En tiedä olisiko kannattavaa.. kuitenkin vielä parikin samaa tyyppiä lavalla.Edellisen kerran on tullut bändi nähtyä, vilaukselta tosin, Ilosaarirockin II lavalla vuonna 1999. Olisikohan päivityksen aika?
En tiedä olisiko kannattavaa.. kuitenkin vielä parikin samaa tyyppiä lavalla.Edellisen kerran on tullut bändi nähtyä, vilaukselta tosin, Ilosaarirockin II lavalla vuonna 1999. Olisikohan päivityksen aika?
Olin näköjään missannut ihan kokonaan että tällainen Hartsun keikka on tulossa. Noh, lippu on taskussa Lahteen mutta laitetaan huo Hartwall myös harkintaan. Houkuttelisi kyllä ja varmaan jonkun kaverinkin sinne saisi.Tällä kertaa oli jo korkea aika ostaa lippu Hartwallin keikalle kun ei ole aikaisemmin nähnyt ja taitaa olla viimeinen mahdollisuus, jos tällä vuosikymmenellä haluaa livenä nähdä.
Joo, sama homma oli muutama vuosi sitten kun Espoon Metro Areenalle lippuja myytiin. Itse ostin nopeasti liput sinne, mutta kaverini hankkivat varmaan pari kuukautta myöhemmin ne ja hyvin sai permannolle lippuja silloinkin. Onhan tuo permantolipun hinta 80 euroa kyllä aika kova, mutta menkööt. Ja onhan mulla Ticketmasterin lahjakortti arvoltaan 75 euroa, joten ei kovin kalliiksi tule itselleni.Yllättävän nihkeästi on lähtenyt lippujen myynti käyntiin. Muistin koko jutun vasta klo 9.54, ja olin yllättynyt kun sain paikan kentältä, ja kaikkialla muuallakin olisi melkein ollut vielä paikkoja, ja on yhä näemmä edelleen. Suurin hype on ilmeisesti ainakin toistaiseksi ohi.
Eipä tuo nyt varsinaisesti ole yllättävää, ettei niitä heti viety käsistä, kun keväällä ja kesällä on Suomessa ja lähistöllä ainakin kolme keikkaa ja nyt tuli samaan aikaan myös Turun joulukuun keikka myyntiin.Yllättävän nihkeästi on lähtenyt lippujen myynti käyntiin. Muistin koko jutun vasta klo 9.54, ja olin yllättynyt kun sain paikan kentältä, ja kaikkialla muuallakin olisi melkein ollut vielä paikkoja, ja on yhä näemmä edelleen. Suurin hype on ilmeisesti ainakin toistaiseksi ohi.
...
Floor on onneksi väistänyt tuon miinan jo, mimmihän esiintyi jo joitain vuosia sitten Imaginaerumin kiertueella Hartwallilla Nightwishin kanssa, ei tokikaan ollut vielä virallinen jäsen silloin mutta kuitenkin. Mutta saas nähdä osuuko taas johonkin...Nightwish ja Hartwall ...saako joku kenkää?
Onkos näitä muita jotka on tuon Hartsun kirouksen kokeneet?
Lemmy siis kovana jätkänä näytti persettä näille kirouksille ja sanoi että "In your face Putin" ja meni vielä keikkailemaan Saksaan. On se kova.En tiedä, mutta Lemmyllähän oli hyvin lähellä. Bolshoilla piti olla rundin vika keikka, mutta kävivät sitten heittämässä vielä Saksassa kaksi keikkaa jotka oli peruttu aiemmin terveysongelmien vuoksi. Se olisikin ollut jo melkoinen riippakivi tuolle muutenkin niin vastenmieliselle paikalle, jos siellä olisi nähty Miehen viimeinen keikka.
Ei siellä, mutta The Hallissa Ritchie Blackmore soitti viimeisen keikkansa Deep Purplen riveissäOnkos näitä muita jotka on tuon Hartsun kirouksen kokeneet?
Eihän tuonne uskalla kohta yksikään orkesteri soittamaan, kun sadoista (tuhansista?) keikoista reilun 20 vuoden aikana peräti kaksi on päättynyt hajoamiseen.Kohtalokas paikka tuo Jaffala kyllä, Tarja sai tosiaan aikanaan monoa Jaffalan keikan jälkeen, ja Spice Girls taisi silloin joskus esiintyä viimeistä kertaa hyvin pitkään aikaan koko viisikon voimin Jaffalassa. Olikos se Geri joka lähti silloin kävelemään, vai kuka lie?
Onkos näitä muita jotka on tuon Hartsun kirouksen kokeneet?
Olivat tuon jälkeen Karibian kylpylässä soittamassa. Emmä vuotta muista, mutta Tarjalla varustettuna ja ihan saatanan kova keikka.Tuli hankittua eilen NW:n liput Turun Gatoraden keikalle. Yllättäen lippuja on edelleenkin myynnissä mutta toivottavasti mökki on täynnä joulukuussa. Siitä onkin aikaa kun viimeksi olen NW:n nähnyt Turussa, jos ei Anetten aikaisen Ruisrockin keikkaa lasketa. Tuo edellinen paikan päällä todistettu klubikeikka Turussa taisi olla vuonna 2000 ja paikkana legendaarinen Time Out, Puutarhakadun Maalaistentalossa!
Tuo edellinen paikan päällä todistettu klubikeikka Turussa taisi olla vuonna 2000 ja paikkana legendaarinen Time Out, Puutarhakadun Maalaistentalossa!
Nyt on Nightwishin kiertueen Euroopan legi avattu. Eilinen keikka oli minulle ensimmäinen vierailu Saku halliin, ihan toimiva paikka vaikka tuntui ääriään myöten täyteen ahdetulta (vaikka taisi oveltakin lippuja vielä saada) Olutta sai lyhyellä jonottamisella ennen keikkaa ja jonottamatta keikan aikana Vessoja olisi voinut olla enemmänkin.
Keikka veti saman käsikirjoituksen mukaan kuin jenkeissä eli ei yllätyksiä sen suhteen. Soundit olivat alussa vähän tuhnuiset, jossain vaiheessa saivat senkin kuntoon. Show oli toimiva, pidin erityisesti "leijuvista" soittokorokkeista... Ja Floor oli ihana.
En tiedä sotketko nyt joitain biisejä keskenään, mutta Tapio Wilskahan ei ole The Kinslayerin vokaaleissa mukana. Nuo miesvokaalit eli ne puhekohdat vetää Ike Vil eli Ilkka Salmenpohja. DDDO:ssa Wilska toki sitten on.Ainoa mistä voi napista on se, että mitenkä minä en ole lainkaan saanut makuani Marcon vokaaleihin Devil & the Deep Dark Oceanissa ja Kinslayerissa? Kun omaan sieluun ovat syöpyneet Wilskan alkuperäisversiot, niin jotenkin Marcolta ei kyllä lähde sitten yhtään, vaikka toki D&DDO oli muutoin yksi koko keikan multihuipentumista, ei sillä.
Itse keikkapaikan toimimiseen en voi ottaa kantaa. En ole ollut siellä koskaan keikalla vaikka alueella olen jonkin verran kulkenut ennen kuin siitä tuli tapahtumapuisto. Bussi nro 21 ajaa alueen vierestä 2 kertaa tunnissa. 21 kulkee myös matkakeskuksen ohi jos saapuu junalla tai bussilla. Ainakin Summer upin aikaan on ollut myös omia busseja keskustasta festareille. 21:t voi olla aikas täysiä joten voi paikalle mennä busseilla 31 tai 32 joiden pysäkeiltä on puolisen kilsaa (karkea arvio) tapahtumapuistoon. Matkaa keskustasta Mukkulaan on vajaa viisi kilsaa. Olen matkan kävellyt kyllä moneen kertaan, ei paha. Tai miten sen nyt kukakin ottaa.Heinäkuun loppupuolen Lahden keikalle on itselläkin lippu hankittuna ja nyt kaipailisin Lahtelaisilta (tai Lahdessa paljon pyörineiltä) infoa tuosta keikkapaikasta. Onko minkälainen kokoluokaltaan? Kuinka pitkä matka keskustasta, meneekö jalan vai taksilla? Onko alueelle julkisia kulkuyhteyksiä?
Kiitoksia paljon. Lahtelaisena osaat varmasti valaista myös, että löytyykö Lahdesta hyviä rocktyylisiä kuppiloita aloittelu ja jatkopaikoiksi? Omat kokemukset Lahdesta rajoittuvat viinanhuuruisiin Jokereiden fanireissuihin menneiltä vuosilta.Itse keikkapaikan toimimiseen en voi ottaa kantaa. En ole ollut siellä koskaan keikalla vaikka alueella olen jonkin verran kulkenut ennen kuin siitä tuli tapahtumapuisto. Bussi nro 21 ajaa alueen vierestä 2 kertaa tunnissa. 21 kulkee myös matkakeskuksen ohi jos saapuu junalla tai bussilla. Ainakin Summer upin aikaan on ollut myös omia busseja keskustasta festareille. 21:t voi olla aikas täysiä joten voi paikalle mennä busseilla 31 tai 32 joiden pysäkeiltä on puolisen kilsaa (karkea arvio) tapahtumapuistoon. Matkaa keskustasta Mukkulaan on vajaa viisi kilsaa. Olen matkan kävellyt kyllä moneen kertaan, ei paha. Tai miten sen nyt kukakin ottaa.
Veikkaan että tuo Lahden keikka on hieman turhan massiivinen, sinne on kuulemma liput tehneet hyvin kauppansa eli ruuhkaista tulee olemaan, arvostan sisäkeikan muutenkin aina paremmaksi kuin ulkoilmakeikan. Paljon mieluummin Tallinnaan menen keikoille jatkossakin kuin näihin suomalaisiin pikkukaupunkeihin jos valintaa pystyy tekemään...Eikä näin jälkeenpäin harmita kyllä yhtään.....joten tämän setin ehtii näkemään sitten erittäin suurella todennäköisyydellä kesällä Lahdessa...