Eipä taida olla yhdessäkään. Hyvä oli tämä uusin.Joka biisissä säkkipilli nykyään.
Tuomas kertoo lempilevynsä Levykauppa Äxän youtube-kanavalla.
Olenko ainoa jota harmittaa Floorin laulun miksaus hyvin alas?
Ajattelin että omissa korvissa vikaa ja ikä tehnyt tehtävänsä mutta nopealla ristitsekkauksella aiempien levyjen kanssa itselle ainakin kuuluu laulun miksauksessa selkeä ero. Nyt se on kuin viereisessä huoneessa vedettyä tai jonkun äänenvaimentimen kautta puskettua.
Samoin esim. uusimman sinkun rumpujen tomifillien osalta tuntui olevan aika puuroa joissakin kohtaa. Jotenkin itse kaipaisi tuohon miksaukseen enemmän ilmaa.
Vähän offtopicia vielä.The 3rd and the Mortal oli huikea yhtye. Itse kuuntelen yhä välillä Tears Laid in Earthia (on muuten levyn 30 v juhlavuosi. Kari Rueslåttenia tulee seurattua, joka T3rdatM:issa lauloi. Hän levytti 20 vuotta myöhemmin uudestaan Tuomaan kanssa Why So Lonelyn soololevylleen Time to Tell 2013.Katselin aamulla tämän saman. Tavallaan miehen historiaa tuntevalle nämä levyt nyt olivat suunnilleen tiedossakin, että siis soundtrack painotteisuus on valtava, ja totta kai Metallican "musta" pakollisena siihen päälle. Mutta sen sanon etten ollut koskaan eläissäni kuullutkaan tästä norjalaisbändistä, jota ilman nimenomaan Nightwishia ei edes olisi (en tiedä puhutaanko asiasta esimerkiksi Nightwishin kirjassa, en ole lukenut sitä). Ja oli muutenkin ihan kivoja pieniä knoppeja tuossa, joten kannattaa kyllä kuunnella. Holopainen sanoo ääneen parikin kertaa sen asian mitä olen itsekin joskus elämäni syvällisinä hetkinä miettinyt.. eli ajatelkaapa tosiaan miten pienistä täysin sattumanvaraisista tapahtumista koko elämäsi suunta voikaan olla kiinni
Mitä vittua tämä miksaus on? Kaksi biisiä vinyyliltä kuunnellut ja täytyy sanoa, että ekaa kertaa olen pettynyt, että suon levylle ensi kuuntelun himassa vinyylinä. Soittimet eivät erotu ja laulu yhtä puuroa. Laulu miksattu johonkin niin, ettei tee kyllä yhtään Floorille oikeutta.
Liikaa kamaa raidoilla. Tämä on mun eka Nightwish-vinyyli, ja hyvä niin, jos muutkin on tällaista puuroa.
Miltä tämä suoratoistona kuulostaa?