Niin notta onko jatkoaikalaasis Pohojalaasia ?

  • 16 183
  • 130
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti mekabyte
Ilimajoelta siton lähäretty Ouluhun oppihin ja tännä jäätihin. Kotona käyres tuloo luettua ilikkaa ja ilimajoki lethiä että näköö ettei mikää oo päässy muuttumahan. Tähän asti ei oo mitään tapahtunut, ainakaan ilimajoella viimesen kymmenen vuoren aikana.

Äläs nyt! Onhan siellä nykyään Alko, ei tarvitse enää Jalasjärveltä saakka hakea Kossua. Koskenkorvan Urheilijatkin jyrää Superpesiksessä. Eteenpäin on menty!
 

mekabyte

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilmajoki HT, sympatiat Kärpille
Viestin lähetti Kaiser Soze
Äläny höpäjä. Johan sielon ny väännetty kättä uuresta kaatopaikasta kolome vuatta. Koko aijanhan siälä tapahtuu..


K

Täytyy kyllä todeta, että tuo kaatopaikkafarssi kuvaa touhua loistavasti. Oli karua luettavaa Ilkassa ja Ilmajoki-lehdessä olleet yleisönosastokirjotukset. Jumalauta siellähän varastoitaisiin ydinjätettä niiden kirjoitusten mukaan. Mä olin kuitenkin käsittänyt, että se olis viimesen päälle uudenaikanen ja tehokas jätteenkäsittelylaitos, mutta aina ei voi voittaa.
Ne on ne kaks nimeltämainitsematonta kunnallispoliitikkoa torpedoinu vissiin koko kunnan toiminnan kaikenmaailman valituksilla, vai liekkö tuo jo rauhottunut.

Alko on kyllä ihan plussaa, mutta siihen se tais jäädä.
 

Sumu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sentteri Jumalan armosta Patrik Westerback
Re: Re: Kropsujen resepti...

Viestin lähetti JimmyMac
Jauhoja, sokeria, suolaa, kananmunaa, maitoa. Tulooko muuta. En tiärä.

Meriän muari teköö sitte Ylistaron(nottei olis koko Suamen parasta) parasta läskipannaria. Siihe tuloo viälä lisäks jotaki raitafläskiä(mitä lie palavikinkkua tai pekoonia) ja kriisiä. Enoo sen kummemmi kyselly mutta pirun hyvää son.
 

Särki

Jäsen
Moon kans Pohojanmaalta. Äitee on Kauhavalaasia ja isä Lapualaasia. Itte en oon kumpaakaan, mutta Etelä-Pohjanmaalla asunut ja elänyt, Kauhajoella tarkemmin sanottuna.
Muutama vuosi sitten lähärin tänne härmäläästen ameriikkaan Vaasaan opikelemaan ja sillä tiällä oon viäläkin.
 

jaheka

Jäsen
Moon kans aito Pohojalaanen, issee on Lapualta kotoosin ja äitee on Seinäjoen flikkoja. Koko ikäni oon asunu Seinäjoella enkä kovin äkkiä täältä mihinkään lähäre.

Nyt täytyy kysyä muiltaki että saako Pohojammaalla helepommin tappelun aikaan baaris ku muualla Suomes? Oon kuullu ihimisiltä jokka on muualta päin ja jokka on käyny Pohojammaalla baareis niin ne on sanonu että täälä joutuu hyvin heleposti tappeluun baaris? Onko näin? Itte ku on vähä vaikia vertailla ku tuloo muualla päin harvemmin käytyä baareis...
 

hokkineito

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kajaanin Hokki ja jossain määrin Oulun Kärpät
Hii, pakko käydä sanomassa, että te pohojalaaset puhutte ihanasti :). Mun serkun mies on syntysin Ylihärmästä ja siellähän ne tänäkin päivänä asustaa...
 

Kaiser Soze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rontti's potatoes, whiners and wankers
Viestin lähetti hokkineito
Hii, pakko käydä sanomassa, että te pohojalaaset puhutte ihanasti :).

Näihän so. Ku kaikki pitääs murtehestansa kiinni muuttaes muualle, olis suomen kielen kirio palio hauskempaa.
Ny ku muutetaha kaupunki, nii yritetähä nii perkelehesti puhua starin murretta. Sitte käy niinku entiselle joka sanoo olevansa straris duunis töis..

K
 

Roomie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, St. Louis Blues
Viestin lähetti jaheka
Nyt täytyy kysyä muiltaki että saako Pohojammaalla helepommin tappelun aikaan baaris ku muualla Suomes? Oon kuullu ihimisiltä jokka on muualta päin ja jokka on käyny Pohojammaalla baareis niin ne on sanonu että täälä joutuu hyvin heleposti tappeluun baaris? Onko näin? Itte ku on vähä vaikia vertailla ku tuloo muualla päin harvemmin käytyä baareis...

Kyllä se näin on. Usiamman kerran siton ittekki saanu väistellä nyrkkiä ja tuappia ja mitä milloonki. Se on ku pohojalaanen saa sitä änkyräviinaa nokkahansa niin siinon silloon leikki kaukana. Täytyy kyllä toreta sekin notta puhumalla niistä tilanteesta on kuitenkin usiammin selevitty. Loppuillasta on oltu sitte niin kaveria...
 

velho

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, sympatiat HIFK:lle
Tuloo turpahan

Viestin lähetti jaheka
Nyt täytyy kysyä muiltaki että saako Pohojammaalla helepommin tappelun aikaan baaris ku muualla Suomes? Oon kuullu ihimisiltä jokka on muualta päin ja jokka on käyny Pohojammaalla baareis niin ne on sanonu että täälä joutuu hyvin heleposti tappeluun baaris? Onko näin? Itte ku on vähä vaikia vertailla ku tuloo muualla päin harvemmin käytyä baareis...

Huurappa Etelä-Pohojanmaalla paaris, notta pesäpalloolijat on HOMOJA, ni saat takuuvarmasti turpahan.

Onneks Seinäjoella elikä Östermyralla ei oo omaa seuraa ässämliikas. Joutuus ministerit puuttumahan helapääpuukkojen heiluntaan ja itte peli jäis aivan sivuroolihi.
 

Jack Daniel's

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uudesti syntynyt Jokerit, NY Islanders
Äidin suvusta lähes kaikki asuvat Pohojanmaalla, tarkemmin sanottuna Ilmajoella. Hieno paikka, oikein hieno. Siellä on tullu oltua joka kesä syntymästä asti ja joskus talvilomalla myös. Mukavia ihmisiä kaikki, ei mitään pahaa sanottavaa siitä paikasta. Ehkä Keskusta on vähän liian pieni.

EDIT: Koskenkorvalla pelataan muuten hyvää pesäpalloa. Oltihin viime kesänä parissa pelissä. Varsinkin tunnelma katsomossa oli parempi kuin osasin kuvitellakaan.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquinta
Viestin lähetti Romppanen
joka talossa vähintään puolitusinaa lapsia...?

Paitsi meillä. Nivala on Pohojois-Pohojanmaalla niin ku Sieviki misä mää asun.
 

smasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Djurgårdens IF, Eintracht Frankfurt
Minä EN ole pohojalaasia, vaikka allekirjoituksesta niin voisi päätellä. Ajattelin ilmoittautua väärinkäsitysten välttämiseksi... Kuulin vain tutulta tuommoisen Häjy Pohojalaasisäntä -imitaation ja päätin pistää sen allekirjoitukseksi. Tosin ei mulla mitään pohojalaasia vastaankaan ole, ei sen puoleen.
 

PinkElephant

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
yks umpipohojalaane lisää

vaalianpunaane elefantti ilimoottautuu praattaamahan kans.

moon meiltä ja muut o meirän krannista,
nämei vaan täälä helsingis tajua, notteivät
kuulu oikiahan suamehen.

oon kans joutunu tyän peräs muuttamahan tänne
helevetin kauas elikkäs pääkaupunkiseurullen.

ja pakkohan soon olla HIFK:n perähä,
eihän ne muut eres plaa yrittää.....
 
Viimeksi muokattu:

Realcowboy

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tämä kyllä naurattaa karjalaistakin, ja ihan varmasti vastaavia sankareita löytyy kotipuolestakin. www.isoosormus.net on kyllä kanssa kolahtanut, vaivaa on nähty ja omintakeinen kuvitus kruunaa kaiken.

> >Pohojaalaasten miästen viimeeset sanat:
> >
> >"Perkales tässmitään sähkömiästä tarvita...."
> >
> >"Eiksoo hianot sukellusvehkehet, ja halavat!"
> >
> >"Ja nyt iskä ampuu vähä rakettia..."
> >
> >"Pitäs joskus koriata tua sirkkelinteräsuajus..."
> >
> >"Kato rantakärmes..."
> >
> >"Kysytähän nualta neekeriiltä tiä Harlemihin..."
> >
> >"Rakastan, rakastan Pirio... eiku Jaana?"
> >
> >"Periaattees näin lähellä ammusvarastoja eisaa tupakoora."
> >
> >"Tutustutahan näihin turvaohojeisihin sittejäläkehenpäin..."
> >
> >"Luontaislääkkeeren haittavaikutuksia liiootellahan jatkuvasti."
> >
> >"Oottekste bodarit oikeesti kaikki homoja?"
> >
> >"Vai teollisuusvartia, et sitten päässy poliisiks vai?"
> >
> >"Hankin erullista venäläästä pirtua hääboolihin, niin saa koko suku
> >juara kunnolla..."
> >
> >"Kattony tua karhunpenttu on varmahan täällä mettäss ihan
yksiksensä..."
> >
> >"Helevetin nopia kairata, kun jää on näin ohutta..."
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
1/8-pohojalaane

Oon Oulusta, mutta oon ollu opiskelemas Lapual ja mun ykslahkeene on Ähtärist. Sen vanahemmat on Alavurelt. Notta siks mä pirän itteeni ainaki 1/8-pohojalaasena.

Kun varpuune pääsöö ohoran päähän, siitä tuloo varis.
 

Hartiapankki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport ja kaikkinainen urheilu vaasalaisittain
Moon kans Pohojammaalta, meinaan notta ajattelin ilimoottautua ku hokasin tämän plarin.

Ja ku puhutahan Pohojammaasta, tarkootan nimenomahan syränaluetta, elikkä Kauhavan, Lapuan, Ylistaron ja Härmien seutua. Itte oon siältä paremmasta Härmästä. Se toinen on Alahärmä.

Jokku o jo huamannukki, notta kannatan Porttia. Potkupalloa seuraan kans, ainaki toisella silimällä. Meinaan sunnuntakina käyrä vepsun kotipelin vahtaamas.
Mukava huamata notta Pohojalaaset on tääläki hyvin erustettuna. Mikäs se täälä lakeurella on käpsehtiä, kuavit summuut mettäkurkoosekki on taas tullu takaasi kotia. Välillä käyvät vähä syriemmällä kääntymäs talaven aijaksi.

Helekkari, sanoo talakkari ku näki volokkarin telekkaris.
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Viestin lähetti Hartiapankki
Moon kans Pohojammaalta, meinaan notta ajattelin ilimoottautua ku hokasin tämän plarin.

Ja ku puhutahan Pohojammaasta, tarkootan nimenomahan syränaluetta, elikkä Kauhavan, Lapuan, Ylistaron ja Härmien seutua. Itte oon siältä paremmasta Härmästä. Se toinen on Alahärmä.

Kovin pientä aluetta tarkootatkin Pohojanmaaksi.

Isäni oli kotoosin Seinäjoelta. Vaimoni on kotoosin Isoostakyrööstä. Molemmat ovat pitäneet ittiänsä pohojalaasina. Puukkojunkkariakin löytyy molempien suvuusta.

Eivät ole aivan täyrellisiä olleet nua munkaan läheiset pohojalaaset ihimiset. Niiltä on puuttuneet heikkouret.

Itse olen vähän ylempää kotoisin, joten en voi sanoa kuuluvani pohojalaasiin. Sen huomannee kirjoituksestani, joka ei täyttäne oikian pohojanmaan murteen vaatimuksia.
 

Kaiser Soze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rontti's potatoes, whiners and wankers
Viestin lähetti siffa
Kovin pientä aluetta tarkootatkin Pohojanmaaksi.


Niin teki.

Eteläpohojammaa kun on käytännös kuusseiskan matka. Alakaa Jalasjärveltä ja päättyy Alahärmähä.

K
 
Viimeksi muokattu:

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Viestin lähetti Hartiapankki
Ja ku puhutahan Pohojammaasta, tarkootan nimenomahan syränaluetta, elikkä Kauhavan, Lapuan, Ylistaron ja Härmien seutua. Itte oon siältä paremmasta Härmästä. Se toinen on Alahärmä.

Täm'on aika omialtaanen määritelmä (Lapua on siis entinen Nurmoon osa) - paitti Alähärmä liänöö jo pualiksi johonakin Vöyrillä kettu- ja tomaattifarmarien seas. Suupohoja on siinä ja nuan rehellistä Etelä-Pohojammaata, Järviseurun on kansoottanu sureetti-savolaaset ja kaikki Halsuasta ylähäpäin (tämä sua-alue mukaanlukien) on Pohojammaata lähinnä unissansa.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Viestin lähetti Kaiser Soze
[B Alakaa Jalasjärveltä ja päättyy Ala-Härmähä.
K [/B]

Niin Jalasjärven kohorallako mettä harvenoo? En'oo sitä juuri huamannu koskaan. Ja mihinä Alavus on?
 

Hartiapankki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport ja kaikkinainen urheilu vaasalaisittain
Viestin lähetti siffa
Isäni oli kotoosin Seinäjoelta. Vaimoni on kotoosin Isoostakyrööstä. Molemmat ovat pitäneet ittiänsä pohojalaasina.


No joo, ohan ne ny viälä Pohojammaata. Kyrööt varsinki. Ja Ilamajoki, siälon sitäpaitti kova hinta pelloolla.

Erit. Nua mu höpinät ny vaan tarkoottaa sitä millälailla mä asioota kattelen täälä Härmämmaalla. Meinaan, notta Alahärmän jäläkehenki jepualla alakaa olla vaikia eroottaa suamenkiältä, Vööristä ny puhumattakaa. Samoon Jalasjärvi rupiaa olemahan jo melekeen 80 kilomeeterin pääs, elikkä aivan syriäs.
 
Viimeksi muokattu:

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Seinäjoesta puheenollen niin tiätääkö kukaan mitä tälle Ilamajoen kaukaaselle syrijäkylälle on tapahtunu sen jäläkehen kun Vaassasäärna perusti sinne (eikä tosiaankahan selevinpäin) ruukin?
 

Kaiser Soze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rontti's potatoes, whiners and wankers
Viestin lähetti mjr
Niin Jalasjärven kohorallako mettä harvenoo? En'oo sitä juuri huamannu koskaan. Ja mihinä Alavus on?

Jalasjärvihä o pohojammaan portti.

Oikiasti nämä kunnat luetaha etelä-pohojammaaksi:

Alahärmä
Alajärvi
Alavus
Evijärvi
Ilmajoki
Isojoki
Jalasjärvi
Jurva
Karijoki
Kauhajoki
Kauhava
Kortesjärvi
Kuortane
Kurikka
Lappajärvi
Lapua
Lehtimäki
Nurmo
Peräseinäjoki
Seinäjoki
Soini
Teuva
Töysä
Vimpeli
Ylihärmä
Ylistaro
Ähtäri

Seinäjoesta puheenollen niin tiätääkö kukaan mitä tälle Ilamajoen kaukaaselle syrijäkylälle on tapahtunu sen jäläkehen kun Vaassasäärna perusti sinne (eikä tosiaankahan selevinpäin) ruukin?

Ainaki surenkylä ja rengonkylä liitettihin seinäjokehe. En tiärä kyllä miksi. Tais seinäjokiset vaa haluta ilimajoen lentokentän ittelensä.

K
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Viestin lähetti Kaiser Soze
Jalasjärvihä o pohojammaan portti.

Oikiasti nämä kunnat luetaha etelä-pohojammaaksi:

Ilamajokiset on niin tosikoota... Järviseutu on kyllä mun miälestä vähä siinä ja nuan - kuinka voi olla Etelä-Pohojammaata jonsei eres puhuta niinku ihimiset? Syrämenä tälle aluehelle on Kyröön, Ilamajoen ja Lapuan seurut. Mitä kirijallisuutehen tuloo niin Paulaharijun "Härmän aukeilta" on yksi parahimpia kuvauksia vanahasta Etelä-Pohojammaasta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös