Nightwish

  • 825 108
  • 3 714

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille
Näkkäri kirjoitti:
Lisäksi puhuin yhtyeen alkuajoista, joskaan en tiedä mihin aikaan tällainen Angels fall first on Nightwishin historiassa osunut. Tuskin kuitenkaan ihan ensimmäinen albumi?

Debyyttialbumihan se vuodelta 1997.
 

Hartza

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Kaiken kaikkiaan hyvin toteutettu tämä Turusen erottaminen. Ajoitus oli hyvä ja julkisuutta on saatu roppakaupalla ja niin oli tarkoituskin. On myöskin päivän selvää, ettei levy-yhtiö (Spinefarm records) voinut olla tietämätön asiassa. Todennäköisesti yhtyeen jäsenet ovat yhdessä päätyneet tähän ratkaisuun ja levy-yhtiö on ollut mukana suunnittelemassa toteutuspuolta.

Hienosti kirjeessä leimataan Tarja taloudellisen edun tavoittelijaksi, muun yhtyeen keskittyessä aatteelliseen puoleen. Hienot periaatteet Tuomaksella ja tollanen aatteellisuus on vähintäänkin hienoa ja perhanan hyvä imagollisesti ja ennen kaikkea kaupallisesti.

EDIT. Ainoa amatöörimäisesti hoidettu seikka tässä koko jupakassa on se, ettei yhtyeen omat nettisivut kestäneet julkisuuden aikaansaamaa kuormitusta.
 

Flancke

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
mirasane kirjoitti:
tai Van Halenille ilman David Lee Rothia.


Van Halenille oli onnenpotku että laulaja vaihtui. David Lee Rooth oli kieltämättä showmies, mutta aivan onneton lauja kun taas Sammy Hagar on oikea laulaja, joka voi heittää myös hieman korkeampaa nuottia. Kuunnelkaa esim "Dreams" biisi, ja miettikää miltä Rooth olisi siinä kuullostanut - 5 sävellajia alempana.

Itse otsikkoon - niin tiedän sen verran Nightwishin tilanteesta että tämä Tarja-show oli vituttanut koko bändiä jo kauan. Varsinkin tämä Norja pelleily oli viimeinen piste - joten miksi jatkaa kyseistä pelleilyä kun löytyy parempaakin laulajaa joka varmasti tajuaa että kyseessä on kuitenkin yhtye eikä mikään egotrippi. ; )

Nyt vain uusi hyvä laulaja remmiin - ja ensi levylle pari "I Wish I Had An Angel" tasoista hittiä niin ei ole mitään hätää. Jos taas bändi lähtee samalla uusimaan musiikkityylinsä niin voi tulla takapakkia. Nähtäväksi jää - ja muistakaa - Abba voittaa aina Nightwishin! ; )

.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Flancke kirjoitti:
Van Halenille oli onnenpotku että laulaja vaihtui. David Lee Rooth oli kieltämättä showmies, mutta aivan onneton lauja kun taas Sammy Hagar on oikea laulaja, joka voi heittää myös hieman korkeampaa nuottia. Kuunnelkaa esim "Dreams" biisi, ja miettikää miltä Rooth olisi siinä kuullostanut - 5 sävellajia alempana.
.

Kun nyt kerran provoillaan niin kerros mites Van Halenille kävi? Levymyynti tippui levy levyltä, Eddie katkeroitui alkoholisminsa kiemuroissa sekä alkoi kitaristina toistaa itseään ja matkia muita, ja itse kun itse ilmiönä Van Halen sai jahtaamaan viinaa, tanssia ja seksiä, Van Hagar sai toivomaan maitoa, Nissan Micraa ja parisuhdetta. Tervetuloa Flancke etsimään sitä biisiä, jossa Rothin "onnetonta" laulua kuulet, bändistä kertovaan ketjuun.

http://keskustelu.jatkoaika.com/showthread.php?t=21253&page=1&pp=25

~BREASTS!!!
 

Flancke

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Golden AWe kirjoitti:
Kun nyt kerran provoillaan niin kerros mites Van Halenille kävi? Levymyynti tippui levy levyltä, Eddie katkeroitui alkoholisminsa kiemuroissa sekä alkoi kitaristina toistaa itseään ja matkia muita, ja itse kun itse ilmiönä Van Halen sai jahtaamaan viinaa, tanssia ja seksiä, Van Hagar sai toivomaan maitoa, Nissan Micraa ja parisuhdetta.


Kuules Kulta Awe, Van Halenin uran Roothin jälkeen voi varmasti kääntää miten vain, kuten sinä juuri teit, mutta kävi niillä ainakin parempi flaksi kuin itse Roothille joka parin huippumuusikoiden kanssa väkisin väännetyn levyn jälkeen häipyi tyystin. Mutta se siitä - muisto elää molemmista ja olkoon niin.

Tosin yksi juttu vielä Nightwishistä ja Tarjasta. Kyseinen "tähtilaulaja" piti aina tärkeänä keikaliksaa eikä suostunut keikalle jolleivat summat stemmaneet. Ja tässä tuli tietysti ongelma kun piti lähteä Jenkkeihin ja Australiaan missä bändi ei ole vielä kunnolla breikannut. Kaikki tietävät että silloin sinne ei mennä hakemaan suurta keikkaliksaa vaan tekemään pr töitä sekä edistämään levymyyntiä. Koko bändi oli lähdössä, suunnilleen kulukorvauksella, mutta Tarja sanoi tietysti ei. Mitä itse sillon tekisitte? Jäädä polkemaan paikalle ja soittamaan samat vanhat hallit tai tehdä ratkaiseva päätös.....
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Flancke kirjoitti:
Kuules Kulta Awe, Van Halenin uran Roothin jälkeen voi varmasti kääntää miten vain, kuten sinä juuri teit, mutta kävi niillä ainakin parempi flaksi kuin itse Roothille joka parin huippumuusikoiden kanssa väkisin väännetyn levyn jälkeen häipyi tyystin. Mutta se siitä - muisto elää molemmista ja olkoon niin.

Ai, Roth teki siis parikin levyä ja Van Hagar sai aikaan kokonaisen listahitin? Mutta milles kuudesta Halen-levystä se huonosti laulettu biisi mahtui?

Noh, toivotaan että Nightfishille käy paremmin kuin Eddielle ja Alexille...muistaakseni puhuimme tässä ketjussa siitä miten bändille käy kun alkuperäinen solisti lähtee.

~BONGGG!!!
 

JanJ

Jäsen
mirasane kirjoitti:
Mitä draamaattista tuossa on? Tarja kuitenkin on nainen, joten lienee ihan ymmärrettävää, että hän haluaa vaihtaa vaatteensa omassa pukuhuoneessaan, jos mahdollisuus sellaiseen on.
Muotoilin sanani nimenomaan siten että kyse ei ollut pukuhuoneista. Vaan esimerkiksi festareilla olevasta tilasta/alueesta jossa bändi saa hengailla (sulle tuttua...) ja se tila oli jaettu kahtia jaolla bändi ja Tarja/Marcelo. Olithan Provinssissa?
 
Viimeksi muokattu:

ipaz

Jäsen
Jos täällä sitä joku ei vielä ole tajunnut, niin kyllä on pakko olla kyse suuren luokan ja pitkäjaksoisesta kitkasta Tarjan ja muun bändin välillä. Ei noin suorasukaiseen ratkaisuun olisi muuten kukaan ryhtynyt. Varsinkaan vanhaa ystävää kohtaan. Ja vaikka avoin kirje erottamisena ei paras mahdollinen vaihtoehto olekaan, niin se ei jätä mitään arvailujen varaan. Tarjan kanssa oli puhumiset puhuttu jo aikoja sitten, eikä sanottavaa ilmeisesti enää ollut, aivan kuten kirjeessä kerrotaan.

Aina voi tietenkin spekuloida että Tuomas on katkera Tarjan saamasta huomiosta. Mitä itse olen miehen haastatteluja kuunnellut niin on kyseessä aika herkkäluontoinen taitelija, jolla on suuria musiikillisia visioita. Ja kuitenkin kolme muuta sälliä on allekirjoittanut Tuomaksen laatiman kirjeen, sekin jo kertoo välirikosta.

Nightwish on Holopaisen bändi, piste. Se loi laulaja Tarja Turusen mutta samalla Turunen nosti bändin statuksen siihen mitä se nyt on. Nyt on tultu yhden aikakauden päähän. Nightwishin musiikki tulee varmasti olemaa jatkossakin loistavaa, lauloi sitä sitten kuka tahansa. Bändi puhdisti valtavasti ilmaa noilla potkuilla ja tärkeintähän tässä on se miten hyvin koko ryhmä voi, ei se miten hyvin yksi osa ryhmää voi. Tarja on tehnyt paljon Nightwishin hyväksi, kuten on kaikki muutkin, eniten kuitenkin Holopainen. Nyt kun rouvan mielenkiinto orkesteria kohtaan alkoi laantua niin, oli tuo erottamispäätös ainoa oikea. Pojat haluavat jatkaa eteenpäin, Turunen ei välttämättä enää halunnut.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
ipaz kirjoitti:
Ja kuitenkin kolme muuta sälliä on allekirjoittanut Tuomaksen laatiman kirjeen, sekin jo kertoo välirikosta.

Nightwish on Holopaisen bändi ja Holopainen on aivan hyvin voinut sanella ratkaisun, Holopainen on todennut muille jätkille että joko hän tai Tarja lähtee ja kaikki tietää mitä Holopaisen lähtö Nightwishille olisi merkinnyt. Tarjan lähtö ei sentään tapa bändiä vaikka suosiota se luultavasti laskeekin merkittävästi.

No mulle on käytännössä ihan sama, joka tapauksessa tuo potkujen hoitaminen oli tyylittömästi hoidettu.
 

Bast

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Trojans, TuTo, Miami Dolphins, FC Inter Turku
Minusta taas nämä potkut on hoidettu niin mallikelpoisesti kuin mahdollista. Perinteinen vaihtoehto, jota ihmetyksekseni eräät ovat täällä kaivanneet, olisi ollut ilmoittaa tiedotusvälineille ja faneille, että Tarja Turunen lähtee bändistä musiikillisten erimielisyyksien vuoksi tai jatkaa urallaan toiseen suuntaan tai muuta mitäänsanomatonta diibadaabaa. Seurauksena olisi ollut järjetön huhumylly ja joka suuntaan vellovat arvailut "todellisista syistä".

Parempi kertarytinä kuin ainainen kitinä. Nyt pajatso on tyhjennetty ja pöytä putsattu, kissa nostettu pöydälle ja niin edelleen. Kaikki tietävät potkujen antajan perustelut ja lähipäivinä saamme varmasti kuulla toisen osapuolen mielipiteen. Jokainen voi sitten tämän perusteella valita puolensa jos sellaiseen on kiinnostusta.

Tämä on juuri sellaista tiedotuspolitiikkaa, jota jokainen kaipaa silloin, kun jotain suurta tapahtuu. En nyt sano tämän olevan mitään erityisen suurta, mutta tälläkin palstalla ollaan kiskomassa vehkeistään hirteen milloin ketäkin tiedotusvastaavaa, joka tietoa janoavalle yleisölle tarjoaa ympäripyöreitä latteuksia, jolloin pienistäkin vivahteista pyritään löytämään tulkinnanvaraa ja aloitetaan tolkuton spekulointi.

Tässä Nightwish-tapauksessa minun on vaikea keksiä, millä tavalla erottaminen bändistä olisi voitu hoitaa niin, ettei Tarja Turunen olisi pahoittanut mieltään, semminkin, kun on ilmeistä, että solisti ja soittajat eivät ole aikoihin olleet sellaisissa väleissä, että kundit olisivat pystyneet asiallisen keskustelun kautta myymään Tarjalle ajatuksen bändistä lähtemisestä sopuisasti.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Bast kirjoitti:
Parempi kertarytinä kuin ainainen kitinä. Nyt pajatso on tyhjennetty ja pöytä putsattu, kissa nostettu pöydälle ja niin edelleen. Kaikki tietävät potkujen antajan perustelut ja lähipäivinä saamme varmasti kuulla toisen osapuolen mielipiteen. Jokainen voi sitten tämän perusteella valita puolensa jos sellaiseen on kiinnostusta.

Pöytä ei suinkaan ole tyhjennetty, Holopaisen syytökset Tarja Turusta kohtaan on sen luokan syytöksiä (fanien halveksiminen, työmoraalin heikkous yms) että tässä on aineksia lihavalle ja likaiselle riitelylle. Jos potkut olisi hoidettu tyylikkäästi niin näin ei olisi.

On täyttä paskaa väittää että tämä avoin kirje olisi ollut ainut ja järkevin tapa ilmoittaa potkuista ja kirje itsessään on sanavalintoineen tyylitön.
 

Bast

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Trojans, TuTo, Miami Dolphins, FC Inter Turku
flintstone kirjoitti:
On täyttä paskaa väittää että tämä avoin kirje olisi ollut ainut ja järkevin tapa ilmoittaa potkuista ja kirje itsessään on sanavalintoineen tyylitön.

Flintstone. Olet naurettava kuumakalle ja itse täysin tyylitön. Onko todella niin vaikea sulattaa eriäviä mielipiteitä, että reaktiosi on heti se, että toisen mielipide on "täyttä paskaa"? Vituttaa tuollainen tökerö sananvalinta.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Bast kirjoitti:
Flintstone. Olet naurettava kuumakalle ja itse täysin tyylitön. Onko todella niin vaikea sulattaa eriäviä mielipiteitä, että reaktiosi on heti se, että toisen mielipide on "täyttä paskaa"? Vituttaa tuollainen tökerö sananvalinta.

Sinä Bast sen sijaan olet palstan ehdottomia tyyliniekkoja, joten kerro toki minulle tyylittömällä kuumakallelle mitä tyylikästä oli Holopaisen avoimessa kirjeessä Tarja Turuselle? Minusta kun on aikamoista tyylittömyyttä huudella netissä jotain syytöksiä rahanahneesta ja faneja halveksiva diivasta yms. Holopainenhan tulee bändeineen vaikka minne vain ruokapalkalla, itseasiassa jos Nightwishin jätkät saa bändistään rahaa niin he jakavat tuon rahan hyväntekeväisyyteen he kun tekevät musiikkia puhtaasti rakkaudesta metalliin.

Mutta kerro toki mikä tyylikkyyden riemuvoitto tuo kirje oli ja sivistä siinä siivussa tätä tyhmää kuumakallea, jooko??
 

Bast

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Trojans, TuTo, Miami Dolphins, FC Inter Turku
Tyyli se on tietysti sarkasmikin, heh heh.

Tyylissä on kyse mielipiteestä. Joku voi toisen mielestä olla tyylitöntä ja toisen mielestä ei. Enemmän kuin kirjeen sanamuotoa, arvioin tässä yleisesti irtisanomisen muotoa eli sitä, että potkujen syyt tuodaan suoraan esille niin potkujen saajalle kuin sidosryhmillekin.

Eivätkä nuo sanamuodotkaan minusta erityisen tyylittömiä olleet. Kirje oli paikoitellen hyvinkin lämminhenkinen. Mieleen tulee aika monta paljon tyylittömämpää sanamuotoa, joilla potkut voi antaa. Kirje ei sisältänyt esimerkiksi mitään alatyylisiä ilmauksia. Jos irtisanomisen perusteena on käsitys rahanahneudesta, ei sen kertominen ole sen tyylittömämpää kuin musiikillisista erimielisyyksistä kertominenkaan. Toden saa aina sanoa väitetään vanhan kansan viisauksissa.
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille
JanJ kirjoitti:
Muotoilin sanani nimenomaan siten että kyse ei ollut pukuhuoneista. Vaan esimerkiksi festareilla olevasta tilasta/alueesta jossa bändi saa hengailla (sulle tuttua...) ja se tila oli jaettu kahtia jaolla bändi ja Tarja/Marcelo. Olithan Provinssissa?

Provinssi jäi väliin ja tuo perusteella harmillisesti. Kieltämättä kuulostaa oudolta, että tuo bändin tila oli jaettu kahtia. Naurettavaa suorastaan.
 

The tower

Jäsen
Aika kaksinaamainenhan tuo kirje oli. Kerrotaan kuinka vaikeaa oli viimeinen vuosi ja kuinka laulaja halusi vain rahastaa. Silti kitkuteltiin itse tuo vuosi kiertueella vain ja ainoastaan rahan takia. Holier than thou, you are.

Jos uutta laulajaa ei ole jo valittu niin tuskinpa tuo kirje ainakaan lisää halukkaiden määrää. Lähtisitkö sinä työyhteisöön, joka on mustamaalannut entisen jäsenensä julkisesti? Oli syytä tai ei.
 

Veijari

Jäsen
The tower kirjoitti:
Aika kaksinaamainenhan tuo kirje oli. Kerrotaan kuinka vaikeaa oli viimeinen vuosi ja kuinka laulaja halusi vain rahastaa. Silti kitkuteltiin itse tuo vuosi kiertueella vain ja ainoastaan rahan takia.

Noinko tosiaan meinaat että pojat tekevät musiikkia/keikkoja pelkän rahan takia? Pahasti olet hakoteillä ja et kyllä ymmärrä kyseisestä taiteenlajista mitään.
 

Pantse67

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon Blues, Detroit Red Wings, ManU, UFC
Jos puhevälejä ei ole, niin kirje on hyvä tapa ilmaista asiat.

Asialle saadaan päätepiste samantien, kun lopputulos on jo
ilmaistu kirjeessä. Ei tarvitse tinkiä eikä tehdä myönnytyksiä.

Tulee ns. closure.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
HN kirjoitti:
Flintstonen on ilmeisen vaikea ymmärtää, ettei Holopaisen & muun bändin avoimella kirjeellä tavoiteltukaan tyylipisteitä ja poliittista korrektiutta, vaan se on rokkijätkän tilitys faneilleen. Kirjeellään Holopainen kertoo faneille, miksi antoi Turuselle potkut bändistä ja miten bändi aikoo jatkaa. Hän siis katsoi olevansa selitysvelvollinen sille porukalle, jolle bändi on oikeasti tärkeä, ja samalla osoitti itse vähät välittävänsä siitä, mitä muut ajattelevat. Naiivia? Toki, mutta samalla ihastuttavan rehellistä. Tähän avoimeen kirjeeseen kulminoituu ero taiteilijan ja markkinakoneiston ajatusmaailmojen sekä intressien välillä.

Ei minulla ole vaikeuksia ymmärtää ettei kirjeellä tavoiteltu tyylikkyyttä, koska se ei sitä ole (Holopainen bändeineen olisi varmasti halutessaan pystynyt myös siihen). Ja minusta asiat olisi kannattanut hoitaa paljon tyylikkäämminkin, mutta minähän en olekaan mikään rokkijätkä. Enkä minä oikein osaa kunnioittaa näitä julkisesti riiteleviä nykäsiä (haukutaan toisia lehtien välityksellä yms), minusta kun tuo riitely on henkilökohtainen asia eikä siihen tarvitse eikä kuulu sotkea ulkopuolisia. Mutta ehkä minä olen ajatuksineni vain naivi ja suuressa maailmassa riitely kuuluukin olla julkista.
 

tuuski

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallo-Kärpät
The tower kirjoitti:
Aika kaksinaamainenhan tuo kirje oli. Kerrotaan kuinka vaikeaa oli viimeinen vuosi ja kuinka laulaja halusi vain rahastaa. Silti kitkuteltiin itse tuo vuosi kiertueella vain ja ainoastaan rahan takia. Holier than thou, you are.

Jos uutta laulajaa ei ole jo valittu niin tuskinpa tuo kirje ainakaan lisää halukkaiden määrää. Lähtisitkö sinä työyhteisöön, joka on mustamaalannut entisen jäsenensä julkisesti? Oli syytä tai ei.

Kitkuteltiin rahan takia? Nyt on mennyt vähän puurot ja vellit sekaisin. Holopainen & co. kituutti keikat loppuun fanien takia, melkein kaikkihan oli loppuun myyty.

Ja tuosta halukkaiden määrästä, niitä on varmasti ihan helvetisti liikaa.

Oma veikkaukseni on, että tämä Marcelo on tartuttanut vaatimattomaan suomalaiseen lattari-diivameiningin. Kaikki sympatiat menee bändin puolelle. Kertokaapa muuten muutama lattarimaista tullut, pitkään vaikuttanut bändi, ei siis laulaja, vaan bändi. Sepulturan tiedän, sekin oli ja meni.
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
tuuski kirjoitti:
Sepulturan tiedän, sekin oli ja meni.

Eikös sekin kaatunut Max Cavaleran vaimon ahneuteen? Muu bändi jatkaa(?) edelleen ja voi kohtalaisen heikosti uuden laulajansa kanssa. Maxin Soulfly taitaa olla suositumpi tätä nykyä. Joka tapauksessa Sepultura kaatui hyvinkin paljon samankaltaisessa tilanteessa kuin Nightwish. Sattumaa vai lattarimeininkia?
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Näkkäri kirjoitti:
Eikös sekin kaatunut Max Cavaleran vaimon ahneuteen? Muu bändi jatkaa(?) edelleen ja voi kohtalaisen heikosti uuden laulajansa kanssa. Maxin Soulfly taitaa olla suositumpi tätä nykyä. Joka tapauksessa Sepultura kaatui hyvinkin paljon samankaltaisessa tilanteessa kuin Nightwish. Sattumaa vai lattarimeininkia?
Maxin vaimo/managerihan ei ole "lattari".
 

Eddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & kaikki karsintasarjat
Hienosti Tuomas homman hoiti Bändikaveriensa tuella. Onhan se ollut jo pitkään selvää, että ei tämä Tarjalle kovin läheinen juttu tämä Nightwish ole. Onhan hän haastatteluissakin todennut klassisen olevan lähempänä sydäntä. Ja jos pitää omia reenejään ja tuttavien näkemista ( ei reenannut Nightwishin kanssa ) tärkeämpänä kuin loppuunmyytyä Oslon keikkaa niin kyllä pitäisi itse jo tajuta lähteä. Kaiken huippuna, että tämän ilmoitti Marcelo. On mahtavaa, että asiat sanotaan niinkuin ne ovat eikä lähdetä kiertelemään, etä meillä nyt oli vähän näitä musiikillisia erimielisyyksiä, mikä olikin kyllä totta, mutta eihän Tarja edes halunnut biisien tekoon osallistua. Ja kyllähän Tarja sai tämän tiedon kirjeellä heti viimeisen keikan jälkeen ennenkuin nettiväki sen näki.

Itse en ymmärrä mikä tässä on niin kauheaa räksyttämistä. Siihen kirjeeseen on kuitenkin vuodatettu vuoden patoutumat ja aika tyylikkäästi se on kuitenkin kirjoitettu. Todelliset fiilikset ovat varmasti paljon rankemmat. Ihan oikea tapa, jos laulaja itse ei halua bändinsä kanssa missään tekemisissä edes keikoilla, vaan haluaa olla oman Marcelonsa kanssa eri hotelleissa jne.. Itse uskon, että Nightwish vain voimistuu tästä. Ehkä kaupallisesti ottaa takapakkia, mutta sehän ei minua kiinnosta.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
tuuski kirjoitti:
Kitkuteltiin rahan takia? Nyt on mennyt vähän puurot ja vellit sekaisin. Holopainen & co. kituutti keikat loppuun fanien takia, melkein kaikkihan oli loppuun myyty.

Tän päivän IS:ssä kerrotaan hieman bändin tulonjaosta ja oli aika jännä lukea että se rahanahne diiva Tarja Turunen ei esimerkiksi saanut Nightwishin fanituotemyynnistä rahaa vaan nuo rahat meni bändin muiden jäsenten omistamalle yhtiölle. Tuo bändin muiden jäsenten omistama Scene Nation teki vuoden 2003 lokakuusta vuoden 2004 lopun välillä 2,26 miljoonan euron liikevaihdolla reilun 1 miljoonan euron liikevoiton. ja Tuomas Holopaisen yksin omistama Potoska Publishing teki reilun 400 000 euron liikevoiton ja IS:n mukaan tuo Potoska Publishing omistaa siis Nightwishin.

Ja esimerkiksi Tarja Turusen omat verotettavat tulot vuonna 2003 oli n. 31 000 egeä ja Tuomas Holopaisen 235 000 egeä.

lähde: IS 25.10.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös