Nightwish

  • 822 057
  • 3 706

NakkiFakiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, Charlestown Chiefs
Järki taistelee tunnetta vastaan, mutta kyllä tuo tuntuu jotenkin petturuudelta. Siis tiedän aivan hyvin, ettei tuossa yhteistyössä ole yhtään mitään väärää, mutta kuitenkin tulee sellainen olo että tämä ei ole oikein.
Vähän samoja viboja. Takaraivossa jyskyttää edelleen tieto siitä juuri Hietala oli se joka otti Nightwish-aikoina ensimmäiseksi puheeksi sen että Turunen taustavoimineen pitäisi saada pois kuviosta, joten olisi kyllä kiva tietää missä väleissä tämä on esimerkiksi Turusen aviomiehen kanssa. Toki näistä on jo se vajaa 20v aikaa eli ihmiset muuttuvat ja vanhat riidat unohtuvat, mutta silti. Turusen potkut hoidettiin niin näkyvällä ja dramaattisella tavalla, ja ehkä sen tuonaikaisen mediahölinän takiakin koko homma on itsellä vielä hyvin muistissa.

Muutenkin vähän ihmetyttää Hietalan touhu. Ensin jää pois Nightwishista koska on mennyt omien sanojen mukaan maku koko musabisnekseen, sitten tekee aika vaatimatonta menestystä niittäneen soololevyn, jonka jälkeen hypätäänkin Turusen kelkkaan ja väläytellään mahdollisuutta yhteisestä bändistä. Tämä on toki vain omaa ja ehkä turhan kyynistäkin spekulointia, mutta vähän tulee fiilis että bändistä lähdön jälkeen ja soolouran myötä realiteetit iskivät kasvoille että perskele, kyllä se Nightwish oli sittenkin aika hyvä duuni ja huomattavasti kivempaa puuhaa kaikkinensa kuin pienemmän profiilin sooloura, ja nyt koitetaan vähän päästä taas samaan menoon kiinni Turusen kanssa kun tiedetään että yhteistyö kiinnostaa ihan varmasti NW-faneja.

E: Ja niin joo, itse biisi oli ihan kivaa Purple/Zepukka-retrojytää.
 

Nosebleed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, San Jose Sharks


Tässäpä nuo mitä ovat toisistaan vasta haastatteluissa sanoneet.

Tarja: ”Meidän välillämme on uudenlainen suhde, koska hän ei ole enää sama ihminen kuin aikaisemmin bändissä. Hän on muuttunut paljon, ja tässä on vierähtänyt monia vuosia. Olen itsekin muuttunut. Elämä on muuttanut meitä. Meillä on siis uudenlainen suhde toisiimme, sanotaanko näin. Ja iloitsen kovasti siitä, että olen oppinut tuntemaan hänet paremmin kaikkien näiden vuosien jälkeen.”

Marko: ”Emme ole puhuneet että laittaisimme bändiä pystyyn tai vastaavaa. Mutta tällä hetkellä tuntuu kuin välillämme vallitsisi erilainen yhteys kuin aiemmin. Leirit olivat jo hyvin jakautuneet silloin kun liityin [Nightwishiin]. Totuutta oli vaikea löytää, koska iso osa siitä koski managementin reviirikiistoja, joissa eri osapuolet kertoivat eri asioita ja kaikki oli hämmentävää — pälä pälä — ja lopulta tajusimme muutama vuosi sitten joulukeikkoja Suomessa soittaessamme, että kaiken sen hälinän ja mähinän jälkeen olimme menettäneet ystävyyden. Ja se on pääasiallinen syy sille, miksi teemme taas asioita yhdessä.”

Varmastihan sitä näkökulmat asioihin muuttuvat elämässä iän myötä ja kun Markollakin on ollut ilmeisesti pahaa masennusta ja Tarjalla aivoinfarktia niin ei yllätä jos alkaa jotkin 20 vuotta vanhat bändiriidat tuntumaan turhilta.
 

Randalf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Slava Ukraini
Muutenkin vähän ihmetyttää Hietalan touhu. Ensin jää pois Nightwishista koska on mennyt omien sanojen mukaan maku koko musabisnekseen, sitten tekee aika vaatimatonta menestystä niittäneen soololevyn, jonka jälkeen hypätäänkin Turusen kelkkaan ja väläytellään mahdollisuutta yhteisestä bändistä.

Pointeistasi yleisesti en lähde vastaan väittämään, mutta viilataan nyt sen verran pilkkua, että Hietalan soololevyhän julkaistiin jo 2019, eli miehen ollessa vielä Nightwishissa ja tosiaan noin vuosi ennen yövissyn Human :||: Nature -albumin julkaisua.

Itselle tuo sooloalbumi Mustan sydämen rovio on tosiaan maistunut erinomaisesti, omaan korvaan erittäin miellyttävä tyyli ja tykkään noista teksteistä todella paljon.

Eihän se tosiaan mitään järjetöntä megasuosiota Markon soolouralle sinänsä povannut, vaikka keikat ovat käsittääkseni ihan hyvin myyneet ja kohtuullisia kuuntelumääriä noilla biiseilläkin taitaa yleisesti ottaen olla.
 

Ferris

Jäsen

Cloaca Maxima

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Philadelphia Flyers
Olen huomannut olevani kaikissa bändeissäni yleensä se rohkein ja rehellisin ja reiluin

Ei mahda mitään, mutta itselleni tällaiset kommentit aina nostaa vähän niskakarvoja pystyyn. Ei asiat ole niin mustavalkoisia ja yksinkertaisia.

En siis väitä, etteikö tässä asiassa Hietala voisikin olla oikeassa, mutta tällaisen asian yleistäminen ja itsensä jalustalle nostaminen on vähän... no, ei minun makuun.
 
Viimeksi muokattu:
Olen huomannut olevani kaikissa bändeissäni yleensä se rohkein ja rehellisin ja reiluin

Ei mahda mitään, mutta itselleni tällaiset kommentit aina nostaa vähän niskakarvoja pystyyn. Ei asiat ole niin mustavalkoisia ja yksinkertaisia.

en siis väitä, etteikö tässä asiassa Hietala voisikin olla oikeassa, mutta tällaisen asian yleistäminen ja itsensä jalustalle nostaminen on vähän... no, ei minun makuun.
Rehellisimmän ja reiluimman harvoin tarvitsee alkaa tuollaisia lausuntoja antelemaan.
 

BaronFIN

Jäsen
Sanon nyt rumasti: tällaiset Tarja ja Marco ”julkaisivat yhteisen biisin” ei kuulu tähän ketjuun. Tämä on Nightwishin ketju eikä entisten jäsenten tribuutti-ketju. Näille voisi perustaa oman ketjunsa.

No ei vaan, toki ymmärrän yhteyden Nightwishiin vaan Nightwish ei ole mitään velkaa näiden soolouralle. Tarja sai kenkää ja Marco päätti itse ettei halua olla enää osa yhteisöä. Ja taas tapellaan rahasta.

Olen hieman jihadisti tämän suhteen, mutta minua nyppii kun ihmiset vielä 20 vuoden jälkeen hehkuttaa Tarjaa, vaikka tämä on ihan B-luokan tekijä Flooriin verrattuna.

Hieman sama kuin Dave Evansin tekemisiä raportoitaisiin AC/DC -ketjussa. Iltalehti kamaa.
 
Viimeksi muokattu:

Animal

Jäsen
Hietala kertonut yhdeksi lähtemisensä syyksi Nightwishin huonosti/epäreilusti(?) hoidetun bisnespuolen/taustat.

Ja samalla julkaistaan biisi Tarja Turusen kanssa, joka potkittiin ketkuksi managerimieheksi väitetyn aviomiehen takia pihalle. Master Passion Greed ja niin pois päin. Varmaan tekivät Tarjan kanssa yhteisbiisin hyväntekeväisyyteen, eikä lainkaan ajateltu, että sillä voisi jopa tehdä rahaa ja puhaltaa liekkiä yhteiseen Etelä-Amerikan rundiin.

Biisi on itseasiassa hyvä, omaan makuun paras tai toiseksi paras mitä on julkaissut NW:sta lähdön jälkeen.
 

Nosebleed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, San Jose Sharks
Sanon nyt rumasti: tällaiset Tarja ja Marco ”julkaisivat yhteisen biisin” ei kuulu tähän ketjuun. Tämä on Nightwishin ketju eikä entisten jäsenten tribuutti-ketju. Näille voisi perustaa oman ketjunsa.

No ei vaan, toki ymmärrän yhteyden Nightwishiin vaan Nightwish ei ole mitään velkaa näiden soolouralle. Tarja sai kenkää ja Marco päätti itse ettei halua olla enää osa yhteisöä. Ja taas tapellaan rahasta.

Olen hieman jihadisti tämän suhteen, mutta minua nyppii kun ihmiset vielä 20 vuoden jälkeen hehkuttaa Tarjaa, vaikka tämä on ihan B-luokan tekijä Flooriin verrattuna.

Hieman sama kuin Dave Evansin tekemisiä raportoitaisiin AC/DC -ketjussa. Iltalehti kamaa.
Noniin LOL. Ja olipa vertaus. Yhden singlen bändin kanssa tehnyt kaveri vs. 5 albumia tehnyt laulaja. Jarrua nyt vähän. Yllättäen täällä fanipoikamainen tribalismi kukoistaa. Kukaan ensinnäkään ei tainnut mennä Tarjaa "hehkuttaa" Flooria paremmaksi täällä. Ja toiseksi kyllä muiden bändien ketjuissa on pystynyt puhumaan sekä nykyisten, että niiden vanhojenkin jäsenten kuulumisista, sooloprojekteista yms. ihan sulassa sovussa kun kuuluvat bändin ns. sukupuuhun. Tämä kun ei ole mikään Nightwish-fanifoorumi missä joka jäsenelle on jotkut omat ketjut JA tässä vielä oli kyse kahdesta ex-jäsenestä niin ajattelin, että varmaan kiinnostaa normaalia enemmän.

Eikä mua ainakaan haittaa jos joku AC/DC-ketjuun vaikka jostain Evansin keikastakin kirjoittaisi. Edellinen viesti siinäkin ketjussa koskee Bon Scottia. Näillä säännöillä ei siitäkään varmaa saisi puhua kun ei ole ollut bändissä 40 vuoteen..

En tiedä, onko se joku taikauskoinen pelko, kun jos menee sanoo Tarjan nimen tässä ketjussa niin se joidenkin mielestä automaattisesti tarkoittaa sitä, että Floor lähtee bändistä tai jotain. Onko sitten niin, että sallitut puheenaiheet on varmat "Floor on ihana" ja "Tuomas on nero" tyyliset keskustelut?

Ihan Facebook-kommenttiosio kamaa.
 

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Meikäläisellä on mennyt täysin maku Hietalaan. Jos tuntuu siltä, että pitää jäädä pois niin jää pois. Se on rohkea teko, pisteet siitä. Mutta minkä tähden siihen liekkiin täytyy tasaisin väliajoin heittää vielä bensaa jälkeenpäin? Jatka hyvä mies elämääsi eteenpäin.

Varsinkin, kun Hietala varmasti tietää, että Nightwisin ympärillä on historiansa aikana sitä draamaa riittänyt jo ihan tarpeeksi.
 

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Olen huomannut olevani kaikissa bändeissäni yleensä se rohkein ja rehellisin ja reiluin

Ei mahda mitään, mutta itselleni tällaiset kommentit aina nostaa vähän niskakarvoja pystyyn. Ei asiat ole niin mustavalkoisia ja yksinkertaisia.

En siis väitä, etteikö tässä asiassa Hietala voisikin olla oikeassa, mutta tällaisen asian yleistäminen ja itsensä jalustalle nostaminen on vähän... no, ei minun makuun.

Vähän ihmettelen ylipäänsä Hietalan tarvetta heitellä ympäripyöreitä piikkejä Nightwishin suuntaan. Nuokin lausunnot voivat periaatteessa koskea ketä vain bändissä tai taustatiimissä, ja näistä nousee vain enemmän kysymyksiä ilmaan.

Sanoisi joko suoraan mistä homma kiikasti, tai sitten jättäisi sanomatta yhtään mitään.
 

Karpat46

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Україна
Olen huomannut olevani kaikissa bändeissäni yleensä se rohkein ja rehellisin ja reiluin

Vähän ihmettelen ylipäänsä Hietalan tarvetta heitellä ympäripyöreitä piikkejä Nightwishin suuntaan. Nuokin lausunnot voivat periaatteessa koskea ketä vain bändissä tai taustatiimissä, ja näistä nousee vain enemmän kysymyksiä ilmaan.

Sanoisi joko suoraan mistä homma kiikasti, tai sitten jättäisi sanomatta yhtään mitään.

Amen tälle. Tuo ensimmäinen itseanalyysi on vähän sama kuin niillä tyypeillä, jotka sanovat, että "olen nyt vähän tällainen, että sanon asiat suoraan", tarkoittaen yleensä, että tuo lausuja on ajattelematon itsekäs kusipää. Lisäksi yleensä vähän sellainen tolvana.
 

Animal

Jäsen
Vähän ihmettelen ylipäänsä Hietalan tarvetta heitellä ympäripyöreitä piikkejä Nightwishin suuntaan. Nuokin lausunnot voivat periaatteessa koskea ketä vain bändissä tai taustatiimissä, ja näistä nousee vain enemmän kysymyksiä ilmaan.

Sanoisi joko suoraan mistä homma kiikasti, tai sitten jättäisi sanomatta yhtään mitään.

Tässähän on toki sekin puoli, että Tarotin Marco tai soolo-Marko ei ole yhtä kiinnostava, kuin Nightwishin Marco, joka tuli bändiin Suomi-metallin supergroup Sinergystä. Jollain pitää pitää nimi pinnalla.

Bisnespuoli ilmeisesti närästää, mutta aika helppo on myös vetää johtopäätökset, että näistä nykyprojekteista sisääntulevat rahat ovat hiluja verrattuna siihen, mitä Nightwishista ropisi tilille. Tällaiset yhteisprojektit Tarjan kanssa nimenomaan lypsävät siitä Nightwish -lehmästä, kun lypsettävää vielä on. Luonnollinen jatkumo tähän olisi reunion -rahastuskiertue muutaman vuoden päästä Nightwishin kanssa, sinällään tuomitsematta bändiä, jos nousisi vielä myös Tarjan ja Markon kanssa lauteille, koska muutkin ovat saman tehneet.

Yksi erikoinen piirre Hietalan haastatteluissa on myös se, että yhdeksi syyksi mainitsee Nightwishista lähdöllä ja närästäville bisnesasioille "oikeistopopulismi politiikan" nousun ympäri maailman tjsp. Moneen asiaan tuo varmaan liittyy nykypäivänä, mutta tätä yhtälöä en ihan tajua, jos toisaalla kritisoi jotain globaalia markkinakapitalismia.

Tuo, että heitellään piikkejä Nightwishin bisnespuolen suuntaan kaipaisi kyllä hieman avaamista, sillä siinähän on monta taustayhtiötä toimimassa taustalla ja osa niistä on myös bändin nykyisten ja entisten jäsenten, joissa myös Hietala on ollut mukana. Olen ymmärtänyt, että Nightwish on suomalaisbändien tapaan noudattanut ainakin jäsenten kesken aika demokraattista tulonjakoa.
 

Dino

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Amen tälle. Tuo ensimmäinen itseanalyysi on vähän sama kuin niillä tyypeillä, jotka sanovat, että "olen nyt vähän tällainen, että sanon asiat suoraan", tarkoittaen yleensä, että tuo lausuja on ajattelematon itsekäs kusipää. Lisäksi yleensä vähän sellainen tolvana.
Kieltämättä vähän kyllä kellot alkaa soittamaan tuollaisten kommenttien kohdalla. Yleensä ne oikeasti hyvät ja reilut tyypit ei koe tarvetta julistaa sitä muille, miten ovat reiluimpia ja mukavimpia tyyppejä kaikista. Vähän paskan makuhan tuollaisestakin jää, että sanotaan lähtevänsä hyvässä hengessä ja yhteisymmärryksessä, mutta aletaan sitten jälkikäteen suolaamaan.
 

Eddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & kaikki karsintasarjat
Minulle ei tuo Turusen laulu maistu sitten ollenkaan, joten vaikka biisi ihan ok on niin eipä sitä toista kertaa tule kuunneltua, kun ei se nyt maata mullistavaa tasoa ole. Hietala taisi olla pääarkkitehtien joukossa kahden edellisen laulajan erottamisien taustalla, ainakin jos yhtään muistan oikein kirjoista luettua. Joo menneet ovat menneitä, mutta silti vähän itseänikin tällainen yhteistyö enemmän karsastaa kuin, että vilpittömän iloinen siitä olisin. Vaikka ei se minulta ole pois, eikä nyt mitenkään harmitakaan.

Tämä Hietalan nykymeininki vaan nostaa vähän kysymysmerkkejä, onko hänkään sitten niin mainio tiimipelaaja kiistämättömän yksilötaidon lisäksi. Nuo eroamisen syyt ei nyt jotenkin itselleni oikein ihan täysin avaudu. Siitä kuitenkin nousee itselleni mieleen aina, että hän ei sitä nyt suoraan sano, että kokee ansainneensa enemmän mitä sai. Jotenkin nyt vaan jää Hietalastakin ihmisenä sellainen mielikuva, että hänkin on osa sitä ilmapiirin ja bisneksen myrkyttämistä. Tällaista se nyt vaan on kun suoraan latelee ympäripyöreyksiä.

Siltikin pelkään, että Nightwish jää piippuun ilman Hietalaa. Ainakin nuo keikkatallenteet, mitä ilman Hietalaa olen nähnyt, niin vaisuhko fiilis niistä jää vaikka Lattia olisi miten karismaattinen ja upea laulaja.

Itselleni Marcokaan ei yksinään oikein nappaa. Tarotista en ole oikein koskaan innostunut, enkä hänen soolotuotannostaan, vaikka esim Isäni ääni oli oikein hyvä. Hänhän on siis tietysti huippulaulaja, mutta yksinään hän ei minun makuun oikein istu. Hänelle maailman täydellisin paikka oli täydentää Floorin karisma ja ääni. Tämä on siis oma mielipide ei fakta.. Ihan nyt vaan että en ole aloittamassa mitään vääntöä asiasta.
 
Viimeksi muokattu:

Dino

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Minulle ei tuo Turusen laulu maistu sitten ollenkaan, joten vaikka biisi ihan ok on niin eipä sitä toista kertaa tule kuunneltua, kun ei se nyt maata mullistavaa tasoa ole.
Vähän sama juttu. Olen aina pitänyt Turusta aika yhden tempun ponina, että skaala on loppujen lopuksi aika kapea. Sopii hyvin joihinkin tiettyihin juttuihin, mutta alkaa aika nopeasti tulemaan korvista ulos isompina annoksina.
 

Animal

Jäsen
Vähän sama juttu. Olen aina pitänyt Turusta aika yhden tempun ponina, että skaala on loppujen lopuksi aika kapea. Sopii hyvin joihinkin tiettyihin juttuihin, mutta alkaa aika nopeasti tulemaan korvista ulos isompina annoksina.

Muistanko väärin, että loppuaikoina Tarja myös itse jollain tapaa kritisoi sitä, kun Holopainen pyrki saamaan hänet laulamaan "popimmin" ja löytämään äänestä uusia sävyjä, ja Tarja piti tuota jotenkin haastavana, kun olisi halunnut vetää enemmän klasarina?
 

Randalf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Slava Ukraini
Itselleni Marcokaan ei yksinään oikein nappaa. Tarotista en ole oikein koskaan innostunut, enkä hänen soolotuotannostaan, vaikka esim Isäni ääni oli oikein hyvä. Hänhän on siis tietysti huippulaulaja, mutta yksinään hän ei minun makuun oikein istu. Hänelle maailman täydellisin paikka oli täydentää Floorin karisma ja ääni. Tämä on siis oma mielipide ei fakta.. Ihan nyt vaan että en ole aloittamassa mitään vääntöä asiasta.

Niin ikään mielipiteenä vain, että minulle Markon soololevy oli varsin herkullinen tapaus. Osui tyylillisesti omaan makuhermoon todella hyvin ja tykkään miehen lyriikoista kovasti. Hyvin kyllä myös ymmärrän, ettei tuo niin monelle ainakaan noin läpikotaisin maistu.

Markon viimeaikaisiin mediakommentteihin liittyen kyllä allekirjoitan kritiikin täysin, ei mielestäni ole mitenkään kovin tyylikkäästi itseään ilmaissut.

Siitä myös samaa mieltä, että tuo Nightwishin viimeinen Markon sisältänyt kokoonpano oli erittäin vahva ja mielestäni etenkin livenä yhtyeen kovin inkarnaatio koskaan ja myös Markolle mainio tontti; duetot Floorin kanssa olivat ihan huikeita, myös vanhemman materiaalin osalta, esimerkiksi nyt vaikka Planet Hell, ja toisaalta molemmilla riitti tarvittaessa kykyä ja karismaa ottaa tilaa myös itselleen.

Into nähdä bändiä taas livenä laski myös pikkuisen Markon lähdön myötä, mutta toki nyt heillä on muutenkin pidempi tauko keikkailusta.

Mielenkiinnolla otan toki uuden Nightwish-musiikin vastaan ja eiköhän tulevakin albumi minulle hyvin maistu.
 
Viimeksi muokattu:

Dino

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Muistanko väärin, että loppuaikoina Tarja myös itse jollain tapaa kritisoi sitä, kun Holopainen pyrki saamaan hänet laulamaan "popimmin" ja löytämään äänestä uusia sävyjä, ja Tarja piti tuota jotenkin haastavana, kun olisi halunnut vetää enemmän klasarina?
En tiedä, mutta on paljon mahdollista. Kyllä minulla on sellainen olo, että vasta Floor Jansenin tulo bändiin oikeasti vapautti Holopaisen säveltämään sellaista mitä hän on halunnut tehdä. Sekä Turunen että Anette Olzon rajoittivat ehkä Holopaista hieman, koska molemmilla oli loppujen lopuksi aika kapea skaala. Turunen veti tuolla paksulla klasarisoundilla mutta siinä ei hirveästi ollut mitään muita sävyjä, ja Anetten kanssa mentiin sitten aika toiseen ääripäähän ja melko ohkaiseen pop-tulkintaan. Floorin myötä heillä sitten olikin laulaja, jolta onnistui nuo molemmat ääripäät ja vähän kaikki mahdollinen siltä väliltä.
 

Dino

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Siitä myös samaa mieltä, että tuo Nightwishin viimeinen Markon sisältänyt kokoonpano oli erittäin vahva ja mielestäni etenkin livenä yhtyeen kovin inkarnaatio koskaan ja myös Markolle mainio tontti; duetot Floorin kanssa olivat ihan huikeita, myös vanhemman materiaalin osalta, esimerkiksi nyt vaikka Planet Hell, ja toisaalta molemmilla riitti tarvittaessa kykyä ja karismaa ottaa tilaa myös itselleen.

Into nähdä bändiä taas livenä laski myös pikkuisen Markon lähdön myötä, mutta toki nyt heillä on muutenkin pidempi tauko keikkailusta.
Tämä on totta. Itsekin olen pitänyt tätä Floor-Marko-Tuomas-Emppu-Troy-Kai -viisikkoa jonkinlaisena Nightwishin dream teamina, josta on vaikea enää pistää paremmaksi. Siinä vaan yksinkertaisesti toimi kaikki. Vähän harmittaa, kun koronan takia peruuntui keikka jossa tuo kokoonpano olisi vielä ollut mahdollista nähdä.
 

Yläpesä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
molemmilla oli loppujen lopuksi aika kapea skaala. Turunen veti tuolla paksulla klasarisoundilla mutta siinä ei hirveästi ollut mitään muita sävyjä,

Turusen kolean yksioikoisen monotonisen äänensävyn lisäksi häneltä ei löytynyt dynamiikkaa eikä varsinkaan tunnetta esimerkiksi räyhän suuntaan. Täysin yliarvostettu jollottaja. Floor herättää hänen aikaiset biisit aivan eri tasolle henkiin.
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Hahtohan oli jo kommentoinut noita Hietalan juttuja bisnesorientoineisuudesta ym hömpästä että ovat vissiin olleet eri bändissä samaan aikaan.

Hietalan kirja tuli luettua tuossa jokin aika sitten niin tuli mieleen että äijä taitaa syvimmässään luulla olevansa kaikkien kaveri, mutta silti haukkuu siinä melkeimpä kaikki kaverinsa jopa edesmennyttä Spede Cinnaria myöten. Tarjasta, saatikka Anetesta ei kovinkaan kivoja sanoja tullut.

Mutta mitä hemmetin uutisointia tuollainen "Voisi harkita palaavansa Nightwishiin" (tai kuka tahansa mihin tahansa bändiin missä on ollut). Ei kai nuo yksipuolisia juttuja ole. Voisihan Tarja haluta palata Nightwishiin, mutta ei se mitään muuttaisi. Kyllä Tuomas ja muut bändiläiset siinä sen viimeisen sanan sanoisivat eikä se joka on jostain syystä bändistä lähtenyt. Tuollaisessa varsinkin on aika typerää edes miettiä tuon tyylistä otsikointia missä joku olisi mukamas suurempi kuin bändi.
 

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Mutta mitä hemmetin uutisointia tuollainen "Voisi harkita palaavansa Nightwishiin" (tai kuka tahansa mihin tahansa bändiin missä on ollut). Ei kai nuo yksipuolisia juttuja ole. Voisihan Tarja haluta palata Nightwishiin, mutta ei se mitään muuttaisi. Kyllä Tuomas ja muut bändiläiset siinä sen viimeisen sanan sanoisivat eikä se joka on jostain syystä bändistä lähtenyt. Tuollaisessa varsinkin on aika typerää edes miettiä tuon tyylistä otsikointia missä joku olisi mukamas suurempi kuin bändi.

Toki Hietalalta Nightwishistä lähes aina kysytään, kuten Tarjaltakin, ja otsikot tekee toimittaja, mutta veikkaan että tällaisten lausuntojen myötä paluuta ei tarvitse edes harkita.

Näiden kommenttien myötä Hietalaa voi vituttaa miten paljon enemmän Holopainen sai rahaa. Tai että Hahto sai saman verran kuin hän. Tai sitten vitutti levy-yhtiö, joka ottaa oman osuutensa. Kaikki on yhtä hyviä tai huonoja arvauksia, koska kommentit ovat ympäripyöreitä. Ja Tuomas Holopainen taitaa olla aika allerginen tämänkaltaiselle julkisuudelle.
 

Dino

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Turusen kolean yksioikoisen monotonisen äänensävyn lisäksi häneltä ei löytynyt dynamiikkaa eikä varsinkaan tunnetta esimerkiksi räyhän suuntaan. Täysin yliarvostettu jollottaja. Floor herättää hänen aikaiset biisit aivan eri tasolle henkiin.
Juuri tuo dynamiikan puute on se, mikä Turusen laulussa on eniten tökkinyt minua. Se on tosiaan parhaimmillaankin yksipuolista, ja pahimmillaan monotonista ja kylmää jollotusta. Floor Jansenin tulkinnasta löytyy taas miljoonia eri sävyjä, tunnetiloja ja tekninen skaalakin on jo aika huima. Minusta yksi parhaita esimerkkejä Floorin tulkinnan monipuolisuudesta on liveversiot Poet and the Pendulumista, koska siinä käydään sanoituksenkin puolesta aika lailla koko ihmisen tunteiden kirjo läpi. En voisi jotenkin edes kuvitella Turusta laulamaan tuota biisiä. Anettelle tehty biisihän se on, mutta Anetten livetulkinnat siitä kuulostaa kyllä todella ankeilta johtuen eniten siitä, miten kapealla skaalalla hän operoi äänensä suhteen.
 

Eddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & kaikki karsintasarjat
Juuri tuo dynamiikan puute on se, mikä Turusen laulussa on eniten tökkinyt minua. Se on tosiaan parhaimmillaankin yksipuolista, ja pahimmillaan monotonista ja kylmää jollotusta. Floor Jansenin tulkinnasta löytyy taas miljoonia eri sävyjä, tunnetiloja ja tekninen skaalakin on jo aika huima. Minusta yksi parhaita esimerkkejä Floorin tulkinnan monipuolisuudesta on liveversiot Poet and the Pendulumista, koska siinä käydään sanoituksenkin puolesta aika lailla koko ihmisen tunteiden kirjo läpi. En voisi jotenkin edes kuvitella Turusta laulamaan tuota biisiä. Anettelle tehty biisihän se on, mutta Anetten livetulkinnat siitä kuulostaa kyllä todella ankeilta johtuen eniten siitä, miten kapealla skaalalla hän operoi äänensä suhteen.
Mutta Albumiversio Aneten kanssa on hieno. Tykkään siitä eniten, mielestäni Aneten tietty rajallisuus tekee siitä albumiversiosta jotenkin hauraan ja tuo sitä rikkinäisyyttä hyvällä tavalla esiin. Tuo albumiversio on itselleni Nightwishin kohokohta. Sen jälkeen tulee Floorin Wacken 2013 ja Lontoon keikat. Jälkimmäisen versio Poetista on toki myös hieno ja tunteethan siinäkin on pinnassa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös