Nightwish

  • 825 338
  • 3 714

tombraider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Jännä homma, että säveltäjä ei saa tehdä erillaista musiikkia ilman, että joku alkaa nillitämään. Onko Holopaisen aina tehtävä sitä Nightwish musiikkia? Eikö hän voi käyttää ammattitaitoaan muunlaiseen musiikkiin? Hänellä on ollut unelma ja nyt hän sai sen toteutettua. Onko se muilta pois, jos toinen tekee musiikin pitämälleen kirjalle? Onko Taru sormusten herrasta- elokuvaan tehty musiikki yhtä naivia? No yhtä kaukana on todellisuudesta Roope ja Smeagol.

Tuomas on säveltäjä ja vieläpä helvetin hyvä sellainen. Se, että joku ei tykkää hänen sävellyksistään ei kuitenkaan poista ammattitaitoa. Itse en tätä, jos myyntiin tulee, osta, mutta arvostan Tuomasta omien unelmien toteuttamisesta ja suuresta kyvystä tehdä valtavirrasta poikkeavia sävellyksiä
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Soundtrackin tekeminen sarjakuvatarinalle on ainakin melko omintakeinen ajatus. Ei ihan heti tule mieleen, että sellaista olisi aiemmin tehty?

Tuossa albumissahan tulee olemaan itse maestro Don Rosan piirtämä kansi. Rosa oli kuulemma liikuttunut valtavasti kuultuaan albumin ja sen inspiroimana sitten piirsi kannen. Harvinaista sarjakuvataidetta siis, kun ei Rosa ihmeemmin taida nykyään Ankka-aiheisia juttuja enää tehdä.

En ole itse tuota kappaletta vielä kuullut. Taidan odottaa, että pääsee kuulemaan koko albumin, niin osaa arvioida kokonaisuutena. Eräs toimittajatuttava on tuon kokonaisuudessaan jo kuullut ja hänen analyysinsä olivat lupauksia herättäviä.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Nyt kun ollaan iskemässä sitten soololevyä ulos niin tuo naivius on sitten päräytetty uudelle tasolle. Yksinkertaista, ylihelppoa hissimusiikkia siis tuloksena.
En tiedä mikä on käsityksesi ylihelposta hissimusiikista, mutta ainakaan tuo Holopaisen sooloprojektin eka biisi ei sitä ollut. Itse käsitän yksinkertaisena hissimusiikkina sellaisen joka tulee jatkuvasti soimaan erilaisilla hittibiisejä soittavilla radioasemilla, ja tuo Holopaisen biisi nyt ei ainakaan sellaiselta vaikuttanut.

Kuten sanottu, Holopainen on aikalailla vapaa tekemään juurikin sellaisen levyn mitä itseään huvittaa. Tosin eipä tämä mitenkään uusi homma ole että Holopainen ottaa vaikutteita Disneyn* hahmoista, sillä onhan niitä Nightwishin biisejäkin tehty joissa on ollut Disney-teema. Ei toki kokonaista levyä ole ennen tullut.

*) Roope-setä on tietystikin Carl Barksin luomus, mutta kuuluu kuitenkin Disney-perheeseen.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse käsitän yksinkertaisena hissimusiikkina sellaisen joka tulee jatkuvasti soimaan erilaisilla hittibiisejä soittavilla radioasemilla
Hissimusiikin termin olet käsittänyt aivan väärin, kyseessä on musiikki jonka tarkoitus on olla taustaääntä herättämättä mitään mielenkiintoa.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Hissimusiikin termin olet käsittänyt aivan väärin, kyseessä on musiikki jonka tarkoitus on olla taustaääntä herättämättä mitään mielenkiintoa.
Okei, mun moka. Itse ymmärsin tuon tavallaan siten, että ikäänkuin hissi tuo sieltä pohjalta jonkun uuden biisin (biisit) sinne yläkertaan hittiasemille soitettaviksi, ja sitten kun se on elänyt elinkaarensa loppuun niin se sama biisi menee hissillä takaisin alas kun uusi tulee taas kyytiin ja sieltä ylös.
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Hissimusiikin termin olet käsittänyt aivan väärin, kyseessä on musiikki jonka tarkoitus on olla taustaääntä herättämättä mitään mielenkiintoa.

Jep. Kenny G on hissimusiikkia. Eräässä Simpsoneiden jaksossa Kenny G itseasiassa oli soittamassa Mr Burnsin kartanon hississä...

E: Eipäs ollutkaan, vaan Krusty the Clownin hississä...
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Jännä homma, että säveltäjä ei saa tehdä erillaista musiikkia ilman, että joku alkaa nillitämään. Onko Holopaisen aina tehtävä sitä Nightwish musiikkia? Eikö hän voi käyttää ammattitaitoaan muunlaiseen musiikkiin? Hänellä on ollut unelma ja nyt hän sai sen toteutettua. Onko se muilta pois, jos toinen tekee musiikin pitämälleen kirjalle? Onko Taru sormusten herrasta- elokuvaan tehty musiikki yhtä naivia? No yhtä kaukana on todellisuudesta Roope ja Smeagol.

Tuomas on säveltäjä ja vieläpä helvetin hyvä sellainen. Se, että joku ei tykkää hänen sävellyksistään ei kuitenkaan poista ammattitaitoa. Itse en tätä, jos myyntiin tulee, osta, mutta arvostan Tuomasta omien unelmien toteuttamisesta ja suuresta kyvystä tehdä valtavirrasta poikkeavia sävellyksiä

Hoh. Taisi kritiikki mennä ohi ja lujaa. Noh, lueppa uudestaan.

Tehköön vaikka humppaa, mutta paska musiikki on paskaa musiikkia. Huonosti tehty musiikki on huonosti tehtyä musiikkia. Naivisti tehty musiikki on naivisti tehtyä musiikkia. Lue: paskaa tavaraa paskalla laululla.

Kai tuostakin saisi tehtyä oikeasti kuulijakunnalleen sopivaa musiikkia. Tai no. Selvästi osuu jo tietylle porukalle. Jos vaikka rakentaisi biisit teoksina, eikä tonttusatumetallin "eeppisten" levyintrojen mukaan, oltaisiin jo pitkällä. Vähän riskinottoa, rohkeutta ja uuden etsimistä. Tulisi muutakin kuin hissimusiikkia fanipojille. Kyllähän tuo myymään tulee. Paskaa se on silti.

Ja kyllä, olen kuullut koko levyn. Ikävä kyllä.
 

Animal

Jäsen
Tehköön vaikka humppaa, mutta paska musiikki on paskaa musiikkia. Huonosti tehty musiikki on huonosti tehtyä musiikkia. Naivisti tehty musiikki on naivisti tehtyä musiikkia. Lue: paskaa tavaraa paskalla laululla.

Miten näin rokkipoliisina määrität paskan ja ei-paskan musiikin? Ja mikä musiikki on sellaista, joka ei ole huonosti tehtyä?
 

tombraider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Helposti. Oman mieleni mukaan.

Ko. soololevy on paskaa.

No tulihan se sieltä. Tämän hyväksyn, että jonkun makuhermoja ei miellytä kyseinen platta. Mielipide on kuin persereikä, jokaisella omansa. Nyt pitää besserien takia vielä mainita, että on esim. ihmisiä joilta on peräsuoli poistettu ja näin ollen persereikää ei ole.
 

Freya

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat, TPS & M.Koivu
Itse kyllä tykkäänkin jollain tavalla tuosta kappaleesta. Etenkin lyriikoista ja sävellyksestä näin ylipäätänsä. Ainut mikä ehkä hivenen riepoo on se, että olisin itse kenties valinnut jonkun muun laulamaan, en ole koskaan oikein osannut päättää pidänkö Kurkelan äänestä vai en, mutta ehkä tuo kappale olisi tarvinnut vahvemman äänen. Etenkin lopun hienous menee vähän läskiksi kun Johannalla on niin hentoinen ääni, välillähän tuosta tulee aika vahvat Anette vibat.

Mut mielenkiinnolla kyllä odottelen muita kappaleita ko. levyltä.
 

ipaz

Jäsen
Onpas rauhoittava biisi tämä A Lifetime of Adventure. Itse tykkää jollain kierolla tavalla Johanna Kurkelan äänestä, sellainen kimeä ja viettelevä. Kappale itsessään tuo mieleen jouluaattoaamun, tai -illan. Lunta satelee ja porot vipeltää taivaalla. Biisistä huomaa Holopaisen kaipuun karata sinne sarjakuvien ja tonttujen maailmaan, mitä mies ei tunnetusti ole koskaan mitenkään kieltänyt, vaan enemmänkin korostanut. Onhan tuo sälli hieno musiikintekijä jonka sävelet koskettavat huikeaa määrää ihmisiä ympäri maailmaa.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Musiikki on ihan kelvollista, mutta kyllä tuolla Johanna Kurkelalla on sitten ruma ääni. Ominaisuus, joka vielä korostuu sekä kertosäkeessä että niissä kohdissa, joissa äänen pitää kuulua.
 

Benny

Jäsen
Suosikkijoukkue
Byllistys
Höh! Onneksi en uskonut edellisiä. Täähän on todella hyvä! Mulle tulee etäisesti jotain Crises tai Earth Moving -ajan Oldfield fiiliksiä tästä musasta. Kyllä levy menee hankintaan. Ehottomasti.
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Omalla tavallaan tuo on hyvä, mutta koko ajan sitä jotenkin odotti että alkaa basso jytkäämään ja se Scooterin valkotukkainen jätkä huutaa jotain tyyliin "Come on! Hyper hyper".
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mua ei tuo Kurkelan laulu haittaa päinvastoin se mielestäni käy oikeinkin hyvin tällaiseen. Enemmän tässä haittaa tuo lopun kitarasoolo. Mun mielestä kitara soundit on paskat ja muutenkin ehkä tuohon kohtaan olisi sopinut tuon orkesterin nosto kunnolla "isolleen" paremmin, vaikka jousille sovitettuna tuo sama soolo. Mutta taiteilja tekee kuten itse parhaaksi näkee. Kokonaisuutena reilusti positiivisen puolelle kuitenkin...
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Varjotuuli
Kyllähän Imaginaerum jo osoitti, että Holopainen on löytämässä kateissa olleen sisäisen säveltäjänsä uudestaan ja tämä a Lifetime Of Adventures taitaa olla paras biisi jonka mies on tehnyt Once-levyn jälkeen.

Juurikaan kuriositeettiä enempää en odottanut, mutta ekan sinkun perusteella tulossa puskista yksi vuoden kiinnostavimmista levyistä.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kuuntelin tuossa äsken lappeen Rannasta kotiin ajaessani kahteen kertaan läpi Holopaisen uutuuden. Sopi kyllä hyvin tunnusmusiikiksi ensin hämärtyvään iltaan ja toisella kierroksella jo tähtikirkkaaseen yöhön. Ehkäpä ainakin näin ensikosketuksen jälkeen avausraita Glasgow 1877 kolisee parhaiten, ja The Last Sled. Myös se irkkutyylinen raita (mikä noista nyt olikaan) sekä tietysti ennalta tuttu A Lifetime of Adventure iskevät hyvin.

Holopaisen kynänjäljen kyllä tunnistaa - tämä on vähän kuin Nightwishiä vähemmällä laululla ja melkein ilman kitaroita.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Holopaisen kynänjäljen kyllä tunnistaa - tämä on vähän kuin Nightwishiä vähemmällä laululla ja melkein ilman kitaroita.
Jep, aika samat fiilikset. Ihan hyvä levy, ja tosiaan sellaisen selkeän Nightwish-soundin tuosta löytää. Eikä se nyt mikään yllätys voi kenellekään olla; jos Nightwishin biiseistä koko bändin historian ajan vastannut henkilö tekee soololevyn, niin ei se nyt ihme ole että ne soololevyn biisit ovat aikalailla samanhenkisiä.

Itse diggailen Cold Heart of the Klondike -biisistä ehkä eniten. Enkä vähiten siksi, että siinä laulaa Tony Kakko. Hyviä biisejä paljon muitakin, ja ihan hyvä väliprojekti Holopaiselle. Nightwishin seuraavaa odotellessa... :)
 

OutlawPuppet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Flyers, Ice Tigers
Nightwishissä tapahtuu jälleen, tällä kertaa rumpali ja perustajajäsen Jukka Nevalainen joutuu jättäytymään sivuun bändistä toistaiseksi unettomuuden takia. Bändi julkaisi aiheesta videon Youtube-kanavallaan: NIGHTWISH - Jukka Nevalainen forced to take a break due to health issues - YouTube

Todella sääli, vaikka korvaaja onkin kova äijä kannuttamaan (Kai Hahto, mm. Wintersun ja Swallow the Sun), Jukka on kuitenkin ollut alusta asti mukana Nightwishissä. Nyt jäljelle jää enää Tuomas ja Emppu sieltä Angels Fall First -ajoista. Toivottavasti Jukka löytää syyn unettomuuteen ja pääsee takaisin rumpujen taakse tulevalla kiertueella.
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Kannattaa tosiaan huomata, että kyseessä ei siis ole virallinen eroaminen, vaan Nevalainen vain jättäytyy sivuun määrittelemättömäksi ajaksi. Ja tavallisen levynostajan kannaltahan on aivan paskan hailee, kuka levyllä istuu kannujen takana.. tuskin tästä nyt kiihkeinkään NW-fani kovin kauheaa draamaa saa aikaiseksi, etenkin kun korvaaja on vähintään saman tason soittaja
 

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Kannattaa tosiaan huomata, että kyseessä ei siis ole virallinen eroaminen, vaan Nevalainen vain jättäytyy sivuun määrittelemättömäksi ajaksi. Ja tavallisen levynostajan kannaltahan on aivan paskan hailee, kuka levyllä istuu kannujen takana.. tuskin tästä nyt kiihkeinkään NW-fani kovin kauheaa draamaa saa aikaiseksi, etenkin kun korvaaja on vähintään saman tason soittaja

Boldattuun sen verta, että Kai Hahto on kaikilla mittareilla aivan eri tason soittaja mitä Nevalainen. IMO Hahto on maailman TOP-5 kannuttaja. Aivan uskomaton soittaja, toivottavasti saa kohtuu vapaat kädet tuuratessaan. Kylläpäs heräsi mielenkiinto päästä kuuntelemaan bändiä livenä..
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös