Kuunneltuani uusimmat taltioinnit bändin Anaheimin konsertista aion varata lennot Lontooseen ensikuun alkuun. Kyllä tämä koostumus täytyy nähdä ihan livenäkin. Ei ole ihan eilisen teeren tyttösiä tuo Floor näköjään. Vetää mielestäni helvetin hyvin,varsinkin kun ajattelee minkälaisella varoituajalla hän tuolla esittää. Youtubesta löytyy hyviä pätkiä ko. Tapahtumasta. Tässä storytime!
YouTube - Broadcast Yourself.
Nyt olisi reissu tehty. Olin tosiaankin maanantaina katsomassa bändin esityksen Lontoossa Brixtonin 02 academyssä. Lähdin jo aamupäivällä käymään esityspaikalla, jos olisin saanut lipun lunastettua box officesta, mutta se avautuikin vasta 2 tuntia ennen ovien avautumista, eli klo 17.
Olin siellä noin kello 11. Paikalla oli jo jonottamassa sisälle noin 30 ihmistä.
Otin pari kuvaa esityspaikasta ulkoapäin ja katselin ja kiertelin siinä vähän ympäri, kun kiirettäkään ei ollut. Käveleskelin siinä areenan hiljaisella sivulla kun hoksasin tutun näköisen naisihmisen tulevan vastaan. Floor Jansen (vt. laulaja) oli siinä kameran kanssa aamukävelyllä. Pysäytin kohteliaasti neidin ja juteltiin pari sanaa, ja kun sopivasti joku käveli siitä ohi sain vielä valokuvankin hänen kanssaan. Todella mukavan oloinen ja kauniskin oli tämä Floor. Niissä korkokengissä Floorilla oli pituutta ainakin 185cm.
Lähdin siitä kävelemään kohti metroasemaa ja kadun vilinässää vastaan tuli myös Holopainen ja Troy Donockley, joka on vierailevana muusikkona yhtyeessä. Jututin myös heitä siinä kadulla hetken ja Troy otti kuvan myös minusta Tuomaksen kanssa. Joten sain siinä päivällä jo sopivasti yksityisiä fanitapaamisia yhtyeen jäsenten kanssa.
Tultiin illalla paikalle noin puoli kuudelta. Paikalla oli jo täysi härdelli päällä. Meidän piti ensin jonottaa varattuja lippuja lipputoimistosta. Siinä menikin aikaa noin tunti. Jono itse sisälle oli siinä vaiheessa jo niin pitkä että kiersi koko korttelin ja siitä vielä läheiselle risteysalueelle. Tällöin huomasi kuinka suositusta yhtyeestä oli kyse. Porukkaa oli tosi paljon. Emme jääneet jonoon vaan lähdimme läheiseen ravintolaan lämmittelemään ja tankkaamaan.
Palatessamme takaisin jono oli jonkunverran pienentynyt, mutta saimme jonottaa silti koko korttelin matkan. Olin varannut paikat yläparvelta, koska rouva oli mukana ja saimme näin istua. Parvelta näki yllättävän hyvin, vaikkakin oltiin kaukana ja korkealla bändiin nähden. Kun pääsimme paikalle lämppäri PAIN oli jo yli puolen välin esityksessä. Tämä ei tosin haitannut PAINiä ei oltu tultu katsomaan.
Itse keikka oli huikea ja suosittelen kyllä lämpimästi kaikille. Uusi laulaja hoitaa ruutunsa kyllä enemmän kuin hyvin. Yläparven porukkakin syttyi todella hyvin keikan aikana, vaikka ei varmaankaan olleet niitä ihan kovimpia faneja. Luulin että paikka kuhisee suomalaisia, mutta todellisuudessa en kuullut kieltä kuin kerran vessareissulla parin pojan suusta koko aikana.