No räppäänkö minä, no räppää vaan...

  • 12 606
  • 210

Jarner

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP. Philadelphia Flyers. Man United. JJK.
"Arnoldin" mielenkiintoiseen ja täysin paikkaansa pitävään tekstiin lopetan minä tähän ketjuun kirjoittamisen.

Hyvää kesää kaikille hoppareille ja muillekkin paitsi metrin pituiset hiukset omaaville pellehevareille! :p
 

D2

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kyllähän tällainen gangsta-meininki on lähinnä naurettavaa, mutta jos joku siitä tykkää niin mikäs siinä. Ei voi kuitenkaan varmaan kukaan kiistää etteikö se "meininki" menisi rap-musiikissa sen tärkeimmän, eli musiikillisen nautinnon edelle.

Ei mene. Gangsta rap on vain osa tuota musiikintyyliä, aivan kuten esim. black metal on osa metallimusiikkia. Monilla hiphop/rap-artisteilla on musiikillisesti todella hyviä kappaleita, eikä uhosta ole tietoakaan. Ja toisaalta sitä uhoamistakaan ei kannata niin vakavasti ottaa.

Ainahan voi toki olla kuuntelematta jos ei pidä.
 

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Kuinka voi olla niin sivistymätön että kirjottaa rapin räp...
Miikka
Jos se on nyt niin tärkeää.. Rap on Amerikkaa. Rappari taas on muurarin apulainen... Tai voihan muurari itsekin rapata.. Miikka, kerro mikä on rap Suomeksi niin saadaan kutsua asioita niiden oikeilla nimillä. Vai lopetetaanko molemmat viisastelu:D

Ja kyllä räpistä saa paljon paremmin selvää kun jostain hevistä tms.
Et lukenut koko ketjua läpi. Mainitsin jo aikakaisemmin ettei tarkoitus ollut verrata "rappia" toisiin lajeihin, vaan keskustella itse rapista. Olet tosin oikeassa, joskus hevistä ei saa mitään selvää.

Ja miltäköhän minäkin näyttäisin ilman hip-hop kulttuuria, huh huh en ees viitti ajatella...
Voisit olla vaikka omilla aivoilla ajatteleva nuorimies, jolla on omia ideoita ja ajatuksia.. esimerkiksi...

Äh.. Yhtä lailla minä voisin tehdä oman otsikon aiheelle "örinähevi", jota en voi sietää.
Arnold
Siitä vaan! Ehkä osat olisivat silloin päinvastoin ja saisimme keskustella siitä.

Jokainen kuunnelkoon mitä muusiikkia kuuntelee, mutta örinähevi on perseestä.
Niin, ja räp kanssa!

Hyvää kesää kaikille hoppareille ja muillekkin paitsi metrin pituiset hiukset omaaville pellehevareille!
Joe
Hyvää kesää myös sinulle!
 

el pebe

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Re: Voi elämän kevät...

Viestin lähetti Miika-90
...
Ja miltäköhän minäkin näyttäisin ilman hip-hop kulttuuria, huh huh en ees viitti ajatella...:mad:

No en tiedä... minä taas en viitti ajatella miltä sinä näytät nyt.
No ei, nothing personal, Miikka-90... tässä vaan nyt vietiin tämä keskustelu ihan ihme raidoille. Ilman hip-hop -kulttuuria näyttäisit varmaan juuri siltä, miltä sinä näyttäisit. Olen aina luullut että ihminen pukee itse vaatteensa, paitsi mitä nyt äidit pukevat pieniä lapsiaan, mutta...
Ei -tana, minä en nyt kyllä osaa sanoa sitä, mitä yritän. Toivottavasti joku tajuaa.

edit: finnishninja sen jo sanoikin, ja vähän osuvammin.
 

Noose

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chargers, HPK, Oakland A's, Tampere Saints
Enpä ole hetkeen Jatkoajassa näin paljoa nauranut kuin nyt. Finnishninja vie säkkiporukkaa suurin piirtein 100-0, paitsi että kämmäsi tuossa Miikalle tehdyssä vastauksessaan.

Tuossa Miika-90 totesi, että miltäköhän hän näyttäisi ilman hip-hop "kulttuuria". No varmaankin ihan ihmiseltä - mitä todennäköisimmin. Minulle ei ole vieläkään mennyt jakeluun, miksi ihan noin ala-asteelaiset jampat menevät säkkihousut jalassaan "jou jou, jou!" -meininkiä pää täynnä. No joo, ehkä se on sitä isommilta kopioimista, mutta miksi helvetissä he tekevät niin? Onko se nyt niin hienon näköistä, kun housut roikkuvat puolitangossa ja alkkarit loistaa alta tämän tästä?

Miksi minä en ole nähnyt vielä yhtään keski-ikäistä miestä tai naista nämä säkit jaloissaan? Ehkä se tulee sitten, kun tämä rap-kulttuuri on kaksikymmentä vuotta vanhaa main streamia ja tämä nykyään käsitettävä "normaali" kulttuuri on aikaansa elänyttä. Tuota ajatellessa kuolemanpelkokin pienenee kummasti.

Tämän rap-kulttuurin lieveilmiönä nähdään myös amerikkaiseen tyyliin jengejä, jotka tuskin ovat hyväksi kasvavalle nuorelle pojalle tai tytölle. Tässä tapauksessa ainakin minä menen tälle kukkaishattulinjalle. Tuossa muutama vuosi sitten muistan kun yläasteella yksi tyttönen, ja oikein söpö sellainen, kertoili omia kokemuksiaan näistä hössötyksistä. Tämä tyttö seurusteli paikallisen säkkihousun kanssa, ja hänet tietysti leimattiin tähän säkkien jengiin. Siinähän sitä sitten oltiin viikonlopusta toiseen taistoamassa vastakkaista jengiä vastaan, jossa oli mukana paikallisia hörhöjä jotka eivät sietäneet löysiä housuja tai rap-musiikkia. Tähän taistoamiseen kuului niinkin romanttisia hetkiä kuten autojen/ihmisten hajoittamista kettingeillä, aseella osoittelua ja sen sellaista lystiä.

Ei siinä niin mitään vaikka niitä säkkejä pidetäänkin jaloissa tai rappia kuunnellaan musiikkina, mutta jos se tuohon jengitouhuun menee niin sitten alkaa riittämään. Johonkin se jenkkiplagioinnin raja pitää vetää.

Rap on tietysti musiikkina paskaa, kuten tuosta edeltä voidaan varmaankin rivien välistä lukea. Joudun olosuhteiden pakosta kuuntelemaan rappia enemmän kuin lääkäri määrää , joten ei voi väittää ettenkö olisi pitämättä vain siksi koska en ole kuullut riittävästi tätä lajia. Siis noin yleensä rap on paskaa, mutta onhan sielläkin tietysti pari sellaista viisua joita oikeasti voi jopa muutaman kerran kuunnella. Eminemillä oli ainakin edellisellä levyllään Stan ja nykyisellä levyllään Haley's Song (tjsp), jotka ovat ihan kivoja biisejä.

Hevin ja rapin rinnastaminen on aivan turhaa, sillä nehän ovat kaksi oikeastaan ääripäätä. Toisessa lauletaan, toisessa puhutaan. Toisessa soitetaan, toisessa scratchataan.
 

Cube

Jäsen
Viestin lähetti CMX
Melodiahan on lähes poikkeuksetta kaikissa biiseissä sama, eli tyyliä c-c-c-c-c-c-c-cc-c-c-cc-c-cc-c-c-c-c jne.. Tottakai tuohon käy myös jopa joku toinen sointu.

Taidan olla vahan hidas, kun en aiemmin ole ymmartanyt, etta CMX = Kantor ja Potaichuk.

Sainpahan kerrankin kokea kirkkaan "ahaa"-elamyksen.
 

Hamraan

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ottawa Senators, Edmonton
Puuttumatta muitten musiikkilajien sanoituksiin täytyy sanoa että eniten minua räpissä häiritsee niissä viljeltävät huume ja väkivalta teemat..

Eikös se jonkun mainitseman Avaimen biisissäkin sanota
"poltan jointin äitini haudalla" juuri tuollainen saa teinit miettimään että josko kokeilisi niitä huumeita kun niistä jatkuvasti on alitajuntaan piirtynyt yhteys musiikkiin ja elämäntyyliin.
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Viestin lähetti kettu666
Kyrvähtäneintä "musiikkia" näitten childrenofbodomeitten ja slipknottien jälkeen,tuo on kyllä totta että enemmän rapista saa selvää kuin noista edellä mainittujen "bändien" örvellyksestä...
Rappia ja Heviä pystyy oikeastaan ketä vaan tekemään,ei paljon vaadi kun ensin pimputetaan tyhmä "musiikki" ja sitten painetaan smurffiääni napista jotain kiljuntaa päälle,tehdään hienot kuvat kanteen ja rahastus on valmis...murr

Ei vaadita paljoa juu. Mainitsemaasi Children of Bodomiinkin pääset helposti. Sen kun kepität biisintekijä Alexi Laihon kitaroinnissa, niin olet mukana. Pientä ongelmaa tosin saattaa aiheuttaa sellainen pikkuseikka, että ko. Laiho on insturumenttinsa soittotaidoilla mitaten helposti maamme kymmenen parhaimman kitaristin joukossa, mutta mitäs tuosta..

Sen ymmärrän oikein hyvin, että moni ei pidä esim. juuri heidän musiikistaan vaikkapa tuon laulun takia, mutta jos aletaan arvostelemaan bändin jäsenten kykyjä musikaalisesti, niin haukataan kyllä kakkaa oikein isolla lusikalla.

Ylipäätään noista parhaista soittajista prosentuaalisesti suurin osa löytyy raskaamman musiikin parista. Onhan tuo tietysti selvää jo ihan pelkästään kuuntelemallakin. Toinen on vaikeaa ja toinen ei. Esim. em Laiho tai kuka tahansa voi soittaa kuten joku Anssi Kela, mutta kuka tahansa ei voi soittaa kuten Laiho.

Rapista minulla ei ole oikeastaan mitään sanottavaa. En itse kuulu sen vihaajiin, mutta en myöskään isommin siitä pidä.
Kuuntelisin pakon edessä kuitenkin heitäkin huomattavasti mielummin kun tanssipoppispaskaa, joka on pääsääntöisesti täysin rahanteko mielessä tehtyä tusinatavaraa.
Joku musiikillisesti lahjaton silikoniblondi laulaa isojen levy-yhtiöiden muilla teetättämiä lauluja osaamatta erityisemmin edes laulaa ja fyrkkaa tulee ovista ja ikkunoista.
Rapparit tekevät kuitenkin hommansa itse ja se jo sinällään on kunnioitettavaa. En tiedä tarvitseeko siinä tyylissä se jutun juoni ollakaan musikaalisuudessa, vaan ainoastaan yksinkertaisessa taustarytmissä ja ennen kaikkea artistin ulosannissa.
 

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Mielessäni oli jo aikaisemmin tämä itse räppijengin ihannoiminen. Siis se, että OIKEA räppäri tulee slummista. Mitä helvetin oikeaa siinä on? Mikä meriitti se on jos asuu slummissa, polttelee roskiksia ja mummoilee laitakaupungin katuja pitkin vanhuksia ja lapsia pelotellen?

Minusta tämä menee väärään suuntaan. Monestihan slummista nousee jengiä juuri musiikin avulla. Monen mielipide on myös se, ettei sieltä pääse muuten pois kuin urheilun tai juuri musiikin avulla. Kuinkahan monella räppärillä on käynyt mielessä, että uraa voi tehdä muullakin tavalla kuin mummoja pelottelemalla? Esimerkiksi työnteolla.

Toiseksi.. jos nää heiluu huppu päässä ja mankka olkapäällä jenkeissä ja ovat OIKEITA, niin miksi meidän pitää apinoida perässä? Mikä vetää meitä alkaamaan halvoiksi kopioiksi? Miksi me emme voi keksiä mitään omaa, joka käy meidän kaikkien suomalaisten älykkyysosamäärälle? Onko nää jenkkilän jutut niitä ainoita oikeita? Tuleeko suomalaisesta "oikeampi" jos perse viiltää maata pitkin ja kaikki vituttaa?

Räp on perseestä.
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Kulttuuria finnishninja, kulttuuria. Hip Hop kulttuuri rappeineen breikkamisineen ja graffitteineen ovat jenkkilän neekereiden kulttuuria. Samoinhan meillä on täällä juuroopassa skinien ja norjalaisten kirkonpolttajien kulttuurit, jotka myöskin näkyvät musiikkiskenessä. Skinien tosin vähemmän. Yllätys, yllätys.

Tuo jenkkilän nekru/hiphop kulttuuri on vaan niin iso ja siellä on niin paljon ihmisiä, että hapatukset leviävät myöskin tänne asti. Raha puhuu, raha puhuu.
 

Sisäliitin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Viestin lähetti Mike


Ei vaadita paljoa juu. Mainitsemaasi Children of Bodomiinkin pääset helposti. Sen kun kepität biisintekijä Alexi Laihon kitaroinnissa, niin olet mukana. Pientä ongelmaa tosin saattaa aiheuttaa sellainen pikkuseikka, että ko. Laiho on insturumenttinsa soittotaidoilla mitaten helposti maamme kymmenen parhaimman kitaristin joukossa, mutta mitäs tuosta..

Sen ymmärrän oikein hyvin, että moni ei pidä esim. juuri heidän musiikistaan vaikkapa tuon laulun takia, mutta jos aletaan arvostelemaan bändin jäsenten kykyjä musikaalisesti, niin haukataan kyllä kakkaa oikein isolla lusikalla.

Ylipäätään noista parhaista soittajista prosentuaalisesti suurin osa löytyy raskaamman musiikin parista. Onhan tuo tietysti selvää jo ihan pelkästään kuuntelemallakin. Toinen on vaikeaa ja toinen ei. Esim. em Laiho tai kuka tahansa voi soittaa kuten joku Anssi Kela, mutta kuka tahansa ei voi soittaa kuten Laiho.


Tuo Bodom oli esimerkki vain tuosta örinästä kun ei mitään muuta tullut mieleen.Bodomin musiikki olisi itseasiassa helvetin hyvää ilman tuota vinkumista ja Laiho tosiaankin on Suomen parhaimpia kitaristeja ellei paras.

Minulla ei ole mitään itse Bodomia vastaan vaan tuota örinää...Vähän sama kuin että esim.Jokereissa ei olisi mitään ärsyttävää ilman Hjallista ja Hjalliksen rahoja...
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Lol hei kelaa mitä sittii äijä heittää!

Rapin puolelta löytyy myös muita osaajia kuin nämä listahirmut joita teinit ostaa suuren markkinakoneiston voiman jyllätessä. Osa näistä, kuten Faithless -yhtyeen suuri runoilija (Killer's lullaby -kappaleen sanoitus) ja aikamme mahtavin lausuja Maxi Jazz, saavat myös mainetta ja mammonaa, sillä eihän näin loistavaa kamaa voi yksinkertaisesti tehdä ilman, että ihmiset huomaavat. Sitten on hieman marginaalisempaa tavaraa, joista osalla käy myös mäihä. Esimerkiksi ennen Gorillaz -yhtyettä Dan the Automator ei pakosti sanonut kenellekään mitään. Ei pakosti sano vieläkään, mutta Automaatio-Danille on myös herunut hieman nimeä projektin jälkeen.

Mikään ei oikeasti naurata niin paljoa, kuin asiantuntevat valopäät ketkä sanovat, että "räppäämiseen ei tarvita taitoa" jne. Koittakaa itse räpätä - ei ole helppoa. Tai, että koneeltahan se "musiikki" tulee... Just joo, no eikö kitara ole työkalu siinä missä mikä tahansa muukin. Täytyy tietää, mistä painetaan ja kenties myös, mikä kuulostaa hyvältä minkäkin jälkeen. Siinä olen varmasti samaa mieltä useimpien kanssa, että kaiken maailman vuutanklaanien yms uhoaminen ja vastaava on naurettavaa pelleilyä, mutta maailmassa on paljon muutakin räppiä. Jos ei halua vaikuttaa sulkeutuneelta paskapäältä, suosittelen Faithlessin Killer's lullabyä sekä Deltron 3030:n kappaletta 3030 ensialkuun. Niiden jälkeen YV vilpertille ja kysy mikä olisi näin hyvää myös.

Niin paska fleimi oli, että oli ihan pakko ottaa osaa.
 

Cube

Jäsen
Viestin lähetti Hamraan
Puuttumatta muitten musiikkilajien sanoituksiin täytyy sanoa että eniten minua räpissä häiritsee niissä viljeltävät huume ja väkivalta teemat..

Eikös se jonkun mainitseman Avaimen biisissäkin sanota
"poltan jointin äitini haudalla" juuri tuollainen saa teinit miettimään että josko kokeilisi niitä huumeita kun niistä jatkuvasti on alitajuntaan piirtynyt yhteys musiikkiin ja elämäntyyliin.

Ja kannabishan on tietysti pahin asia, mita nuoret voivat kokeilla..
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Viestin lähetti Cube


Ja kannabishan on tietysti pahin asia, mita nuoret voivat kokeilla..

Aika monen mielestä näin. Johtuu siitä etteivät tiedä mistä puhuvat. Itse voisin laillistaa kukan vaikka heti ja väitän että tuo olisi monelle nuorellekin hyväksi, mutta se tietysti on eri ketjun aihe se.
 
Rap-musiikki on kyllä aika hirveää. Itse en sitä voi sietää, mutta kyllä sitä mielestäni saa silti olla olemassa. Kyllä maailmaan musiikkia mahtuu.

Ensimmäinen häiritsevä asia ei liity kylläkään juuri mitenkään musiikkiin. Rap-artistien videot ovat todella, todella hirveitä. Puhun nyt siis näistä MTV-rappareista. Videoiden ideana tuntuisi olevan vähäpukeisten naisten ja artistin uusien autojen ja kultaketjujen esittely. Niin rap-artistin ystävätkin (homiet?) ansaitsevat tietenkin mahdollisimman paljon näkyvyyttä videossa. Videoiden käsikirjoitukseen on käytetty aikaa varmaankin n. kaksi minuuttia. Stylistit ovatkin sitten rehkineet useita miestyövuosia per video.

Toinen inhottava asia on rappareiden asenne. Tai ainakin se, mitä olen siitä selvää saanut. Naisten esineellistäminen ei ole kivaa. Se ei tosin ole rap-muusikoiden keksintö, eiköhän kyseistä ilmiötä esiinny myös niin rock-maailmassa kuin postinkantajienkin keskuudessa.

Harmillista on myös rappareiden täydellinen itseironian puute. Musiikki ei ole kovinkaan vakava asia loppujen lopuksi. Jos olisi, niin birtneyspearsit ja backstreetboysit olisi suljettu vankilaan jo aikoja sitten, kuten Billy Corgan joskus totesi. Tokihan musiikkia pitää tosissaan tehdä, mutta ei vakavissaan, ajattelen minä. Ja olen kenties väärässä.

Kolmas ikävä asia soundimaailma. Jos biisin kantavaa ideaa ei ole pöllitty jostakin 80-luvun pop-iskelmästä, niin se on totetutettu sitten todella pelkistettynä luurankomusiikkina pelkän rumpukoneen ja jonkun tiluttimen avulla. Siihen päälle onkin sitten hyvä ähistä ja puhista.

Sanoituksia en koskaan kuuntele, mutta enpä usko niistä mitään irti saavanikaan.

Tai no Eminemin lyriikkaa on tullut tukiskeltua ihan silkasta mielenkiinnosta. Herran musiikkiahan on hirveää sontaa, mutta on silti sanottava, että kyllä mies sanoittamisen hallitsee. Vaikka sanoissa ei mielestäni juuri mitään järkevää sanomaa olekaan, tai ainakaan mitään sellaista, josta voisin olla samaa mieltä, niin silti Eminem osaa kirjoittaa sanansa todella älykkäästi. Esim. 97´ Bonnie & Clyde on todella hieno sanoitus. Harmi vaan että mies tuo homo- ja naisvihansa vähän turhan innokkaasti esille.

Rap-artistien musiikillisesta osaamisesta, tai musiikillisesta kyvykkyydestä yleensäkin, olen sitä mieltä, että soittotaito ei välttämättä ole minkäänlainen mittari musiikista puhuttaessa. Esim. Dream Theateria inhoan vähintään yhtä paljon kuin rap-musiikkiakin, ja DT:ssä on sentään soittotaitoa keskisuuren sinfoniaorkesterin verran. Biisit ratkaisevat. Mielestäni Yhtye X ei ole parempi kuin Yhtye Y sen vuoksi, että Yhtye X:n kitaristi N soittaa kaksi nuottia enemmän sekunnissa kuin Yhtye Y:n kitaristi M. Se, että joku on opiskellut puolet elämästään musiikkiopistossa ei tee hänestä välttämättä vielä hyvää muusikkoa. Hyvän soittajan ehkä, mutta ei hyvää muusikkoa.

Rap-muusikot jatkakoon elämäänsä ja uraansa ihan rauhassa minun puolestani. He olisivatkin varmasti olleet huolissaan, jos en siunaustani olisi heidän toimilleen antanut.
 

D2

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Puuttumatta muitten musiikkilajien sanoituksiin täytyy sanoa että eniten minua räpissä häiritsee niissä viljeltävät huume ja väkivalta teemat..

Huvittavaa, että otit juuri Avaimen tähän esimerkiksi. Ne lyriikathan nimenomaan puhuvat väkivaltaa, sotaa ja epäoikeudenmukaisuutta vastaan. Iso osa artisteista on samoilla linjoilla, myös ulkomaalaisista. Ja jos kannabiksen käyttö on mielestäsi joku suurikin yhteiskunnallinen ongelma, niin voi vain ihmetellä.
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Dilbert-sarjakuvassa oli aikanaan aivan tajuttoman hyvä strippi jossa Dogbert haastattelee jotain DJ NN:ää. Juttu kulki suunnilleen näin:

DJ NN tietenkin huitoo jatkuvasti käsillään "jou mään, i äm gänstä" tyyliin.

D:"No kerropä mitkä ovat neuvosi nykynuorisolle"
NN:" Pitää olla oma itsensä eikä noudattaa sokeasti muitten neuvoja. Pitää uskaltaa kulkea omaa polkuaan jne."

D: " jaa selvä , tuota keksitkö sinä tuon rap-musiikin"
NN: "no enpä oikeastaan"

D:" Onko tuo pukeutumistyyli aivan ikiomasi?"
NN:" Ei, pukeudun kuten kymmenet muut kuuluisat Rap-artistit"

D:" tuota teetkö itse oman koreografiasi, entäpä laulujen sanoitukset?"
NN:"minulla on koreografi ja sanoittaja"

D:"No tuo tapasi huitoa käsilläsi on takuulla omaa keksintöäsi?"
NN: " En yhtään pidä siitä suunnasta mihin tämä keskustelu on menossa...."

Hitto että repesin kun tuon ensimmäisen kerran luin..pitääkin katsoa josko se löytyisi dilbert.comista
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Lähestulkoon kaikissa musiikkityyleissä (lukuunottamatta kansanmusiikkia) on omat hyvät hetkensä.

Voi elämä, minä en ainakaan jaksa tuhlata ajatustakaan alkaakseni haukkumaan kaikkea sitä paskaa, josta minä en pidä.
 

Tatzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti SÄLLI 85
kuulehan finnishninja: rap on just parasta mitä muusikille on tapahtunut sitten gramofonin... menikö perille...???

Hei hei muistan luolamiehien aloittaneen kyseisen ääntelyn. Elöi onko kyseessä paluu juurille?
 

Tatzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti kettu666
Kyrvähtäneintä "musiikkia" näitten childrenofbodomeitten ja slipknottien jälkeen,tuo on kyllä totta että enemmän rapista saa selvää kuin noista edellä mainittujen "bändien" örvellyksestä...
Rappia ja Heviä pystyy oikeastaan ketä vaan tekemään,ei paljon vaadi kun ensin pimputetaan tyhmä "musiikki" ja sitten painetaan smurffiääni napista jotain kiljuntaa päälle,tehdään hienot kuvat kanteen ja rahastus on valmis...murr

Noh noh.

Heviä on todella vaikea tehdä. Toki nähin ei lasketa kaikenmailman norjalaisia örinä-örkkejä. Hyvässä "hevissä" on paljon useita klassisesta musiikista saatuja piirteitä ja sitä ei todellakaan ole helppoa soittaa.
 

Tatzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Mike
Kulttuuria finnishninja, kulttuuria. Hip Hop kulttuuri rappeineen breikkamisineen ja graffitteineen ovat jenkkilän neekereiden kulttuuria. Samoinhan meillä on täällä juuroopassa skinien ja norjalaisten kirkonpolttajien kulttuurit, jotka myöskin näkyvät musiikkiskenessä. Skinien tosin vähemmän. Yllätys, yllätys.

Tuo jenkkilän nekru/hiphop kulttuuri on vaan niin iso ja siellä on niin paljon ihmisiä, että hapatukset leviävät myöskin tänne asti. Raha puhuu, raha puhuu.

Tämän mitä edellä kerroit ymmärrän täysin. Se on heidän oma juttunsa. Asia mitä en ymmärrä on tämä Suomalaisten teinien, kilttien koululaisten valtava palvonta ja ihannointi näitä idoleitaan kohtaan. He eivät viihtyisi päivääkään oikeassa Hip Hop kulttuurissa ja heidät liiskattaisiin kuin tomaatti. Miksi siis haluta mukaan kuvioihin mihin he eivät kuulu ja ihannoida aatteita jotka eivät todellisuudessa ole omiaan. No sehän on tietenkin "kovuuden" tavoittelua.
 

Hamraan

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ottawa Senators, Edmonton
Viestin lähetti D2


Huvittavaa, että otit juuri Avaimen tähän esimerkiksi. Ne lyriikathan nimenomaan puhuvat väkivaltaa, sotaa ja epäoikeudenmukaisuutta vastaan. Iso osa artisteista on samoilla linjoilla, myös ulkomaalaisista. Ja jos kannabiksen käyttö on mielestäsi joku suurikin yhteiskunnallinen ongelma, niin voi vain ihmetellä.

Olisi kai pitänyt mainita että Avaimen nosto esimerkiksi koski vain huumeita, sillä en ole kuullut kyseiseltä artistilta kuin tämän yhden biisin.

Niin kauan kun kannabis on laitonta Suomessa, minä olen sitä vastaan 100%.
 

CMX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat, Detroit Red Wings, Kärpät, HIFK
Viestin lähetti Mike


Ei vaadita paljoa juu. Mainitsemaasi Children of Bodomiinkin pääset helposti. Sen kun kepität biisintekijä Alexi Laihon kitaroinnissa, niin olet mukana. Pientä ongelmaa tosin saattaa aiheuttaa sellainen pikkuseikka, että ko. Laiho on insturumenttinsa soittotaidoilla mitaten helposti maamme kymmenen parhaimman kitaristin joukossa, mutta mitäs tuosta..


Aika erittäin hiljaista, että Laiho kuuluu maamme kymmenen parhaan kitaristin joukkoon. Tai niin voisi sanoa joku, joka pitää "siistin" kuuloisesta tiluttelusta.. :rolleyes:
Kumma juttu, kun en ole kuullut Laiholta mitään muuta kuin juuri tätä tiluttelua. Suomen kymmenen parhaimman kitaristin joukossa olevan luulisi osaavan soittaa jazzia, bluesia, rockia, progea jne.. Aika rohkea päätös asettaa Laiho maamme kymmenen parhaimman kitaristin joukkoon, jos on kuullut häneltä pelkkää metallitiluttelua. Eipä tuo tiluttelu vaadi muuta kuin hieman sorminäppäryyden kehittämistä. Näin voin sanoa kahdeksan vuoden kokemuksella. Sen sijaan vaikeampaa on opiskella kaikki teoriaan liittyvät asiat ja soittaa esimerkiksi jazzia käyttäen improvisointi-kykyä.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Legalize it, don't critisize it.

Asiasta kolmanteen...

Jos päättäjät ajattelisivat edes joskus järkevästi, niin kannabis olisi ollut laillista jo pitkän aikaa, mutta ei, kun kerran on kangistuttu vanhoihin kaavoihin, niin niitä ei sitten muuteta ja sillä hyvä. Kannabiksen laillistamisessa ei oman pohdintani mukaan olisi kuin hyviä puolia:
- kannabiksen ostajan ei tarvitsisi asioida myyjien kanssa, jotka kauppaavat todennäköisesti myös kovia huumeita
- valtio saisi lisää verotuloja
- käyttö ja myynti olisi suurelta kontrolloitua

Ja kun kyseessä on muutenkin alkoholia ja tupakkaa vaarattomampi nautintoaine.
 

MiikaL

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti finnishninja

Miikka
Jos se on nyt niin tärkeää.. Rap on Amerikkaa. Rappari taas on muurarin apulainen... Tai voihan muurari itsekin rapata.. Miikka, kerro mikä on rap Suomeksi niin saadaan kutsua asioita niiden oikeilla nimillä. Vai lopetetaanko molemmat viisastelu:D


Öh... Sun kannatas harjotella tota luetunymmärtämistä, tuolta viestin vasemmalta (<-) puolelta voi lukea kirjottajan nimen tai nickin. Siinä kyllä lukee kohdallani Miika-90 eikä Miikka-90.


Juh, lopetetaan viistastelu.:)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös