Nightwish

  • 821 733
  • 3 706

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Ja sitten Elan -sinkulla oleva Sagan on ihan järjettömän kova, harmi ettei päätynyt itse levylle.

Sagan olisi kyllä ollut tuolla levyllä paljon parempi kuin esim. Edema Ruh.

Jaa top-kymppi.. ei missään järjestyksessä

Ever Dream (ykkönen nyt ja aina)
Ghost Love Score
The Greatest Show on Earth
Creek Mary's Blood
She is My Sin
Bless the Child
10th Man Down
Dark Chest of Wonders
Shudder Before the Beautiful
7 Days to the Wolves
 

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti




Tämä julkaistiin reilu viikko takaperin ja koko albumi tulee ulos lontooksi tammikuussa. Ainoa jonka olen kuullut tuolta sooloalbumilta on Isäni ääni joten tämä yllätti positiivisesti. Hyvin vahvat Ronnie James Dio vibat tuli ainakin itselleni tästä.
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Tuskassa näin Hietalan keikan ja sellaista paskaa, että ei vaan pysty. Ei edes enää vähää alusta
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Tuskassa näin Hietalan keikan ja sellaista paskaa, että ei vaan pysty. Ei edes enää vähää alusta
Jännä. Itse puolestaan Rock in the Cityssa näin tuon kesällä ja olin kyllä tyytyväinen siihen mitä näin ja kuulin. Mutta makuasioita. Ja onneksi toki Hietala ei ole sama kuin Nightwish.

Tänään tuli itsenäisyyspäivän ratoksi katsottua tuo Decades -livejulkaisu. Oli kyllä hyvä, harmi toki että siinä ei sitten muuta ollutkaan kuin tuo yksi keikka. Vehicle of Spiritillä oli sentään ekstroja muiltakin keikoilta, mutta tuossa oli vaan tuo yksi keikka. Mutta ihan kelpo veto ja settilista oli kova.

Biisit löytyy myös mm. Spotifysta joten sieltä voi Floorin tulkitsemana kuunnella tuota vanhempaa materiaalia. Kyllähän nuo alkupään tuotannon biisit on ihan uudella tavalla elossa Floorin myötä.
 

Nosebleed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, San Jose Sharks
Eilen tuli Ouluhallilla käytyä tsekkaan Floor ja Marco Raskasta joulua konsertissa. Hyvältä kuulosti ainakin omille paikoille. Ilmeisesti aiempina vuosina Oulussa ollut ongelmia showssa.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tänään tuli itsenäisyyspäivän ratoksi katsottua tuo Decades -livejulkaisu. Oli kyllä hyvä, harmi toki että siinä ei sitten muuta ollutkaan kuin tuo yksi keikka. Vehicle of Spiritillä oli sentään ekstroja muiltakin keikoilta, mutta tuossa oli vaan tuo yksi keikka. Mutta ihan kelpo veto ja settilista oli kova.
Onko mitään muutakaan ekstroja? Dokumenttia tai sellaista? Tuli laitettua ennakkotilaukseen DVD-versio - jotkut junnut väittää, että olisi kehittyneempiäkin formaatteja olemassa, mutta en usko - mutta ehkä pelkkä Spotify-ääniraita olisi riittänyt jos ei ole mitään muuta kuin keikka. Nyt ääni pyörii juuri toista kertaa läpi ja hyvin toimii tämäkin.

Mielenkiintoista, mutta ymmärrettävää, että tämä on jo kolmas Floorin aikainen livejulkaisu, kun Anette sai vain yhden ja silläkin oli mukana vain hänen "omia" biisejä.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Onko mitään muutakaan ekstroja? Dokumenttia tai sellaista? Tuli laitettua ennakkotilaukseen DVD-versio - jotkut junnut väittää, että olisi kehittyneempiäkin formaatteja olemassa, mutta en usko - mutta ehkä pelkkä Spotify-ääniraita olisi riittänyt jos ei ole mitään muuta kuin keikka. Nyt ääni pyörii juuri toista kertaa läpi ja hyvin toimii tämäkin.
Ei ole mitään muuta kuin tuo pelkkä keikka. Siinä mielessä reilun kolmenkympin hintalappu oli ehkä aavistuksen kova, mutta toisaalta ihan sama.

Mielenkiintoista, mutta ymmärrettävää, että tämä on jo kolmas Floorin aikainen livejulkaisu, kun Anette sai vain yhden ja silläkin oli mukana vain hänen "omia" biisejä.
Tokihan yksi näistä Floorin livejulkaisuista on ajalta jolloin hän ei vielä ollut bändin virallinen jäsen, eli periaatteessa se olisi varmaankin julkaistu Anetten kanssa jos mimmi olisi vielä mukana ollut. Niin ja joo, Floorilla on kolme livejulkaisua mutta neljältä keikalta. Vehicle of Spiritillä kun on kaksi keikkaa mukana.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Moto

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
Katselin tuolta bändin sivuilta tuota 2020 kiertueohjelmaa ja aloin pohtimaan mitä puuttuu. Kahden edellisen albumin julkaisun jälkeiset kiertueet on molemmat aloitettu Pohjois-Amerikasta. Nyt tulevan rundin ensimmäinen julkaistu keikka on 5.5 Santiago, Chile huhtikuun ollessa kokonaan auki. Otaksun että myös tuleva rundi aloitetaan P-A:n puolelta josta jatketaan etelään. Mikä siellä mättää noiden P-A:n keikkojen julkaisussa, ovatko venuet kenties isompia tällä kertaa? Toivotaan että sielläkin herättäisiin pikku hiljaa, jo edellinen rundi jenkeissä myi hyvin vaikka mestat melko pieniä olivatkin. Jostain reaktiovideosta ymmärsin että Decades-kiertueen Toronton keikalle sai kaksi lippua 50 Kanadan dollarilla, aivan naurettavan halpa hinta.
 

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
Jotkut ovat kirjailleet tänne Nightwishin biisejä paremmuusjärjestykseen, minä en siihen sorru. Minusta musiikkia tai taidetta ylipäätään ei voi arvottaa kuten urheilusuorituksia, siksi listaankin Tuomas Holopaisen loistavat teokset kronologiseen järjestykseen.

1. She is My Sin (Wishmaster)
2. Bless the Child (Century Child)
3. Ever Dream (Century Child)
4. Dark Chest of Wonders (Once)
5. I Wish I Had An Angel (Once)
6. Nemo (Once)
7. Romanticide (Once)
8. Ghost Love Score (Once)
9. Poet and the Pendulum (DPP)
10. Amaranth (DPP)
11. Sahara (DPP)
12. The Islander (DPP)
13. 7 days to the Wolves (DPP)
14. Storytime (Imagi..)
15. Ghost River (Imagi...)
16. I want My tears back (Imagi...)
17. Last Ride of the Day (Imagi...)
18. Song of Myself (Imagi...)
19. Shudder before the Beautiful (EFMB)
20. Yours is an empty hope (EFMB)
21. My Walden (EFMB)
22. Endless forms most beautiful (EFMB)
23. Edema Ruh (EFMB)
24. Alpenglow (EFMB)
25. Greatest show on Earth (EFMB)

Minusta Tuomas tarvitsi tuon Tarja-kokemuksen jalostuakseen säveltäjänä ja sanoittajana. Kaikki suuret taiteilijat alkaen venläisistä klassikkokirjailijoista ovat elämänsä aikana kokeneet suurta tuskaa, surua ja kurjuutta. Jos pitäisi paras biisi nimetä niin peesailisin mestaria itseään ja sanoisin "Song of Myself", kokopitkä albumiversio.
 

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti




Tässä Floor ja Henk Poort ovat vieraina jossain hollantilaisessa ohjelmassa. Lopun Phantom on aika surullista kuultavaa, miksaus on aivan kuraa eikä soittokaan päätä huimaa. Laittakaa asetuksista englanninkielinen teksititys päälle niin ymmärrättekin jotain. :)
 

5hole

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ducks, VGK, Savolaiset, Jokerit, Cogliano, RD
Toivotaan että sielläkin herättäisiin pikku hiljaa, jo edellinen rundi jenkeissä myi hyvin vaikka mestat melko pieniä olivatkin. Jostain reaktiovideosta ymmärsin että Decades-kiertueen Toronton keikalle sai kaksi lippua 50 Kanadan dollarilla, aivan naurettavan halpa hinta.
Mitä olen ymmärtänyt, niin juurikin Decades kiertue oli ensimmäinen kerta kun jäivät aikalailla plusmiinus nollalle Pohjois-Amerikan kiertueella. Toivottavasti edelliset kiertueet ja nämä Youtube reactiot auttaisivat markkinoinnissa ja tulisikin niitä isompia keikkoja. Kuitenkin potentiaalia mantereessa olisi...
 

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
Mitä olen ymmärtänyt, niin juurikin Decades kiertue oli ensimmäinen kerta kun jäivät aikalailla plusmiinus nollalle Pohjois-Amerikan kiertueella. Toivottavasti edelliset kiertueet ja nämä Youtube reactiot auttaisivat markkinoinnissa ja tulisikin niitä isompia keikkoja. Kuitenkin potentiaalia mantereessa olisi...

Näin minäkin olen ymmärtänyt että aikas omakustannushintaan ellei peräti tappiolla noita P-A:n rundeja on vuosien saatossa tehty. Tämä oli yksi asia mikä hiersi bändin ja Tarjan välejä aikoinaan. Mutta joka vanhoja muistaa sitä tikulla silmään. Tässä vähän vanhaa, harvemmin kuultua jouluista Markolta ja bändiltä. Hyvää joulua kaikille



 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
5. I Wish I Had An Angel (Once)
Tähän pitää aina tarttua. Kappaleen nimihän on "Wish I Had an Angel" eikä suinkaan "I Wish...". Joo, pieni juttu mutta sen verran usein tuohon törmää jopa jossain virallisissa äänestyksissä tms., niin pakko tarttua aina.
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Tähän pitää aina tarttua. Kappaleen nimihän on "Wish I Had an Angel" eikä suinkaan "I Wish...". Joo, pieni juttu mutta sen verran usein tuohon törmää jopa jossain virallisissa äänestyksissä tms., niin pakko tarttua aina.
Samaa sarjaa kuin RATM:n Killing in the Name, jonka nimi menee useammin väärin kuin oikein.
 

Ferris

Jäsen
Mielenkiintoinen haastattelu Hietalalta, jossa sivutaan uutta Nightwish-tuotostakin.

Nightwishin uutukaisella on jo nimi, mutta sitä ei paljasteta vielä yleisölle. Levy on parhaillaan miksattavana.

– Sen verran voin kertoa, että tällä kertaa tuomme enemmän bändiä esille, ja nimenomaan sitä, mikä bändimme on nykyisin, Hietala sanoo.

– Toinen asia on se, että keskitymme vokaaliharmonioihin, joita minä, Troy ja Floor (Jansen, yhtyeen laulaja) toteutamme. Niitä on mietitty paljon. Toki mukana on totutusti isoja orkestraalisia kokeiluja, mutta nyt tosiaankin painotamme reipasta rockbändin soittoa.


Tulevan Nightwish-levyn kaikki sävellykset ovat yhtyeen primus motorin eli kosketinsoittaja Tuomas Holopaisen käsialaa. Edellisellä albumilla Hietala oli mukana useiden kappaleiden säveltäjänä ja sanoittajana, mutta tällä kertaa siihen ei ollut tarvetta: Holopainen on itse kertonut haastatteluissa, että tukkoisen ja jopa tuskaisen kirjoitustauon jälkeen Nightwishille säveltäminen on tuntunut taivaalliselta.

– Tuomakselta syntyi materiaalia niin hemmetisti, että sain keskittyä rauhassa soolojuttuihini. Sovitussessioissa syliini lopsahti vokaalien sovitukset.

Yhtye kokoontui kesällä kappaleiden sovitus- ja treenausleirille Kiteelle. Holopainen oli tehnyt uusista sävellyksistä koneilla soitetut raakaversiot, joita bändi lähti yhdessä työstämään.

– Biisien todellisen luonteen huomaa vasta, kun niitä soittaa oikealla bändillä. Soittamisen ohessa istuimme leirinuotiolla kärtsäämässä makkaraa ja tapailemassa melodioita. Välillä pohdimme bassorummun iskua tai kitaran sisääntuloa. Minä mietin, otetaanko stemmaan terssi vai kvartti ja Troy pohti, että vedetäänkö koko biisin kertsi mollin sijaan duurissa. Kuten teimmekin, Hietala kuvailee bändin toimintaa.

– Tällä tavalla levystä tulee bändin kuuloinen. Ja työskentely myös varmistaa sen, että asiat käydään yhdessä läpi siten, että jokainen voi antaa parhaansa. Näin päästään tulokseen, jonka kaikki allekirjoittavat.

 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Mielenkiintoinen haastattelu Hietalalta, jossa sivutaan uutta Nightwish-tuotostakin.

Tuosta tulevan levyn julkaisuajankohdasta on tuntunut netissä olevan epäselvyyttä, mutta jos levy on nyt miksattavana, niin se ilmestyy siis karkeasti maalis-huhtikuussa. Luonnollisesti nyt kuitenkin ennen kuin uusi kiertue alkaa Etelä-Amerikasta 5.5.2020
 

mtuq

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En tiedä kuuluuko nyt varsinaisesti tähän ketjuun, mutta pistetään tänne mainio heavy new yorkin juttutuokio Tarjan kanssa.





Täytyy sanoa, edttä mä en oikein ymmärrä tätä "Nightwish-fanien" Tarja vs. Floor vastakkain asettelua.

Mun mielestä Tarja on aina se alkuperäinen laulaja, joka oli aika iso syy siihen, että NW nykymuodossaan on olemassa.

Anette ei välttämättä ollut paras valinta Tarjan seuraajaksi, mutta DPP on mainio levy, hieman erilainen mutta mä pidän Anetten äänestä varsinkin Amaranthissa tai Bye bye beautifulissa.

Floor on taas ihan nappivalinta ja loistava laulaja, eikä siitä sen enempää, mää nääs pidän kaikista, näin Tanperelaisittain ilmaistuna.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Täytyy sanoa, edttä mä en oikein ymmärrä tätä "Nightwish-fanien" Tarja vs. Floor vastakkain asettelua.
Itse olen huomannut tätä vastakkainasettelua lähinnä näiden pro-Tarja -tyyppien kohdalla. Siis niiden jotka eivät ole vielä liki 15 vuoden jälkeenkään päässeet yli siitä että Tarja sai monoa. Mitään järkevää perustelua näillä ei tunnu asiaan olevan, mutta kunhan silti vaan haetaan sitä vastakkainasettelua.

Mun mielestä Tarja on aina se alkuperäinen laulaja, joka oli aika iso syy siihen, että NW nykymuodossaan on olemassa.
No joo, mutta kyllähän se puhtaasti Holopaisen visio on. Kärjistettynä Tarjan tilalla voisi olla aikalailla kuka tahansa, mutta ilman Holopaista Nightwishia ei edes olisi. Fakta on kuitenkin se että Tarja ei ole soolourallaan noussut koskaan lähellekään samaan suosioon kuin missä Nightwishin kanssa oli.
 

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti




Tässä vähän arkistojen aarteita. Nyt kun on katsellut noita Buenos Airesin liverykäisyjä niin nämä vanhat alkavat nousta arvoon arvaamattomaan. Itse aloin seurailemaan bändiä Oncen ilmestyttyä joten näitä vanhempia on hauska kuunnella. Jätkät ovat ilmeisesti hiljan päässeet intistä kun tukat ovat niin lyhyet, niin lyhyet. Hyvää alkanutta vuotta kaikille.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös