Sikäli ihmettelen, että eikö suurin murhe Pelicansissa ollut keväällä se, että Niemisellä ei ollut jatkosopimusta. Mitäs nyt? 16 peliä kääntänyt yhden kauden romukoppaan? Nerosta tuli likaämpäri. Itse oletin Niemisen olevan todella huono signaus ennen viime kauden alkua. Keltanokka pitkällä sopparilla ruoriin. Olin todennäköisesti väärässä. Nieminen on hyvä valmentaja ehkä kuitenkin.
Kannatan yleensä kaikissa asioissa pitkää juoksua. Valmentajan hyvyyden/huonouden voi arvioida ehkä 3-5 kauden otoksella, jos se haluaa tehdä rehdisti. 1-2 kautta voi tuurilla tulla vaikka kultaa tai huonolla tuurilla jumbosijat. Koska elämme markkinataloudessa lätkänkin osalta, on yksi kuukausikin jo pitkä aika. Ja se on valitettavaa.
Mä en ainakaan tiedä, mikä Pelicansissa on nyt pielessä, paitsi että puoli joukkuetta on loukkaantuneena ja pelataan Mestis-pelaajilla sen takia. Pakisto jäi torsoksi, kun ei ajoissa saatu kaloja kiinni, mutta joukkue on melko lailla yhtä hyvä kuin viime kauden alussakin. Ehkä himpun parempi kuitenkin. Nurminen jäi pois, joukkue on aivan kipsissä. Harkkapeleistä lähtien on peli ollut surkeaa. Jotain isompaa siellä kai taustalla on, onko valmentaja nyt se suurin syöpä vai mikä siel on. Hallituksen tehtävä on nyt selvittää tilanne. Tottakai Nieminen saa potkut, jos todetaan että se laukaisisi tilanteen, on Nemo kuinka hyvä tai huono tahansa. Mutta mahdoton arvioida, kun ei tiedä. Onneksi ne päättävät valmentajan asemasta, ketkä tietävät missä vika on.
En usko että Pelicans tulee koskaan ilmoittamaan, mitä taustalla on ollut menossa ja mikä johti Nurmisen poistumiseen. Mielestäni seura olisi kannattajilleen tuon selityksen velkaa. Arsi Haakana varmaan tietää, mutta ei saa kertoa. Mun puolesta toki saa.