Niin, puukottavat pohjalaiset ovat massiivisen mukava ja huumorintajuinen kansanosa. Esimerkiksi Jukka Rautakorpi on Pohjanmaalta, samoin Anneli Jäätteenmäki. He ovatkin varsinaisia ilopillereitä. Kaikkein eniten PR:ää pohjalaisille ovat tehneet kuitenkin Extreme Duudsonit. Heidän ansiostaan omakin 12-vuotias kundini osaa sanoa: "notta ristus", "ei se satu", "jätkä on eläin" ja muuta mukavaa. Vapun Ilta-sanomissa Duudsonit olivat heterostailanneet Sillä silmällä -ohjelman vastaiskuksi erään työpisteen. Se oli loistavaa! Työpiste oli ympäröity piikkilangalla, joka viestii työntekijän "yksityisyyden halusta", eli ei tarvitse auttaa kenenkään! Miehisyyttä työpisteeseen toi seinälle kirjailtu Jussi-kuvio. Tässä asiassa olen yhtä mieltä Duudsonien kanssa. Olen nimittäin aina vihannut yli kaiken työpaikkoja, joista (voittopuolisesti naispuoliset) työntekijät yrittävät tehdä jotain saatanan pikkukotia räsymattoineen, keramiikapiperryksineen, viherkasveineen jne. Eihän jumalauta työpaikkaa ole tehty viihtymistä varten! Siellä tarvitaan vain askeettinen istuin, toimiva tietokone internetyhteydellä ja mielellään työpaikalla saisi lisäksi olla kylmää ja vetoista sekä saatananmoinen rakennustyömaa ikkunan takana. Näin siellä ei tule nysvättyä joutavaa paskaa jauhamassa. Sen sijaan siellä tehdään selkeästi duunit nopeasti ja painutaan vittuun heti kun on valmista. Mielellään siten, ettei moikkailla ketään työkavereita, pyyhitään persettä matkalla käteen osuviin kiertäviin kimppalottokuponkeihin ja vielä virtsataan kahvinkeittimeen riittävän usein. Loppuu jumalauta se jatkuva häirintä ja pääsee keskittymään töihin.
Tässä mielessä olen hyvin pohjalainen ja tarkemmin ajatellen mutsini sukujuuret sieltä ovatkin. Tosin -tottakai- ruåtsinkieliseltä alueelta, mutta samanlaisia jurpoja nekin ovat. Kävin tammikuun alussa sinänsä ikävässä tilaisuudessa eli hautajaisissa ko. jättömailla eka kertaa 10 vuoteen ja kuulin eräältä vapaapalokuntalaiselta kaukaiselta sukulaiseltani, joka oli päivystämässä uutenavuotena (käännös ruotsista: "jouruin jumalauta olemaan selvihinpäin, oli mun vuaroni, onneks seuraava on aikasintaan 5 vuoden päästä"), että eräs hälytys tuli aattona alkuillasta pikkupaikkakunnalle Vaasan kupeessa. Isäntä oli ampunut tyynesti uudenvuodenraketin autotallinovestaan sisälle ja siellä sijainnut Nissan oli palanut täysin karrelle. Autotallistakin oli vain karmit jäljellä. Noh, ukko oli ollut pullon kanssa vastassa ja mennyt ambulanssimiesten mukaan vain tiukan maanittelun jälkeen ja silloinkin lähinnä siksi, että pääsi pois räkyttävän muijansa luota. Auto oli nimittäin ollut emännän. Tosimieshän ei autoa tallissa pidä, ei ainakaan pohjalainen. Äijä palasi vielä uudenvuodenviettoon, veren alkoholipitoisuus ei ilmeisesti ylittänyt Pohjanmaalla raskauttavana pidettävää 5 promillen lukemaa, ja kertoi naapureilleen aamulla, että vielä ehrin ampua pari taivaallekin mennyttä rakettia. Tätä on Pohjanmaa ja tämä on kai sitä fiinimpää ruotsinkielisten nössömenoa ?