flintstone kirjoitti:
No mulle on käytännössä ihan sama...
No juu, kyllähän se on ketjussa selväksi tullut, että asia on sulle käytännössä ihan sama.
Biisien tekijälle kuuluu ihan lakien mukaan tietyt teosto- ja gramex-korvaukset. Siihen ai tarvita ahneutta, siihen tarvitaan lahjoja ja ennenkaikkea kykyä käyttää lahjojaan. Holopaisen oman firman tulot koostuvat lähinnä näistä fyrkista.
Bändin pojat ovat olleet fiksuja, kun ovat onnistuneet pitämään tavaramerkin ja fanikaman myynnin ainakin sen verran hyvin näpeissään, ettei kukaan täysin asiaan osaton pääse rahastamaan bändin nimellä ilman että hekin saavat heille kuuluvan osansa. Tämä ei tietenkään koske laajoja piraattimarkkinoita Etelä-Amerikassa, Itä-Euroopassa, Afrikassa ja Aasiassa. Joka tapauksessa bändit heräävät tällaisiin asioihin yleensä liian myöhään, jos ollenkaan. Saikohan Beatles koskaan penceäkään paidoista, julisteista ym, joita heidän nimellään myytiin? Mitä veikkaatte?
Siitä en tiedä, miksei Turunen ole mukana bändin yhtiössä. Jos ajattelee, että hän on viime vuosina varsin ahkerasti korostanut olevansa NW:ssa vain käymässä, vierailija joka lähtee ryhmästä määräämättömän, ehkä lyhyenkin ajan, kuluessa, niin voisi olla helppo olettaa, ettei häntä kauheasti ole kiinnostanutkaan pistää itseään kiinni osakeyhtiöön.
Jos bändin poikien ja lähempää asiaa tarkkailleiden sivullisten puheet siitä, ettei Turusta kiinnostanut biisien tekeminen/hiominen/harjoitteleminen yhdessä muun bändin kanssa, vaan hän kävi lähinnä keikoilla, studiossa ja kuvauksissa, osallistumatta jokaisen bändin toiminnan kannalta elintärkeään perustyöhön, voi olla ettei poikia ole myöskään hirveästi kiinnostanut ottaa Turusta mukaan sisäpiiriin.
Siinä vaiheessa, kun bändin perustama yhtiö on pantu kasaan, ei NW ole ollut vielä kaksinenkaan rahasampo. Ehkäpä Turusta ei ole 'vierailijana' juuri napannut sitoutua touhuun, eikä yhtyeen tulevaisuuskaan ole vaikuttanut kovin ruusuiselta hänen silmissään, etenkin kun on itse häipymässä ennemmin tai myöhemmin.
Jos minulla olisi bändi, jonka joku jäsen hokisi vuosia, että häippäsee ryhmästä kohta, niin varmistaisin kyllä ettei asia yllättäisi minua huonona hetkenä. Koko touhun kannalta olisi parasta jos voisin itse määritellä hetken, jolloin pitkään mainostettu ero tapahtuu.
Siitä voidaan sitten olla montaa mieltä, kuinka tyylikästä on julkaista erottamiskirje. Toisaalta kun ei tiedä kaikkia asioiden taustoja, ei tuohonkaan voi ottaa ehdotonta kantaa.