Nightwish

  • 829 900
  • 3 750

Ben Marco

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blackhawks
*Dark Passion Playta odotellessa*
Näin juurikin. Eli vasta Eva, sekä nuo bändin kotisivun samplet kuunnelleena, ei vieläkään kiihota kuunnella noita tekeleitä mitä tuolta tuutista tursuaa. Jos levyn release-date pitää kutinsa loppuun asti, tulee se ulos 26.09, kun allekirjoittanut pärähtää kolmekymppiseksi! Sitä sietää jo hieman odottaa, kun tuo DPP 2-cd digipack + T-paita pamahtaa postiin, ja saa luukuttaa sydämensä kyllyydestä, uudenvuodenpäivän keikkaa odotellessa...

..okej. Amaranth Ylex:llä torstaina 08.20 soitossa..

Peace
 

costi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, #33 Timo Hirvonen
Näin juurikin. Eli vasta Eva, sekä nuo bändin kotisivun samplet kuunnelleena, ei vieläkään kiihota kuunnella noita tekeleitä mitä tuolta tuutista tursuaa.
Juurikin näin. Evan ja sivuilta löytyvät samplet olen kuunnellut, enkä tasan kuuntele mitään "promoja" ennen levyn julkaisua. Ensimmäisessä kuuntelussa on kuitenkin jotain taikaa kun on kuullut levyltä vasta single biisin/biisit, jos niitäkään. Syyskuussa tulee levy postilaatikkoon, sitä odotellessa...
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Sanoituksissa ettenkö sanoisi melko suoraa palautetta rva Turuselle... Toimii!
Ahaa. Sen ohella että Holopainen tuntuu olevan jokaisen akkainlehden kannessa huutelemassa terveisiään Turusen suuntaan, niin sama meininki jatkuu siis myös lyriikoissa. Tyylikästä.

Eiköhän se olisi kaikille osapuolille parasta jos Holopainen keskittyisi 100% nykyiseen Nighwishiin tämän nykyisen pilapuheluihin verrattavan päänpaukuttamisen sijasta? Vai koska bändin nimeksi tulee "Nighwish Without Tarja Turunen And We Are Doing Very Well Thank For Asking"?
 

Juuso74

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool FC
Ahaa. Sen ohella että Holopainen tuntuu olevan jokaisen akkainlehden kannessa huutelemassa terveisiään Turusen suuntaan, niin sama meininki jatkuu siis myös lyriikoissa. Tyylikästä.

Eiköhän se olisi kaikille osapuolille parasta jos Holopainen keskittyisi 100% nykyiseen Nighwishiin tämän nykyisen pilapuheluihin verrattavan päänpaukuttamisen sijasta? Vai koska bändin nimeksi tulee "Nighwish Without Tarja Turunen And We Are Doing Very Well Thank For Asking"?

En lue akkainlehtiä, joten en tiedä mitä siellä sitten on tilittänyt, mutta tuo mainitsemani "Toimii" tarkoitti lähinnä biisiä itsessään, pahoittelut epäselvästä ilmaisusta. Siihen en ottanut enkä ota kantaa onko sitten tyylikästä vaiko ei purkaa angstejaan tällä tavalla.
 

Eddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & kaikki karsintasarjat
Ahaa. Sen ohella että Holopainen tuntuu olevan jokaisen akkainlehden kannessa huutelemassa terveisiään Turusen suuntaan, niin sama meininki jatkuu siis myös lyriikoissa. Tyylikästä.

Eiköhän se olisi kaikille osapuolille parasta jos Holopainen keskittyisi 100% nykyiseen Nighwishiin tämän nykyisen pilapuheluihin verrattavan päänpaukuttamisen sijasta? Vai koska bändin nimeksi tulee "Nighwish Without Tarja Turunen And We Are Doing Very Well Thank For Asking"?

Tyylikästä tai ei, mutta kuitenkin luonnollista, että sanoitukset syntyvät mieltä ahdistavista asioista tai elämän viime aikaisista tapahtumista. Itse en naistenlehtiä juuri seuraa ja sen mitä olen nähnyt niin en hirveästi ole Holopaista näistä bongannut, mutta sen sinä varmaan tiedät paremmin.
 

expertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brodeur, Hughes bros., Dawson Mercer, NJD, HPK
Käsittääkseni Tuomaksen biisit ovat aina olleet enemmän ja vähemmän omia fiiliksiä ja kokemuksia. Se on hienoa, ettei vain keksitä sanoja jotka rimaavat kivasti. Toiset tykkää tällaisista "dokumenteista"

Te jotka olette jaksaneet haalia näitä uusia lauluja jo itsellenne, niin onko mitään rankempaa kohtausta missään biisissä?

nimim. Faarao seilaa orioniin rulaa
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Naistenlehtien, kuten monien muidenkin lehtien haastattelut voi ja pitääkin yleensä lukea aikamoisella haravalla, rivien välistä. Niihin kyllä tungetaan toimittajien omia "totuuksia" ja sanojen muunteluita enemmän kuin laki sallii. En näitä muusikkojen haastatteluja lukisi muualta kuin asiaan perehtyneiltä nettisaiteilta ja musiikkilehdistä. Muualla mediassa yleensä jauhetaan paskaa suuntaan jos toiseenkin ja itse asia jää yleensä varjoon. Muusikko siinä yleensä on se, jonka sanoma ei perille tule. Tietysti on aina hieman kyseenalaista, jos ylipäätään antaa haastattelun jollekin pilipalilehdelle, mutta kieltäytyminenkään tuskin on aina helppoa hommaa.
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille
Käsittääkseni Tuomaksen biisit ovat aina olleet enemmän ja vähemmän omia fiiliksiä ja kokemuksia. Se on hienoa, ettei vain keksitä sanoja jotka rimaavat kivasti.

Itse ainakin olen aina lyriikoista keskusteltaessa muistanut mainita Nightwishin Wishmaster-kappaleen esimerkkinä surkeasta sanoituksesta. Kyseinen kappale on kyllä ihan hyvä, mutta itseäni ärsyttää suunnattomasti se, että vaikka kappaleen sanat tuntuvat olevan pääasiassa Margaret Weissin ja Tracy Hickmanin Dragonlance-kirjoista poimittuja, on Tuomas keksinyt heittää sekaan muutamia täysin irrallisia sanoja Tolkienin kirjoista. Näitä sanoja biisissä ovat ainakin Lorien ja Grey Havens.

Säveltäjänä ja musiikillisena visionäärinä Tuomas on erinomainen, mutta sanoittajana hän on monissa kappaleissa lukioikäisen runopojan tasolla. Eipä se taida haitata, sillä Nightwishin faneista suuri osa taitaa olla sen ikäisiä tyttöjä, että lukioikäinen runopoika kelpaa heille esikuvaksi.
 

kakkonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Sen ohella että Holopainen tuntuu olevan jokaisen akkainlehden kannessa huutelemassa terveisiään Turusen suuntaan, niin sama meininki jatkuu siis myös lyriikoissa.
Hmm. En tästä Nightwish/Turunen-casesta sen enempää (kuin julkisuudessa on puhuttu) tiedä mutta,mutta..mitä meinaat Sergei? Itse ainakin laittaisin sanoituksiini kommenttia ihmisille joille minulla on sanottavaa.. Olen ymmärtänyt että monet ihmiset jotka tekevät sanoituksia laittavat useinkin "kuittia" tai sanomaa tietyille tahoille. Toisaalta tuo on hyväkin väylä tehdä niin.

Sanoitusten kautta asian voi tehdä taitavasti...nimenomaan fiksummin kuin naistenlehtien kautta. Niin että "kuulija käyttäköön havaintokykyään".. tai jotain.
 
Viimeksi muokattu:

tutzba

Jäsen
Aikaisemmin en ole Nightwishistä oikein tykännyt, mutta nyt jostakin kumman syystä satuin kuulemaan Eva-biisin. Melkoisen kaunis kipale, uuden laulajan ääni huomattavasti parempi kuin Turusen. Ehkäpä alan peräti kuuntelemaan tätä enemmänkin.
 

Mapo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pool, Blackhawks
Roskaa

Kuuntelin juuri Poet and... ja Cadence... ja schaisseahan sieltä. Ja nimenomaan tuntui sitä notta juuri laulu-osasto on pudonnut jostain spesiaalista sinne kahdeksantoistatusinassa-luokkaan. Toiveikkaana hommannu liputkin jo, prkl.

Meikäläisen aina yhtä objektiivinen näkemys asiasta. Ei mulle mut pitäkee te muut hauskaa...
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Hohhoi, tahdonpa totisesti kuulla tälle väitteelle perustelusi!

Oikeassahan mirasane on. Nightwishin sanoitukset herättävät kovin usein lähinnä myötähäpeää runopoikailuillaan. Mutta ei siinä mitään, kyllä se kohderyhmäänsä näyttää uppoavan.
 

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
Oikeassahan mirasane on. Nightwishin sanoitukset herättävät kovin usein lähinnä myötähäpeää runopoikailuillaan. Mutta ei siinä mitään, kyllä se kohderyhmäänsä näyttää uppoavan.

Joko Holopainen on muuttanut vanhempien luota pois? Mutta onhan ikääkin jo 30 v.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Joko Holopainen on muuttanut vanhempien luota pois? Mutta onhan ikääkin jo 30 v.

Samapa kai tuo missä "asuu" kun on suurimman osan vuodesta reissussa, studiossa jne. Mutta muistelen että rakensi/rakentaa taloa Kiteelle, ja ainakin levytyssessioiden ajan asuu Helsingissä.
 

Juuso74

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool FC
Oikeassahan mirasane on. Nightwishin sanoitukset herättävät kovin usein lähinnä myötähäpeää runopoikailuillaan. Mutta ei siinä mitään, kyllä se kohderyhmäänsä näyttää uppoavan.

Olen kuunnellut NW:tä sellaiset 5-6 vuotta todella paljon, mutta kertaakaan ei ole sanoitukset vielä hävettäneet. Voitko laittaa pari esimerkkiä tällaisista myötähäpeää aiheuttavista runopoikailuista?
 

Ben Marco

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blackhawks
Amaranthin kuulin eilen ylex:ltä aamulla, ja menevä rallihan se oli. Kuten buffattu, levyn iloisin kappale. Aneten ääneen pitää totisesti Tarjan perään tottua, onhan muutos aikamoinen. Hyvin rouva silti vetää. Itse odotan etenkin Master Passion Greed- biisin tykitystä, sekä tietysti Poettia...Nii, ja sitä jäähallikeikkaa vuodenvaihteessa! Peace.
 

expertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brodeur, Hughes bros., Dawson Mercer, NJD, HPK
Olen kuunnellut NW:tä sellaiset 5-6 vuotta todella paljon, mutta kertaakaan ei ole sanoitukset vielä hävettäneet. Voitko laittaa pari esimerkkiä tällaisista myötähäpeää aiheuttavista runopoikailuista?

Minä en ainakaan keksi esimerkkejä, mitään siis sen kummempaan kun mitä on millä tahansa bändillä.

Sitä paitsi, ei nyt unohdeta sitä kaikkein tärkeintä asiaa. Eli, jos runopoikailulla irtoaa reippaasti piparia, niin silloin ollaan asian ytimessä ja se on jopa suotvaa. Eikö vain?
 
Suosikkijoukkue
Leijonat, Oulun Kärpät
Oikeassahan mirasane on. Nightwishin sanoitukset herättävät kovin usein lähinnä myötähäpeää runopoikailuillaan. Mutta ei siinä mitään, kyllä se kohderyhmäänsä näyttää uppoavan.


Niin, heitä nyt tänne pari esimerkkiä myötähäpeää aiheuttavista tekstinpätkistä.
Vaikuttaisi siltä, että menet sanomaan tuollaista tajuamatta Tuomaksen lyriikoiden syvällisempää merkitystä? Korjaa ihmeessä, jos olen väärässä.
 

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
Samapa kai tuo missä "asuu" kun on suurimman osan vuodesta reissussa, studiossa jne. Mutta muistelen että rakensi/rakentaa taloa Kiteelle, ja ainakin levytyssessioiden ajan asuu Helsingissä.

Tokihan sillä on merkitystä. Holopaisen touhu on taistelua ultracoolin ja kammaripojan välillä. Välillä mies on melodraaman mestari, välillä maailman vanhin 11-vuotias. Aikuistuminen ja kotoa muuttaminen (henkinen ja fyysinen) saattaisi eh... piristää.
 

pete666

Jäsen
Suosikkijoukkue
BLUES
Niin, heitä nyt tänne pari esimerkkiä myötähäpeää aiheuttavista tekstinpätkistä.

Tuomas on itse sanonut, että pätkä "the scent of a woman was not mine" on aivan hirveä ja että ei kukaan voi kirjoittaa tuollaista. Tämän hän totesi end of an innocence dvd:llä. Itse en ota kantaa tuohon tekstinpätkään, mutta tämä siis suoraan tuomaksen suusta.

Lyriikat nightwishilla ylipäätänsä ovat mielestäni varsin hienoja esim: dead boys poem ja slaying the dreamer ja kun tietää tarinat niiden takaa, niin kyllä ne ajatuksia herättävät millälailla asiat voi ilmaista.
 

mtuq

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pitääkö nyt ilmaista omakin mielipiteensä uudesta Nightwishistä.

Ei mitenkään iske, ei huonoa, mutta ei mitään erikoisen hyvääkään. Pojat ovat kuitenkin tehneet pitkäjänteisen markkinointityön, joten eiköhän tuo nyt vähintään kultaa myy.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Eva-single on kyllä hel~wetin kaunis ja hyvä. Nyt Nightwish on vihdoin löytänyt sen oman juttunsa. Kyseinen biisi on nyt viety tarpeeksi pitkälle fantasiaan ja satumaailmaan - se kuulostaa jo klassiselta Disney-musiikilta. Ihan turha seikkailla missään "hevigenressä", Holopaisella ja kumppaneilla olisi nyt todellinen markkinarako säveltää piirrettyihin, Bambeihin ja Pocahontaseihin mahtipontisia ja välillä hiukan jännittäviäkin äänimaailmoja, tosin miksei myös Harry Pottereihin? Täydellistä lastenmusiikkia. Tämmöisestä Nightwishistä tykkään.
 

Juuso74

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool FC
Eva-single on kyllä hel~wetin kaunis ja hyvä. Nyt Nightwish on vihdoin löytänyt sen oman juttunsa. Kyseinen biisi on nyt viety tarpeeksi pitkälle fantasiaan ja satumaailmaan - se kuulostaa jo klassiselta Disney-musiikilta. Ihan turha seikkailla missään "hevigenressä", Holopaisella ja kumppaneilla olisi nyt todellinen markkinarako säveltää piirrettyihin, Bambeihin ja Pocahontaseihin mahtipontisia ja välillä hiukan jännittäviäkin äänimaailmoja, tosin miksei myös Harry Pottereihin? Täydellistä lastenmusiikkia. Tämmöisestä Nightwishistä tykkään.

En nyt ole ihan varma kuinka tosissaan herra AWe tämän postauksen on tehnyt, mutta voin kertoa ettei tuo Eva-single edusta millään muotoa tulevan Nightwish-levyn yleislinjausta. Siellä nimittäin seikkaillaan vahvemmin "hevigenressä" kuin yhdelläkään aikaisemmalla levyllä. Muutoinkin uskoisin, että Holopaisen & Co tavoitteet on jossain ihan muualla kuin lastenmusiikin tekemisessä.
 

KingNothing

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Nyt muutaman kerran kuunnelleena alkaa hiljalleen tottua Aneten lauluun ja biisitkin on oikeasti ihan hyviä uudellä levyllä. Hietalan laulua on jo totutusti mukana ja muutenkaan musiikki ei kauheasti yllätä mutta hyviä biisejä on pojat taas tehnyt. Ja ei onneksi ollut pelkkää lastenmusiikkia levyllä...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös