Nightwish

  • 821 827
  • 3 706

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Sanoivat jo vuonna 2013 että tämä Anetten potkuihin liittyvä likapyykki on heidän osaltaan käsitelty ja luultavasti pysyvät kannassaan. Eikä heillä varsinaisesti ole mitään tarvetta kommentoida näitä asioita edes julkisuuskuvan vuoksi koska voin luetella ne ihmiset joita nämä Anetten avautumiset noin niinku ihan aidosti kiinnostavat:

-

Ei siis vaikuta tulevaan työhön mitenkään. Anette tosin voi saada vähän lisää buustia taas hetkellisesti kun pääsi otsikoihin.

Näemme tämän sairaala-keissin sitten hyvin eri tavalla. Ihmetyttää ettei tuota aikoinaan jo nostettu esiin. Tuo kun ei mielestäni ihan pikkujuttu ole jos raskaana oleva laulaja joutuu sairaalaan ja bändin jäseniä ei kiinnosta mennä katsomaan vointia. Tuossa joku toimittaja saattaisi udella että millaisia ihmisiä ja bändikavereita jätkät oikein ovat. Voi toki olla että Anette myös valehdellut, mutta eivätköhän jätkät olisi valheen kumonneet.

Mutta ehkäpä tämä tästä. Nykyisyyteen ei nyt tietty vaikuta.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Näemme tämän sairaala-keissin sitten hyvin eri tavalla. Ihmetyttää ettei tuota aikoinaan jo nostettu esiin. Tuo kun ei mielestäni ihan pikkujuttu ole jos raskaana oleva laulaja joutuu sairaalaan ja bändin jäseniä ei kiinnosta mennä katsomaan vointia.
Omat muistikuvat menivät niin että bändille paljastui tuo raskaus vasta kun Anette pääsi sairaalasta ja halusi keskeyttää kiertueen raskaudensa takia.Yhtyeelle kiertue oli myös rahallinen investointi, jonka keskeyttäminen olisi ollut taloudellisesti tuhoisaa.

Lisäksi Anettella oli kietueella mukana miehensä, joka oli siellä sairaalassa tukena. Kenties bänsi ajatteli että se riittää ja keskittyivät treenaamaan lainasolistien kanssa keikkaa varten. Voi olla että muistan väärin, eikä oikeasti kiinnostakaan tutkia miten tämä meni.

The Dark Element uusi levy kuulostaa ihan asialliselta, tosin niin kuulosti edellinenkin, mutta sitten siihen kuitenkin kyllästyin.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Näemme tämän sairaala-keissin sitten hyvin eri tavalla. Ihmetyttää ettei tuota aikoinaan jo nostettu esiin. Tuo kun ei mielestäni ihan pikkujuttu ole jos raskaana oleva laulaja joutuu sairaalaan ja bändin jäseniä ei kiinnosta mennä katsomaan vointia. Tuossa joku toimittaja saattaisi udella että millaisia ihmisiä ja bändikavereita jätkät oikein ovat. Voi toki olla että Anette myös valehdellut, mutta eivätköhän jätkät olisi valheen kumonneet.

Mutta ehkäpä tämä tästä. Nykyisyyteen ei nyt tietty vaikuta.
Jos joudut sairaalaan vaikka katkaistuasi jalkasi, niin tuleeko sun duunikaverit monilukuisina katsomaan? Bändihommissa raha tehdään nykyään keikoilla ja se on äijähommaa. Nainen äijien bändissä on aina riski, joka on realisoitunut tämän bändin kohdalla jo kaksi kertaa. Mun mielestä melko perseilyä hommata itsensä raskaaksi helvetin ison kiertueen aikana ja luulla, että koneisto pysähtyy tai alkaa käydä kolmella pytyllä sen takia. Vähän sama kun jonkun kohtuu hyvän lätkänpelaajan sosionomiksi tms. opiskeleva tyttöystävä alkaa narista, kun XXX kiekkoilee Raumalla, kun sen pitäisi pelata Turussa tyttöystävän kanssa samassa kaupungissa. Siis ei mitään suhteellisuuden/todellisuudentajua.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Täällä puhutaan raskaaksi hankkiutumisesta. Ihan kuin se olisi vain siitä kiinni, että sen päättää tehdä. Ihan tahallaan.

Ilmeisesti Floorin kanssa nämä asiat pystyttiin sopimaan ja ennakoimaan tyylikkäästi. Hyvä niin. Mutta älkää nyt saatana tulko väittämään, että joku raskaaksi hankkiutuminen oli vain kiusaa bändille. Silloin te ette tiedä näistä asioista mitään.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Jos joudut sairaalaan vaikka katkaistuasi jalkasi, niin tuleeko sun duunikaverit monilukuisina katsomaan? Bändihommissa raha tehdään nykyään keikoilla ja se on äijähommaa. Nainen äijien bändissä on aina riski, joka on realisoitunut tämän bändin kohdalla jo kaksi kertaa. Mun mielestä melko perseilyä hommata itsensä raskaaksi helvetin ison kiertueen aikana ja luulla, että koneisto pysähtyy tai alkaa käydä kolmella pytyllä sen takia. Vähän sama kun jonkun kohtuu hyvän lätkänpelaajan sosionomiksi tms. opiskeleva tyttöystävä alkaa narista, kun XXX kiekkoilee Raumalla, kun sen pitäisi pelata Turussa tyttöystävän kanssa samassa kaupungissa. Siis ei mitään suhteellisuuden/todellisuudentajua.

Muuhun en ota kantaa, mutta veikkaanpa että muutamasta tyypistä edes joku vaivautuisi sairaalaan tsekkaamaan vointini jos olisin raskaana ja vatsaflunssan takia tiputuksessa. Ei sinne päiväkausiksi tarvitse tulla istuskelemaan. Signaali siitä että välitetään ja olet merkittävä ja arvokas pala tätä kokonaisuutta.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Täällä puhutaan raskaaksi hankkiutumisesta. Ihan kuin se olisi vain siitä kiinni, että sen päättää tehdä. Ihan tahallaan.
Kyllä kahden lapsen äiti jo tietää mitä tapahtuu jos nussitaan ilman ehkäisyä.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Voi toki olla että Anette myös valehdellut, mutta eivätköhän jätkät olisi valheen kumonneet.
Tai sitten jätkiä ei oikeasti vaan kiinnosta, koska koko Anetten avautuminen ei vaikuta heidän elämäänsä mitenkään.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Kyllä kahden lapsen äiti jo tietää mitä tapahtuu jos nussitaan ilman ehkäisyä.

Et ole ilmeisesti koskaan yrittänyt lasta? Tai sitten olet saanut vahingossa.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Et ole ilmeisesti koskaan yrittänyt lasta? Tai sitten olet saanut vahingossa.
Aina nämä jatkiksen keskustelut menevät tähän että keskustelu käännetään henkilökohtaisuuksiin.... Sinä et sitä tai sinä olet sitä.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Tai sitten jätkiä ei oikeasti vaan kiinnosta, koska koko Anetten avautuminen ei vaikuta heidän elämäänsä mitenkään.

Tällaisen kuvan olen saanut. Välittäminen ja kiinnostus eivät kuulu repertuaariin. Tuoreeltaan tai myöhemmin.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Tällaisen kuvan olen saanut. Välittäminen ja kiinnostus eivät kuulu repertuaariin. Tuoreeltaan tai myöhemmin.
Itse kyllä uskoisin että ovat välittäneet aikoinaan bändikaverinsa hyvinvoinnista, mutta se kiinnostus saattaa olla nykyään vähän ohkaista kun eivät varmaan halua alkaa jälleen kaivelemaan lähes vuosikymmenen takaisia asioita. Bändin muut jäsenet on saaneet puhua miehistönvaihdoksista varmaan ihan riittävästi viimeisen 15 vuoden aikana niin jos pakko ei ole alkaa tätä jälleen ruotimaan niin mielellään jättävät aiheen kommentoimatta.

Anettelle jaxuhaleja ja tsemppiä tulevaan, laulaa osaat joten keskity siihen mitä teet nyt, älä siihen mitä teit seitsemän vuotta sitten.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Aina nämä jatkiksen keskustelut menevät tähän että keskustelu käännetään henkilökohtaisuuksiin.... Sinä et sitä tai sinä olet sitä.

Jos siellä yksityiselämän puolella on tapahtunut jotain samanlaista, niin voi ehkä ymmärtää joidenkin muidenkin ratkaisuja. Minua henkilökohtaisesti vituttaa se ajatus, että Anetten raskaaksi tulemista ajatellaan vain kiusanteoksi bändille. Meistä kukaan ei tiedä, mitä siellä on taustalla.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos siellä yksityiselämän puolella on tapahtunut jotain samanlaista, niin voi ehkä ymmärtää joidenkin muidenkin ratkaisuja. Minua henkilökohtaisesti vituttaa se ajatus, että Anetten raskaaksi tulemista ajatellaan vain kiusanteoksi bändille. Meistä kukaan ei tiedä, mitä siellä on taustalla.
Ei varmasti kukaan ole ajatellut että raskaus on kiusantekoa bändille. Vaan se että vaaditaan keskeyttämään kiertue, josta on sovittu vähintään vuosi aikaisemmin.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Ei varmasti kukaan ole ajatellut että raskaus on kiusantekoa bändille. Vaan se että vaaditaan keskeyttämään kiertue, josta on sovittu vähintään vuosi aikaisemmin.
Nightwishin kohdalla tuo olisi varsinkin tarkoittanut ihan täydellistä itsemurhaa mitä tulee Jenkkien valloitukseen. Bändi ei ole vieläkään lyönyt kunnolla Ameriikoissa läpi ja tuohon aikaan suosio oli vielä vähäisempää, joten olisivat varmaan voineet sanoa toviksi hyvästit kunnon keikoille siellä. Ja kai siinä olisi vähän joutunut korvauksia maksamaan esim. kiertuehenkilökunnalle, eli vaikka ns. pinkka on kunnossa niin olisihan tuo ollut ihan järjetön ratkaisu.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Ei varmasti kukaan ole ajatellut että raskaus on kiusantekoa bändille. Vaan se että vaaditaan keskeyttämään kiertue, josta on sovittu vähintään vuosi aikaisemmin.

Kuten sanoin, Floorin kanssa nämä jutut pystyttiin ilmeisesti sopimaan ja suunnittelemaan paremmin. En tiedä, mitä Anetten kanssa sovittiin, vai sovittiinko mitään. Nähtävästi avoimet välit olisivat auttaneet. Mutta älkää nyt ikinä tulko syyttämään saatana siitä, jos nainen jää äitiyslomalle.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mutta älkää nyt ikinä tulko syyttämään saatana siitä, jos nainen jää äitiyslomalle.
Tässähän ennemminkin nainen syyttää yhtyettä siitä etteivät jääneet hänen kanssaan äitiyslomalle
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Tässähän ennemminkin nainen syyttää yhtyettä siitä etteivät jääneet hänen kanssaan äitiyslomalle

Iso huokaus.

Ei tätä saatana jaksaisi. Ei se raskaus ole mikään automaatio. Eikä mikään kiusa, että pannaan nyt vähän, että voit jäädä lomalle ja voit synnyttää pennun.

Miettikää nyt vähän saatana mitä sanotte.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Iso huokaus.

Ei tätä saatana jaksaisi. Ei se raskaus ole mikään automaatio. Eikä mikään kiusa, että pannaan nyt vähän, että voit jäädä lomalle ja voit synnyttää pennun.

Miettikää nyt vähän saatana mitä sanotte.
En ymmärrä miksi lainaat minua, kun mikään vastauksessasi ei liity mihinkään minun kirjoittamaani.
 
Hietalan näkemyksen luin ja kerroin näkemykseni siitä. Ja eipä tuota fanipoikailua kannata sen vakavammin ottaa kun katsoo millaisen kommentin tuohon yhteen lainaukseen sain. Enkä minä fanipoikailua nyt minään loukkauksena pidä kun sitä itse itseenikin useasti olen oppinut käyttämään. Ja esimerkiksi Cheekin suhteen olen kuullut tuosta noin tuhat kertaa.

Ehkä sarkasmini meni yli. Anteeksi. En vain siinä hetkessä ymmärtänyt, miten se maailmaa parantaisi, jos bändi saisi some-raivoa osakseen 14 ja 7 vuotta vanhoista tapahtumista. En viitannut kommentilla erityisesti sinuun. Yleensä bändit saavat paskaa niskaansa ihmisiltä, joilla ei omalla naamallaan olisi mitään kanttia ja varaa sanoa mistään mitään. Esimerkiksi Dream Theaterin youtube-videoiden kommenteissa bändi on usein soittotaidoton, joka on tehnyt yhden hyvän MTV-kelpoisen video-biisin vuonna 1992. Sanoisivatpa sen päin naamaa John Petruccille sen jälkeen kun ovat itse antaneet näytteen omasta sävelkynästään/soittotaidoistaan.

Tosin alatyylillä kyllä itsekin hyökkäsit verbaalisesti bändin kimppuun.
 
Viimeksi muokattu:

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Ehkä sarkasmini meni yli. Anteeksi. En vain siinä hetkessä ymmärtänyt, miten se maailmaa parantaisi, jos bändi saisi some-raivoa osakseen 14 ja 7 vuotta vanhoista tapahtumista. En viitannut kommentilla erityisesti sinuun. Yleensä bändit saavat paskaa niskaansa ihmisiltä, joilla ei omalla naamallaan olisi mitään kanttia ja varaa sanoa mistään mitään. Esimerkiksi Dream Theaterin youtube-videoiden kommenteissa bändi on usein soittotaidoton, joka on tehnyt yhden hyvän MTV-kelpoisen video-biisin vuonna 1992. Sanoisivatpa sen päin naamaa John Petruccille sen jälkeen kun ovat itse antaneet näytteen omasta sävelkynästään/soittotaidoistaan.

Tosin alatyylillä kyllä itsekin hyökkäsit verbaalisesti bändin kimppuun.

Eipä meillä mitättömyyksillä ole oikein muuta kuin seurata vaikka Suomen yhden kaikkien aikojen menestyneimmän bändin dramaattisempia vaiheita. Itse en niin täpinöissäni ole Nightwishin tarinaa päivittäin seurannut ja tuon Olzonin avautumisen myötä heitin keskustelua alkuun. Ja kyllähän tuosta jotain irti sai.

Nightwishin kohdalla ihmettelin juuri sitä ettei se ole somemyrskyyn joutunut. Aika paljon vähemmästäkin on somepärinät alkaneet. Ja ihan ei tuoreimpia juttuja ole ollut. "Usean miehen kaltoin kohtelema nainen" nyt sopisi lähtökohdaksi. Sikäli hyvä jos somen paskin puoli ei päätään nostaisi.

Tuo "alatyylinen hyökkäykseni" oli Olzonin väitteisiin perustuvaa ja Hietalan kommenttien täydentämää. Minua kiinnosti bändin jätkien toiminta ja en minä mulkku-termin käyttöä nyt suuresti kadu. Pahoittelut silti jos se provosoi.

Sieltä täältä tulleiden kommenttien pohjalta tässä liikkeellä ollaan ja en tuolta pohjalta osaa arvostaa NW-jätkien toimintaa tietyissä asioissa. Tuota sairaala-keissiä en enää perkaa, mutta kyllähän Holopaisen sekä Hietalan kommentit heittävät Olzonin bussin alle ja omassa toiminnassa ei julkaisemisen arvoista moitittavaa ole ollut. Toinen kertaa ja yksilöi dramaattisia vaiheita, syyllinen Olzon. Toinen kertoo miten sopuisaa ollut raskaudenkin tultua julki. Kunnes Olzon alkoi muuttamaan mieltään. Ja ei siinä. Voi hyvinkin olla totta, mutta noin selkeästi tulehtuneessa kokonaistilanteessa on muitakin tapoja toimia. Varsinkin julkituloissa.

Lopetan nyt tämän ettei toisteluksi mene. Molemmissa osapuolissa on ollut vikaa ja thats it. Pääasia että nyt taitaa kaikilla sujua vähintäänkin ihan hyvin tahoillaan.
 
Viimeksi muokattu:

Nosebleed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, San Jose Sharks
Anette vuonna 2014: "I would have been too pregnant to go to Australia, so I wanted to push the dates back, but Tuomas didn't want that. Discussions about a substitute came up, and at first, I was, like, 'Yeah, well, okay.' But when they mentioned Floor, it was an automatic 'no' from me. I didn't think it was a good idea, because I knew what would happen — I knew the fans would love Floor, because she's a metal singer and I'm a pop singer, and I wanted to keep my job."

Eli tiesi työpaikkansa olleen uhattuna kun Floorin nimi mainittiin. Olisin minäkin huolissani omasta työstäni jos joku päätä pitempi amatsoniprinsessa josta kaikki tykkää olisi mua tuuramassa duunissa.
 

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti

Ei nyt mikään mullistava iltapaskan sivuilta löytyvä uutinen, mutta ajoittain on hyvä muistuttaa itseäkin tästä Holopaisen larppitouhusta. Melko uskomatonta että tämän bändin jätkät ovat välttyneet nykyajan sometuomioilta vaikka toiminta ollut vähintäänkin arveluttavaa. Mutta niinhän se Marco Hietalan roastissa todettiin. "Laulaja lähtee siinä vaiheessa kun ei anna bändin jätkille".

Itse musiikki ja livet ovat kovaa settiä, mutta äijät ilmeisen mulkkuja. Tuolla kommenttiosiossa oli hyvä vertaus yritystoimintaan, mutta noin rahoissaan oleva orkesteri voisi omata muitakin arvoja. Kyseessä ei ole mikään Persjärven kellaribändi.

Tämä viesti on niin ala-arvoinen että se ei edes ansaitsisi vastausta mutta menköön nyt tämän kerran. Annetaan Floor Jansenin kertoa omin sanoin kuinka mulkkuja nuo jätkät ovatkaan.



 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Tämä viesti on niin ala-arvoinen että se ei edes ansaitsisi vastausta mutta menköön nyt tämän kerran. Annetaan Floor Jansenin kertoa omin sanoin kuinka mulkkuja nuo jätkät ovatkaan.




Sinä voisit nyt vaikka koko jutun lopuksi kertoa että mikä tuossa avauksessa on niin jumalattoman ala-arvoista. Olen tässä nyt tehnyt selväksi mistä keskustelin, miksi keskustelin ja mikä mielipiteeni on. Tuo Marco Hietalan roast löytyy edelleen youtubesta ja läppänä tuo tuntui itse Hietalaankin vetoavan. Jätin tarkoituksella törkeämmät läpät pois.

Vai oliko kenties ala-arvoista kun kehuin bändin musiikkia, liveä ja annoin ymmärrystä yritystoiminta-ajatukselle?

Valikoiva silmä voi nähdä mitä haluaa, mutta väitän että esimerkiksi tämänkin palstan useaan "vittu Cheek on paskaa" -avautumiseen/oksennukseen verrattuna pyrin sentään perustelemaan näkemykseni ja jopa nojaamaan jutuissani johonkin. Tällä palstalla hyökätään jopa oikeasti ala-arvoisesti bändien/artistien kimppuun ilman suurempaa jälkimeteliä.

Ja kiitos linkistä.
 

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
Sinä voisit nyt vaikka koko jutun lopuksi kertoa että mikä tuossa avauksessa on niin jumalattoman ala-arvoista. Olen tässä nyt tehnyt selväksi mistä keskustelin, miksi keskustelin ja mikä mielipiteeni on. Tuo Marco Hietalan roast löytyy edelleen youtubesta ja läppänä tuo tuntui itse Hietalaankin vetoavan. Jätin tarkoituksella törkeämmät läpät pois.

Vai oliko kenties ala-arvoista kun kehuin bändin musiikkia, liveä ja annoin ymmärrystä yritystoiminta-ajatukselle?

Valikoiva silmä voi nähdä mitä haluaa, mutta väitän että esimerkiksi tämänkin palstan useaan "vittu Cheek on paskaa" -avautumiseen/oksennukseen verrattuna pyrin sentään perustelemaan näkemykseni ja jopa nojaamaan jutuissani johonkin. Tällä palstalla hyökätään jopa oikeasti ala-arvoisesti bändien/artistien kimppuun ilman suurempaa jälkimeteliä.

Ja kiitos linkistä.

Minusta on ala-arvoista julistaa bändin jätkät mulkuiksi jonkin Annetten haastattelun pohjalta tuntematta ihmisiä. Eikä se Cheekin musiikki ihan paskaa ole, on siinä kustakin seassa. ;)
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Minusta on ala-arvoista julistaa bändin jätkät mulkuiksi jonkin Annetten haastattelun pohjalta tuntematta ihmisiä. Eikä se Cheekin musiikki ihan paskaa ole, on siinä kustakin seassa. ;)

No nyt ollaan saavutettu "case closed" -tilanne.

Jäin miettimään DPP:n parasta biisiä omaan makuun ja kyllä se tämä on. Niin paljon kohdillaan. Eva ja Amaranth eivät toki kauaksi jää.



 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös