan hyvin kuunnella jotain Eminemiä, Rd. Dretä tai mitä vain jos vain biisi sattuu miellyttämään. Sen sijaan suurin osa suomalaisista "räpäyttäjistä" (hyi vittu mikä sana) on aivan käsittämättömän ärsyttäviä. Juuri nämä Lateksinen ja Iso Homo sun muut "meitsi kun tykittää, niin vittu naiset kostuu" pellet pitäis polttaa roviolla tai lukita jonnekkin kellariin.

Alkoipas taas ketuttamaan pelkkä ajatuskin jostain kameraan päin huitovasta idiootinnäköisestä lökäpöksy wannabestä. Siinä ne huutaa jotain tyyliin "Meitsi ei piittää tippaakaan muiden mielipiteistä. Teen mitä vttu haluun. Oon mitä oon! Jos ei kiinnosta niin painu vttuun". Miksi ne sitten tekee just samanlaista musiikkia kuin tuhat muutakin ja pukeutuvat juuri kyseisen kulttuurin mukaisesti? Mielestäni he jos jotkut juuri yrittävät kuulua joukkoon ja pyrkivät saamaan nimenomaan katu-uskottavuutta tai jotain ihme respectiä.

Tulenkantajille pojot siitä, että ovat tuoneet tähän skeneen jotain omaperäistä. Silti hekin saisivat rajoittaa sitä lapsellista uhoamistaan.

Tässä teille räpäytystä:

"Löysinpä mikin ja aloin siihen huutaan. En kai tajuu et tää on täyttä tuubaa.

Housutkin roikkuu ja mulla näkyy hanuri. En vissiin ookkaan niin iso kuin luulin.

Käsilläni huidon kuin kauhuinen apina. Hirveesti huudan et tää on joku kapina.

Mikä vitun kapina? Mikä on mun viesti? Kai se on tää teini-ikä ku ahistaa kauheesti...

Naisia mulla on useampi kymmen... tai no oikestaan kaks: vasen ja oikee kämmen.

Viinaa juon illassa useamman pullon. Joopa joo, tajun vie multa jo axen roll-on.

Aika kiva ajaa toi mun uus Porsche! Harmi vaan ku Herz tahtoo sen takas jo kello kolme."

jne...
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Viestin lähetti finnishninja


Todella mielenkiintoinen juttu! Uskallan tosin väittää, että jos Metallica alkaisi räppäämään, niin Eminen saisi soittaa toista viulua.

Voit unohtaa tuon "jos" -sanan. Metallica on yhtynyt Ja Rule -rapparin kanssa ja levyttänyt teoksen "We Did It Again". Tulos on hirveää moskaa ja Eminem saa pitää paikkansa.
 

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Viestin lähetti Murmeli


Voit unohtaa tuon "jos" -sanan. Metallica on yhtynyt Ja Rule -rapparin kanssa ja levyttänyt teoksen "We Did It Again". Tulos on hirveää moskaa ja Eminem saa pitää paikkansa.

Ja Rule... mutta eikös kysymys ollut Metallicasta??
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Viestin lähetti finnishninja
Ja Rule... mutta eikös kysymys ollut Metallicasta??

No voi hyvä sylvi, eikös tuossa mainittu Metallicakin?? Tuskin Metallica on vain ottanut nuotit ja ohjeet Ja Rulelta vaan eivätköhän he ole olleet tekemässä tätä kappaletta aivan yhtä paljon tms...
 

Uraani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Viestin lähetti Fläppis

Avain: Markus / ja sitten vähän vakavampi aihe, tulkitse ite

Apuuvaaa.............. Ensimmäisen kerran kun biisin kertosäkeessä tulee tuo "maRRRRRkuSSSSSSSSS" niin alkaa tuntuun niin pahalta ettei sitä voi sanoin kuvailla.. järkyttävää paskaa. :mad:

finnishninja, liityn kerhoosi..

rÄp on perseeestä!

EDIT: markus-sanan kirjoitettu muoto muutettu vastaamaan sitä ilmaisumuotoa, jona se esiintyy biisissä.
 
Viimeksi muokattu:

Euro71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, olosuhdesyistä HIFK
V-manin rap sai kyllä nauramaan vedet silmissä :-D Kokeillaan jatkaa, biisin nimi on "Mun oma räppi":

Kyllä tää räppi on meitsin juttu. Siihen tartten kolme sanaa: viina ja vittu.

Sitte on eessä kaikkein vaikein asia. Pitäis sanat saada rimmaan - öö - kasia?

Vielä pitäs keksii biisille biitti. Onnex löyty koneesta valmiina, kiitti.

Räppi on valmis ja eiku lavalle. Asennetta kehiin: "Haiskaa kaikki pahalle!"

Siinä jää toisex oululainenki uho. Tää on kyllä muiden räppien tuho.

Pitäis johonki tärkeeseen ottaa kantaa. Mites, kumpi on parempi, Espoo vai Vantaa?

Eiku: Ei saa pistää silmiä kii. Meillä on täällä hirveit ongelmii.

Tai sitten vois sanoo vaikka sitä: Miksei nuorista kukaan oikeesti välitä?

Kaikki kalkkikset sanoo: "Etkö huomaa, Jaska - että sun biisis on oikeesti paska."

Mut ei mun parentsit millään tajuu, miten sairaassa wöörldissä meikät asuu.

Tämänkö räppää, nii jengillä leikkaa. Meikä on aito eikä mitään feikkaa.

Tästä tuli kyllä pirun kova juttu. Tää on mun oma eikä mitään lainattu.

Vielä pitäis varmaan yks riimi keksiä. Ööh - voitais kokeilla ryhmäseksiä.

---
EDIT: Olen kyllä Palefacen kanssa samaa mieltä tästä keskusteluaspektista...

EDIT2: Lukaisinpa nuo Ritarikunnan Medihelin sanat. Vai että Suomessa päästäisiin huumeongelmasta vapauttamalla kannabis? Eikös Amsterdamissa asia ole juuri tällä tavalla ratkaistu? Ainakin Eput lauloivat asiasta kappaleessa "Vuosi 85", josta lainaan pätkän:

"Ei lopu täältä polle
Ei amfetamiini
Täältä kukkaloistosta Amsterdamin
Ojat pullollaan pitkätukkiaan
Antaa kaikkien kukkien kukkia vaan"

Sanat löytyvät myös mm. täältä: http://www.kolumbus.fi/jalo.kotinurmi/lyrics/178.htm
 
Viimeksi muokattu:

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Viestin lähetti Murmeli


No voi hyvä sylvi, eikös tuossa mainittu Metallicakin?? Tuskin Metallica on vain ottanut nuotit ja ohjeet Ja Rulelta vaan eivätköhän he ole olleet tekemässä tätä kappaletta aivan yhtä paljon tms...

Anteeksi maalaisuuteni, mutta eikö kysymyksessä ollut juuri joku Metallicasta tai Metallica? Tietääkseni Ja Rule ei kuulu Metallican kalustoon.
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Viestin lähetti finnishninja


Anteeksi maalaisuuteni, mutta eikö kysymyksessä ollut juuri joku Metallicasta tai Metallica? Tietääkseni Ja Rule ei kuulu Metallican kalustoon.

Nyt pitää kyllä myöntää, etten ole kaikkia faktoja tästä projektista onkinut, vaikka pitäisi. Oma käsitykseni on, että kyseessä on Metallica + Ja Rule. Kappaleessa kuuluu mm. Hetfield, ei tosin räppäämässä.
 

Timi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit - Schalke 04
Viestin lähetti Yläpesä
No, Britney nyt tuskin, onhan se sentään melodista, vaikkakin niin tyhjä tuote. Mutta ei siinä paljon kestokuituja ole. Tuskin enää kymmenen vuoden päästä mikään nimi.


Britneyn tullessa markkinoille odotin hänen olevan vain sellainen one hit wonder, mutta olen ollut todella yllättynyt kun Britney on pystynyt tekemään niin monta levyä. Mielenkiintoista tulee olemaan kuinka kauan tuota voidaan jatkaa tai on edes tarkoituskaan. Voihan olla, että ollaan heti alunpitäenkin pohdittu, että tehdään vaikka viisi levyä ja sitten lopetetaan.

Britneyn sekä muiden samanlaisten artistien kohdalla aika iso osa koko ilmiötä on tuo imago. Vaikea kuvitella kehen 35-vuotias Britney enää vetoisi :)
 

Timi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit - Schalke 04
Viestin lähetti V-man
Lasketaanko Kwan räp-bändiksi? Kyseisen orkesterin sävellykset ovat todella virkistäviä ja kauniin melodisia (esim. uusi single Rain). Se onkin sitten eri asia, että olisiko Kwan vieläkin parempi jos he eivät räppaisi ollenkaan, vaan keskittyisivät siihen minkä osaavat parhaiten, eli loistavien melodioiden tekemiseen.


En tiedä mitä mieltä te muut olette, mutta minulle Kwanista tulee mieleen Itävallan lahja maailmalle DJ Bobo. Joitain ihan kuunneltavia kipaleita, mutta ei se mielestäni muuten mitenkään kummoista musiikkia ole.

Juuri nämä Lateksinen ja Iso Homo sun muut "meitsi kun tykittää, niin vittu naiset kostuu" pellet pitäis polttaa roviolla tai lukita jonnekkin kellariin.


En tiedä sitten kuinka tosissaan Emäksinen ja Iso Ph ovat noita Heruux-biisejään tehneet, sillä video oli muistaakseni aika moista vitsailua ja siinä kundeilla ei flaksi käynyt naisten kanssa, mutta joka tapauksessa Fintelligensillä ei mielestäni ole hirveämmin ollut mitään sanottavaa tai uutta. Joku musiikkilehti tituleerasi heitä amerikkalaisen rap-musiikin halpakopioiksi. Tiedä sitten johtuuko heidän menestymisensä lähinnä siitä, että taisivat olla suomirapin pioneereja.
 

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Viestin lähetti Euro71
Kokeillaan jatkaa, biisin nimi on "Mun oma räppi":


:D Kyllä räppi on loppujenlopuksi sittenkin hieno asia!

Huomenna ilmestyy kangaskauppoihin mun uus sinkku "Gizzat K44tuu":

Vittuuu! Jou! Kaikki mukaan! Kädet ilmaan! Onx kivaa? Mc Talidomilapsi in da haus! Vittuu!

Jou! Baariin ku meen, niin heti naiset syvään huokaa. "Huohh... taas tuo tuli. Takkini ja lasku tuokaa"

Tanssi lattialle meen ja valitsen uhrin. Ihoa nään ja housuni tuhrin.

Viileesti baaritiskillä hengaan. Jonkun tiskille jäänyttä tuopinjämää vonkaan.

Yhtäkkiä huomaan on vieressäin nainen. Nainen ja nainen jos on kasiluokkalainen.

Hänet vien kotiin ja charmini puree. Tyttö jo huomista morkkistaan suree.

Unelmieni misun vien taivaaseen asti. Joopa joo dorka, se muija vaan aivasti.

Painaa jaksan vaikka koko yön. Joo minsan se kesti ja muija teki työn.

Aamulla muijan tylysti pihalle pistin. Oikeesti yksin heräsin ja tunnin itkin.

(loppusoitto) *skräts skräts* Wazzap? Jou! *joku pöllitty sample*
 

Fläppis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
V-man ja Euro71 näemmä näyttivät mallia, miten keskustelu etenee, joten voipi kohta että täällä viriää aika yksipuolinen keskustelu.

Niin joo, se pitää vielä mainita, että oli tämän palstan mielenkiintoisimpia keskusteluja, siitä kiitos finnishninjalle (siis aloituksesta, ei sentään tasosta ;) ), vaikken muuten mielipiteisiisi yhdykkään. I'll be back, jos keskustelu tästä vielä kääntyy mielenkiintoisemmaksi.

"kuten eilen ku kävelin tapaa Pekka Ruuskaa
piti sanoo hei, mut vitun runkku tuli suusta" - Avain ;)
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Viestin lähetti Timi
Britneyn sekä muiden samanlaisten artistien kohdalla aika iso osa koko ilmiötä on tuo imago. Vaikea kuvitella kehen 35-vuotias Britney enää vetoisi :) [/B]

Toisaalta, onhan Madonnakin pysynyt pinnalla vanhetessaan. Musiikkityyli ja imago on tietysti muuttunut vuosien varrella.
 

Timi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit - Schalke 04
Viestin lähetti Murmeli
Toisaalta, onhan Madonnakin pysynyt pinnalla vanhetessaan. Musiikkityyli ja imago on tietysti muuttunut vuosien varrella.

Madonna on mielestäni ollutkin aika hassu tapaus, jollei jopa ainutlaatuinen popin maailmassa. Hän on pysynyt niin hyvin pinnalla. Olin vielä niin nuori hänen aloittaessa uraansa, että en muista juurikaan millainen imago hänellä oli, mutta aika viatonhan se taisi olla verrattuna myöhempien aikojen imagoon. Madonnan lisäksi ei montaa vastaavaa, pitkään pinnalla pysynyttä pop-laulajaa tule mieleen.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Viestin lähetti kettu666


Itse metallimusiikin teko kyllä vaatii taitoa mutta tuo örinä ei.
Äläpäs jauha paskaa, jos et asiasta mitään tiedä. Se, että sinä saat samankaltaisen äänen aikaan krapulapäissäsi oksentaessasi ei kerro todellisuudesta vielä yhtään mitään.

t: nimimerkki "itsekin örissyt"
 

Ande

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Viestin lähetti BigRedBob
Äläpäs jauha paskaa, jos et asiasta mitään tiedä. Se, että sinä saat samankaltaisen äänen aikaan krapulapäissäsi oksentaessasi ei kerro todellisuudesta vielä yhtään mitään.

t: nimimerkki "itsekin örissyt"

Pitää ehdottomasti paikkaansa, vaikka en örinämusiikista pidäkään.

Olen monesti ihmetellyt, miten Brian Johnsonin ääni on kestänyt niin monta vuotta. Yritin kerran rääkyä samallalailla yhden AC/DC:n kipaleen ja jo oli kurkku kipeä ja ääni maassa, enkä tod. näk juo viskiä ja tupakoi yhtä paljon kuin pappa Johnson.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös