MItään virallista ei ole voinut tehdä ennen AVI:n päätöksiä ja ne tulivat pari tuntia sitten niin illan aikana tulee ilmoitukset. Haistaaka paska vaan Pirkanmaan sairaanhoitopiiri.Vieläkin näkyy Nightwishin kotisivuilla nuo joulukuun päivämäärät Tampereen ja Helsingin konserteille.
MItään virallista ei ole voinut tehdä ennen AVI:n päätöksiä ja ne tulivat pari tuntia sitten niin illan aikana tulee ilmoitukset. Haistaaka paska vaan Pirkanmaan sairaanhoitopiiri.
Ja lippu.fi laittoi mailia että Tampereen keikka sunnuntai 30.1.Edit. Juuri tuli tekstiviestillä ilmoitus, että Helsingin konsertti siirtyy 29.1.2022.
Noh, aikamoinen ennustaja täytyy olla jos ennustaa että tilanne on kuukauden päästä jo selkeästi parempi kuin nyt, ja onhan tässä nyt ollut tilanne päällä enemmän vähemmän 24 kk. Mutta tämä taitaa jossain määrin kuulua johonkin toiseen ketjuun, anywei hyvä juttu olisi että NW pääsisi tien päälle koska homma oli jo kaatua vuosi sitten Marcon tilinpäätökseen.Toisaalta on hyvä, että siirrettiin pelkästään kuukauden päähän. Nightwishin Euroopan konsertteja on siirretty useammalla kuukaudella, joten niitä taitaa vituttaa vielä enemmän.
Edit. Juuri tuli tekstiviestillä ilmoitus, että Helsingin konsertti siirtyy 29.1.2022.
Loistava keikka päivä vaihtui sitten täysin paskaan. Helvetin hienosti kustu koko homma Pirkanmaan sairaanhoitopiirin osalta. Kiitokset tästä paskasta sand.Ja lippu.fi laittoi mailia että Tampereen keikka sunnuntai 30.1.
Joopajoo, kohtalaisen kusta ja paskaa. Olisi ollut liput Tampere & Helsinki, mutta peruutettiin Helsinki kun Tampere olisi ollut joulunaikaan parempi. Nyt sitten vedettiin vituiksi päivämäärät, eli Helsingin setti olisi tietenkin vitun paljon parempi näillä tiedoilla. Vitunvitun viikset ja kylläpä viituttaa. Noh, luotetaan siihen, että siirtyy vielä.Loistava keikka päivä vaihtui sitten täysin paskaan. Helvetin hienosti kustu koko homma Pirkanmaan sairaanhoitopiirin osalta. Kiitokset tästä paskasta sand.
Noh, aikamoinen ennustaja täytyy olla jos ennustaa että tilanne on kuukauden päästä jo selkeästi parempi kuin nyt, ja onhan tässä nyt ollut tilanne päällä enemmän vähemmän 24 kk. Mutta tämä taitaa jossain määrin kuulua johonkin toiseen ketjuun, anywei hyvä juttu olisi että NW pääsisi tien päälle koska homma oli jo kaatua vuosi sitten Marcon tilinpäätökseen.
Täytyipä ihan itsekin laittaa Oceanborn soimaan. On kyllä loistava albumi. Itsellä eniten kuuntelussa on ollut Wishmaster, joka on suosikkini Nightwishin tuotannosta, mutta Oceanborn potkii myös kovaa. Samoin, itse pidän kyllä bändin ensimmäisestä albumista, Angels Fall Firstistä, kun sen myötä tuli heti silloin bändiin tutustuttua.Kuuntelin eilen usean vuoden tauon jälkeen Oceanborn-albumia, ja voi helvetti että potkikin lujaa. Kunnianhimo ja luovuuden ilo kuuluu koko levyltä läpi, jotenkin hienoa että suhteellisen rajatuilla resursseilla, ainakin bändin myöhempiin vaiheisiin verrattuna, on saatu näin korkealentoista kamaa aikaiseksi.
Itsellänihän viimeiseksi tehokuuntelussa olleeksi Nightwish-levyksi jäi Imaginaerum, jonka jälkeen bändin tuotannon laadussa tapahtui mielestäni pieni notkahdus. Tai tarkemmin sanottuna nimenomaan Holopaisen sävellyskynässä - yhtyehän kokoonpanoltaan oli varmaan kovimmassa vireessä ikinä juuri tuon Imaginaerum-levyn jälkeen Floorin tultua laulajaksi.
Onko joku muu kiinnittänyt samaan asiaan huomiota, vai olenko vain kasvanut eri suuntaan yhtyeen kanssa? Tuoreimman albumin ilmestymisestähän on jo aikaa ja voi olla, että tästä on jo ketjussa keskusteltu, mutta piti nyt tulla jakamaan ajatuksia.
Tuomas Holopainen.Kuka mies muuten laulaa muutaman osuuden levyllä? Kuulostaa varsin karmealta.
Tismalleen sama täällä. Floor on mielestäni monella tapaa täydellinen laulaja ja monipuolisti Nightwishiä monta sataa prosenttia. Tarjaa en pysty kuuntelemaan enää ollenkaan, hänen lauluäänensä on mielestäni todella heikko ja muutenkin vaatimaton ja englannin lausuminen melkein huonompaa kuin Tomi Joutsenella. Bändi oli Aneten ajan levyillä ehkä parhaassa vireessään, mutta solistihan olk ihan totaalinen väliinputoaja. Niinpä parasta shittiä ovat livet, joissa Floor laulaa pitkin poikin tuotantoa valittuja kappaleita.Mä olen jokseenkin eri mieltä parin edellisen kirjoittajan kanssa, sillä pidän eniten parista viimeisestä levystä. Suosikkina ehdottomasti Endless Forms Most Beautiful. Pidän kyllä kaikista levyistä melkoisesti, debyyttiä lukuunottamatta.
AFF on tosiaan levynä hyvinkin raakile vaikka sieltä ne tutut Nightwish-kuviot kyllä jo paistaakin läpi. Holopaiselta itseltään tuo levy ei kyllä pahemmin arvostusta kerää, mielestäni on sanonut ihan jopa suoraan että pitää tuotakin levyä vielä enemmän demona ja sitten seuraava Oceanborn on sitten se ensimmäinen ns. oikea levy. Tuossa onkin menty kyllä jo sitten huomattavasti eteenpäin.Tuli aloitettua vähän tarkempi tutkiskelu bändiin. Hitit nyt ovat tiedossa, mutta aika lailla niiden varassa ollaan.
Bändin debyytti Angels Fall First soi tällä hetkellä. Aika tavanomainen bändin debyytti kyseessä. Useammasta biisistä huokuu hyviä juttuja ja potentiaalia, mutta valitettavan harva niistä on saatu eheäksi kokonaisuudeksi.
The Carpenter levyn parhain biisi mielestäni. Beauty and the Beastissa hyviä juttuja, mutta saatu jotenkin sekavaksi sillisalaatiksi.
Kuka mies muuten laulaa muutaman osuuden levyllä? Kuulostaa varsin karmealta.
Varsinkaan livenä ei oo vielä kertaakaan pystyny kuivin silmin kuuntelemaan sitä lopun "We were here"-kohtaa.Ps. Greatest show on earth saa mun mielen kaikkein herkimmille. Sen edessä kokee sellaista pienuutta ajan ja maailmankaikkeuden syvyyden alttarilla. Todellinen mestariteos, lähentelee täydellisyyttä.
Juurikin näin, ja Tuomas on tämän myös monessa haastattelussa todennut itsekin.Tästä ilmeisesti luovuttiin tämän levyn jälkeen ja se oli hyvä päätös.
Ja Endless Forms Most Beautifulilta eteenpäin Troy Donockley.sitten tietysti Century Child albumilta eteenpäin Marko Hietala
Jos nyt ihan väärin muista, niin AFF on äänitetty samalla porukalla ja samoissa tiloissa Kiteellä missä bändin ensimmäinen demokin ja tuo tuotannon tason nosto kulkee käsi kädessä silloisen levy-yhtiön Spinefarmin sekä metallimusiikin suosion räjähdysmäisen kasvun kanssa Suomessa. Ensimmäinen levy piti saada vaan mahdollisimman nopeasti pihalle ja myyntiin (tuolloin levyt myivät ehkä 10 x nykyiseen verrattuna), toinen levy taas pystyttiin tekemään rauhassa ajan kanssa ja sen tuotantoon pystyttiin generoimaan tuottoja edellisen levyn myynnistä. Tuotantokin on priimaa, jos en väärin muista niin Oceanbornin soundien takaa löytyy tuon ajan maan paras kolmikko ja Suomimetallin kulta-ajan laadun tae eli Finnvox, Karmila ja Jussila. Children of Bodomin kohdalla näkyy sama trendi ensimmäisten levyjen kohdalla: Something Wild on se nuoruuden innolla ja intohimolla pihalle nopeasti puskettu debyytti, kun taas seuraaja Hatebreeder on se ajan kanssa tehty, viilattu ja viimeisen päälle tuotettu kakkoslevy, jolta bändin todellinen potentiaali tulee täysin esiin.Oceanborn kuunneltu ja hiljaiseksi vetää. Suu ammollaan kuunnellut kaksi kertaa läpi ja tämähän on lähellä täyden kympin levyä. Jos ajatellaan, että AFF:n ja Oceanbornin julkaisujen välillä on noin vuosi, niin täytyy todella nostaa hattua minkälaisen kasvun bändi on suorittanut vuodessa.
Tämähän on vain oma mielipiteeni, mutta en liene mielipiteeni kanssa yksin, jos sanon Aneten kanssa tehdyn ykköslevyn olevan eräänlainen Nightwishin musiikillisen evoluution huipentuma. Sen jälkeen tulleet ovat minusta, ei nyt samaa paskaa eri paketissa, mutta kermaa kakun päälle erilaisten sinfoniaorkesteripaisutteluiden, "300:n ääniraidan biisien", elokuvaprojektien ja vastaavien myötä.Kyllähän itselle kaksi Anetten levyä ovat NWstä se kovin anti. Helpoimmin lähestyttäviä ja mielestäni ylivoimainen materiaali.
Tarjan ääntä ja erityisesti lausumista/painottamista en voi sietää sitten alkuunkaan. Anetten ääni on mielestäni todella miellyttävä, sellaista taikaa mukana, mutta poweria puuttui - silti pidän todella paljon. Floor taas toki pystyy aivan kaikkeen, huikea seppä kerrassaan, mutta myös livenä hänen aikakaudestaan tuo Anetten ajan materiaali nousee itselle selväksi suosikiksi. Muitakin hyviä veisuja toki on.
Tässä on vaan vähän se että mikäli Nightwish olisi jatkanut enemmän sellaisena perinteisempänä power metal -bändinä niin ainakin omaan makuun tuotanto olisi lopulta jäänyt turhan tasapaksuksi. Jos nyt siis ajatellaan vaikka sitä Oceanborn-Wishmaster aikakautta niin liekö miten kauan sitten tuollaistakaan olisi jaksanut tehdä. Toki onhan näilläkin levyillä jo eroja ja Wishmater on pykälää kunnianhimoisempi mitä Oceanborn, mutta kuitenkin.Omalla kohdalla tämä on vaan karannut sen verran kauaksi siitä alkuvuosien perinteisestä metallibändistä, että bändi on nykyään enemmän sellainen ihan kiva -osaston kädenlämpöinen, joskin erittäin laadukas ja sinfoninen, mainstream rockbändi.
Eikä varmaan olisi kasvanut yhtä suureksi kuin nykyään, sillä kyllähän Tarjan lähdön myötä, ellei jo vähän ennen sitä, bändi alkoi siirtymään ilmeisen tietoisesti ja mahdollisesti jopa täysin laskelmoidusti sellaisesta draamaattisesta ja teatraalisesta ilmaisusta kansainvälisempään, kaupallisempaan ja popimpaan suuntaan. Eikä siinä mitään väärää ole, en tiedä olisiko ooppera- / klassinen laulu kantanut Once -levyn suosiota pidemmälle. Ehkä sen jälkeen tasoksi olisi sementoitunut sellainen Cradle of Filth / Dimmu Borgir / Within Temptation -tason kulttisuosio vannoutuneella fanikunnalla.Tässä on vaan vähän se että mikäli Nightwish olisi jatkanut enemmän sellaisena perinteisempänä power metal -bändinä niin ainakin omaan makuun tuotanto olisi lopulta jäänyt turhan tasapaksuksi. Jos nyt siis ajatellaan vaikka sitä Oceanborn-Wishmaster aikakautta niin liekö miten kauan sitten tuollaistakaan olisi jaksanut tehdä. Toki onhan näilläkin levyillä jo eroja ja Wishmater on pykälää kunnianhimoisempi mitä Oceanborn, mutta kuitenkin.
Joo kyllähän esimerkiksi Tarjan laulutyyli muuttui etenkin levyillä Century Childilla ja Oncella popimpaan suuntaan, vaikka toisaalta etenkin sitten Oncella oli ihan mielenkiintoisia kokeiluja John Two-Hawkseineen ja alkoi tulla myös näitä järkälebiisejä kuten Ghost Love Score. Vastapainona sitten ne isoimmat hittibiisit oli selkeämmin popahtavaa tavaraa.Eikä varmaan olisi kasvanut yhtä suureksi kuin nykyään, sillä kyllähän Tarjan lähdön myötä, ellei jo vähän ennen sitä, bändi alkoi siirtymään ilmeisen tietoisesti ja mahdollisesti jopa täysin laskelmoidusti sellaisesta draamaattisesta ja teatraalisesta ilmaisusta kansainvälisempään, kaupallisempaan ja popimpaan suuntaan.
Within Temptationista tosin sen verran että siellähän on aika erikoisia kokeiluja myös, toki vetää aika suoraviivasta poppiheviä tarttuvilla kertseillä, mutta mukana on sitten esim. biisi missä on räppiä Xzibitn kanssa yms.Eikä siinä mitään väärää ole, en tiedä olisiko ooppera- / klassinen laulu kantanut Once -levyn suosiota pidemmälle. Ehkä sen jälkeen tasoksi olisi sementoitunut sellainen Cradle of Filth / Dimmu Borgir / Within Temptation -tason kulttisuosio vannoutuneella fanikunnalla